Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
teneraattori Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2008 Viestejä: 79 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 13.11.2019 23:03 Viestin aihe: |
|
|
Hiljenikö antsa jurina kardaanin vaihdon jälkeen?
Voi ristikoistakin jotain ääntä lähteä, mut jotenkin toi ääni on laakerin ääni. Tollanen kuulalaakeri on ehkä vähän väärä valinta tohon akseliin, ja se kardaanin kannatuskohta on juuri kuskin kohdalla lattiaan pultattuna. Aattelin koittaa, että laitan sen kannatinraudan ja rungon väliin pienet kumieristeet, jos vaikka rallatus hiljenisi. On se jotenkin häiritsevää kuitenkin tollainen ääni. _________________ "Jokainen metsästyspäivä lisää ihmisen elinikää saman verran"---elän siis vanhaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antsa6 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2014 Viestejä: 726
|
Lähetetty: 14.11.2019 09:32 Viestin aihe: |
|
|
teneraattori kirjoitti: | Hiljenikö antsa jurina kardaanin vaihdon jälkeen?
Voi ristikoistakin jotain ääntä lähteä, mut jotenkin toi ääni on laakerin ääni. Tollanen kuulalaakeri on ehkä vähän väärä valinta tohon akseliin, ja se kardaanin kannatuskohta on juuri kuskin kohdalla lattiaan pultattuna. Aattelin koittaa, että laitan sen kannatinraudan ja rungon väliin pienet kumieristeet, jos vaikka rallatus hiljenisi. On se jotenkin häiritsevää kuitenkin tollainen ääni. |
Joo kyllä se heitti jurnuttamasta. Melko selvään se kyllä kuuluikin paikoitellen (esim maantievauhdeista hiljentäessä muistan, että kuului semmoinen selvä "hankaava" ääni vielä sen normi jurnutuksen päätteeksi.)
Joku pieni jurnutus tosin on kuulunut nyt toisesta etusesta semmosessa 80-90 vauhdissa. Hiukan laakeria muistuttava, mutta siitä ei näillä kilsoilla (45 k) oo kyse. Kai sitä on tottunut liian hyvään äänieristyksessä, kun huoltojasseri ehdotti viimaa syyksi En tiiä sitten väheneekö se viima kun talvikumit laittaa alle ja miten se sieltä oikealta aina osaa puhaltaa... _________________ "Apinat syö banaania, Tarzan ei syö." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 14.11.2019 10:31 Viestin aihe: |
|
|
Kuulostaa ihan siltä että vitara kannattaa vaihtaa heti pois kun takuu loppuu. Paljonko Peto on höylännyt vitaran mittariin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antsa6 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2014 Viestejä: 726
|
Lähetetty: 14.11.2019 13:11 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Kuulostaa ihan siltä että vitara kannattaa vaihtaa heti pois kun takuu loppuu. Paljonko Peto on höylännyt vitaran mittariin? |
Eihän tuo nyt tieten luottamusta erikoisesti lisää jos on ylimääräistä äänimaailmaa, mutta pääasiallisesti oon ollu kyllä ihan tyytyväinen vituraan. _________________ "Apinat syö banaania, Tarzan ei syö." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 16.11.2019 09:24 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Kuulostaa ihan siltä että vitara kannattaa vaihtaa heti pois kun takuu loppuu. Paljonko Peto on höylännyt vitaran mittariin? |
Osat niin halvat ettei tuolla isoa väliä ole vaikka jotain meneekin. Jos miettii omia autoja joita vuosien varralla on ollut, niin kyllähän tuo Vitara ominaisuudet ja taloudellinen näkökulma huomioiden on ollut ehkä paras. Siinä ei vaan oikein ole munaa ja asteen liian pieni Jospa ne taisi markkinoille uuden grand vitaran joku kaunis päivä niin semmosen voisi kyllä laittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 16.11.2019 18:30 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Kuulostaa ihan siltä että vitara kannattaa vaihtaa heti pois kun takuu loppuu. Paljonko Peto on höylännyt vitaran mittariin? |
Minähän ajoin reilun kolmen vuotta ja laitoin 175 tkm ajettuna kiertoon. Olin autoon hyvin tyytyväinen.
Halvat huollot oli, eikä mennyt paljon osia, jarrupalatkin oli vielä alkuperäiset.
Kaks ylimääräistä remonttia oli, kardaani n. 95 tkm kohdalla ja nyt viimeisenä kesänä meni etupyörän laakeri.
Molemmat korjattiin ilman kuluja takuuseen, vaikka takuuaika ja kilometrit oli laakerin kohdalla menneet yli.
Vaihdossa autosta sai vielä 13,5 k€ uuteen Tucsoniin, joten Suizan arvonalenema oli alle 8 snt/km. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 16.11.2019 18:46 Viestin aihe: |
|
|
Mikä pata Tucsonissa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 16.11.2019 18:54 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | Mikä pata Tucsonissa |
1.6 diesel. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 16.11.2019 18:55 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | vekev kirjoitti: | Mikä pata Tucsonissa |
1.6 diesel. | Paljon tehoo, 2l kai melko paljon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 16.11.2019 19:04 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | Peto kirjoitti: | vekev kirjoitti: | Mikä pata Tucsonissa |
1.6 diesel. | Paljon tehoo, 2l kai melko paljon. |
Tossa pikku padassa 136 hv / 320 nm ja tuntuu ajossa ainakin alle 120 km/h vauhdeissa speksejään voimakkaammalta.
Johtuu ehkä siitä, että 7-pykäläisessä dct-tomaatissa on aina sopiva välitys valittuna. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2634
|
Lähetetty: 16.11.2019 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Hyihai tukson? Ai prkl miten se dct toimii? Jotain lienevät tehneet hyvin ja oikein kun 7v ilman kilsarajoja antavat takuuta tekniikalle joka volsuissa porsii jos ei takuuaikana 2v niin heti pian sen jälkeen, ja maksaa maksaa... Jakopäästä ja öljynsyönneista nyt puhumattakaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 16.11.2019 19:20 Viestin aihe: |
|
|
äRPee kirjoitti: | Hyihai tukson? Ai prkl miten se dct toimii? |
Normiajossa aivan loistavasti. Ei turhia pykällyksiä ja tosi pehmeät vaihdot. "Maastossa" ja pohjaa myöten lumessa ajaessa
alkaa nostaa vaihteiston lämpöjä, jos ajelee automaatilla. En ole mitään varoitusta saanut, mutta seurannut vaihteiston lämpötilaa näytöstä.
Jos on alkanut nostaa lämpöjä, niin olen vaihtanut manuaalimoodiin ja ajanut pienemmällä pykälällä vaikeat paikat,
niin lämmöt ei ole sillon nousseet. Tällä viikolla ajoin ekakertaa kiinni asti Juukassa, kun oli aika paksu polanne mettätiellä,
joka sitten vesisateessa petti alta ja auto jäi pohjasta kiinni. Ei tarvinnut vielä enempää taistella, kun lähti pakilla pois. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
teneraattori Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2008 Viestejä: 79 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 20.11.2019 13:07 Viestin aihe: |
|
|
teneraattori kirjoitti: | Hiljenikö antsa jurina kardaanin vaihdon jälkeen?
Voi ristikoistakin jotain ääntä lähteä, mut jotenkin toi ääni on laakerin ääni. Tollanen kuulalaakeri on ehkä vähän väärä valinta tohon akseliin, ja se kardaanin kannatuskohta on juuri kuskin kohdalla lattiaan pultattuna. Aattelin koittaa, että laitan sen kannatinraudan ja rungon väliin pienet kumieristeet, jos vaikka rallatus hiljenisi. On se jotenkin häiritsevää kuitenkin tollainen ääni. |
Hiljeni laakerin ääni selvästi, täytyy laittaa vielä muutama milli lisää kumia eristeeksi, eiköhän tolla sit pärjää. _________________ "Jokainen metsästyspäivä lisää ihmisen elinikää saman verran"---elän siis vanhaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 29.01.2020 13:08 Viestin aihe: |
|
|
Tuntuu, että Vitaran huoltohinnat nousevat nopeammin, kuin Rinne-Marinin hallituksen avustajien määrä ja palkka…
80tkm mittarissa. Reilu 300e oli huolto ja mitään muuta ”erikoista” ei ollut kuin jarrunesteen vaihto. Teetätin juur vastaavan huollon Avensikseen merkkiliikkeessä, oli liki satasen halvempi.
No, mitään ihmeempiä ei ole vielä tässä Suzukin sisäänajossa ilmennyt 4v/80tkm. Ei toki autolla vielä ikääkään hirveästi ole ja ajo ollut tuollaista kevyttä ”hirvipassimiesajoa”. Varsinaisia ihmeempiä yllätyksiä ei ole odotusarvoon nähden tullut, Tojotoihin verrattuna rimpulampi ja muovisempi joiltain osin, luotettavuus tässä vaiheessa samaa luokkaa ja positiivisin yllätys maltillinen kulutus. Kirpunsilmänkokoisen tavaratilankin kanssa oppinut elämään, kun harrastehommissa aina penkit kumossa ja tarvittaessa suksiboxi katolla.
Kaipa se kardaani pamahtaa ku oikeen kehuu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 29.01.2020 21:22 Viestin aihe: |
|
|
Huolto lähes kohtuulinen hinta. Mutta kun kuuntelee kavereitten juttuja huolloista niin lähenteleejo 600-800 eetä. Ja yli tonnienkin... Ite teen kaverin kanssa, ei muuta kuin M-netin suodattimet ja öljyt. Rasvarässiä osaan myös puristella. Isompi vuosihuolto värkkeineen noin120 eetä. Tosin eri merkkistä maasturia, mutta kuitenkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|