Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 13.11.2018 16:56 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Mie ottaisin mieluiten ihan perus farkun, nelikkona. Mutta vaihtoehdot on vähissä kun vaggilaisen sulkee pois. |
Mersu tai bemari, mersuissa on edelleen myös "kunnollinen" neliveto. Huomenna pitäisi tulla vahinkotarkastuksesta tietoja, mutta oletus on että jaksoin tämän kertaisella vaggineella nyt sitten 3 päivää.
Pahus sentään, hyvän "nelivetoisen" passatin olin löytänyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2230 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 16.12.2020 23:24 Viestin aihe: |
|
|
jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Leafs Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2006 Viestejä: 2080
|
Lähetetty: 17.12.2020 00:58 Viestin aihe: |
|
|
Luokaton alavääntö ja kytkin herkkä haisemaan, ainai 08 OB oli se ominaisuus. Pelotti se kone niin pistin kiertoon, näkyhän tuolla 300t olleen mittarissa ku oli vasta myynnissä, liekö avattu konetta. _________________ HPPH |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hietala Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Kes 2004 Viestejä: 2541 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 17.12.2020 07:55 Viestin aihe: |
|
|
poikamehto kirjoitti: | jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan. |
Jos siinä saa luistoneston kokonaan pois, niin kulkee pir un hyvin lumessa. Vissiin 11 alkaen tullut toiminto, jossa luistonestoa ei saa pois, ainoastaan sutimiseneston saa pois
Auto vaatii kulmikasta kytkimen käyttöä, ellei siihen ole vaihdettu jäykempää sachsin kytkintä. _________________ Laiskuuttaan tingan häviää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 17.12.2020 08:21 Viestin aihe: |
|
|
Subarun dieseliä en enää kokemuksieni mukaan ostaisi käytettynä. Kytkin haisee aina kun joutuu tiukempaan paikkaan tai sitten kone sammuu. Pientäkin venettä rampilta nostettaessa harvoin onnistu ekalla yrittämällä ilman hajua tai sammumista.
Kerran ykkösellä parikymmentäsenttisessä kovahkossa lumessä loivassa ylämäressä kytkin alkoi lipsumaan ja antoi subarun hajut. Lumessa ajellessa jos pysähdyit, kannatti ottaa suosiolla aluksi metri taaksepäin ja sitten vasta jatkaa eteenpäin, muuten kone sammahti. Pehmeällä hiekalla myös sammua poksahti helposti liikkeelle lähdettäessä.
Menee lumessa oikein hyvin kun vain liikkeellä pystyy olemaan. Omasta alkoi kuitenkin perästä tulemaan öljynvaihdon yhteydessä mujua aina jonkin verran. Loppuajasta autoa alkoi muuttua hieman takavetopainotteiseksi pintakaasulla, mutta enemmän lappua painamalla veti normaalisti. Ilmeisesti keskilukko alkoi luistamaan. Ajonvakautus oli yksi piru tuossa, jurisi erittäin helposti ja suorastaan rasittavalla tavalla esim. ajettaessa mettätiellä. Keula jos lipsahti viisikin renttiä polanteelta sivuun, alkoi ajonavautus pelastamaan tilannetta. Eikä sitä saanut mitenkään järkevästi pois päältä.
Siihen vielä päälle hiukkassuodatinongelmat, jumalattoman kalliit varaosat ja huollot marmorilla, merkkihuoltojen erittäin huono työnlaatu ja tietämys, niin ei kannata ehkä itselleen harmia ottaa.
Konettahan saa parannettua hieman ohjelmoinnilla ja hiukkassuodattimen poistolla, mutta ei siitä sittenkään vielä hyvävääntöistä alakierroksilla tule. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 17.12.2020 10:03 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin outbacissa ihan liian pitkät välitykset lumessa möyryämiseen. Menee toki ihan kohtuudella jos vauhtia pystyy vähän pitämään, mutta nuo edellä mainitut kytkimen hajut tulee kyllä tutuks.
2007 nelikko octavia meni vähintään yhtä hyvin ja oli tiukassa paikassa huomattavasti helpompi kikkailla kun tyhjäkäynnin pinnassakin jotain vetoa oli.
Huollot on tosiaan merkkiliikkeessä hinnakkaat, mutta kuka sinne nyt vanhaa autoa veis. Omalla alkaa olemaan 250 tkm ja yks pyörän laakeri vaihdettu, joten ei hirveesti vikaa ole ollut |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 17.12.2020 10:20 Viestin aihe: |
|
|
Jos ajelet pääsääntöisesti lumisia "teitä" pitkin, missä voi pitää vauhtia niin tuskin alavääntö/kytkin on ongelma. Jos on kivikkoa/kannikkoa, missä pitää mennä ihan ryömien niin sit tietty toinen juttu. Maavarahan näissä on yleensä erinomaista verrattuna vaihtoehtoihin.
Omalla ajoin n. 260tkm, josta 160tkm "softalla parannettuna", moottoriin ja voimansiirtoon ei tarvinut koskea muuta kuin ns. perus/öljynvaihtohuollot. Pyörän laakereita meni pari, niitä kannattaa kysellä muualta kuin merkkiliikkestä, puolta halvempia. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 17.12.2020 12:26 Viestin aihe: |
|
|
eikös tuossa juuri äskettäin ollut uutisointia, että katsastukseen etsitään keinoja puuttua softattuihin ja dpf suolistettuihin autoihin. lupailivat toimenpiteitä piakkoin. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
phh Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2004 Viestejä: 463
|
Lähetetty: 17.12.2020 12:49 Viestin aihe: |
|
|
Rahat ei kyllä riitä, jos tätä marmorilla huollattaa. Osat olen tilaillu ulkomailta ja työt/huollot on tehty pikkupajoilla. Olen pitänyt kunnossa ja laitellut sitä mukaa kun tarvetta on ilmennyt. Kaikenlaista puslaa on mennyt ihan kiitettävästi, mutta nämä nyt ei paljon maksa. Ikävempänä yllätyksenä on tullut kytkin ja keskivisko, vaikkei mittarissa ole kuin 200 tkm. En uskalla edes ajatella, mitä nämä olisi maksanu marmorilla.. Autohan on olemukseltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan lähinnä työkonemainen. Kokonaisuutena olen tästä tykännyt, alennusvaihde on ehdoton kuormaa vetäessä tai hiljaa ryömiessä. Kyseessä siis -08 bensakone uudemmalla korimallilla. Kulutus sen verran reipas, että vihreitä hirvittää. Pienillä vuotuisilla kilsoilla tällä ei kuitenkaan ole taloudellista merkitystä. Ja ajan varmaankin niin pitkään kun kestää: on pidetty kunnossa ja toisaalta vaihtohyvitys on olematon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 17.12.2020 13:31 Viestin aihe: |
|
|
uudempi fb20 moottorinen taitaa viedä max. litran vähemmän. ja usein, tai ainakin jotkut yksilöt, syö öljyä sen 4l/10tkm _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 17.12.2020 17:53 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | eikös tuossa juuri äskettäin ollut uutisointia, että katsastukseen etsitään keinoja puuttua softattuihin ja dpf suolistettuihin autoihin. lupailivat toimenpiteitä piakkoin. |
Oli (onpa muuten hankalaa löytää sitä uutista. ), mutta koomisinta siinä oli että vallesmannit tekisivät sitä myös tien päällä! _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 17.12.2020 18:01 Viestin aihe: |
|
|
mutta kaikesta em. huolimatta, kyllä tuo -11 bensa foresteri ihan hyvä auto miun mielestä oli, ottaen huomioon hinnan ja ominaisuudet. eikä se sen kalliimpi ollut pitää kuin muutkaan, kun viitsi osat hankkia itse ja teki itse tai teetti muualla kuin marmorilla.
voisin ottaa uudestaankin, mutta vähän ajetun ja hävittäisin tuossa alle 200tkm ajettuna. kuten tein edellisellekin.
mie en vaan tässä välissä nähnyt tarvetta nelikolle kun jahtihommat yms hoituu jimnyllä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2230 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 17.12.2020 22:02 Viestin aihe: |
|
|
eli teijän kokemusten perusteella pitäis pysyä bensassa... noh aika näyttää. alakanu vaan sylettää tuo 9-10l kulutus kun ei asu lähelläkään huoltoasemia.. eihän toki merkin vaihtokaan ihan mahoton ajatus oo mutta kovin kaukaiselta se tuntuu kun hyvälle on oppinu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5545
|
Lähetetty: 17.12.2020 22:56 Viestin aihe: |
|
|
Kolomen kuukauden kokemuksella outback dieseli pyöriny ihan asiallisesti. sisukset vaihetty -08 kyseessä joten pieni ruletti käynnissä takaraivossa kokoajan. Maavaraan ollu hyvinki tyytyväinen, neliveto toiminu niinku pitää, kulutus positiivinen yllätys(parempi ku passatin vastaavan). Välityksen ongelmaan en ole vielä törmänny ku sen verran etä huomaan mistä puhutaan. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 336
|
Lähetetty: 17.12.2020 23:52 Viestin aihe: |
|
|
poikamehto kirjoitti: | jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan. |
Romuja ne ovat, kannattaa pysyä erossa. Jos diesel pakko olla, niin ennemmin joku muun merkkinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|