OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
taulunpuhkoja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 331

LähetäLähetetty: 04.10.2017 18:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikaS kirjoitti:
Taitaa noiden mäntien ruostuminen olla tyyppivika forestereissa.


Ja monessa muussa merkissä, esim. Ford.

Kevyellä jarruttamisella alkaa takajarruissa männät jumia, kun ei liikettä juurikaan tule. Pitää välillä polkasta jarrua kunnolla, ainakin minua aikoinaan Ford -huollossa neuvottii tekemään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 04.10.2017 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taulunpuhkoja kirjoitti:
MikaS kirjoitti:
Taitaa noiden mäntien ruostuminen olla tyyppivika forestereissa.


Ja monessa muussa merkissä, esim. Ford.

Kevyellä jarruttamisella alkaa takajarruissa männät jumia, kun ei liikettä juurikaan tule. Pitää välillä polkasta jarrua kunnolla, ainakin minua aikoinaan Ford -huollossa neuvottii tekemään.


Ja kaupunkiliikenteessä hitailla nopeuksilla jarruttaessa eivät takajarrut joudu aikoihin töihin edes sen vertaa, että levystä ruostepilkut lähtisivät.
Kannattaa tosiaan tehdä reiluja jarrutuksia vaikka päivittäin ja ainakin ennen pitemmälle ajomatkalle, jossa ajonopeus on valtatievauhtia, lähtöä.
Sama pätee rapaisilla teillä ajon lopussa.
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 3984

LähetäLähetetty: 04.10.2017 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No voi helvetti. Mää ku varmistin taivaspaikan ja ostin talouteen kolmannen kulkuneuvon. Tuossa foortissa on hyväpuoli, että taivaspaikn lisäksi sen saa maatalousvähennyksiin. Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 04.10.2017 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suben XV käyttää kyllä kovasti takajarruja. N. 80tkm meni ensimmäiset takapalat, 150tkm meni takalevyt ja takapalat vaihtoon ja samalla varmuuden vuoksi vaihdettiin ensimmäiset etupalat....hmm....
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
taulunpuhkoja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 331

LähetäLähetetty: 04.10.2017 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Suben XV käyttää kyllä kovasti takajarruja. N. 80tkm meni ensimmäiset takapalat, 150tkm meni takalevyt ja takapalat vaihtoon ja samalla varmuuden vuoksi vaihdettiin ensimmäiset etupalat....hmm....


Mahtaa olla mielenkiintoinen hallittavuus, jos takaa puree tiukemmin 😀
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
taulunpuhkoja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 331

LähetäLähetetty: 04.10.2017 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikaS kirjoitti:
No voi helvetti. Mää ku varmistin taivaspaikan ja ostin talouteen kolmannen kulkuneuvon. Tuossa foortissa on hyväpuoli, että taivaspaikn lisäksi sen saa maatalousvähennyksiin. Twisted Evil


Itse maksimoin saman. Kolme foortia peräkkäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 04.10.2017 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taulunpuhkoja kirjoitti:
petri r kirjoitti:
Suben XV käyttää kyllä kovasti takajarruja. N. 80tkm meni ensimmäiset takapalat, 150tkm meni takalevyt ja takapalat vaihtoon ja samalla varmuuden vuoksi vaihdettiin ensimmäiset etupalat....hmm....


Mahtaa olla mielenkiintoinen hallittavuus, jos takaa puree tiukemmin 😀


Tykkäisin kovasti jos se "takapainoisuus" jotenkin tuntuisi Smile Valitettavasti nykyaikaiset vakautusjärjestelmät huolehtii siitä, että hallittavuus säilyy "mummotasolla" eli eihän se käänny poikittain vaikka yrittäisi.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
taulunpuhkoja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 331

LähetäLähetetty: 04.10.2017 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
taulunpuhkoja kirjoitti:
petri r kirjoitti:
Suben XV käyttää kyllä kovasti takajarruja. N. 80tkm meni ensimmäiset takapalat, 150tkm meni takalevyt ja takapalat vaihtoon ja samalla varmuuden vuoksi vaihdettiin ensimmäiset etupalat....hmm....


Mahtaa olla mielenkiintoinen hallittavuus, jos takaa puree tiukemmin 😀


Tykkäisin kovasti jos se "takapainoisuus" jotenkin tuntuisi Smile Valitettavasti nykyaikaiset vakautusjärjestelmät huolehtii siitä, että hallittavuus säilyy "mummotasolla" eli eihän se käänny poikittain vaikka yrittäisi.


Näimpä. Todennäköisesti tuollaiset ajonhallinnat kuluttaa jarruja enemmän, kun oikovat autoa oikeaan suuntaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiXu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Hei 2013
Viestejä: 95
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: 05.10.2017 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ajaa kokoajan niin että ajonvakautus joutuu töihin niin aivan varmasti palat ja levyt kuluu loppuun ennen aikojaan. Mäntien jumimisesta sen verran että jarrut kannattaa kerran vuodessa aukasta ja putsata + voidella liukutapit sekä palojen päät. Mäntien pölykumin alle voi suihkauttaa vähän ruostemyrkkyä ja sen jälkeen tongeilla mäntä sisään että saa liikettä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2365

LähetäLähetetty: 05.10.2017 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taulunpuhkoja kirjoitti:
MikaS kirjoitti:
Taitaa noiden mäntien ruostuminen olla tyyppivika forestereissa.


Ja monessa muussa merkissä, esim. Ford.

Kevyellä jarruttamisella alkaa takajarruissa männät jumia, kun ei liikettä juurikaan tule. Pitää välillä polkasta jarrua kunnolla, ainakin minua aikoinaan Ford -huollossa neuvottii tekemään.


Käsijarrua kun käyttää säännöllisesti (= lähes aina) niin pysyy takamännät liikkeessä. Ja sen käsijarrun nykäisee siten, että ensin painaa jalkajarrua ja sitten samalla vetää käsijarrun kiinni. Liikkuu männät riittävästi eikä ala jumittaa kun tulee niille jatkuvasti liikettä eikä tarvitse vetää kahvasta edes tiukasti. Itse aiemmin säästelin käsijarrua niin sitten niitä sai välillä rassata kun alkoi jumittaa.

Erityisohjeistamispäällikkö Jaakko Parantaista vapaasti lainatakseni "jarrut tykkää kun niitä käytetään".
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiXu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Hei 2013
Viestejä: 95
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: 05.10.2017 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin SH foresterissa on käsijarru omilla kengillä levyn/rummun sisällä. Toki sitä käsijarrua kannattaa käyttää aina kun pysäköi, vaikka olisi automaatti. Näin toimien ainakin se käsijarrumekanismi pysyy kunnossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6924

LähetäLähetetty: 06.10.2017 07:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taulunpuhkoja kirjoitti:
petri r kirjoitti:
taulunpuhkoja kirjoitti:
petri r kirjoitti:
Suben XV käyttää kyllä kovasti takajarruja. N. 80tkm meni ensimmäiset takapalat, 150tkm meni takalevyt ja takapalat vaihtoon ja samalla varmuuden vuoksi vaihdettiin ensimmäiset etupalat....hmm....


Mahtaa olla mielenkiintoinen hallittavuus, jos takaa puree tiukemmin 😀


Tykkäisin kovasti jos se "takapainoisuus" jotenkin tuntuisi Smile Valitettavasti nykyaikaiset vakautusjärjestelmät huolehtii siitä, että hallittavuus säilyy "mummotasolla" eli eihän se käänny poikittain vaikka yrittäisi.


Näimpä. Todennäköisesti tuollaiset ajonhallinnat kuluttaa jarruja enemmän, kun oikovat autoa oikeaan suuntaan.


Kun katselee XV:n tulitikkuaskin kokoisia takajarrupaloja, niin ei niiden kuluminen ihme ole.

Omasta XV:stä vaihdoin takapalat 132 tkm ja etupalat 151 tkm. Kummissakin oli tosin vielä hieman pintaa jäljellä. Levyt vielä alkuperäiset. Ja ajonvakautus tuntuu varsinkin talvikelillä rutisevan melko paljon jostain syystä Wink.

XV:ssä on edessä huomattavasti tehokkaammat jarrut kuin takana, joten ei ne nyt takapainoiset missään nimessä ole. Edessä tuplamännillä varustetut satulat, takana normaalit. Ja kun vielä levyjen ja jarrupalojen kokoerot ottaa huomioon, niin takapalojen kuluminen ei ole mikään ihme.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 19.10.2017 12:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

phh kirjoitti:
Tuli mieleen noista subarun varoitusvaloista: taitaa olla tyypillinen kombo, että monessa vaivassa palaa samalla kertaa cruise, check engine ja vielä joku kolmas, jota en tähän hätään muista. Kertaakaan ei ole ollut mitään vikaa, mikä ei olisi hoitunut vikamuistin nollaamisella. PL. kerran taka-akseliston lämpötilavaroitus, joka korjaantui murtunut johto paikkaamalla. Vikamuistin lukija on kyllä ehdoton tämän (ja monen muunkin) merkin kanssa, on maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa. Jos valo syttyy uudelleen, niin tietääpä ainakin mitä on menossa korjauttamaan.

Mulla paloi nuo valot kolme kertaa. Ensimmäisen nollauksen jälkeen meni muutama viikko ja uudestaan syttyi. Toisen nollauksen jälkeen noin päivä ja uusi vilkku. Lopulta syykin löytyi, se ei ollut huono akku (joka tuli kuitenkin vaihdettua, kun se oikeasti oli huono) vaan rikkinäinen rele sähköissä. Loppujen lopuksi teki sellaisenkin vian, ettei sillä start-stop napilla lähtenyt ykösellä käyntiin vaan nosti sähköt ylös ja toisella painannuksella vasta kone käyntiin. Samassa releessä oli juurikin joku moottorinohjausyksikkö sekä tuo nappi, joten molemmat viat yhdistyi ja saatiin korjattua. Ja nyt siis oon ajella huristellut useamman tuhatta kilometria ja useamman viikkoa eikä toistaiseksi ole uusinut, ja lähtee ykösellä käyntiin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
phh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 463

LähetäLähetetty: 29.11.2017 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäis hommata tukivarren helat taakse, joten yritin kaivaa osat jostain. Esim Motonet myy vain etupuolen osia. Auodocista kaivamalla löytyy pari helaa taaksekin, mutta varmaan 95% näistä on eteen. Mikähän tässä on ideana, onko siis tapana uusia kerralla koko tukivarsi heloineen? Kellään hajua, onko kaikki helat takana samanlaisia; autodocin mukaan ylätukivarrelle myydään omaa helaa, mutta ilmeisesi siis muut on samoja? Kyseessä siis vm. 08 forester.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2230
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 10.11.2018 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niimpä se sattu viikko sitten päivä että auto jättää tielle... eikä onneksi sen pahempaa kuin jakohihna poikki. Evil or Very Mad kilometrit ei ollu kuin reilun kuuen kymmenen mutta 5v ois kohta täyttyny hihnalla. ja tokihan se oli tarkotus ens vuojen huollossa teettää. se ei köyhän kannattais kuin tonninparin kotteroita ostaa ja lyyä paaliin kun isompi remppa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 53 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com