Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
TKH Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Hei 2008 Viestejä: 730
|
Lähetetty: 22.10.2012 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Meillä oli ennen betoluxilla maalattu. Lattia oli ammoisina aikoina imenyt niin paljon !&%¤# ja todennäköisesti suolaa(suolasäkkejä säilytettiin sisällä) että ei siinä mikään olisi pysynyt. Laitettiin finnfoamit lattiaan ja valettiin uusi lattia päälle + lattialämmitys. Siihen sitten epoksi johon hiekkapuhallushiekkaa joukkoon. On takuulla kestävä eikä ole liukas. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torgoth Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2004 Viestejä: 2668 Paikkakunta: P-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 22.10.2012 23:56 Viestin aihe: |
|
|
TKH kirjoitti: | Meillä oli ennen betoluxilla maalattu. Lattia oli ammoisina aikoina imenyt niin paljon !&%¤# ja todennäköisesti suolaa(suolasäkkejä säilytettiin sisällä) että ei siinä mikään olisi pysynyt. Laitettiin finnfoamit lattiaan ja valettiin uusi lattia päälle + lattialämmitys. Siihen sitten epoksi johon hiekkapuhallushiekkaa joukkoon. On takuulla kestävä eikä ole liukas. |
Siltoja kun epoksoidaan, niin ensimmäiseen kerrokseen toisen tartuttamiseksi lisätään hiekkapuhallushiekka, joten olettaisin tämän ensimmäisen kerroksen olevan hyvä hirvisäilöihin.
Korjatkaa, mikäli ja koska olen väärässä. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 23.10.2012 13:38 Viestin aihe: |
|
|
Vähän aiheen sivusta ja topikkia rosvoten, mutta miten tuollaiset epoksipinnoitteet tms. kestäisi autokatoksessa? Nyt vanhasta katoksesta on betonipinta pahasti rapautunut suolan ym. p@skan vaikutuksesta ja sille tarttis tehdä jotain. Ajatus on valaa uusi pinta lattiaan ja pinnoittaa se jollain, mutta mikähän tuossa kestäis? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
optimikko Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Kes 2007 Viestejä: 2785 Paikkakunta: Ala-Lapin kuusi
|
Lähetetty: 23.10.2012 15:30 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Fraga kirjoitti: | Meillä on suuli tehty -90 luvun kieppeis. Öljynporauslauttamaalia on lattiaan sivelty ja vieläki on ihan priima.
Sitä ei varmaan vaan K-raudasta saa, tai kai sillä oikeen joku kunnon nimiki on. |
Ja varmaan pysyykin, jos veditte sitä lautanjalkoihin tulevaa myrkkymaalia .
Tuota ei tosiaan taida Rautiasta saada. |
Tuommoinen kunnon myrkky on siitä hyvä, että voi riiputtaa vaikka kesälämpimällä ja liha ei mene pilalle. Kärpäsetkin kuolee jo ovelle. _________________ Hallittu kaaos = selkeä epäjärjestys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fw71 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Maa 2006 Viestejä: 1270 Paikkakunta: pohjanmaa
|
Lähetetty: 23.10.2012 16:29 Viestin aihe: |
|
|
Laatoituksen ollessa kyseessä kannattaa saumata haponkestävällä saumalaastilla. Ei murene eikä ime paskoo. Vaatii vain hyvät ranteet, jos vetää ohjeenmukaisella seoksella. Kalliinpi on, mutta käytetään elintarviketiloissa ja maitohuoneissa ym. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3619 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 23.10.2012 18:02 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä jotkut epoxit kestää autokatoksessa mutta mikään ei ole ikuista kuitenkaan. Toteutuksen onnistumisestakin paljolti kiinni. 2000 laitettiin pihaton lypsyaseman lattiaan alfalavalin 2-komponentti pinnoite joka tietääkseni on vieläkin iskussaan ja sekin kokee jonkunlaista rasitetta. (Siitä mieleen tulikin että ei uskoisi miten kova myrkky maito on paljaalle betonille.)
Hirviliiterissä pinnoitteeseen kannataa hiekka sotkea antamaan pitoa ja kulutus kestävyyttä. Mutta vanhaan lattiaan mikä on imenyt ties mitä, on pysyminen aika arpapeliä. Laattakin on ihan ok mutta se sauma on se hekko kohta. Jotain epoksi saumaa käytetään uimahalleissa, ainakin joissain kohteissa on ollut. Laattasaumaan on olemassa normaalisauma-ainneeseen sotkettavia lisäaineitakin jotka parantavat sauman lian vastustusta. Ainakin kiillolla on semmosta "erikeepperi vettä", ja uskoakseni ihan pätevä lopputulos mutta varsinkin matta laattaan v*ttumainen työstettävä. Tai sitten en vaan itse osannut sitä lajia. Mulle sanoi yks vanhempi muurari että kaada mäkeen ja jätä tyhjät pullot roskiin. En uskonut vaan tunnollisesti senkin tein ja kyllähän se sitten vähän kiroilutti. Tulipahan tehtyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AtteL Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2008 Viestejä: 1643 Paikkakunta: Valkeala
|
Lähetetty: 04.03.2018 20:52 Viestin aihe: |
|
|
Onko 5 vuoden jälkeen kokemuksia uusista tuotteista? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Biikleman Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2009 Viestejä: 659 Paikkakunta: st.michel
|
Lähetetty: 05.03.2018 10:18 Viestin aihe: |
|
|
Itsekkin mielenkiinnolla seuraan asiaa, koska on aika ajankohtainen _________________ Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
M. K. R2 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 04 Syy 2017 Viestejä: 47 Paikkakunta: Tunturilappi
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuusoL Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Lok 2008 Viestejä: 223 Paikkakunta: Satakunta
|
Lähetetty: 06.03.2018 18:20 Viestin aihe: |
|
|
Uuteen lattiaan mastertop vaĺun yhteydessä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ramiwolf Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2017 Viestejä: 2539 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 14.01.2019 23:08 Viestin aihe: |
|
|
Yksi lisävaihtoehto betoniselle lahtivajan lattialle.
Lattian hionnan jälkeen puhdistetun betonilattian voi "maalata" tai oikeammin hartsata lasikuituhartsilla aluksi ja lopuksi vetää pintaan noin fifty/fifty hartsin ja gelgoatin/topgoatin seos.
Kun laittaa lopuksi päällimäisiksi kerroksiksi n. puolet hartsia sekaaan, niin pinta ei lohkea niin helposti, jos sattuu jotain painavaa ja kovaa tippumaan lattiapinnalle.
Tosin sehän on helppoa paikata uudelleen samalla aineella.
Pinta pitää olla tietysti kuiva ennen toimenpidettä ja betonilaatan alla olisi syytä olla muovi tai joku muu estämässä maaperän kosteusnousun betoniin.
Tämän voi testata vaikka laittamalla n. metrin kokoiselle alueelle läpinäkyvän muovinkalvon teippaamalla se lattiaan tiiviisti kiinni päiväksi pariksi. Jos muovin sisälle ei ole muodostunut kosteutta, niin hartsaus pitäisi onnistua, koska betonissa ei ole kosteutta. Jos kalvon sisällä on kosteutta, niin se on huono juttu pinnoituksen kannalta, oli lattian pinnoitusaine mitä tahansa.
Itse pinnoitin n. 25 m2 autotallin lattian 17 vuotta sitten ja hyvin on pinnoitus toiminut, Pikku kolhuja tullut ja ne on paikkailtu sitä mukaan kun lattialle tipahdellut mm. riittävän isoja työkaluja, jotka ovat tehneet pintaan jälkiä.
Omaan autotallin lattiaan laitoin pohjalle n. 20 kg hartsia ja n. 12 kg gelgoatin(tai topgoattia) ja hartsin sekoitusta lopuksi pintaan.
Itse tiedän ainakin muutamien isojen tuotantohallien lattioiden käsitellyn näin ja hyvin ovat kestäneet. Tosin jos betoniin pääsee imeytymään esim. öljypitoisia aineita, niin eipä siinä tahdo oikein mikään aine pitkään pysyä päällä ehjänä, vaan ne korkkaavat irti jossain vaiheessa lattiapinnasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17157 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 15.01.2019 09:58 Viestin aihe: |
|
|
Niin että 35v sitte tehty nylkykopin lattia on menetetty tapaus.. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|