Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
TH Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1186 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 26.04.2015 23:09 Viestin aihe: |
|
|
Täältä vanhaan ketjuun lisäys, kun näytti asia jääneen vastauksia vailla: mulla on 2008 Hilux SR (silloinen huippumalli), jonka ostin uutena. Siihen vaihdettiin noin vuoden vanhana takuuseen koko turbo + imuputkisto. Mullakaan ei ole mitään dokumenttia siitä mutta tokihan tieto Toyotalta löytyy.
Ongelma oli siis semmoinen, että imuputkistoon pääsi talvella kertymään kondensiovettä, joka sitten jäätyi. Ja tuo jää tuli imettyä turboon, joka saattoi ottaa pikkusen kipeetä roottorin lapoihin. Kulussa en huomannut mitään mutta turbon ääni muuttui sähkömoottorin äänestä hiljaiseksi ujellukseksi. Uusi imuputkisto oli suunniteltu niin, että kondensiovesi pääsi valumaan pois.
Mulla ei ole tehty yhtään mitään ylimääräistä ruostesuojausta. Pohjassa ja runkopalkeissa on paikoin pintaruostetta. Mutta, se on siis semmosta pölyä siinä pinnalla. Kun sen pyyhkii pois ei jää kuoppia eikä putoa irti ruostelastuja. Eihän Toyotat paljaalla metallilla ja suojatta tule tehtaaltakaan, joten ne kestää kyllä hyvin. Missään näkyvissä (=auton väriin maalatuissa) koripelleissä ei ole ruostetta, ei edes lokarien reunoissa. Nyt keväällä ruiskutin auton pohjaan ja palkkeihin 1.5ltr pellavaöljypohjaista ruosteenestoainetta, joten homma on siltä osin siinä, aine imeytyy hyvin ja ruostuminen ei tulle etenemään tuosta. Uusinta muutaman vuoden välein.
En meinaa massata, enempi huonoja kokemuksia irtoilevasta massasta ja massan alla muhivasta ruostepommista. Just syksyllä otin vanhoja massoja pois toisen auton pohjasta, lähti paikoin kämmenen kokoina laattoina ja alla ruostetta. Paree, että näkee mitä siellä tapahtuu. Öljyä vaan tarpeeksi niin ei se ruostu. Ja joku vahaöljy on myös hyvä vaihtoehto, esim. Waxoyl tai vastaava, varmaan Biltemassa/Motonetissä löytyy jotain vastaavaa.
Mulla ei kone, perät tai loota vuoda öljyä.
Voin suositella, eka tojotani mutta mielestäni hiton hyvä. Ei ole korjattavaa juuri ollut takuuajan jälkeen (takuuseen siis turbo ja räpättävä tuulettimenmoottori). No, nyt keväällä vaihdettiin toinen kässärinvaijeri mutta muuta ei tule edes mieleen. On jo monet Lapin metsästyskeikat vedetty ja jokapaikkaan on päästy - ja sieltä pois. Ainiin, siihen liittyen: laitettiin eteen korotussarja aikoinaan, jotta maastokumit (265-70-16 nappulakumit) mahtuivat kääntymään. Orkkisasento on aikalailla etukeno. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Voitt0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2013 Viestejä: 1205 Paikkakunta: Keski-Suomi
|
Lähetetty: 17.03.2017 13:53 Viestin aihe: |
|
|
Nostellaan vanhaa ketjua eli onko uusia kokemuksia tai luettua/kuultua. Rahat vois riittää 2008 >>, ei toki ole mikään ehdoton jos löytyy joku todella hyvin pidetty kohtuu kilometreillä eli vanhemmistakiin kommentit kiinnostaa. Olen katellu todennäköisimpinä Navara-Ranger-L200 ja ehkä Amarok. Hiluxit vaikuttaa olevan aikalailla hyvin hinnoiteltuja.
Saksan tuontiahan noissa ei juuri näytä olevan, kun vero näyttää kieppuvan 30%:n paikkeilla, vai? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maisteri Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Hel 2005 Viestejä: 2187
|
Lähetetty: 17.03.2017 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Minähän en näistä mitään tiedä, mutta mitä vierestä seurannut niin varmaan Hilux, ovat kyllä hinnoissaan.
Tai Amarok
Nuo Rokit tuntuisi kestävän kovaakin jahtirallia alustastaan. Tietenkin huono tuuri kun käy niin tulee joku DPF tai TDI vikainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Enkeksimtn Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2016 Viestejä: 286
|
Lähetetty: 17.03.2017 19:34 Viestin aihe: |
|
|
Maisteri kirjoitti: | Minähän en näistä mitään tiedä, mutta mitä vierestä seurannut niin varmaan Hilux, ovat kyllä hinnoissaan.
Tai Amarok
Nuo Rokit tuntuisi kestävän kovaakin jahtirallia alustastaan. Tietenkin huono tuuri kun käy niin tulee joku DPF tai TDI vikainen |
Muutama vuosi sitten pakkauusi Amarokki matkusti alkuun enemmän hinurilla, kuin omin avuin.(mikä lie maanantaikappale, kun hyytyi jatkuvasti ja ajankohta syksy/alkutalvi). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pölykeuhko Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Jou 2006 Viestejä: 1907
|
Lähetetty: 18.03.2017 10:41 Viestin aihe: |
|
|
Enkeksimtn kirjoitti: | Maisteri kirjoitti: | Minähän en näistä mitään tiedä, mutta mitä vierestä seurannut niin varmaan Hilux, ovat kyllä hinnoissaan.
Tai Amarok
Nuo Rokit tuntuisi kestävän kovaakin jahtirallia alustastaan. Tietenkin huono tuuri kun käy niin tulee joku DPF tai TDI vikainen |
Muutama vuosi sitten pakkauusi Amarokki matkusti alkuun enemmän hinurilla, kuin omin avuin.(mikä lie maanantaikappale, kun hyytyi jatkuvasti ja ajankohta syksy/alkutalvi). |
Eipä noista kovin positiivisia kommentteja ole tullut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3581 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 10.04.2017 21:46 Viestin aihe: |
|
|
Kertokaa toki lisää noista amarokeista? Mitäs ei positiivista niistä on kuulunut? Minä kun jo olen ehtinyt säikähtää että onko vw osannut tehdä jonkun kunnollisen ja toimivan auton, mutta nythän alkaa kuulostaa etten pety sittenkään . Ruokkikaa vaan vw-allergiaani jos siihen oikeita perusteita on! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Enkeksimtn Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2016 Viestejä: 286
|
Lähetetty: 10.04.2017 22:17 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Kertokaa toki lisää noista amarokeista? Mitäs ei positiivista niistä on kuulunut? Minä kun jo olen ehtinyt säikähtää että onko vw osannut tehdä jonkun kunnollisen ja toimivan auton, mutta nythän alkaa kuulostaa etten pety sittenkään . Ruokkikaa vaan vw-allergiaani jos siihen oikeita perusteita on! | -10 pakkasta eikä kirveelläkään käyntiin; 3 tuntia akun latausta/starttaamista, lohkon lämmitystä, sisätilalämppäriä konehuoneeseen; kirvausta ja johtojen heilutusta -> auto käyntiin ja 1,5km ajoa hyytyen tien varteen -> viikko valohoitoa, vikaselvitystä, osien vaihtoa ja uuteen reissuun -> 120km ok ja hinurilla loppumatka -> 3 muuta vastaavaa hyytymistä Tiedän ko. Autolla -> sen jälkeen autosta en ole kuullut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 25.09.2017 15:35 Viestin aihe: |
|
|
Tuli tuossa ajeltua Huyndai Elantralla pari viikkoa Jenkkilässä maissipeltojen ja helevetinmoisten pick-uppien keskellä.
Vähän siinä tuli mieleen, että olisi mukava päästä kokemaan tuota toisestakin perspektiivistä, eli ajamaan isokokoisella pick-upilla riisikupeillaan ajavien kanssa-autoilijoiden keskelle…
Onko joku seurannut pick-uppien viimeaikaista tarjontaa uusissa malleissa, onko tuolla mitään sellaista mallia, jossa voisi ”perusmallissa saada eurolle saantoa”? Autohan ei tulisi mihinkään työkäyttöön vaan naapurien kiusaamiseen .
En sen tarkemmin perehtynyt vielä konevaihtoehtoihin tai varustelutasoon, mutta arvelisin noissa olevan jonkun verrankin variaatiota eri merkkien välillä. Vaan onko joku viimeaikoina vertailua tehnyt ja päätynyt jonkinmoiseen ratkaisuun. Uusia "karvalakkimallejahan" taitaa olla moisissa lähtöhinnoissa:
Hilux 35 600e
Ranger 34 200e
Navarra 33 500e
L200 32 000e
Isuzu alle 30 000e
Vai löytyykö jotain muita potentiaalisia? Se kyllä lähinnä on käynyt kanssa mielessä, että onko tavallisen ihmisen mitään järkeä pick-uppia nykypäivänä ostaa… |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17059 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.09.2017 17:13 Viestin aihe: |
|
|
No näin 15v eri picupeilla ajelleena tavallisen tallaajan näkövinkkelistä aika turha se on jos
-Työmatka pitkä(kulutus, renkaat)
-Pitää saada paljon tavaraa lukkojen taakse
-Pysäköidä kaupungissa(parkkihalli!)
-Useampia kyydittäviä
Jos taas metsästäjä-kalastaja vinkkelistä tai asuntovaunuilijan tahikka peräkärrynvetoa, löpöpyttyä kuskaavan näkövinkkelistä ihan paras
-menee lumessa ja parkkipaikkoja löytyy metsätieltä
-Venetraileri menee maaluiskaankin ja asuntovaunu paikoilleen kurassakin.
-Lavalle sotkusemmat pytyt, moottorisahat, hirvi, mönkijä....
-Kaupunkiliikenteessä olet muita ylempänä
-Voit jopa vetää kanssaautoilijan ojasta(paino)
-Näyttäviä pihassa,kromi kiiltää
-Saa käyttää työvaloja taapäin patteriston ja nokalle kunnon polttimot(ei näytä hassulta)
Mutta hilux on noista se luotettavin, mukavin ja halvin ei välttämättä mutta pitkässä juoksussa kyllä edukkain. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.09.2017 21:15 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä summary.
Sekin tuossa googlaillessa tuli jonkinmoisena yllätyksenä, että melkein lavakate kuin lavakate lisää heti hintaa muutaman tonnin.
Kyllä se voi olla, että Pick-up ois enemmänkin sitä harrasteautokategoriaa, vähän niinkuin jollain noi kakspaikkaiset "urheiluautot". Lähinnä tosiaan tuon henkilökapasiitetin ja lukollisen tavaratilan johdosta. Samoin tosiaan täällä nää tiet on vähän erimoisia, mitä ameriikassa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2005 Viestejä: 3317
|
Lähetetty: 26.09.2017 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | onko tavallisen ihmisen mitään järkeä pick-uppia nykypäivänä ostaa… |
Mutta eihän me olla tavallisia ihmisiä. Hilu tilaukseen vaan 😂 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 26.09.2017 22:03 Viestin aihe: |
|
|
Eikös tuollainen neliovinen paku olis ihan kätevä...siis sellainen, josta on otettu takapenkit pois eli vero alas...niin siinähän on lukittavaa säilytystilaa jo suht hyvin ja jonkunlainen lava vielä jäljellä? Ainakin mitsulla oli ihan näpsäkän näköistä sellaista mallia tarjolla _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 26.09.2017 23:09 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Eikös tuollainen neliovinen paku olis ihan kätevä...siis sellainen, josta on otettu takapenkit pois eli vero alas...niin siinähän on lukittavaa säilytystilaa jo suht hyvin ja jonkunlainen lava vielä jäljellä? Ainakin mitsulla oli ihan näpsäkän näköistä sellaista mallia tarjolla |
Jos itse vielä lava-auton laittaisin niin ehdottomasti sellaisella pitkällä hytillä ja neljällä ovella. Tai ainakin sellainen että aseet ja reput saa helposti kyytiin ilman että tarvii alkaa penkkien takaa ähräämään. Menee hermot pidemmän päälle. Se lyhyt lava taas on vähän huono. Kyllä siinä tietysti jotain poron raatoa,polttopuita, sorsa kaaveita tai vaikka viljasäkkejä kuskaa mutta kelkka ei ainakaan mahdu.
Joku hieman korotettu 4x4 paku ois ehkä käytännöllisin eräilyhommiin jos 3 penkkiä riittää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3581 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 27.09.2017 09:20 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä ainakin uudessa hiluxissa, onko se nyt extra cab hytillä missä ei ole oikeita penkkejä takana, avautuu myös "takaovet" kuten kaappariovet. Se on vähän kuin vasikka ovi, kahva on sisäpuolella. Todella näppärä ja koko autokin on varsin makia peli. Sukulaismiehellä sellanen ni sitä päässyt ihmettelemään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Saxhill Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Huh 2014 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 27.09.2017 10:43 Viestin aihe: |
|
|
Onko kellään parempaa tietoa, kun olen miettinyt jos toisi 5-paikkasen Amarokin tai Hiluxin saksasta, niin millaset verot siihen mätkähtää päälle? Nuo ei paljoa uudehkona tuolla ulkomailla maksa, mutta tuleeko vain normaali henkilöauton vero vai jotain muuta?
Ainoa, mikä ratkaisematta, niin mihin tuommosessa koiran sijoittaa, kun ei viitsi hytissä pitää.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|