Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 20.11.2017 22:21 Viestin aihe: |
|
|
-J.M.H- kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | Ite kyllä kattelisin bensaversioita jos tuossa kokoluokassa auton hommaisin. Saa paljon vähemmän ajetun ja kulutukset ei niin valtavasti eroa varsinkin jos työajot pitkää matkaa.. Nuo 200 tonnin lähelle ajetut diisselit on pahimmoilleen siinä haarukassa että isompia korjauksia saa alkaa tekemään. Yhellä tutulla ollut nyt 2 litranen crv nelisen vuotta ja sillä ajettu nyt vajaa parisataa tonnia. Ollut kuulemma harmiton peli. |
Kyllähän kulutuksessa on eroa dieselin hyväksi paljonkin. Itellä on kakkoskopan cr-v 2L bensakoneella ja eipä tahdo alle kympin päästä sataselle, varsinkaan nyt talvikelissä. Ehkä matka-ajossa pääsee jos alle satasta malttaa ajella. Ilmanvastus kohtuu iso kuitenkin niin se vaan vie ainetta. Dieseleissä tietysti omat harminsa ja vero. Omilla ajomäärillä ei dieseliä kannata hommata.
Isompia vikoja ei oo sattunu, kohta 290t km alkaa olla mittarissa. Kardaanin ristikot piti laittaa 270t kohalla, kuluvia osiahan ne toki on. Kalliit varaosat yksi miinus. Tarvikkeilla toki pärjää kuluvien osien kanssa. | Kaverin crv muistaakseni 2007 vuosimallia ja käsivaihteinen. Meinasi että 8 litran molemmin puolin on kulutus. Tähänkin vaikuttaa varmasti asuinpaikka ja nopeudet joilla ajetaan. Tuolla omalla citikalla jossa 2 litran bensakone niin kulutus pyöri 7 litrassa matka-ajossa kesäkeleillä ja nyt talvirajoituksilla menee 6,5 litraa. Kulutus nousee merkittävästi kun vauhti nousee yli satasen. Ite en paljon kaupungissa ajele. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5377 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 20.11.2017 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Oli meilläkin sen -08 dieselin lisäksi kakkoskopan CR-V bensana ja manuaalina. Ei sillä alle 10l tahtonut päästä sillä n. 70-80 tkm matkallla mitä sillä ajettiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3865
|
Lähetetty: 04.12.2017 23:24 Viestin aihe: |
|
|
Tuli vaihdettua 2005 mallin rav4:n 2011 mallin vastaavaan. 50 000 km oli mittarissa ja huoltokirja täytetty n. 7-8000 km välein. Eli km, tai vuoden mukaan yhteensä 7 huoltoa ja automaattilaatikon öljyt vaihdettu. Ei oikein pysty edes vertaamaan noita keskenään. Multitronic 7 pykäläinen automaatti on jokseenkin erilainen, kuin entinen 4 pykäläinen. Ja tilat on ihan toisesta maasta. Kannattaa melkein kääntää katseita tuohon 2010 jälkeisen facelift mallin suuntaan, jos yleensäkään suunnittelee vanhemman RAV4:sen ostoa. Siis siihen halvimpaan kategoriaan lähtien. Gen 1 oli vetopidoiltaan paras, mutta sisätiloiltaan varsin karsea. Gen 3 facelift menee tosin väkisin siihen +20 000 € luokkaan, mutta nyt sattui sopiva kohdalle ja etsintävaraukseen meni vain 6 kk. Ajettavuus on tässä omassa kyllä kohdallaan ja ei voi verrata noihin vanhempiin malleihin. Jotenkin tuntuu jopa paremmalta tuntuma, kuin entisellä 2013 diesel automaatilla. Nyt on sitten kaikki generationit virallisesti omassa ajossa käyty läpi. Talossa on nyt 2011 ja 2017 mallit ja Land cruiseri. Kaikilla pääsee hienosti mettälle ja hyviä ajaa tiellä. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 05.12.2017 01:20 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Tuli vaihdettua 2005 mallin rav4:n 2011 mallin vastaavaan. 50 000 km oli mittarissa ja huoltokirja täytetty n. 7-8000 km välein. Eli km, tai vuoden mukaan yhteensä 7 huoltoa ja automaattilaatikon öljyt vaihdettu. Ei oikein pysty edes vertaamaan noita keskenään. Multitronic 7 pykäläinen automaatti on jokseenkin erilainen, kuin entinen 4 pykäläinen. Ja tilat on ihan toisesta maasta. Kannattaa melkein kääntää katseita tuohon 2010 jälkeisen facelift mallin suuntaan, jos yleensäkään suunnittelee vanhemman RAV4:sen ostoa. Siis siihen halvimpaan kategoriaan lähtien. Gen 1 oli vetopidoiltaan paras, mutta sisätiloiltaan varsin karsea. Gen 3 facelift menee tosin väkisin siihen +20 000 € luokkaan, mutta nyt sattui sopiva kohdalle ja etsintävaraukseen meni vain 6 kk. Ajettavuus on tässä omassa kyllä kohdallaan ja ei voi verrata noihin vanhempiin malleihin. Jotenkin tuntuu jopa paremmalta tuntuma, kuin entisellä 2013 diesel automaatilla. Nyt on sitten kaikki generationit virallisesti omassa ajossa käyty läpi. Talossa on nyt 2011 ja 2017 mallit ja Land cruiseri. Kaikilla pääsee hienosti mettälle ja hyviä ajaa tiellä. | Alkuun kun aloin lukemaan niin ajattelin että euroshopperille on iskenyt kassakriisi, mutta onneksi lopussa pistettiin köyhä takaisin kyykkyyn. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Alpertti Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2015 Viestejä: 1013 Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 05.12.2017 01:35 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | euroshopperi kirjoitti: | Tuli vaihdettua 2005 mallin rav4:n 2011 mallin vastaavaan. 50 000 km oli mittarissa ja huoltokirja täytetty n. 7-8000 km välein. Eli km, tai vuoden mukaan yhteensä 7 huoltoa ja automaattilaatikon öljyt vaihdettu. Ei oikein pysty edes vertaamaan noita keskenään. Multitronic 7 pykäläinen automaatti on jokseenkin erilainen, kuin entinen 4 pykäläinen. Ja tilat on ihan toisesta maasta. Kannattaa melkein kääntää katseita tuohon 2010 jälkeisen facelift mallin suuntaan, jos yleensäkään suunnittelee vanhemman RAV4:sen ostoa. Siis siihen halvimpaan kategoriaan lähtien. Gen 1 oli vetopidoiltaan paras, mutta sisätiloiltaan varsin karsea. Gen 3 facelift menee tosin väkisin siihen +20 000 € luokkaan, mutta nyt sattui sopiva kohdalle ja etsintävaraukseen meni vain 6 kk. Ajettavuus on tässä omassa kyllä kohdallaan ja ei voi verrata noihin vanhempiin malleihin. Jotenkin tuntuu jopa paremmalta tuntuma, kuin entisellä 2013 diesel automaatilla. Nyt on sitten kaikki generationit virallisesti omassa ajossa käyty läpi. Talossa on nyt 2011 ja 2017 mallit ja Land cruiseri. Kaikilla pääsee hienosti mettälle ja hyviä ajaa tiellä. | Alkuun kun aloin lukemaan niin ajattelin että euroshopperille on iskenyt kassakriisi, mutta onneksi lopussa pistettiin köyhä takaisin kyykkyyn. |
+1
Mitäs muuten tommoset uudemmat Cruiserit imee menovettä maantie/seka-ajossa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3865
|
Lähetetty: 05.12.2017 02:50 Viestin aihe: |
|
|
No eihän se cruiseri mikään uus ole. 200 000 mittarissa ja 08. Kulutus on 10-12 L/ 100 km. Mukava sillä on kuitenkin ajella cittariksi ja ei se kyllä helposti maastoonkaan jää. Tulee vain naarmuja tajuttoman helposti tummassa pinnassa. Hybridi RAV on syönyt nyt n. 17 000 km ajolla 6,2 L/100 km. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 05.12.2017 10:08 Viestin aihe: |
|
|
Lasketaankohan Land Cruiser citymaasturiksi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 05.12.2017 11:34 Viestin aihe: |
|
|
Rahkonen kirjoitti: | Lasketaankohan Land Cruiser citymaasturiksi? |
Riippunee kulkineen iästä (näin ollen mallista) ja laskijasta.
Kyllähän uudemmillakin pahoista paikoista ajaa, vaan ken raaskii mennä...
Cityiksi en mitään laskisi. Ennemminkin näitä viimeisimpiä (20 v) maantie moisiksi. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 05.12.2017 12:21 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Rahkonen kirjoitti: | Lasketaankohan Land Cruiser citymaasturiksi? |
Riippunee kulkineen iästä (näin ollen mallista) ja laskijasta.
Kyllähän uudemmillakin pahoista paikoista ajaa, vaan ken raaskii mennä...
Cityiksi en mitään laskisi. Ennemminkin näitä viimeisimpiä (20 v) maantie moisiksi. | Jep. Otan tässä myös aiheen huomioon, eli metsästysauto joka on myös liikkumaväline. Jos pitää samalla autolla liikkua metsästyspaikoille satojakin kilometrejä on niillä muillakin ominaisuuksilla hieman merkitystä. Ja harva maanomistaja antaa maitaan ruopata offiautoilla. Onhan uusissakin Cruisereissa ainakin osassa lukot yms. joten eiköhän niillä pääse vähän pahemmasta kuin citymaasturi mikäli tarvis. Itsellä kun ei ole maastoajolupia ja kaksi jalkaa niin olen pärjänyt kitumaasturilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
viisasverneri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Syy 2008 Viestejä: 1343
|
Lähetetty: 06.12.2017 01:09 Viestin aihe: |
|
|
En sitten malttanut lukea ja pohtia lukemaani. Solmin päivällä kaupat kansanautosta, eli Tiguan diesel automaatilla. Kävellään sitten kun tuo hyytyy. Pääpaino on kuitenkin muualla kuin soratiellä. Neljä kuukautta lupasivat toimitusajaksi. Aika näyttää iskinkö kynteni kakkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 06.12.2017 01:18 Viestin aihe: |
|
|
viisasverneri kirjoitti: | En sitten malttanut lukea ja pohtia lukemaani. Solmin päivällä kaupat kansanautosta, eli Tiguan diesel automaatilla. Kävellään sitten kun tuo hyytyy. Pääpaino on kuitenkin muualla kuin soratiellä. Neljä kuukautta lupasivat toimitusajaksi. Aika näyttää iskinkö kynteni kakkaan. | Eiköhän tuo paremman puutteessa mene. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
viisasverneri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Syy 2008 Viestejä: 1343
|
Lähetetty: 06.12.2017 01:35 Viestin aihe: |
|
|
[/quote]Eiköhän tuo paremman puutteessa mene.[/quote]
Menee se. Periaate itselläni on, että jahti tapahtuu jalan, ei autosta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 06.12.2017 01:46 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän tuo paremman puutteessa mene.[/quote]
Menee se. Periaate itselläni on, että jahti tapahtuu jalan, ei autosta.[/quote]Joo ei tuolla ensimmäisenä rapakossa ole kiinni. Muutamalla metsästystä harrastavalla naapurilla on tuommoiset ja nätin näköisiä kamppeita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 07.12.2017 14:19 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä valinta Itsellä on sama, että auto ei ole metsästysväline vaan liikkumaväline. Volkkarikonsernin nelivedot on ilmeisesti aika hyvin pärjänneet noissa vertailutesteissä, että etenemiskykyäkin löytyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|