Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.10.2017 08:34 Viestin aihe: |
|
|
Monesti miettinyt että jos tuollaisella meluisella autolla ajelee vuodesta toiseen niin kuinka paljon se huonontaa kuuloa? Aikoinaan vaihdoin e39 bemarin honda crv:n ja korvat oli kyllä lujilla mutta kait mulla on kuulo huonontunut sen verran että se ei enää häiritse tai tunnu korvissa samalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 02.10.2017 08:51 Viestin aihe: |
|
|
Olkohan se nyt -96 mallisella Hiacella tuli ajeltua aika paljon ja sehän oli h...tin meluisa,kuulo on kyllä huonontunut mutta on siinä tietysti melulle altistavalla työllä ja iälläkin osuutensa,pitempiä matkoja noin satasta ajellessa joutui kyllä pitämään kuulosuojaimia. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Reporetku Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 1995
|
Lähetetty: 02.10.2017 09:08 Viestin aihe: |
|
|
Mulla dusteri vie kesällä 6,7 l ja talvella hieman vähemmän. Suurin osa on maantieajoa ja tuon talvikulutuksen selittää alhaisempi keskinopeus. Kovilla pakkasilla kuitenkin kestää todella kauan, ennen kuin kulutus laskee normaaliksi.
Renkaisiin kannattaa dusterilla ajaessa todellakin kiinnittää huomiota, ainakin kun joutuu nykyisillä karkeilla asfalteilla ajelemaan. Muuten on kuulovaurio edessä, jollei sitä ole jo onnistunut saamaan
Ajoa tulee 40 - 50 tkm/v ja nyt on runsas 90 000 takana. Pelkät normi huollot ja renkaiden vaihdot tehty. Kaippa tuo kohta on hintansa haukkunut . _________________ Käytännöllisyys on kauneutta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.10.2017 13:25 Viestin aihe: |
|
|
No mitkä on niitä hiljaisia renkaita ja kestääkö ne yhtä kautta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2008 Viestejä: 468
|
Lähetetty: 02.10.2017 13:48 Viestin aihe: |
|
|
Onkohan nämä meluhavainnot facelift mallista? Ei tuo nyt niin meluisa kuitenkaan minusta ole että peltorit päässä pitäisi ajaa. Mahdollisimman hiljaiset renkaat koitan kyllä valita seuraaviksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Reporetku Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 1995
|
Lähetetty: 03.10.2017 09:41 Viestin aihe: |
|
|
JSP kirjoitti: | No mitkä on niitä hiljaisia renkaita ja kestääkö ne yhtä kautta? |
Tällaiset laitoin elokuussa alle ja ääni pieneni huomattavasti. Osasyynä valinnalle oli myös vuoden rengasturvatakuu, joka noille annettiin. Eli jos menee kivi läpi ja ei pysty paikkaamalla korjaamaan, niin saa uuden renkaan alle. https://www.laatuvanne.fi/category/407/goodyear-efficientgrip-suv
Tosin vanhoilla renkailla tahtoo aina ääni lisääntyä, joten välttämättä ei ole edes merkistä kiinni.
Seuraaviksi talvirenkaiksi olen laittanut harkintaan jotkut kitkat, ihan tuon meluongelman takia. _________________ Käytännöllisyys on kauneutta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jodycody Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 26 Syy 2017 Viestejä: 14
|
Lähetetty: 03.10.2017 10:28 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Sulla on ollut vain väärän tyyppinen auto motarikurvailuihin. Ei se dusterin huonoutta ole että veit sen sopimattomaan ympäristöön. Ite en ole kyllä häiriintynyt siitä ajometelistä. Ajonopeudet harvoin ylittää tosin satasta. |
Juu, totta kyllä. Ominaisuus (puutteellista suunnittelua) ei vika... Jälkeenpäin ihmettelin miksen kiinnittänyt meteliin huomiota koeajoilla, mutta sen on täytynyt johtua siitä, että ajoin talvella lähinnä lumisilla pikkuteillä testatakseni auton käyttäytymistä mutkateillä ja nelivedon toimivuutta. Motarikokeiluja ei ollut. Olisi pitänyt. Duster on OK auto sellaiselle, joka ajaa lähinnä kantateitä (ja pienempiä) alle satasen vauhdeissa.
En usko että renkaiden vaihto olisi auttanut, pahin kumina tuli takakontista, kattokaiteista ja peileistä. Auto oli ensimmäistä sarjaa. Facelift-malliakin kokeilin. Tällöin tajusin jo ajaa moottoritienopeuksillakin ja totesin että melutaso oli hiukan alempi, mutta ei tarpeeksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 03.10.2017 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Jodycody kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | Sulla on ollut vain väärän tyyppinen auto motarikurvailuihin. Ei se dusterin huonoutta ole että veit sen sopimattomaan ympäristöön. Ite en ole kyllä häiriintynyt siitä ajometelistä. Ajonopeudet harvoin ylittää tosin satasta. |
Juu, totta kyllä. Ominaisuus (puutteellista suunnittelua) ei vika... Jälkeenpäin ihmettelin miksen kiinnittänyt meteliin huomiota koeajoilla, mutta sen on täytynyt johtua siitä, että ajoin talvella lähinnä lumisilla pikkuteillä testatakseni auton käyttäytymistä mutkateillä ja nelivedon toimivuutta. Motarikokeiluja ei ollut. Olisi pitänyt. Duster on OK auto sellaiselle, joka ajaa lähinnä kantateitä (ja pienempiä) alle satasen vauhdeissa.
En usko että renkaiden vaihto olisi auttanut, pahin kumina tuli takakontista, kattokaiteista ja peileistä. Auto oli ensimmäistä sarjaa. Facelift-malliakin kokeilin. Tällöin tajusin jo ajaa moottoritienopeuksillakin ja totesin että melutaso oli hiukan alempi, mutta ei tarpeeksi. | Eli koeajotilanteessa annoit painoarvoa omassa käytössä väärille ominaisuuksille. Eihän nuita satasen ylittäviä nopeuksia ole kuin etelässä. Suurimmassa osassa maata satanen on maksimi nopeus. Eli ei mitään merkitystä motarinopuksien melulla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 03.10.2017 20:56 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Jodycody kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | Sulla on ollut vain väärän tyyppinen auto motarikurvailuihin. Ei se dusterin huonoutta ole että veit sen sopimattomaan ympäristöön. Ite en ole kyllä häiriintynyt siitä ajometelistä. Ajonopeudet harvoin ylittää tosin satasta. |
Juu, totta kyllä. Ominaisuus (puutteellista suunnittelua) ei vika... Jälkeenpäin ihmettelin miksen kiinnittänyt meteliin huomiota koeajoilla, mutta sen on täytynyt johtua siitä, että ajoin talvella lähinnä lumisilla pikkuteillä testatakseni auton käyttäytymistä mutkateillä ja nelivedon toimivuutta. Motarikokeiluja ei ollut. Olisi pitänyt. Duster on OK auto sellaiselle, joka ajaa lähinnä kantateitä (ja pienempiä) alle satasen vauhdeissa.
En usko että renkaiden vaihto olisi auttanut, pahin kumina tuli takakontista, kattokaiteista ja peileistä. Auto oli ensimmäistä sarjaa. Facelift-malliakin kokeilin. Tällöin tajusin jo ajaa moottoritienopeuksillakin ja totesin että melutaso oli hiukan alempi, mutta ei tarpeeksi. | Eli koeajotilanteessa annoit painoarvoa omassa käytössä väärille ominaisuuksille. Eihän nuita satasen ylittäviä nopeuksia ole kuin etelässä. Suurimmassa osassa maata satanen on maksimi nopeus. Eli ei mitään merkitystä motarinopuksien melulla. |
Itse pitäisin oletusarvona, että autolla voi ajaa moottoritiellä ilman peltoreita.
Aina ei ole edes mahdollisuutta koeajolla kokeilla moottoritievauhteja.
Itse en ole mokomaa kikotinta edes kokeillut, mutta isäukko oli käynyt koeajolla ja moitti melua. Kaipa se jotakin kertoo, että vuoden 87 nissan sunnyllä ajava moittii jotakin uutta autoa meluisaksi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jodycody Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 26 Syy 2017 Viestejä: 14
|
Lähetetty: 03.10.2017 21:22 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Jodycody kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | Sulla on ollut vain väärän tyyppinen auto motarikurvailuihin. Ei se dusterin huonoutta ole että veit sen sopimattomaan ympäristöön. Ite en ole kyllä häiriintynyt siitä ajometelistä. Ajonopeudet harvoin ylittää tosin satasta. |
Juu, totta kyllä. Ominaisuus (puutteellista suunnittelua) ei vika... Jälkeenpäin ihmettelin miksen kiinnittänyt meteliin huomiota koeajoilla, mutta sen on täytynyt johtua siitä, että ajoin talvella lähinnä lumisilla pikkuteillä testatakseni auton käyttäytymistä mutkateillä ja nelivedon toimivuutta. Motarikokeiluja ei ollut. Olisi pitänyt. Duster on OK auto sellaiselle, joka ajaa lähinnä kantateitä (ja pienempiä) alle satasen vauhdeissa.
En usko että renkaiden vaihto olisi auttanut, pahin kumina tuli takakontista, kattokaiteista ja peileistä. Auto oli ensimmäistä sarjaa. Facelift-malliakin kokeilin. Tällöin tajusin jo ajaa moottoritienopeuksillakin ja totesin että melutaso oli hiukan alempi, mutta ei tarpeeksi. | Eli koeajotilanteessa annoit painoarvoa omassa käytössä väärille ominaisuuksille. Eihän nuita satasen ylittäviä nopeuksia ole kuin etelässä. Suurimmassa osassa maata satanen on maksimi nopeus. Eli ei mitään merkitystä motarinopuksien melulla. |
Täytyy vielä lisätä, että ajosuoritteeni oli tuohon aikaan enempi kantateillä kaikenlaista työajoa. Siksi koeajopainotus. Sittemmin nuo työajot ovat loppuneet ja pitkäkestoiset 100+ km/h valtatiesiirtymät lisääntyneet. Juuri täällä etelässä. Olen myös sitä mieltä, että tämän vuosikymmenen henkilöautolla tai katumaasturilla pitää voida ajaa moottoritienopeuksilla ilman tuskaa korvissa! Ja minulla on vielä keskitaajuuksien kuulon heikentymä. Seuraavaksi täytyy varmaan katsella XC60, Q5 tai vastaava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TRYKON Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Syy 2006 Viestejä: 280
|
Lähetetty: 04.10.2017 00:14 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä tuo facelift-malli. Motariajossa ihan normi puheäänellä on selvitty keskusteluista muiden autossa istuvien kanssa.
Paljon pahempiakin on tullut kuulosteltua esim. Mitsun ASX. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Reporetku Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 1995
|
Lähetetty: 04.10.2017 08:36 Viestin aihe: |
|
|
Ei tosiaan ainakaan noiden uusimpien dustereiden äänimaailma mikään poikkeuksellisen iso ole, vaikka rengasvalintaan kiinnitänkin huomiota. Sitikan C5:n jälkeen ero vain oli järkyttävä. Vaimon Kia sen sijaan meluaa selvästi pahemmin, mutta luulen etä tässäkin tapauksessa renkailla on suuri merkitys. _________________ Käytännöllisyys on kauneutta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hanzzi Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Mar 2005 Viestejä: 817 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 23.11.2017 10:08 Viestin aihe: |
|
|
Kävimpäs koeajamassa uuden mallisen Black and joku dieseli-automaatin. Eikä ollu ees neliveto.
Sanotaanko, että ennakkoasenne oli aikalailla vastaan (niinku kaikkia ranskiksia).
Noh, siinä pyörittelin ja totesin, että kyllä on näppärä auto farmariin ja oikeaan maasturiin tottuneena. Kääntyi tosi pienessä tilassa. Samaten auto tuntui jopa pirteältä tuolla koneella. Ja se melu continentalin nastarenkailla, noh, mun oma kymmenen vuotta vanha japaninihme ei kyllä ole yhtään hiljaisempi. Ja ajoin motarillaki reilua satasta.
Karuhan se on sisältä, mutta ei niin karu kuin odotin. Jos tarttis autoa lähitaisteluun eikä tarttis pitkää matkaa ajaa niin uskaltasin ostaa. Sikäli jos nuo tarinat luotettavuuden parantumisesta pitää paikkansa, on niitä kyllä kuulunut muualtakin kuin hevosmiesten tietotoimistosta...
Tämmönen vannoutuneen japanilaisauton kannattajan puolueellinen mielipide |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2008 Viestejä: 468
|
Lähetetty: 23.11.2017 22:48 Viestin aihe: |
|
|
Rupiaa olemaan 3v takuu täynnä sekä 100tkm lähenee. 2kpl polttimoita tarvinnu vaihtaa ja takaluukku säädättää. Apukuskin turvavyö kelaa huonosti sisään. Normi huollot teetetty. En meinannu vielä luopua, aina päässy pois minne on menty. Diesel ja 4wd. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 24.11.2017 08:51 Viestin aihe: |
|
|
Hanzzi kirjoitti: |
Noh, siinä pyörittelin ja totesin, että kyllä on näppärä auto farmariin ja oikeaan maasturiin tottuneena. Kääntyi tosi pienessä tilassa. |
Vähän OT:ta Daciamielessä, mutta tuo otti silmään.
Ajeltiin siinä kaverin kanssa meikäläisen Vitaralla hirvijahdissa viikonloppuna. Tossahan taitaa olla kääntöympyrä 10.4m luokkaa ja käsittääkseni Dusterissa vielä pienempi karvan verran. Kaverilla on Mitsun pick-uppi ja kertoi alkavansa pikku hiljaa kyllästyä sen pituuteen ja kääntösäteeseen. Siinä taitaa olla toi kääntöympyrä noin 1.5m isompi, mitä noissa pikkukiitureissa.
Eli kyllä toi ”ketteryys” tosiaan tuo joissain tilanteissa sitä käyttömukavuutta, mikä sitten taas on pois joistain muista ominaisuuksista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|