Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9658
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 08.11.2017 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Löytyykö joku mud terrain mikä kestää vaikka 30k päivittäisessä ajossa? Kaverilla vakio D4D:ssä BFG:n mud terrainit, ja kommentti oli että normiajossa(enimmäkseen pikitietä) 15k, ei enempää. Ite todennäkösesti päädyn noihin all terraineihin, kerta niin pieni osuus on mönkimistä. Ennemmin toppaa auton 100m aikaisemmin kuin kärsii rengasmelusta, lisäkulutuksesta ja tiheämmästä renkaiden vaihtovälistä. Kyse kuiten vaan perus nelikko Hiacesta, joten mutikat on vähän overkill.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 08.11.2017 20:49 Viestin aihe: |
|
|
PH kirjoitti: | Lahtis kirjoitti: | Kellään vakiokorkusessa D4D nelikko Hiacessa 215/75/15 kumeja alla?
/Antti |
Mulla on toukokuusta asti ollut, en ole huomannut mitään ongelmia. Tiedän parilla henkilöllä olevan alla 225/75/15 renkaat, enkä ole kuullut että hankaisivat johonkin. Myös rengasliikkeen heppu sanoi näiden vielä mahtuvan normi Hiaceen. |
Minkä merkkiset ja malliset renkaat sulla?
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
PH Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Jou 2016 Viestejä: 37 Paikkakunta: Lappi Lapland Finland
|
Lähetetty: 08.11.2017 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | PH kirjoitti: | Lahtis kirjoitti: | Kellään vakiokorkusessa D4D nelikko Hiacessa 215/75/15 kumeja alla?
/Antti |
Mulla on toukokuusta asti ollut, en ole huomannut mitään ongelmia. Tiedän parilla henkilöllä olevan alla 225/75/15 renkaat, enkä ole kuullut että hankaisivat johonkin. Myös rengasliikkeen heppu sanoi näiden vielä mahtuvan normi Hiaceen. |
Minkä merkkiset ja malliset renkaat sulla?
/Antti |
Ihan Nokian perus pakurenkaat. Ei tuolla maavaralla mihinkään maastoon tai syvempään lumeen kumminkaan mennä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7877
|
Lähetetty: 08.11.2017 22:03 Viestin aihe: |
|
|
Nuuska kirjoitti: | Mulla oli aikoinaan Carina E Tdi, uskomaton ikiliikkuja. |
emminäkään usko.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lata Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 15 Jou 2015 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 08.11.2017 22:23 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Löytyykö joku mud terrain mikä kestää vaikka 30k päivittäisessä ajossa? Kaverilla vakio D4D:ssä BFG:n mud terrainit, ja kommentti oli että normiajossa(enimmäkseen pikitietä) 15k, ei enempää. Ite todennäkösesti päädyn noihin all terraineihin, kerta niin pieni osuus on mönkimistä. Ennemmin toppaa auton 100m aikaisemmin kuin kärsii rengasmelusta, lisäkulutuksesta ja tiheämmästä renkaiden vaihtovälistä. Kyse kuiten vaan perus nelikko Hiacesta, joten mutikat on vähän overkill.
/Antti |
Hankookin rt03 kestää, päivittäisessä ajossa 100 tkm ja vielä oli pintaa viitisen milliä |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6964
|
Lähetetty: 08.11.2017 22:26 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Löytyykö joku mud terrain mikä kestää vaikka 30k päivittäisessä ajossa? Kaverilla vakio D4D:ssä BFG:n mud terrainit, ja kommentti oli että normiajossa(enimmäkseen pikitietä) 15k, ei enempää. Ite todennäkösesti päädyn noihin all terraineihin, kerta niin pieni osuus on mönkimistä. Ennemmin toppaa auton 100m aikaisemmin kuin kärsii rengasmelusta, lisäkulutuksesta ja tiheämmästä renkaiden vaihtovälistä. Kyse kuiten vaan perus nelikko Hiacesta, joten mutikat on vähän overkill.
/Antti | no mulla oli Yokohaman geolandar mud terrainit ja ajoin niillä yli 40 tuhatta kilometriä ja vielä olisi mennyt pitempään. Sitä en tiedä saako nuita hiaceen sopivassa koossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9658
|
Lähetetty: 10.11.2017 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Löytyykö joku mud terrain mikä kestää vaikka 30k päivittäisessä ajossa? Kaverilla vakio D4D:ssä BFG:n mud terrainit, ja kommentti oli että normiajossa(enimmäkseen pikitietä) 15k, ei enempää. Ite todennäkösesti päädyn noihin all terraineihin, kerta niin pieni osuus on mönkimistä. Ennemmin toppaa auton 100m aikaisemmin kuin kärsii rengasmelusta, lisäkulutuksesta ja tiheämmästä renkaiden vaihtovälistä. Kyse kuiten vaan perus nelikko Hiacesta, joten mutikat on vähän overkill.
/Antti |
Onkohan sillä sinun kaverillasi nyt kaikki ihan ookoo (autossaan siis tokikin ).
Jotenkin oletin että puhumme kokoajan nykyisistä BFG MUD TERRAIN KM2 renkaista?
Noh, heitetäänpä pikkaisen tilastoa eikä Esson baaria tahi kaverilta kuultua;
10.10.15 - 10.11.17 (Tänään) välisenä aikana autolla ajettu19882 km joista Nokialaisilla nastoilla tuosta välissä suhattu 3840 km. Eli nämä Mutiaset
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=19461&cid=769&path=0,641,1582,666,667,769&lang= pitäisivät siis olla jo jotenkin "sulaneet" koska kilsoja 16042 km takana. Mut ei pirulainen! Kumithan on ollut käytössä jo vuodesta 2011 abaut samoilla kilsoilla kokoajan (en kämpän vesivahinkoremontin evakon takia löytänyt ajokin edellistä kirjaa tuota aijemmalta ajalta, josta olisi selvinnyt kyllä kilometrin tarkkuudella kyseisillä kumeilla ajetut kilsat...).
Mutta heitetään lonkalta että 3x16042 km olisi (koska tuona aikana talvet ja nastojen tarve ollut aika samanlainen etelässä) 48126 km. Pyöristeelläänpä reilusti alas: 40.000km
Ajosta 99% asvaltilla. Pääasiassa työmatkaa joka suuntaansa 16 km jonka varrella mennessä 30 liikennevaloa ja tullessa 32.
Ai mitenkö ne vaikuttavat asiaan? No ihan vain sen verran että kaikki eivät aina vihreällä, vaan yhtä kiihdytystä ja jarrutusta. Kumpikohan kuluttaa enemmän rengasta, edellä mainittu vaiko rullaaminen tasaseen? Eivätkä ole motarillakaan reissuilla osoittaneet mitään "sulamimisen" oireta, tahi edes lämmenneet normaalia enemmän 120 kmh alueilla vaikka olisi pidempiäkin pätkiä päästellyt. Olisi aika kummallista että 160 kmh (Q) lukitellut renkaat "sulaisivat" ihan vain pikitietä ajellessa. Luokituksissakin taitaa olla enemmän rungon kestävyydestä kiinni... Onhanne tainnut joskus savutakkin ja possua saaneet.
Niin, ja sitten se mielenkiintoisin... Pintaa on keskiarvoltaan noissa neljästä renkaasta mitattuna 10.8 mm. Vararenkaassa joka ei pyörinyt kuin lattialla sitä vaihdettaessa (juuh, pidän aina varasen samana merkiltään kuin kooltaankin kuin alla olevatkin) 15.3 mm.
Onko hapertumista? No ei ole. Paha että en saa just nippeli tilastoa joka liki vastaavat Defen Ja LC alta. Nämä siis Jimnyn alla. Juuh, kevyt kyllä, mutta tuppaapa sutimaan koko ajan takasilla jos ripeässä lähdössä asvaltti märkää.
Vaihtoon nuo menevät tuossa ajokissa ensi kesän jälkeen, mutta syy kyllä korppuuntuminen iän myöte, ei mikään vtuns sulaminen!  _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 12.11.2017 19:46 Viestin aihe: |
|
|
Ok, oon vatvonu asiaa, ja todennäkösesti otan noi allterrainit. Pääpaino isolla tiellä, eikä noista mutikoista saa Hiacella sellasta etua että kannattaisi. Eikö noilla mudterraineilla ole renkasmelu ja tärinät ihan eri tasolla allterraineihin verrattuna?
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9658
|
Lähetetty: 12.11.2017 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Ok, oon vatvonu asiaa, ja todennäkösesti otan noi allterrainit. Pääpaino isolla tiellä, eikä noista mutikoista saa Hiacella sellasta etua että kannattaisi. Eikö noilla mudterraineilla ole renkasmelu ja tärinät ihan eri tasolla allterraineihin verrattuna?
/Antti |
Hitaasti rullatessa asvaltilla saattaa jonkin sortin tärinää huomata, jos sitä oikein yrittää havainnoida. Kyllähän ne jonkin verran humisee, mutta on niitä äänekkäämpiäkin Ns. katurenkaita. Tiedä sitten mitä se Hiacen äänimailmassa enään lisänä merkitsee.
Mikäli sen vähän mitä pehmeällä ajaessa tarvitsee oikeasti pitoa, on se mutiainen oikea valinta. Nuo km2:set ovat sangen "herrasmiesmäiset" vanhoihin, ja moniin vastaaviin verrattuna. Ja aika kaukana varsinaisista nuljukumeista. Nuo all terrainit eivät pehmeässä ole käytännössä pätkääkään pitävemmät kuin mitkään muutkaan katukumit. Tukossa oitis.
Miinuksena ja varoituksen sanana, että kumpaisetkin on sitten aika liukkaat märällä kestopäällysteellä... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6964
|
Lähetetty: 12.11.2017 22:01 Viestin aihe: |
|
|
Hiace on kyllä niin meluisa auto että renkailla ei hirveästi enään ole merkitystä. Ja ehottomasti normaalit renkaat jos et mud terraineja laita. Ottaa ne vähän isompana jos maavaraa haluaa lisää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3795 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 12.11.2017 23:34 Viestin aihe: |
|
|
Mistähän johtuu että tässä meluisuus asiassa näissä on niin paljon eroja? Viimeiksi meluisassa hiacessa olen istunut vm.97 autossa. Sama kori mutta periaatteessa tuo 2L-II moottori oli vähän hiljaisempi. Muuten vaan oli meluisampi. Asia mikä paljon vaikuttaa on rattiakselin läpivienti. Jos se on riekaleina, niin kyllä on ääntä. Työkaveritkin on ihmetelly kuinka hiljainen tuo mun hiace on, ja kun sitä helposti vertaa t5 malliin axd sepelimyllyllä, niin huomattavasti hiljaisempi on. Jopa tämä uudempi 2.0 diiselillä oleva on siinä rajoilla onko meluisampi. Äänimaailma on niin erilainen että on vaikea verrata. Renkaat taas vaikuttaa huomatavasti. Jotku continentaalin vancot oli joskus hiljaiset 80 vauhdissa, mutta satasta ajaessa renkaiden jyrinä oli kauhee. Sittemmin petlakset ja nyt aeolukset on hyvinkin hiljaiset. Pääsääntöisesti nää on kuitenkin kohtalaisen hiljaisia ollu. Ja vw:t on ollu kyllä meluisia pääosin. Ihmettelen näitä auto-ohjelmia ja letiä kun ne aikoinaan näitä vertaili. Vissiin oli hyvin voideltu toimittajat. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6964
|
Lähetetty: 13.11.2017 08:22 Viestin aihe: |
|
|
Itellä ainakin oli moottorin ääni häiritsevän kova kun kierrokset nousi riittävästi. Se asia helpottui merkittävästi korkeammilla renkailla. Satasen vauhdissa kierrokset tippui reilusta 3000:sta noin 2600:n ja se kuului hytissä. Sen jälkeen hiace omi jopa miellyttävä ajettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 29.11.2017 21:26 Viestin aihe: |
|
|
-03 D4D Hiace on nyt pari päivää oireillu. Kuumalla koneella sammuu herkästi tyhjäkäynnillä. Missähän vika? EGR? Vetääkö ilmaa suodattimelta tai pumpulta? Suutinvika?
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|