Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 01.03.2017 10:59 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän se suuntavakavuus ole ihan fysiikan lakien mukainen. Akseliväli ja raideleveys on varsin merkittävässä roolissa, barsinkin nykymuodin mukaisilla älyttömillä rengasleveyksillä.
Yksi syy miksi olen juuri vaihtamassa kaskaita pois kun matka-ajoa on niin paljon. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 01.03.2017 11:54 Viestin aihe: |
|
|
Suuntavakavuudesta sen verran,ajettuani liikenneympyrässä jossa oli kohtuullinen ura,vauhtia ei ollut paljoakaan perä lähti irti ja putosi uran pohjalle,syynä lienee kevyt perä/lyhyt akseliväli,renkaissa ei varmaan moitittavaa on tullut ajettua huonommillakin aiemmilla kotteroilla eikä kyseistä ilmiötä ole esiintynyt,että sama varmaan esiintyy isoimmillakin nopeuksilla jos pahoja uria.
Ohjauksessa on moitittavaa varsinkin keskialueella,aluksi oli varsin outo piti tehdä jatkuvasti korjausliikkeitä,ei vieläkään pysty ajamaan vasen käsi kello kuudessa parempi ajella vasen kello yksitoista.Mutkateillä menee huomaamattomasti.
Aika paljon on eroa ajeleeko auto tai sport moodilla,kummasti saadaan moottori tuntumaan tehokkaamalta ns.huijaamalla. _________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 01.03.2017 12:05 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Eiköhän se suuntavakavuus ole ihan fysiikan lakien mukainen. Akseliväli ja raideleveys on varsin merkittävässä roolissa, barsinkin nykymuodin mukaisilla älyttömillä rengasleveyksillä.
Yksi syy miksi olen juuri vaihtamassa kaskaita pois kun matka-ajoa on niin paljon. |
Niinkuin tuumin aiemminkin niin kyllä tuolla kaskai+2:lla ajelee maanteilläkin - tosin siinä on 135mm pidempi akseliväli verrattun tavan kaskaihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 01.03.2017 12:17 Viestin aihe: |
|
|
Varmasti vaikuttaa. Ja ajeleehan tuolla pätkälläkin, mutta koko ajan joutuu korjaamaan, rasittavaa. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 01.03.2017 13:21 Viestin aihe: |
|
|
Viestin aihe:Eiköhän se suuntavakavuus ole ihan fysiikan lakien mukainen. Akseliväli ja raideleveys on varsin merkittävässä roolissa, barsinkin nykymuodin mukaisilla älyttömillä rengasleveyksillä.
Kumoaako esim.wv fysiikan lait
Eiköhän tämä suurin ongelma ole näissä sähkötehostetuissa ohjauksissa ja alustan suunnitelussa. _________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 01.03.2017 13:28 Viestin aihe: |
|
|
Tais siinä Vitaran RBS just haukkua hintansa.
Nousin motarilta vauhdilla valtaväylälle ja kyttäsin sopivaa väliä ohiajavien autojen seasta. Eikös joku sankari ollut vetänyt autonsa pysäyksiin kiihdytyskaistalle.
Samalla kun huomasin sivusilmällä tuon, niin törmäysvaroitin ja estin tais laueta ja jarrujalka kun itellä oikesi, niin tais toi hätäjarrutehostinkin mennä päälle.
Yllättävän hyvin pysäs Suitsa sulalla asfaltilla... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 01.03.2017 13:34 Viestin aihe: |
|
|
suiza kirjoitti: | Viestin aihe:Eiköhän se suuntavakavuus ole ihan fysiikan lakien mukainen. Akseliväli ja raideleveys on varsin merkittävässä roolissa, barsinkin nykymuodin mukaisilla älyttömillä rengasleveyksillä.
Kumoaako esim.wv fysiikan lait
Eiköhän tämä suurin ongelma ole näissä sähkötehostetuissa ohjauksissa ja alustan suunnitelussa. |
Mie en ole vielä tähän ikään mennessä ajanyt lyhyellä ja kapealla autolla joka menisi suorempaan kuin pidempi ja leveämpi samanlaatuinen.
Juuri tänäaamuna päivittelin, kun ajelin vuokraamon A180 mersulla, viimeisen päälle mallilla, ettei se mene mersukaan sen suorempaan. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 01.03.2017 16:51 Viestin aihe: |
|
|
Miten pysyy takalasi puhtaana? Ainakin monissa farkuissa tuo on pain in the ass, kerää lunta ja jäätä. Onko muotoilun ehdoilla, vai tuulitunnelin, mutta kovasti tuntuu pyörittävän takalasiin kaiken lumen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 01.03.2017 17:18 Viestin aihe: |
|
|
Ainakaan tuossa mersussakaan ei ole pystytty sitä ratkaisemaan. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 01.03.2017 18:03 Viestin aihe: |
|
|
Supe kirjoitti: | Miten pysyy takalasi puhtaana? |
Pesimellä, pyyhkijällä ja lämmityksellä, niinkö muissakin pystyperäsissä autoissa. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 01.03.2017 18:05 Viestin aihe: |
|
|
Juu,tuo SX4 - 13 on myös rasittava ajettava suorilla
päällystetyillä teillä,vaikka ei ole uriakaan.
Uudesta lähtien ollut kyseinen " ominaisuus", joka ei korjaantunut renkaita vaihtamallakaan. Muuten ko auto on ok. Taitaa olla venemiehille tehty auto, kun soutaa jatkuvasti. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 01.03.2017 18:59 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Supe kirjoitti: | Miten pysyy takalasi puhtaana? |
Pesimellä, pyyhkijällä ja lämmityksellä, niinkö muissakin pystyperäsissä autoissa. |
Kiitos vinkeistä. Pyyhkijät tahtoo olla umpijäässä ja jumissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3R0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2006 Viestejä: 1610 Paikkakunta: K-S
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 01.03.2017 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Vaan kun siinä kaiken karvasimmassakin on tutka vakiona... _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
uroskarhu Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Hel 2017 Viestejä: 131 Paikkakunta: Keski-Suomi
|
Lähetetty: 01.03.2017 22:31 Viestin aihe: |
|
|
Vähän yli 50 000 kilometriä on kertynyt vitaraan . Auto on yllättänyt positiivisesti. Kulutus on ihmeellisen pieni, 20 000-40 000 huoltovälin keskikulutus tietokoneen mukaan 5.9L. Todellinen 6.2 litraa sataselle.
Auton oston jälkeen ajoin rengasliikkeeseen ja vaihdatin renkaat kokoon 215.65.16 continentalit kesä ja talvi. Maavaraa tuli sentti lisää, melutaso laski ja ajettavuus parani ei ole ura herkkyyttä. Ääni eristystä paransin taka akselin kiinnitys kohdista, melu ei vaivaa. Ainahan on parannettavaa, mutta täytyy huomioida auton hinta. Minun mielestäni taka jousitus saisi olla kantavampi. Metsästyskoiria kuljetellessa on hyvä , että on sisustus on muovia , helppo puhdistaa eikä tartu hajut. Pieni paino on hyväksi pilkki jäilläkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|