Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
timoson Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Kes 2012 Viestejä: 1163 Paikkakunta: Eteläinen p-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 28.05.2018 13:41 Viestin aihe: Baikkalin haulikon laukaisua parantamaan. |
|
|
Tuossa baikkalin 20cal haulikossa on vasemman piipun laukaisu suorastaan karkea, vaikka yksiliipaisiminen onkin. Miten tuota uskaltaisi hiaista tai muutella tekemättä vaaralliseksi ettei selässä, tai käsitellessä lähde? _________________ Ei italialaisen voittanutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 28.05.2018 13:57 Viestin aihe: |
|
|
Sanoisin että jos täältä joudut neuvoja kysymään niin vie sepälle. Siis sepälle joka osaa ja ymmärtää koneistojen päälle. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2005 Viestejä: 13224
|
Lähetetty: 28.05.2018 20:40 Viestin aihe: |
|
|
Asesepät on koulutettu laittamaan laukauisukoneistot kuntoon. Kannattaa toki selvittää sellainen aseseppä joka on haulikkokoneistoihin erikoistunut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rum Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Maa 2009 Viestejä: 2152
|
Lähetetty: 01.06.2018 22:24 Viestin aihe: |
|
|
Kinnunen Äänekoski |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2232 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 02.06.2018 01:13 Viestin aihe: |
|
|
Oikein hienoja vastauksia taas tyyliin erällenet. "Jos tarvii kysyä niin elä kysy"
Nuoki on ihan ihmisen tekemiä äärimmäisen yksinkertaisia mekanismeja. Jos jollaki on ihan kokemusta kyseisestä koneistosta, niin eikun vinkkiä kehiin. Ite lähtisin ihan virepintojen kiillotuksella kokeileen. Kovaa testiä parannusten jälkeen ja jos ei onnistu niin sitte sepälle ja uudet osat jos on korjattu liikaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ekohippi Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2015 Viestejä: 3798
|
Lähetetty: 02.06.2018 09:14 Viestin aihe: |
|
|
Pärkkeleen tyyliä minäkin olen hyödyntänyt. Vipulukkoisen laukaisuprojektista jäi mieleen yleisohje: Älä muuta virepintojen kulmia, äläkä pyöristä nurkkia, kiilloita vain. Aina ei myöskään onnistu ja 1911-seppää etsiskelen _________________ "Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juky Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2009 Viestejä: 300
|
Lähetetty: 03.06.2018 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Kun laukaisukoneiston pintoja lähtee hiomaan 600-1500 papereilla, niin työtä helpottaa huomattavasti, jos osan saa kiinnitettyä ruuvipenkkiin mittatarkoilla kappaleilla, joissa on työstämistä ohjaavat pinnat. Itse olen käynyt paikallisella romiksella hakemassa rosterilattaa, josss on ollut reuna työstettyä suoraksi. Nämä reunat työstettävän kappaleen molemmille puolille samaan suuntaan työstettävän pinnan kanssa. Näin pysyy työstön suunta samana, eikä reunat pyöristy tai pinta kallistu.
Työvälineenä olen käyttänyt vanhan työntömitan vartta, jonka ympärille olen kiristänyt paperin. Näillä opeilla saa tumpelompikin (minä) turvallista jälkeä.
Lopuksi kiillotus tahnalla ja dremelin kiillotuslaikalla.
Huom. Välillä rahinoita aiheuttaa koneiston sivutkin ja jopa akselit tai akseleiden reiät. Ne onkin helpompi kiillottaa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
timoson Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Kes 2012 Viestejä: 1163 Paikkakunta: Eteläinen p-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 04.06.2018 06:58 Viestin aihe: |
|
|
Vesipaperilla ja autosolilla korjailin asian vastinpintoja pyyhkimällä. Jo parani. Tein aika rajuja testejä lyömällä perään kumivasaralla varmistukseksi. Särmä oli vain mallia kuin huonolla suuttimella olevalla pillillä tehty minkä hiasin. Perus baikkali _________________ Ei italialaisen voittanutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
timoson Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Kes 2012 Viestejä: 1163 Paikkakunta: Eteläinen p-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 04.06.2018 07:04 Viestin aihe: |
|
|
Myös huvittava vehje siinä mielessä että kun varastomäskin mitä ei rasvaksi sanoisi poistin mukamas, lähti kolmannella laakilla tuplat. Ei muutaku wurthin procleaneria kunnolla koneistoon ja paineilmaa pari kierrosta lisää niin ilmeisesti loput lähti vasta sitten, ihme jönkkiä. tuplat loppui siihen. _________________ Ei italialaisen voittanutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2005 Viestejä: 13224
|
Lähetetty: 04.06.2018 19:13 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | Oikein hienoja vastauksia taas tyyliin erällenet. "Jos tarvii kysyä niin elä kysy"
Nuoki on ihan ihmisen tekemiä äärimmäisen yksinkertaisia mekanismeja. Jos jollaki on ihan kokemusta kyseisestä koneistosta, niin eikun vinkkiä kehiin. Ite lähtisin ihan virepintojen kiillotuksella kokeileen. Kovaa testiä parannusten jälkeen ja jos ei onnistu niin sitte sepälle ja uudet osat jos on korjattu liikaa. |
Tulee helposti rumaa jälkeä jos ase laukeaa silloin kun ei pitöäsi. Monilta ihmisiltä ei onnistu edes jarrupalojen vaihto turvallisesti.
Neuvojen suhteen ongelma on siinä että muutamalla lauseella asiaa ei etänä voi opettaa ja osalle ei mene jakeluun vailka Jyri Jalonen kädestä pitäen paikan päällä opettaisi.. Osa toki osaa Baikalinkin virittää. Harvemmi se kyky ilman maanantaikappaleita on kuitenkaan saatu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|