Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26665
|
Lähetetty: 30.09.2019 12:46 Viestin aihe: |
|
|
ihan pakko mainita et muutamalla kaverilla on blaseri ja viellä useammalla on ollu....
viimeviikkoina on saanu kuunnella tyytymätöntä,,, haulikko helevetin ranttu paukusta jos edes joku käypänen löytyy, luotipuolella käsittämätön ylimeno joten sielläki haetuttaa latausta ainaki muutamissa kalipereissä.
vois kuvitella että 08 olis luodiksi varmin valinta jos haluaa kehua blaseria |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 02.10.2019 07:27 Viestin aihe: |
|
|
Eikö kellään omia kokemuksia 612:sta? Haulipuolen kuviot, luotipuolen kasat ja ruosteherkkyys kiinnostaa päällimmäisenä. Ja ootteko tukkeja joutunu muokkaamaan? Rihla tulisi jahteihin joissa ammutaan sekä luoti- että hauliriistaa. Eli jänis/rusakko, pienpedot ja kauris. Käyttö niin vähäistä ettei lompakko salli kelluvapiippuista kolmipiippua.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sinttivintturi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2018 Viestejä: 811 Paikkakunta: Pohjois-Häme
|
Lähetetty: 02.10.2019 08:08 Viestin aihe: |
|
|
Haulikkona tuo on 612sc/76,piiput 26",perustukki sopi minulle hyvin.
Myydään myös mustalla kehyksellä,se voi olla herkempi ruosteelle.
Kuvioita ja upotusta ammuin paljon uutena ja hyvät löytyi kyllä.
Omien suppareiden lisäksi sopii Benelli Criot,jotka jatkaa piippuja hieman.
Olkkoselta otin UnA 12ga 0.695" IM Finnclassic/Tikka/Valmet,käy kaikille hauleille ja tungstenilla pidemmälle matkalle.
Rihlapiippuja harkinnut pitkään,vaan taitaa jäädä hommaamatta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 02.10.2019 12:08 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin tuo on rakenteena fiksu: luoti päällä, piipun osumapiste säädettävissä ja rakenne sallin lämpölaajenemisen. _________________ das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juego Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Jou 2004 Viestejä: 2598 Paikkakunta: Kuikkapanta
|
Lähetetty: 02.10.2019 14:06 Viestin aihe: |
|
|
Otsikon aseen valmistus kuulemma lopetettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KKP specialist Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Jou 2013 Viestejä: 854
|
Lähetetty: 02.10.2019 15:38 Viestin aihe: |
|
|
Omistin kyseisen aseen.
Tiivistettynä:
Eli haulikko 28'' piipuilla, ihan ok ase. Kiekot ja linnut tippui.
Hommasin rihlapiipun 12 ja 6.5x55. Paskin ostos koskaan. Kivääripuoli piipuista tehty italialisella ammattitaidolla ja hylsyt venyi parilla laukauksella katkeamiseen asti. Piipun lämmetessä osumat siirtyy alas reilusti, siis todella reilusti. Kiikarin kisko oli niin vinossa, jotta Leupoldista loppu säätövarat.
Muuten ihan hyvä pyssy. Kevyt ja hyvän näköinen, mutta ei kannata yhtä laukausta enempää yrittää ampua... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26665
|
Lähetetty: 02.10.2019 21:06 Viestin aihe: |
|
|
kuulostaa että on vois olla muutaki ku tyyppivikaa.
melko outoa kun kaikki tuo sattuu yhteen, olisko oikeasti maanantai kappale |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2007 Viestejä: 8730 Paikkakunta: Turku
|
Lähetetty: 03.10.2019 08:22 Viestin aihe: |
|
|
Eikös tuossa 612-mallissa ollu luotipiipussa joku hiilikuitukuori? Piipun teräksen ainevahvuus varmaan sitten normaalia pienempi? Voisko toi lämpölaajeneminen sitten johtua jotenki siitä. Lähtökohtaisesti jo tuollainen ratkaisu kuulostaa omaan korvaan sellaiselta että pysyisin kaukana. Kun aina vouhataan siitä että piipun pitäisi olla vapaasti värähtelevä niin en oikein ymmärrä miten piipun ympärille toisesta materiaalista tehdystä kuoresta olisi mitään etua.
Ittellä on finn marocchin 512 rihla. Siinä ei ainakaan ole mitään lämpölaajenemisesta aiheutuvaa vaeltelua. Tosin kaikenlaista vikaa siinäkin oli uutena mitä ei uudessa aseessa kyllä saisi olla eli eipä tuota marocchia kyllä voi oikein suositella ku näitä tarinoita kuulee. Mutta yhden seppäkierroksen jälkeen on mun pyssy toiminu hienosti. Vielä ku sen surkeen kiikarikiskon korvas suomustusraudalla niin haihtu kiikarinkiinnitysongelmatkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 03.10.2019 10:37 Viestin aihe: |
|
|
JokuUkko kirjoitti: | Eikös tuossa 612-mallissa ollu luotipiipussa joku hiilikuitukuori? Piipun teräksen ainevahvuus varmaan sitten normaalia pienempi? Voisko toi lämpölaajeneminen sitten johtua jotenki siitä. Lähtökohtaisesti jo tuollainen ratkaisu kuulostaa omaan korvaan sellaiselta että pysyisin kaukana. Kun aina vouhataan siitä että piipun pitäisi olla vapaasti värähtelevä niin en oikein ymmärrä miten piipun ympärille toisesta materiaalista tehdystä kuoresta olisi mitään etua.
|
Maailmalla ovat hieman eri mieltä noista hiilikuidulla kuorrutetuista piipuista.
Ainakin mainosmiesten puheissaan pitää niitä parempana kuin perinteisiä piippuja. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2007 Viestejä: 8730 Paikkakunta: Turku
|
Lähetetty: 03.10.2019 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | JokuUkko kirjoitti: | Eikös tuossa 612-mallissa ollu luotipiipussa joku hiilikuitukuori? Piipun teräksen ainevahvuus varmaan sitten normaalia pienempi? Voisko toi lämpölaajeneminen sitten johtua jotenki siitä. Lähtökohtaisesti jo tuollainen ratkaisu kuulostaa omaan korvaan sellaiselta että pysyisin kaukana. Kun aina vouhataan siitä että piipun pitäisi olla vapaasti värähtelevä niin en oikein ymmärrä miten piipun ympärille toisesta materiaalista tehdystä kuoresta olisi mitään etua.
|
Maailmalla ovat hieman eri mieltä noista hiilikuidulla kuorrutetuista piipuista.
Ainakin mainosmiesten puheissaan pitää niitä parempana kuin perinteisiä piippuja. |
Ja voivat ollakin. Itsellä ei ole kokemusta. Lähinnä vaan nään tuollaisen jotenkin "riskirakenteena". Onko se kuori jotenki kiinni piipussa vai irti? Kumminki aika erilainen käytös lämmetessä luulis olevan noilla materiaaleilla... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 03.10.2019 13:00 Viestin aihe: |
|
|
Kierretaan kuitua piipun ympärille ja mämmit sitten sinne väliin, eli tiukasti kiinni. Joku vissiin tekee myös siten, että määrämittaan koneistetun piipun päälle liimataan hiilikuituputki. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2007 Viestejä: 8730 Paikkakunta: Turku
|
Lähetetty: 03.10.2019 13:44 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Kierretaan kuitua piipun ympärille ja mämmit sitten sinne väliin, eli tiukasti kiinni. Joku vissiin tekee myös siten, että määrämittaan koneistetun piipun päälle liimataan hiilikuituputki. |
Eli kiinteästi kiinni oleva, toista materiaalia oleva putki piipun päällä. Mä oon varmaan tyhmä mut musta tuo kuulostaa just siltä että lämpölaajenemisesta seuraavia ongelmia on odotettavissa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Harmaaletto Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Hel 2014 Viestejä: 170
|
Lähetetty: 26.01.2020 23:17 Viestin aihe: |
|
|
Marocchi 612 Finn, päällekkäispiippuisena haulikkona ollut mainio ja toiminut moitteitta kuusi vuotta, jatkopaloilla olalle istuva pitkän miehen haulikko. Viiden supistuksen sarja, hyviä kuvioita ja saaliita.
Tarinat rihlapiipuista eivät kyllä kannusta kokeilemaan.
Myös hieman vanhempi Marocchin kiinteäpiippuinen haulikkorihla on kyllä toiminut hyvin. Luotipiipun cal 7,62x53r.
Juuri testattu tauluun tuossa aseessa uudella patruunalla Mythos Valle Magnum 3,9 mm 12/76, lataus 56 g, millä kauriit järkiään jääneet jääneet paikalleen kahdella eri haulikolla. Tasainen kuvio 50 x50 cm 25 metristä, useita reikiä kiikaritähtäimen keskiössä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|