Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 04.11.2017 19:43 Viestin aihe: |
|
|
Nuuska kirjoitti: | Tehjääkö Hiaset vielä Jaappanissa? Kun Tojota alkoi kokoamaan kiesejä Euroopassa, laatu tipahti samalle tasolle kuin muilla eurooppalaisilla kansanautoilla. Mulla oli aikoinaan Carina E Tdi, uskomaton ikiliikkuja. |
Hiacen valmistus loppu päästöjen takia joku vuos sitte. Nykynen proace on sitte sisarmalli olikohan sitikan tms. kanssa. Eli ei mitään tekemistä hiacen kanssa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3795 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 04.11.2017 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Minkä vuoden malli oli carinasi Nuuska?
Hiacen viidettä(viimeisintä) sukupolvea on kasattu japanissa, kiinassa, taivanissa, filippiineillä, vietnamissa, portugalissa, eteläafrikassa, pakistanissa ja malesiassa nyt ainakin. Siinähän on siis edelleen tylppä nokka ja kone penkin alla. Tätä ei ole suomeen tuotu, kuten ei juuri mihinkään eurooppaan. Varpaat edellä ajamista ei meillä pidetä kovin turvallisena. Meillä viimeinen hiace tuli -95 ja sitä kasattiin japanissa ja flippiineillä. Meille tulleet kaikki japanissa. Tämän jälkeen tuotiin granvia tila-autoon perustuvaa "euro"hiacea jossa kone nokalla, ja näitäkin on tehty japanissa ja vissiin myös filippiineillä. Näistäkin meille tuodut on kaikki tehty japanissa. Tämän korvasi proace, jossa ei ole mitään muuta tojotaa ku logo. PSA:n kyhäelmä. Väittivät että päästöjen takia olis tullut niin kalliiksi uuden koneen suunnittelun ja valmistuksen, että siirryttiin psa:n kanssa yhteiseen malliin. Toiset valmistajat vastasivatkin sitten kiristyviin päästövaatimuksiin vähän erilaisella tavalla . Joidenkin huhujen mukaan myös turvatesteistä ei enää hiace olis päässyt enää läpi. Tai voiko sen reputtaa? Mutta ainakin huonoin arvosanoin.
Ei se tojotan taso nyt euroopassa kasattuna niin alas sentään pudonnut. Maalipinnan laatu heikkeni, ja boschin sähköosat on selvästi huonompia kuin denson. Myös esimerkiksi sisustan muoviosat oli huomattavan paljon lahompia kuin japanissa kasattujen. Mutta taas esim meillä ollut britti avensis oli huomattavan hiljainen sisustaltaan, eikä natissut ollenkaan. Se oli myös aisinin jarruilla ja denson sähköillä pääosin. Joten aivan kaikilta osin ei kasausmaan perusteella voi tuomita. Tämä oli ensimmäisiä 2.0vvt-i malleja, joten siihen ehkä myöhemmin tullut euro-osia enemmän? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nuuska Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2008 Viestejä: 1833
|
Lähetetty: 04.11.2017 20:53 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Minkä vuoden malli? |
1997. Tuon aikakauden Carina, Corolla ja Starlet on varmaan vähävikaisimmat autot, mitä ihminen on tehnyt. _________________ Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5656 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 04.11.2017 21:00 Viestin aihe: |
|
|
Nuuska kirjoitti: | Gerberos kirjoitti: | Minkä vuoden malli? |
1997. Tuon aikakauden Carina, Corolla ja Starlet on varmaan vähävikaisimmat autot, mitä ihminen on tehnyt. |
Tuon aikakauden Carina tehtiin Englannissa eikä ollut niin hyvä kuin ennen 1995 tehdyt jolloin niitä tuli Japanistakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3795 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 04.11.2017 21:42 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Nuuska kirjoitti: | Gerberos kirjoitti: | Minkä vuoden malli? |
1997. Tuon aikakauden Carina, Corolla ja Starlet on varmaan vähävikaisimmat autot, mitä ihminen on tehnyt. |
Tuon aikakauden Carina tehtiin Englannissa eikä ollut niin hyvä kuin ennen 1995 tehdyt jolloin niitä tuli Japanistakin. |
Tuon takia kysyin. Tosin carinaa tuli englannista -94, ja en muista tuliko jo -93 loppuvuodesta. Tämä aina vähän riippuu mallistakin. Esim. 2002 tullut corolla e120 farmaria tuli pitkään japanista. Missähän unkarissa tai turkissa tmv niitä muuten tehtiin, mutta farmaria taidettiin sittemmin tehdä vielä englannissakin. En tuota niin hyvin muista. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 04.11.2017 22:01 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Nuissa at:ssa on kuviota varmasti enemmän joten en ainakaan isompia laittas. Ne on monesti melkeimpä kokoa isommat halkaisijaltaan mitä normaalit renkaat vaikka merkinnät samat.
Itellä oli maasturissa aikanaan nuo ja pitoa liukkaalla ei sen enempää kuin normirenkaissakaan. Kuvio menee tukkoon lumesta ja mudasta. Mudterrainit oli huomattavasti paremmat. Asvaltilla normirenkaat paljon mukavammat toki kestävät kulutusta hyvin. |
Mutikat sulaa alle jos ajat isoa tietä, 10-15k maks. Noi uudet AT KO2:t on testien mukaan avarammalla ja paljon paremmin puhdistuvalla kuviolla. Talvirenkaat sitten erikseen.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 04.11.2017 22:06 Viestin aihe: |
|
|
Valmistenumero on monilla merkeillä käytännössä ainoa tapa selvittää kokoonpanopaikka varmasti. Tuo saksalaismerkin maineella ratsastava kulkine näyttää olevan oikeasti Ingolstadtista peräisin, pasuuna oli Emdenistä.
Mutta viimeiset 20v laadun, as-in luotettavuuden ja toimintavarmuuden, kannalta on ollut paljon merkittävämpää mitä osatoimittajat ovat toimittaneet. Useimpia merkittäviä osia toimittaa tätä nykyä käytännössä kaikille automerkille 2 tai 3 suurta valmistajaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nuuska Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2008 Viestejä: 1833
|
Lähetetty: 04.11.2017 22:24 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | Nuuska kirjoitti: | Gerberos kirjoitti: | Minkä vuoden malli? |
1997. Tuon aikakauden Carina, Corolla ja Starlet on varmaan vähävikaisimmat autot, mitä ihminen on tehnyt. |
Tuon aikakauden Carina tehtiin Englannissa eikä ollut niin hyvä kuin ennen 1995 tehdyt jolloin niitä tuli Japanistakin. |
Tuon takia kysyin. Tosin carinaa tuli englannista -94, ja en muista tuliko jo -93 loppuvuodesta. Tämä aina vähän riippuu mallistakin. Esim. 2002 tullut corolla e120 farmaria tuli pitkään japanista. Missähän unkarissa tai turkissa tmv niitä muuten tehtiin, mutta farmaria taidettiin sittemmin tehdä vielä englannissakin. En tuota niin hyvin muista. |
Tdi Carina oli olemassa vain -96 ja -97, sitten se olikin Avensis. Olen kuvitellut että Carinan farkut tuli Japanista, mutta luulo ei ole tiedon väärti. Luja peli se kyllä oli, 400 tkm ilman ongelmia. _________________ Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6964
|
Lähetetty: 04.11.2017 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | Nuissa at:ssa on kuviota varmasti enemmän joten en ainakaan isompia laittas. Ne on monesti melkeimpä kokoa isommat halkaisijaltaan mitä normaalit renkaat vaikka merkinnät samat.
Itellä oli maasturissa aikanaan nuo ja pitoa liukkaalla ei sen enempää kuin normirenkaissakaan. Kuvio menee tukkoon lumesta ja mudasta. Mudterrainit oli huomattavasti paremmat. Asvaltilla normirenkaat paljon mukavammat toki kestävät kulutusta hyvin. |
Mutikat sulaa alle jos ajat isoa tietä, 10-15k maks. Noi uudet AT KO2:t on testien mukaan avarammalla ja paljon paremmin puhdistuvalla kuviolla. Talvirenkaat sitten erikseen.
/Antti | Mulla oli land cruiserissa Yokohaman geolandar m/t renkaat ja ne kyllä kesti mainiosti isoa tietä. Talvirenkaat oli sitte erikseen. Yokohamoilla ajoin 2 kesää ja vielä olisi kolmaskin mennyt heittämällä. Maastossa sitten ihan eriluokan pito kuin allterraneilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3795 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 04.11.2017 23:20 Viestin aihe: |
|
|
Öö... Minusta taas carinassa ei koskaan ollut moista tdi moottoria. Eikö niissä ollut joko 2C tai 2C-T moottori. Eli se perus diiseli tai D-turbo (TD). Avensikseen tuli sitten 2C-TE. Sen jälkeen tuli 1CD-FTV eli D4D. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5656 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 04.11.2017 23:28 Viestin aihe: |
|
|
^Juuripa noin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nuuska Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2008 Viestejä: 1833
|
Lähetetty: 04.11.2017 23:30 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Öö... Minusta taas carinassa ei koskaan ollut moista tdi moottoria. Eikö niissä ollut joko 2C tai 2C-T moottori. Eli se perus diiseli tai D-turbo (TD). Avensikseen tuli sitten 2C-TE. Sen jälkeen tuli 1CD-FTV eli D4D. |
Aivan totta D-turbo se oli, eli diesel turbolla, josta kai aika yleisesti käytetään tdi-lyhennettä? Hukkasin sen 7 vuotta sitten, alkaa yksityiskohdat unohtumaan. _________________ Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jtjh Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2006 Viestejä: 183 Paikkakunta: viluvirta
|
Lähetetty: 04.11.2017 23:39 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Miten pahasti hankaa? Vakio etupää vai vääntösauvoja säädetty?
/Antti | vakio etupää. Täydet kun kääntää niin hiukan ottaa kulma kiinni runkoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Juze86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Mar 2011 Viestejä: 172 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 05.11.2017 17:34 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Kellään vakiokorkusessa D4D nelikko Hiacessa 215/75/15 kumeja alla?
/Antti |
205/75/16 vakio alustaisessa pitkässä nelikko d4d hiasessa alla nyt nastarenkailla ja renkaat linkussa hipo sisälokasuojaa eka talvena, nyt ei niinkään, webaston pakoputkea hieman enemmän, mutta ei ongelmaa pyörimisen kans missään tilanteessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
PH Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Jou 2016 Viestejä: 37 Paikkakunta: Lappi Lapland Finland
|
Lähetetty: 08.11.2017 16:55 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Kellään vakiokorkusessa D4D nelikko Hiacessa 215/75/15 kumeja alla?
/Antti |
Mulla on toukokuusta asti ollut, en ole huomannut mitään ongelmia. Tiedän parilla henkilöllä olevan alla 225/75/15 renkaat, enkä ole kuullut että hankaisivat johonkin. Myös rengasliikkeen heppu sanoi näiden vielä mahtuvan normi Hiaceen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|