Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26667
|
Lähetetty: 30.07.2017 00:03 Viestin aihe: |
|
|
No nii, tuo ilmastointi on itelle hieman oudohko touhu ku eka kottero missä sellanen yleensä on.
Eli octaviasta kyse ja se puoliautomaatii järjestelmä,,,kai. 08 iältään.
Aineet on tarkottu ja virtaaki näyttäs tulevan, mutta ei näytäs kompura pyörivän, akselin nokalla keskipultti on pari milliä pitkällä eikä pyöri.
Mitä selailin nettiä nii selityksiä on jos mitä, joku sano et akseli on poikki ku pultti on pitkällä,,,,olleneeko ? Jotensaki magneettisesti mielestäni kytkee eli kaiketi pitäs pitkittäin jotensaki liikkua.
Mutta ihmettelin ku kompuran johtoon tuli virta aina ku virta oli päällä, ihan sama oliko ilmastoinnin kytkin miten? Vai pitääkö tullakki, tuleeko komento maadotuksella?
Paine kytkimelläki käytin jomppia mutta miten seki sitte lie pelaa, kuitenki sinne tuli virta ja jompilla heitin toiselle piuhalle (maa on kolmas).
Kompuran päähän tuli vajaa 9v, mutta en pystyny sinne syöttään suoraan virtaa kuten joku oli tehny, jolloi homma oli alkanu pelaan.
Joku asentajan tapanen sano että ilmeisesti virtapuolen häikkä kun lektit ei pelaa kylmää pyydettäessä,,,eli pitäs pyöriä vaikka kompura olis sökö?
Releistäki puhuttu, mutta en viellä keksiny missä, sulakkeet kuiteski ok.
Onko sitte se rele jokin ohjaus poxi sellaisestaki puhuttu netissä, ja onko se vajaa 9v sitte liian vähä eli poksi juntturois?
Jos tuohon pultti juttuun sais tiedon, kuuluuko sen olla pitkällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.07.2017 15:31 Viestin aihe: |
|
|
Äkkiä ajateltuna voisi olla hyvinkin, että tuo vajaa 9v on liian vähän ja kompura ei jaksa lähteä sillä pyörimään, eikä flekti.
Ei muuta ku kokeilet vaan antaa sen 12v suoraan sinne kompuralle.
Viikolla taistelin myös auton soittimen kanssa. Sinnekin tuli joitain voltteja virtaa, mutta ei toiminut. Kun sai kunnon maadoituksen, niin alkoi toimia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26667
|
Lähetetty: 30.07.2017 19:25 Viestin aihe: |
|
|
on vaan nii ahtaassa se pistoke ja asento nii ettei navoille nää, pitäs olla joutilas pistoke mitä käyttää,,,,, |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kenppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Syy 2016 Viestejä: 49
|
Lähetetty: 30.07.2017 20:51 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa tarkistaa ensin paljonko sinne kompuralle pitäisi tulla jännitettä. Voi olla ettei sinne pidäkään tulla kuin 9v, ja syöttämällä suoraan akusta virtaa voi se toimiva kompressori hajota. Viallinen painetunnistinkin aiheuttaa sen ettei kompressori kytkeydy päälle. Siinä puoliautomaattisessakin järjestelmässä on paljon elektroniikka ja tieto kulkee joka suuntaan, ettei oikeastaan kannata edes arvuutella mahdollista vikaa ennen kuin auton on käyttänyt tietokoneessa kiinni.
Laita vaikka tänne ketjuun rekisteröintivuosi ja kuukausi, sekä moottorikoodi (kolme kirjainta, esim. BXE. Löytyy huoltokirjasta kannen sisäsivulta tarralapusta.) niin yritän huomenna ehtiä töissä katsomaan paljonko sinne pitäisi tulla jännitettä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.08.2017 19:43 Viestin aihe: |
|
|
Vaikka ei oliskaan tuossa vikaa, niin ylipäänsä sähkövioissa kannattaa aina lähteä liikkeelle akun ja moottorin maadoituksen tarkastuksesta, sekä akun kenkien tarkistuksesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 19.08.2017 21:45 Viestin aihe: |
|
|
Kätevä idea -- mutta??
https://www.youtube.com/watch?v=trrEKbc6uqE _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 19.08.2017 21:50 Viestin aihe: |
|
|
Hiekka ym. maastossa varmaan ihan ok... Ei siellä suon sisällä kun auto on jo puoliks uponnut. Metsämaastossakin varmaan ihan hyvä. Riippuen minkälaista metsää. _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26667
|
Lähetetty: 20.08.2017 00:57 Viestin aihe: |
|
|
no samaa touhua muutaman kerran käyttäny, mutta suoraan renkaan selkään, ensin pikkulenkki vannereijän kautta renkaan ja vanteen ympäri ja siihen sitte vedätys liina yms. pitää vaan olla tarkkana ettei lipsu selästä,,,
tuo vinssin kiinnitys systeemi on jokseenki sama ku mitä olen aatellu et vois tehä levikkee toisin sanoen paripyörät, mutta hieman matalemmat ku varsinainen, vois olla pidemmänki matkan paikoillaan ja laittaa huonoon kohtaan ajettaessa valmiiksi kun on helppo asentaa.
pikalukitus olis varmaan riittävä, mutta homman vois hoitaa myös esim kuuden pultin kiinnityksessä kolmella, jolloin ei tarvis tunkkailla kun irrottaa kolme ja nakkaa pienemmän paripyörän ja vetää irrotetuilla kolmella kiinni, kolme muuta reikää voi olla senvera isot että menee mutterin päälle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15796
|
Lähetetty: 27.08.2017 06:45 Viestin aihe: |
|
|
Vaimo sai Kodiaqin eilen. Se on vaimon neljäs auto, mun autot on vaimon nimissä kun vakuutusyhtiö ei usko että 30 v jälkeen osaisin ajaa autoa. Mutta neljä autoa on jopa meille vähän liikaa, pitää myydä Madza pois, haikein mielin, viime syksynä puhuivat hirvijahdissa "siellä on laakerisoraa tiellä", hienosti leijasi Mazda kuitenkin matalalla. Dacia Duster on sitten seuraava peli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 28.08.2017 12:55 Viestin aihe: |
|
|
Sanokaapa mitä vois tehä ku lattian eristeet o jatkuvasti märät. Jalkatilan muovimaton ku ottaa poijes nii "kokolattia" matto o iha märkä. Ei luulis tekevän kovin hyvää pohjan pelleille.
Kysaeessä siis LR freelander.
_________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
audii Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2005 Viestejä: 842 Paikkakunta: Savo
|
Lähetetty: 28.08.2017 13:01 Viestin aihe: |
|
|
Onko siinä ilmastointi? Jos on ja kenno sijaitsee jossain kojelaudan alla/takana, varmista ettei kondensioveden poistoputki ole tukossa.
Sitten tietysti tutkia, että mahdolliset pohjatulpat on paikallaan eikä ikkunan/oventiivisteistä pääse vuotamaan. _________________ Tie sydämeen käy rintalastan kautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TH Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1186 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 28.08.2017 13:44 Viestin aihe: |
|
|
Ja vaikkei oliskaan ilmastointia niin lämppärin kenno sijaitsee useimmissa ohjaamon puolella ja kun se alkaa vuotaa niin matot (yleensä pelkääjän puolella) ovat märkiä. Vaihtaminen on useimmissa peleissä todella tee-se-itsemiehen juhlaa ml. koko kojetaulun pois purkaminen jne. _________________ Jalonen, Tikka, Marlin, Steyr, H&K, Zeiss, Hensoldt, S&B, Kahles, Leupold, Aimpoint |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26667
|
Lähetetty: 28.08.2017 15:58 Viestin aihe: |
|
|
ja järjestelmään ei tarvi lisätä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 28.08.2017 18:25 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä mie vaan tykkään tästä vanhasta volkkarin nelikko-bängvänistä! Maalipinta on just niin hieno kun jahtiautossa pitääkin, eli minä en väistä, vaan risut ja muut prkleet väistää. Koiria mahtuu kaikki omat ja muutama vieraskin ja kuukauden romut kulkee myös jos reissuun tekköö mieli lähteä. Ja tekkööhän se. Leimakin tuli taas puhtain paperein, ilman korjauskehotuksia. Koneremppa piti tehdä tuossa kun tuli vähän sumuteltua startteria talvella hehkujen oltua pskana. Noh, kansipahvi vaihtoon ja hihnat samalla. Hehkut oli muuten ihan hitosti helpommat vaihtaa kun kansi oli lattialla.
Eihän tuo kuuraketti ole, mutta niin vaan jäi uudenkarheakin hiluxi peräpeilistä kun kiire oli haavakkokarhun eteen kurvailla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15796
|
Lähetetty: 29.08.2017 00:38 Viestin aihe: |
|
|
Se on autoilukin vähän asennekysymys, joskus kirjoitin kun oltiin hirvijahdissa, mulla oli volkkari, oli liian vähän väkeä ja oli aina kiire passiin, kyytiläinen sanoi "me oltiin myöhässä, ei me oltais ehditty vaikka late olis ajanut sataakasiviittä". Joku kysy paljonko sitten ajettiin, vähän nauratti kyytiläisen kanssa, ei paljon vajaa. Surrattiin siellä kekkostien länsipuolella, vähän vielä outoja teitä. Mutta yritettiin kuitenkin, sepeli lensi. Oltiin myöhässä, leveät sorkanjäljet oli jo tiessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|