OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jansir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Hel 2016
Viestejä: 720
Paikkakunta: Napapiirin antisankari

LähetäLähetetty: 16.11.2017 09:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ravi vm 07 2,2 kiisselillä, ei ole ainakaan vielä kone lahonnut, vaikka kilometrejä kertynyt oman omistuksen aikana 90 000 ja auto ollut kolme vuotta käytössä. Siis nyt mittarilukema vajaa 250 t km. Polttoainetta vie reilu 6 litraa sekalaisella ajolla, ihan kohtuullista mun mielestä. Takakontti tosiaan hieman liian pieni mutta onneksi harvemmin tarvitsee enempi mitään kuljettaa kuitenkaan. Viikon kahden reissulle kun lähtee niin ei hirveästi kuitenkaan tavaraa tarvitse. Ja mahtuu autoon kuitenkin 4 henkilöä, 2 labbista ja parin viikon tavarat hyvin kun ei tosiaan paljon tarvitse.. Tosin tällöin ei yleensä ole mettävermeitä mukana joten pitkät tavarat ei ole mukana.
_________________
En tiedä mistään vielä mitään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 16.11.2017 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä myös 70km matka toimistolle aiheuttaa sen ettei oikein riittävän hiljaista ja mukavaa peliä kulkemiseen löydy alle 3er/A4/C/(V60) tason.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3583
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 16.11.2017 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noista tojotan diiseleistä kannattaa kysellä fintoys foorumilta. Siellä on enemmän asiantuntevaa sakkia ja monta tojotan mekaanikkoa keskustelemassa. Tietävät paremmin missä vuosimalleissa minkäkinlaisia lapsenvikoja on ollut jos on ollut. Myös moottoriaiheet osiosta "AD-sarjan koneet" topiikin lukasemalla saa vähän selville mitä näissä 2.2 dieseleissä on ollut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jone Virta
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Jou 2015
Viestejä: 10
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 16.11.2017 12:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko porukalla minkälaisia kokemuksia tuosta Volvon xc60-mallistosta eräkäytössä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 336

LähetäLähetetty: 16.11.2017 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Ei tietty. Kulutus puoltaa skodaa versus esim CR-V. Se että onko scout,jeti vai ihan normi octavia nelikolla niin riippuu yksilöstä loppupeleissä. Katotaan vaihtuuko merkkikin vielä kun koeajoja pääsee suorittamaan. Pirukaan ei 140km päivässä aja jos auto on jotenkn huono ajaa. Muita kompromisseja tilojen suhteen voi vaikka nielläkkin.
Osaako joku ulkoa octavian korimallit ? Paljon myynnissä siinä 06-09 haarukassa


Muilla korimalleilla ei varmaankaan ole väliä, jos farmaria olet hakemassa. Sitä farmaria on nelivetomalleina normi alustalla, huonontien alustalla ja Scouttina. Normialustaista ei kannata laittaa, jos maavaraa pitää yhtään olla. Suurin osa nelivedoista on kyllä tuolla hivenen korkeammalla huonontien alustalla. Huonontien alustassa maavaraa on noin 16cm ja Scoutissa noin 18cm. Kaikissa Scouteissa ennen facelift -mallia on peltinen/metallinen pohjapanssari, samoin ainakin alkupään huonontien paketin sisältävissä malleissa. Facelift mallisessa Scoutissa tuo "panssari" on jotakin muoviseosta tms. Kylläkin melko lujaa sellaista.

Scoutissa on vakiona 17 tuuman rengastus, olisiko ollut 225/50/17. Nuohan ei ole ihan parhaat mahdolliset soratiehommissa. Moni laittaa esim. 205/60/16, joka on halkaisijaltaan sama, mutta kuitenkin mukavampi. Monissa käytettynä myynnissä olevissa näkyy toinen rengassarja olevankin tuolla koolla.

Kaikkia nelikkoja Scoutia lukuun ottamatta löytyy sekä 1.9 että 2.0 tdi koneilla. Scout on aina 2.0 tdi. Jos päädyt esim. 1.9tdi koneiseen versioon, niin kansi on tuon moottorin heikko kohta. Myös lohkovikoja on ollut. Kyseessä ei ole se legendaarisen luja VAG:n 1.9, kuten monet mainostaa, vaan kokonaan eri sarjan moottori. Ei sekään huono ole, mutta esim. kansi kyrvähtää jo melko "pienillä" kilometreillä. Ei tosin mikään erikoisen kallis uusia. Eli nesteet yms. kannattaa syynätä tarkkaan tuon varalta.

Tuosta 2.0 TDI:n BMM-koneesta onkin ollut jo juttua, mutta siitä kannattaa kokeilla/kuunnella turbon kunto ja DPF:n täyttöaste, jos mahdollista ja sellainen vielä autossa on paikoillaan. Ainakin kannattaa kokeilla ettei se mene pakkopoltolle koeajolla tai sytytä merkkivaloja. Lisäksi EGR:n paikkeille kannattaa kurkkia, että onko lauhduttimen seutu öljyinen. Öljytkin olisi ollut hyvä vaihtaa useammin kuin kerran vuodessa. Muuten normaalit asiat mitä käytetystä nykyautosta yleensä katsotaan esim. kytkin, kaksoismassa jne.

Kaikista nelikoista kannattaa varmistaa, että Haldex-öljyt on vaihdettu ajallaan. Jos ei ole, niin jossakin vaiheessa on Haldex-pumpun uusinta edessä. Pumputin maksaa noin 300e. Lisäksi kannattaa katsoa tarkasta vetoakselien/nivelien jne. suojakumien kunto.

Korista kannattaa katsoa takaoven aukot, niistä saattaa maali hankautua ja tulla pintaruostetta. Samoin kaikkien ovien kulmat ja alareunat. Tuossa aiemmin olikin lista em. asioista. Yleensä eivät ole mistään kohti pahoja ruostumaan.

Octaviat eivät ole mitenkään erityisen hiljaisia autoja. Renkailla on tässä iso merkitys. Korotetuissa malleissa on ulosjoustovara lyhyt, mikä tarkoittaa sitä, että esim. kovaa vauhtia esim. suojatien korokkeeseen ajettaessa kuuluu alustasta kolahdus. Kaikki mallit ovat hyviä ajaa, mutta ovat tarkkoja pyöränkulmista. Jos luikertelee, niin renkaista tai kulmista johtuu. Jossakin vaiheessa kaikista menee takatukivarren puslat väljiksi. Tyyppivika kaikissa VAG-alustaisissa kolmos/nelosgolfista lähtien, jotka tuota samaa rakennetta käyttävät. Voi olla työläs itse vaihtaa, kun ovat tarttuneet niin tiukkaan.

Varusteista sen verran, että esim. Scoutissa on vakiona lähivaloissa xenonit, ja ovat muistaakseni ainakin noissa ennen facelift mallia olevissa todella kirkkaat, jos polttimot ovat kunnossa. Eli jos toimivat muuten, mutta ovat himmeät, niin kunnon polttimoihin saa sen 100e menemään. Muuten mallien välillä ei isoja eroa varusteissa ole. Jotakin nippeleitä, esim. sadetunnistin, saattovalot tms. löytyy Scoutista vakiona, mitä ei välttämättä muissa ole.

Kannattaa lueskella Vagareena. Sieltä löytyy lisää tietoa ja kokemuksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TTS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2008
Viestejä: 444
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 16.11.2017 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jone Virta kirjoitti:
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia tuosta Volvon xc60-mallistosta eräkäytössä?

Positiivisia! Tuo on kuitenkin ns. ykkösautokäytössä ja kilometrit syntyvät pääasiassa pikateillä ja kaupungissa, missä se on kyllä erinomainen (hiljainen, hyvä näkyväisyys, automaatti Smile )
Eräkäytössä on päästy kaikki eteen sattuvat metsätiet päästä päähän, aivan kuten varmasti muillakin SUV:illa (CRV, RAV,...). Metsään ja metsäkoneen urille tuo ei sovi, muttei sovi moni muukaan ajoneuvo maavaransa puolesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 847

LähetäLähetetty: 16.11.2017 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TTS kirjoitti:
Jone Virta kirjoitti:
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia tuosta Volvon xc60-mallistosta eräkäytössä?

Positiivisia! Tuo on kuitenkin ns. ykkösautokäytössä ja kilometrit syntyvät pääasiassa pikateillä ja kaupungissa, missä se on kyllä erinomainen (hiljainen, hyvä näkyväisyys, automaatti Smile )
Eräkäytössä on päästy kaikki eteen sattuvat metsätiet päästä päähän, aivan kuten varmasti muillakin SUV:illa (CRV, RAV,...). Metsään ja metsäkoneen urille tuo ei sovi, muttei sovi moni muukaan ajoneuvo maavaransa puolesta.


Pohjasta kiinni yllättävän nopeasti. Embarassed
Lisätään nyt vielä, että kyllä sillä juuri ne mökkitiet ajelee paremmin kuin normihenkilöautolla.
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TTS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2008
Viestejä: 444
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 16.11.2017 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kömy kirjoitti:
TTS kirjoitti:
Jone Virta kirjoitti:
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia tuosta Volvon xc60-mallistosta eräkäytössä?

Positiivisia! Tuo on kuitenkin ns. ykkösautokäytössä ja kilometrit syntyvät pääasiassa pikateillä ja kaupungissa, missä se on kyllä erinomainen (hiljainen, hyvä näkyväisyys, automaatti Smile )
Eräkäytössä on päästy kaikki eteen sattuvat metsätiet päästä päähän, aivan kuten varmasti muillakin SUV:illa (CRV, RAV,...). Metsään ja metsäkoneen urille tuo ei sovi, muttei sovi moni muukaan ajoneuvo maavaransa puolesta.


Pohjasta kiinni yllättävän nopeasti. Embarassed
Lisätään nyt vielä, että kyllä sillä juuri ne mökkitiet ajelee paremmin kuin normihenkilöautolla.

Ehkä, itselle ei ole vielä sattunut -ei lumeen eikä kiven päälle keikkumista.
Toisaalta ei täällä tuota luntakaan ole aivan helvetillisesti koskaan ollutkaan.

Maavara on 23cm, mutta myös renkaat ja ajo vaikuttavat melkolailla auton etenemiskykyyn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5430
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 16.11.2017 16:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kömy kirjoitti:
TTS kirjoitti:
Jone Virta kirjoitti:
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia tuosta Volvon xc60-mallistosta eräkäytössä?

Positiivisia! Tuo on kuitenkin ns. ykkösautokäytössä ja kilometrit syntyvät pääasiassa pikateillä ja kaupungissa, missä se on kyllä erinomainen (hiljainen, hyvä näkyväisyys, automaatti Smile )
Eräkäytössä on päästy kaikki eteen sattuvat metsätiet päästä päähän, aivan kuten varmasti muillakin SUV:illa (CRV, RAV,...). Metsään ja metsäkoneen urille tuo ei sovi, muttei sovi moni muukaan ajoneuvo maavaransa puolesta.


Pohjasta kiinni yllättävän nopeasti. Embarassed
Lisätään nyt vielä, että kyllä sillä juuri ne mökkitiet ajelee paremmin kuin normihenkilöautolla.

Ennen ne oikeat maasturit vakiokuosissaan on pohjastaan kiinni kuin XC60.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 847

LähetäLähetetty: 16.11.2017 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Kömy kirjoitti:
TTS kirjoitti:
Jone Virta kirjoitti:
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia tuosta Volvon xc60-mallistosta eräkäytössä?

Positiivisia! Tuo on kuitenkin ns. ykkösautokäytössä ja kilometrit syntyvät pääasiassa pikateillä ja kaupungissa, missä se on kyllä erinomainen (hiljainen, hyvä näkyväisyys, automaatti Smile )
Eräkäytössä on päästy kaikki eteen sattuvat metsätiet päästä päähän, aivan kuten varmasti muillakin SUV:illa (CRV, RAV,...). Metsään ja metsäkoneen urille tuo ei sovi, muttei sovi moni muukaan ajoneuvo maavaransa puolesta.


Pohjasta kiinni yllättävän nopeasti. Embarassed
Lisätään nyt vielä, että kyllä sillä juuri ne mökkitiet ajelee paremmin kuin normihenkilöautolla.

Ennen ne oikeat maasturit vakiokuosissaan on pohjastaan kiinni kuin XC60.


Älähän mittää.. mitä ne oikeat maasturit on jokka ennen xc60 jää pohjasta kii?
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5430
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 16.11.2017 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mm. Toyotan Land Cruiser ja Mitsun Pajero. Tutkipa teknisistä tiedoista pirssien maavarat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 847

LähetäLähetetty: 16.11.2017 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole teknistätietoa senteistä vaan kokemusta ihan maastosta ja lumesta. Ei se xc60 vaan mun mielestä häävisti etene. Saatikka jos verokkina 120 ruiseri. Ja oon tuota xc:tä kaivellu tarpeeksi ku pohjasta kiinni..
Mukava autohan se on ajella asfaltilla ei siinä mitään.
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 17.11.2017 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuon maavaran vertaaminen on vähän vaikeaa. Jos LC:ssä on matalin kohta 220 mm, mutta muuten epätasanen pohja. XC:ssä taas oikeeseen maasturii verrattuna melkeen sileä pohja. Ja toinen missä XC häviää on massa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2636

LähetäLähetetty: 17.11.2017 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö niissä muuta eroa ole?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 19.11.2017 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliko jollakin pitkää kokemusta Hondan 2.2 CTdi koneesta????

Mitä huomioitavaa muuten Hondan tekniikaassa esim verraten skodaan.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 45 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com