Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
supistus Vieras
|
Lähetetty: 26.07.2004 18:57 Viestin aihe: mitä supistuksia kyyhkyselle? tai yleensä linnuille? |
|
|
kertokaapa millä pulut sun muut parraiten pölähtää? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 26.07.2004 19:10 Viestin aihe: |
|
|
syöt hernekeittoo ja tuoretta ruisleipää ja päälle hotaset litran piimää. sitten vaan pellonreunaan oottelemaan. kun lintu on kohalla niin verkkarit kinttuun ja armoton rypistys. kyllä se siitä tokenee!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762-39 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.07.2004 19:26 Viestin aihe: |
|
|
Kaalilaatikolla pölähtää myös. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tiger Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.07.2004 19:53 Viestin aihe: |
|
|
Anonymous kirjoitti: | syöt hernekeittoo ja tuoretta ruisleipää ja päälle hotaset litran piimää. sitten vaan pellonreunaan oottelemaan. kun lintu on kohalla niin verkkarit kinttuun ja armoton rypistys. kyllä se siitä tokenee!! |
Hah hah haa!!! Aika hyvä juttu...
Niin vaan asiaan. Puoli suppee ja Parannettu sylinteri on nyt ja saavat olla vielä elokuun 10 päivä. Näillä testasin kuviot. Puolisuppeella voi ampua vielä 35-40m:iin, koska kuvio oli hyvä. Ja IC:llä ehkä 20-30m:iin.
Näin siis minun haulikossa ja minun panoksilla: Nopel Sport 36g koko 5.
Testaat eri panoksilla, eri matkoilta ja eri supistejilla miten ase käy. Ja päättelet siitä sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Special Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.07.2004 20:02 Viestin aihe: |
|
|
Tiger kirjoitti: |
Testaat eri panoksilla, eri matkoilta ja eri supistejilla miten ase käy. Ja päättelet siitä sitten. |
Just niin ja jos on passipaikka tiedossa niin sille matkalle haet parhaan yhdistelmän. Testiä, testiä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 05.08.2004 00:30 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen pitänyt puolikasta tai täyssuppeaa.Kyyhkyä ammutaa yleensä aukealla ja tällöin ampumamatka on lähes aina pidempi miltä se näyttää.Itse ammun kyyhkyt enimmäkseen puusta ja tästä johtuen ja haavakko riskin vähenemisen takia suosin melko suppeaa piipua.Edellisvuonnakin paras kyyhkyjen tarkkailu puu oli ja on edelleen noin 30-35m pitkä ja ihan juurelta ei ampuminen onnistu .Siinä jää äkkiä sylinterillä linnut saamatta.Haulikokona käytän 2,4- 3,0mm.Isommilla puuhun ja pienemmillä lentoon ammuntaa.Kuvastuksessa pidän puolikasta ja 2,4-2,75mm hauleja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2004 10:07 Viestin aihe: |
|
|
Tikkamies puhuu minun suullani
Tosin kyyhkysille kun joskus harvoin haulikkoa käytän, käytän ehkkä hiukan ronskimpaa haulia, vaan mahtaapa tipahtaa pienemmälläkin pölyllä? Pitäisi kai kokeilla 2,4 millistä haulia kyyhkylle, en ole koskaan edes miettinyt. Normaalisti sitä 2,7-3,25 millistä piipussa, täyssuppeassa karkeampaa että pääsee parsimaan haavakkoa hiukan kauempaa jos tilanne vaatii.
Mutta pienoiskiväärillä vaimentimen kanssa metsästelen enemmän, siinä on hohtoa. Laskeutumispuiden alta tai peltoonkin kun malttaa odotella että pulu laskeutuu pellolle. Mukava katsella kun kyyhkyt alkaa kulkea siinä ihan hollilla ja valita sieltä se sopiva piekkarin kiikarin lävitse... Siinä on sitä jotakin. Eivätkä kyyhkyset edes kaikki lähde lentoon, usein saa kaksi pienoiskiväärillä maasta ja kolmannen puusta, matka kun venyy piekkarilla sinne 75 metriin asti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juunas Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2004 19:40 Viestin aihe: |
|
|
Puolsuppeella pärjäilen oikeastaan koko metsästyskauden.. _________________ Ei se ota jos ei annakkaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 13.08.2004 16:26 Viestin aihe: |
|
|
Parannetulla sylinterillä kyyhkyt tulevat alas ja ovat kuin eilen kuolleita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HunterBoy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.08.2004 21:09 Viestin aihe: |
|
|
Helppohan sitä on eilen kuolleita lintuja ampua...... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsästäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Huh 2004 Viestejä: 124 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 15.08.2004 11:28 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen käyttänyt koko syksyn puolisuppeeta ja sen olen parhaaksi havainnut... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hunter.Man Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.11.2005 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä on 2 piippuisessa kumpikin piippu 3/4 suppea, tai ainakin piipussa lukee 2 3/4 cham. Jotenki se tuntuis tarkoittavan että aseessa on kaksi kolmeneljäsosasuppeaa piippua. _________________ Erankavijat.netin Babo
Riista.fi:n PasiN |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.11.2005 21:38 Viestin aihe: |
|
|
Hunter.Man kirjoitti: | Itsellä on 2 piippuisessa kumpikin piippu 3/4 suppea, tai ainakin piipussa lukee 2 3/4 cham. Jotenki se tuntuis tarkoittavan että aseessa on kaksi kolmeneljäsosasuppeaa piippua. |
Tuo tarkottaa ettu sulla on 70:kyt milliset pesät ... Supistukset pitää selvittää erikseen tulkilla jossei muuta tietoa aseesta löydy _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
miksa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.11.2005 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Hunter.Man kirjoitti: | Itsellä on 2 piippuisessa kumpikin piippu 3/4 suppea, tai ainakin piipussa lukee 2 3/4 cham. Jotenki se tuntuis tarkoittavan että aseessa on kaksi kolmeneljäsosasuppeaa piippua. |
Vitsi ?
Puolikas on ollut hyvä holkki kyyhkylle kuvien kanssa, puihin ampuessa täyssuppea. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 16.11.2005 23:37 Viestin aihe: |
|
|
mulla on pumpus koko ajan kiinni täyssuppee |
|
Takaisin alkuun |