Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
M.K.R Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Mar 2007 Viestejä: 662 Paikkakunta: tunturilappi
|
Lähetetty: 29.09.2016 14:53 Viestin aihe: |
|
|
Mistä erottaa uuen ja vanhan mallisen ? _________________ Ahneela on aina enempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2016 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Jaha,kuvat eivät nyt jostain syystä avaudu. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2016 15:05 Viestin aihe: |
|
|
Olisko:
vanaha
Uus:
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.09.2016 16:07 Viestin aihe: |
|
|
Olisko tuo hihnan lenkki kuitenkin selkein tuntomerkki ? Katselin omia, uudessa on tuppikin vähän erilainen, vyölenkki on metallinen ja aika kapealle vyölle tehty, täytyy sovitella sopiiko mun vyöhön. Täytyy käyttää vanhan tuppea jos ei sovi.
Toisen ostin joskus Eräkontista ohikulkumatkalla, siellä on puhelias naismyyjä. Puhui että kun naiset käy ostamassa miehelleen veistä niin ostavat mustakahvaisen, kun mies käy ostamassa itselleen ostaa oranssikahvaisen. Mulla on oranssikahvainen ja keltakahvainen, täytyy yrittää välttää ettei muodostu uutta uhrausriittiä, joka kaatopaikalle jätetään yksi Eka. Kun mä aloittelin hirviuraa jo puolitosissaan ajattelin että kuuluu asiaan jättää yksi puukko kaatopaikalle, aika usein joku katsoi tiellä tyhjää tuppea, "perkule, se puukko jäi siihen mättäälle". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RipeH Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.09.2016 19:54 Viestin aihe: |
|
|
Täys fiasko melkein koko vehje. Tai siis puolet siitä. Se avauspuoli toimii eikä ole niin ronkeli mutta se nylykypuoli. Ei hyvä. Tuossa minun vehkeessä vielä se täällä mainittu huonompi teräksen laatu ja sen kyllä huomaa. Testissä seuraavaksi Robust niminen samanlainen laite mutta siitä ei vielä käyttökokemusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AtteL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.09.2016 22:05 Viestin aihe: |
|
|
RipeH kirjoitti: | Täys fiasko melkein koko vehje. Tai siis puolet siitä. Se avauspuoli toimii eikä ole niin ronkeli mutta se nylykypuoli. Ei hyvä. Tuossa minun vehkeessä vielä se täällä mainittu huonompi teräksen laatu ja sen kyllä huomaa. Testissä seuraavaksi Robust niminen samanlainen laite mutta siitä ei vielä käyttökokemusta. |
Samaa mieltä osittain, näykyy tuossa yllä kuvassa olevan myös uudemmassa versiossa tuo huonompi 12C27 Sandvikin pehmorosteriterä. AUS8 olisi siis se vähän parempi.
Veitsi olisi jo hyvä vaikka VG10 terällä tai sitä paremmalla. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2016 18:36 Viestin aihe: |
|
|
Alkoi Swingbladen terän vaihto vaikuttamaan jäykältä.
Onneksi löytyi tarpeeksi pieni torxi, että sai veitsen purettua osiin. Oli hiven ryönää silmiltä piilossa mm muovikahvalevyjen ja runkolevyjen välissä. Tarvi teräsharjaa sekä ihan kiillotustahnaa saamaan osat taas säälliseen kuntoon. Päällepäin näytti niin puhtaalta, niin puhtaalta.
Eli kun tuota veistä käyttää ihan suolistukseenkin ja joutuu keuhkolaakin jälkeen uittamaan hirven ontelossa, niin sitä verta sun muuta sitten menee joka paikkaan. Eikä ole tullut avattua vielä aiemmin.
Tarvii alkaa säännöllisesti purkamaan veitsi osiksi ja putsaamaan. Tai siirtyä kiinteäteräisiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2016 18:46 Viestin aihe: |
|
|
Sama huomio,pistän huuhtelun jälkeen astianpesukoneeseen mutta sitä huolimatta paksaa jää mekanismiin,ei hyvä.
Pitää palata pikkuleukuun ja tehdä vanhasta palotteluveitsestä avausveitsi tai muuttaa tuo EKA kiinteäteräiseksi avausveitseksi. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mpikkara Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2016 19:07 Viestin aihe: |
|
|
RipeH kirjoitti: | Täys fiasko melkein koko vehje. Tai siis puolet siitä. Se avauspuoli toimii eikä ole niin ronkeli mutta se nylykypuoli. Ei hyvä. Tuossa minun vehkeessä vielä se täällä mainittu huonompi teräksen laatu ja sen kyllä huomaa. |
Itsellä on ollut nyt toista vuotta käytössä AUS8- teräksinen Outdoor Edge -versio. Puhdistettavuus on hankalahkoa ja nylkyterä voisi olla laadukkaampi. Kotelo tässä on Ekaa parempi, alaosastaan kova ja kiinni naksahtava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2016 20:40 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen nylkyterällä tehnyt lähinnä reiän siihen rintalastaan, avausterällä enempi huidellut. Turhan tekninen, vaikea tosiaan puhdistaa, ei ole vaan sattunut sopivaa avausterää vastaan kun Eka on muodissa. Peruspuukolla olen nylkenyt, mitä olen nyt nylkenyt, jahtikaverit tuputtaa konjakkia ja puhuu hauskoja, juuri ehdi puukonkahvaaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2016 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Ei se nylkeminen varmaan sitä töhnää sinne veitten sisälle kasaa - suolistaminen sitäkin enempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2016 22:22 Viestin aihe: |
|
|
pikainen puhdistus auttaa, vaikka sillä konjamiinillä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2016 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Tänä vuonna oli vyöllä sekä että, Eka ja puukko. Mitä tuota Ekaa olen kavereillekin tarjonnut käytille niin on miellyttänyt, "oho". Mutta terävä saa tietysti olla. Vai onko tuuria. Tuskin taitoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2016 07:42 Viestin aihe: |
|
|
Juu,ovathan nuo kilvan kehuneet avausterän kätevyyttä,ratkeaa nopeasti ja vaivattomasti niin suolistaessa kuin koipia avatessakin. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|