Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
joku vaan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.11.2016 12:44 Viestin aihe: Nyt tuli mitta täyteen |
|
|
!&%¤#"! , kissat ottanu kusipaikakseen mun puuliiterin ja ruokasa napsivat mun asettamien lintulautojen alta, oon koittanu sannoo naapureille mutta ei mee viesti perille,tänää pistin loukut pyyntiin ja kun killi on loukussa kiertelen kaikki naapurit loukun kaa ja jos kukaan ei "omista otusta" niin tuumaan että ku sopivasti oon mettälle menossa nii pistän monttuun tän villikissanki, tämmönen suunnitelma! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiXu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 25.11.2016 12:52 Viestin aihe: |
|
|
Kuulostaa ihan asialliselle tuo sinun suunnitelma. Kai niitä kissoja koskee sama järjestyslaki kuin koiraakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Comax Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Mar 2007 Viestejä: 635 Paikkakunta: Rovaniemi, Finland
|
Lähetetty: 25.11.2016 14:08 Viestin aihe: |
|
|
Uusia kissoja saa ilmatteeksi, mutta sen ku kuskaa paikalliseen löytöeläinhoitolaan ja ilmottaa naapureille, että sieltä saa muutamaa kymppiä vastaan lunastaa ulos. Eiköhän muutaman kerran jälkeen vapaana ulkoilutus vähäne, jos joka reissu maksaa pari kolmekymppiä . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17157 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.11.2016 14:29 Viestin aihe: |
|
|
veikko hopean sanoin "yksikään lintu ei laula kun nokan päällä on kaksi metriä multaa" _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.11.2016 16:28 Viestin aihe: |
|
|
Comax kirjoitti: | Uusia kissoja saa ilmatteeksi, mutta sen ku kuskaa paikalliseen löytöeläinhoitolaan ja ilmottaa naapureille, että sieltä saa muutamaa kymppiä vastaan lunastaa ulos. Eiköhän muutaman kerran jälkeen vapaana ulkoilutus vähäne, jos joka reissu maksaa pari kolmekymppiä . |
Tämä on toimiva konsti. Teimme kaverin kanssa tämän kun kylälle muuttanut ylimuoniolainen ei saanut pidettyä koiriaan kiinni. Putkareissun lunastusmaksut muuttivat toimintaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kalmo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.11.2016 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Nimrod kirjoitti: | Tämä on toimiva konsti. |
Kaveri sovelsi tätä myös menestyksellä. Kun ei puhe auttanut, niin 50km autoilu suuntaansa kissan kotiuttamiseksi tehosi.
Itellä siinä tipoilla, että joutuu myös turvautumaan. Ei mahdu järkeen että koirat pitää olla taajama-alueella kytkettynä, mutta kissat saa juosta vapaana ja kuseksia lasten hiekkalaatikolle ja nurkkiin. Kissan omistajan näkökulmastahan ne on kovin hyödyllisiä kun pyytävät hiiriä ja myyriä nurkista. Omat havainnot on enempi västäräkin yms pikkulintujen jäänteitä puskien juurella, joka ikinen kerta nurmikkoa leikatessa koko kesän. Veikkaan että esim tuo naapurin edesmennyt kolli (kuoli vanhuuteen, toim.huom) tappoi vuodessa enemmän rauhoitettuja lintuja, kuin minä riistalintuja parhaanakaan vuonna. Jostain syystä tuohon ongelmaan ei välitetä kiinnittää huomiota. Kuten ei myöskään esim toksoplasmoosiriskiin kissojen ulosteista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
joku vaan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.11.2016 18:24 Viestin aihe: |
|
|
Se on kyllä mielenkiintoinen noitten kissaimmeisten ajatusmaailma, otetaan kissa joka on muka lemmikki?pukataan yöksi pihalle ettei pasko sisalle tai aamulla pihalle töihin lähtiessä!mulle ei tulis ees mieleen laittaa koiriani pihalle yöksi tai päiväksi ilman valvontaa, ja kun ne !&%¤#"! kissat on siellä kesät talvet, tartte ihmetellä mihin esim lintu ja jänispoikueet häviää, tälle päivälle kun puita liiveristä kantelin nii kahteen otteeseen sama mouru lähti liiterin edustalta kun siinäkin mulla lintulauta on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
joku vaan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.11.2016 18:32 Viestin aihe: |
|
|
Se on kyllä mielenkiintoinen noitten kissaimmeisten ajatusmaailma, otetaan kissa joka on muka lemmikki?pukataan yöksi pihalle ettei pasko sisalle tai aamulla pihalle töihin lähtiessä!mulle ei tulis ees mieleen laittaa koiriani pihalle yöksi tai päiväksi ilman valvontaa, ja kun ne !&%¤#"! kissat on siellä kesät talvet, tartte ihmetellä mihin esim lintu ja jänispoikueet häviää, tälle päivälle kun puita liiveristä kantelin nii kahteen otteeseen sama mouru lähti liiterin edustalta kun siinäkin mulla lintulauta on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
shh200 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.11.2016 18:37 Viestin aihe: |
|
|
Brittien tukimuksessa oli seurattu 964 kissaa n600 taloudessa 5kk ajan. Tuolla aikavälillä nuo kissanaisten ihanat pörröturkit tappoivat yli 14000 muuta eläintä.
Plus tekivät hormoneillaan kaikki lähipiirin oliot apaattisiksi vässyköiksi.
Edit: Eihän tuo tee kuin 2.9 elukkaa per kk. Taitaa olla kissaihmisten kaunisteluyritystä mukana ja puhtaita citykissoja enemmistö. Ainakin seuraamani maatiaiskissat tappaa jo viikossa enemmän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.11.2016 19:15 Viestin aihe: |
|
|
Navettojen nurkissa pyörivillä kateilla luulisi olevan rottaa ja hiirtä evääkseen,näkyy kuitenkin menevän kaikenlaista lintua ja jopa jäniksiä. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kalmo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.11.2016 22:54 Viestin aihe: |
|
|
http://www.birdlife.fi/lintuharrastus/faq-suojelu.shtml
To-della yllättäen Lintuelämän ohjeissa on ensin omistettu kaksi kappaletta metsästäjien tekemisille, tosin niiden jälkeen kyllä kissakin saa osuutensa. Ihan uusi aspekti asiaan, riistakamera pihaan hopeapajun alle ja 34€ laaki västäräkistä kissan omistajalle.
Muoks. Pieni korjaus virheelliseen lauserakenteeseen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
joku vaan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.11.2016 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Ensimmäisen kissan silmät kiilu loukusta vartin yli yheksän, ny se oottelee siirtoloukussa autotallissa löytyykö sille omistaja, !&%¤#"!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
joku vaan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.11.2016 13:29 Viestin aihe: Joku vaan |
|
|
No nii,toiselle kissalle ei löytyny omistajaa,toiset taas oli valtavan pahoillaan,lupasivat korvata jopa puut,niistä nii väliä ku saa vaa pikkulinnut ja riista olla rauhassa,se toinen kissa meni sitte kaverin kettuhaaskalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
villikettu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.11.2016 13:59 Viestin aihe: |
|
|
Löytyi oikea osoite molemmille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 26.11.2016 13:59 Viestin aihe: |
|
|
Asiallista toimintaa. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|