OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 13.11.2018 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Mie ottaisin mieluiten ihan perus farkun, nelikkona. Mutta vaihtoehdot on vähissä kun vaggilaisen sulkee pois.


Mersu tai bemari, mersuissa on edelleen myös "kunnollinen" neliveto. Huomenna pitäisi tulla vahinkotarkastuksesta tietoja, mutta oletus on että jaksoin tämän kertaisella vaggineella nyt sitten 3 päivää. Sad

Pahus sentään, hyvän "nelivetoisen" passatin olin löytänyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2230
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 16.12.2020 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leafs
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 2080

LähetäLähetetty: 17.12.2020 00:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luokaton alavääntö ja kytkin herkkä haisemaan, ainai 08 OB oli se ominaisuus. Pelotti se kone niin pistin kiertoon, näkyhän tuolla 300t olleen mittarissa ku oli vasta myynnissä, liekö avattu konetta.
_________________
HPPH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 17.12.2020 07:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan.

Jos siinä saa luistoneston kokonaan pois, niin kulkee pir un hyvin lumessa. Vissiin 11 alkaen tullut toiminto, jossa luistonestoa ei saa pois, ainoastaan sutimiseneston saa pois

Auto vaatii kulmikasta kytkimen käyttöä, ellei siihen ole vaihdettu jäykempää sachsin kytkintä.
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6924

LähetäLähetetty: 17.12.2020 08:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Subarun dieseliä en enää kokemuksieni mukaan ostaisi käytettynä. Kytkin haisee aina kun joutuu tiukempaan paikkaan tai sitten kone sammuu. Pientäkin venettä rampilta nostettaessa harvoin onnistu ekalla yrittämällä ilman hajua tai sammumista.

Kerran ykkösellä parikymmentäsenttisessä kovahkossa lumessä loivassa ylämäressä kytkin alkoi lipsumaan ja antoi subarun hajut. Lumessa ajellessa jos pysähdyit, kannatti ottaa suosiolla aluksi metri taaksepäin ja sitten vasta jatkaa eteenpäin, muuten kone sammahti. Pehmeällä hiekalla myös sammua poksahti helposti liikkeelle lähdettäessä.

Menee lumessa oikein hyvin kun vain liikkeellä pystyy olemaan. Omasta alkoi kuitenkin perästä tulemaan öljynvaihdon yhteydessä mujua aina jonkin verran. Loppuajasta autoa alkoi muuttua hieman takavetopainotteiseksi pintakaasulla, mutta enemmän lappua painamalla veti normaalisti. Ilmeisesti keskilukko alkoi luistamaan. Ajonvakautus oli yksi piru tuossa, jurisi erittäin helposti ja suorastaan rasittavalla tavalla esim. ajettaessa mettätiellä. Keula jos lipsahti viisikin renttiä polanteelta sivuun, alkoi ajonavautus pelastamaan tilannetta. Eikä sitä saanut mitenkään järkevästi pois päältä.

Siihen vielä päälle hiukkassuodatinongelmat, jumalattoman kalliit varaosat ja huollot marmorilla, merkkihuoltojen erittäin huono työnlaatu ja tietämys, niin ei kannata ehkä itselleen harmia ottaa.

Konettahan saa parannettua hieman ohjelmoinnilla ja hiukkassuodattimen poistolla, mutta ei siitä sittenkään vielä hyvävääntöistä alakierroksilla tule.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 613

LähetäLähetetty: 17.12.2020 10:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin outbacissa ihan liian pitkät välitykset lumessa möyryämiseen. Menee toki ihan kohtuudella jos vauhtia pystyy vähän pitämään, mutta nuo edellä mainitut kytkimen hajut tulee kyllä tutuks.
2007 nelikko octavia meni vähintään yhtä hyvin ja oli tiukassa paikassa huomattavasti helpompi kikkailla kun tyhjäkäynnin pinnassakin jotain vetoa oli.
Huollot on tosiaan merkkiliikkeessä hinnakkaat, mutta kuka sinne nyt vanhaa autoa veis. Omalla alkaa olemaan 250 tkm ja yks pyörän laakeri vaihdettu, joten ei hirveesti vikaa ole ollut
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.12.2020 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ajelet pääsääntöisesti lumisia "teitä" pitkin, missä voi pitää vauhtia niin tuskin alavääntö/kytkin on ongelma. Jos on kivikkoa/kannikkoa, missä pitää mennä ihan ryömien niin sit tietty toinen juttu. Maavarahan näissä on yleensä erinomaista verrattuna vaihtoehtoihin.

Omalla ajoin n. 260tkm, josta 160tkm "softalla parannettuna", moottoriin ja voimansiirtoon ei tarvinut koskea muuta kuin ns. perus/öljynvaihtohuollot. Pyörän laakereita meni pari, niitä kannattaa kysellä muualta kuin merkkiliikkestä, puolta halvempia.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 17.12.2020 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikös tuossa juuri äskettäin ollut uutisointia, että katsastukseen etsitään keinoja puuttua softattuihin ja dpf suolistettuihin autoihin. lupailivat toimenpiteitä piakkoin.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
phh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 463

LähetäLähetetty: 17.12.2020 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rahat ei kyllä riitä, jos tätä marmorilla huollattaa. Osat olen tilaillu ulkomailta ja työt/huollot on tehty pikkupajoilla. Olen pitänyt kunnossa ja laitellut sitä mukaa kun tarvetta on ilmennyt. Kaikenlaista puslaa on mennyt ihan kiitettävästi, mutta nämä nyt ei paljon maksa. Ikävempänä yllätyksenä on tullut kytkin ja keskivisko, vaikkei mittarissa ole kuin 200 tkm. En uskalla edes ajatella, mitä nämä olisi maksanu marmorilla.. Autohan on olemukseltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan lähinnä työkonemainen. Kokonaisuutena olen tästä tykännyt, alennusvaihde on ehdoton kuormaa vetäessä tai hiljaa ryömiessä. Kyseessä siis -08 bensakone uudemmalla korimallilla. Kulutus sen verran reipas, että vihreitä hirvittää. Pienillä vuotuisilla kilsoilla tällä ei kuitenkaan ole taloudellista merkitystä. Ja ajan varmaankin niin pitkään kun kestää: on pidetty kunnossa ja toisaalta vaihtohyvitys on olematon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 17.12.2020 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uudempi fb20 moottorinen taitaa viedä max. litran vähemmän. ja usein, tai ainakin jotkut yksilöt, syö öljyä sen 4l/10tkm
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 17.12.2020 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
eikös tuossa juuri äskettäin ollut uutisointia, että katsastukseen etsitään keinoja puuttua softattuihin ja dpf suolistettuihin autoihin. lupailivat toimenpiteitä piakkoin.


Oli (onpa muuten hankalaa löytää sitä uutista. Shocked ), mutta koomisinta siinä oli että vallesmannit tekisivät sitä myös tien päällä! Smile
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 17.12.2020 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mutta kaikesta em. huolimatta, kyllä tuo -11 bensa foresteri ihan hyvä auto miun mielestä oli, ottaen huomioon hinnan ja ominaisuudet. eikä se sen kalliimpi ollut pitää kuin muutkaan, kun viitsi osat hankkia itse ja teki itse tai teetti muualla kuin marmorilla.
voisin ottaa uudestaankin, mutta vähän ajetun ja hävittäisin tuossa alle 200tkm ajettuna. kuten tein edellisellekin.
mie en vaan tässä välissä nähnyt tarvetta nelikolle kun jahtihommat yms hoituu jimnyllä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2230
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 17.12.2020 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eli teijän kokemusten perusteella pitäis pysyä bensassa... noh aika näyttää. alakanu vaan sylettää tuo 9-10l kulutus kun ei asu lähelläkään huoltoasemia.. eihän toki merkin vaihtokaan ihan mahoton ajatus oo mutta kovin kaukaiselta se tuntuu kun hyvälle on oppinu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5545

LähetäLähetetty: 17.12.2020 22:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kolomen kuukauden kokemuksella outback dieseli pyöriny ihan asiallisesti. sisukset vaihetty -08 kyseessä joten pieni ruletti käynnissä takaraivossa kokoajan. Maavaraan ollu hyvinki tyytyväinen, neliveto toiminu niinku pitää, kulutus positiivinen yllätys(parempi ku passatin vastaavan). Välityksen ongelmaan en ole vielä törmänny ku sen verran etä huomaan mistä puhutaan.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 336

LähetäLähetetty: 17.12.2020 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan.


Romuja ne ovat, kannattaa pysyä erossa. Jos diesel pakko olla, niin ennemmin joku muun merkkinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 55 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com