Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 18.12.2020 23:47 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | eikös tuossa juuri äskettäin ollut uutisointia, että katsastukseen etsitään keinoja puuttua softattuihin ja dpf suolistettuihin autoihin. lupailivat toimenpiteitä piakkoin. |
vm. 2016 vuodesta eteenpäin rekisteröityihin autoihin laittaavat katsastuksessa OBD testerin kiinni, siinä voi olla pieni vaara jäädä softamuutoksista kiinni. Luulempa, että ihan äkkiä ei tule liikkuvan poliisiin varustuksiin sellaisia laitteita, joilla softamuutos/ DPF:n olemassaolo selviää... _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 18.12.2020 23:49 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | poikamehto kirjoitti: | jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan. |
Romuja ne ovat, kannattaa pysyä erossa. Jos diesel pakko olla, niin ennemmin joku muun merkkinen. |
eiköhän tuollaisia kommentteja löydy joka merkistä ja shellin baarin asiantuntijakommenteista... _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 19.12.2020 00:03 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Horst kirjoitti: | poikamehto kirjoitti: | jaaha, nostellaampa. mielessä tovosen pyöriny bensan vaihto diisseliin.. onko täällä kellään kokemusta mitenkä lumessa möyrii nuo alakupään diisselit? (tievostan ne moottoriongelmat, ne loppuu 4/2010 jäläkeen) nykysessä bensassahan (2006) on vielä alennusvaihe ja harvoinhan sitä tarttee vaan sillon kun se päivä sattuu niin tarpeen on! esim. muutama päivä sitte kun urilta tippu umpiseen niin eipä normaalipuolella vääntö riittäny vaan hittaalla ei tehny tiukkaakaan. |
Romuja ne ovat, kannattaa pysyä erossa. Jos diesel pakko olla, niin ennemmin joku muun merkkinen. |
eiköhän tuollaisia kommentteja löydy joka merkistä ja shellin baarin asiantuntijakommenteista... |
Omalla kokemuksella autoista, niin kannattaa pysyä erossa bensiini- ja dieselkäyttöisistä manuaali tai automaattivaihteisista Audeista, Volkkareista, Seateista, Mersuista varsinkin, Renaulteista pienimmällä varauksella sekäToyotoista. Myöskin nIssaneista, Foordeista ja Fiateista. Myöskin Volvoista, jos ne ei ole 24x-sarjaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 336
|
Lähetetty: 19.12.2020 12:19 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä niin. Subarun diesel ei todellakaan ollut mikään menestystarina. Varmasti yksi huonoimpia 2000-luvun dieseleitä niin ominaisuuksiltaan kuin luotettavuudeltaan. Autot voivat muuten olla ominaisuuksiltaan ihan ok, mutta ei diesel moottoreilla. Varmaan täysin ongelmatonta dieseliä ei ole millään merkillä ollut enää aikoihin, mutta kyllähän nuo subarun ongelmat olivat ihan omaa luokkaansa.
Subaru on Suomessa marginaali merkki ja nauttii tiettyä kulttisuosiota nelivetotekniikkansa ansiosta. Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MikaS Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2004 Viestejä: 3984
|
Lähetetty: 19.12.2020 17:11 Viestin aihe: |
|
|
Kohta 379 000 kiisseli 09 forella takana. 2x egr vaihdettu mutta alkuperäinen kone. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.12.2020 17:26 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: |
Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu. |
Olisiko tähän perusteluja?
Lausuma on toki totta mutta implikoitu kritiikki kaipaa kyllä perustelua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 19.12.2020 17:37 Viestin aihe: |
|
|
vaan mitä vaihtoehtoja samassa segmentissä ja hintaluokassa on, jos ei halua vagginetta? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 4622
|
Lähetetty: 19.12.2020 18:44 Viestin aihe: |
|
|
Mites Volvon cross cantri? Onko kellään kokemuksia? _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.12.2020 20:04 Viestin aihe: |
|
|
Ovatko vaggineet edelleen sitä kuraa mitä ne joku aika sitten olivat?
Eikös Volvon hybrideissä polttomoottori aja toista akselia ja sähkö toista? Ainakin jokin aika sitten oli näin. Ehtiikö se veto alkaa ajoissa kun sitä tarvitaan? Sama kysymys Suzukille. Mielestäni niin maastossa kuin loskaisella nelostiellä kuin surkeasti auratulla kaupungin kadulla kummallakin akselilla tulee olla veto koko ajan. Muu on puuhastelua. Maastoautot on sitten erikseen. Niitä ei kai kukaan perheen ainoaksi autoksi ole suosittelemassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 336
|
Lähetetty: 19.12.2020 20:12 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Horst kirjoitti: |
Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu. |
Olisiko tähän perusteluja?
Lausuma on toki totta mutta implikoitu kritiikki kaipaa kyllä perustelua. |
Esim. nyky subaruissahan on monilevykytkin jo ollut pitkään. Eikä tuon toiminta ja etenemiskyky ole sitä mihin vanhemmissa subaruissa on totuttu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 336
|
Lähetetty: 19.12.2020 20:20 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | vaan mitä vaihtoehtoja samassa segmentissä ja hintaluokassa on, jos ei halua vagginetta? |
Eihän niitä juuri ole. Subaru vielä 1990- ja 2000 luvun alussa oli laatutuotteen maineessa, mutta eihän nuo 2010-luvun subaruiden vaihdelaatikko ja öljynsyöntiongelmat ole yhtään sen kummempia kuin vageillakaan. Dieselit jopa selvästi huonompia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.12.2020 20:22 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | ioni kirjoitti: | Horst kirjoitti: |
Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu. |
Olisiko tähän perusteluja?
Lausuma on toki totta mutta implikoitu kritiikki kaipaa kyllä perustelua. |
Esim. nyky subaruissahan on monilevykytkin jo ollut pitkään. Eikä tuon toiminta ja etenemiskyky ole sitä mihin vanhemmissa subaruissa on totuttu. |
Onko siis parempaa vai huonompaa nykyään? Ja missä olosuhteissa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 19.12.2020 20:26 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä tuolla monilevykytkimellä mentiin melkoisen synkkään paikkaan, meno loppui siinä vaiheessa, kun pohja alkoi kantamaan. En oikein usko, että jollain toisella rakenteella olisin päässyt yhtään pidemmälle.
On tullut ajettua ihan tönkkölukkovehkeilläkin, joten niistäkin on kokemusta. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 336
|
Lähetetty: 19.12.2020 20:27 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Horst kirjoitti: | ioni kirjoitti: | Horst kirjoitti: |
Enää 2010 luvulla nelivetotekniikkakaan ei ole subarulla sitä mihin tuo maine perustuu. |
Olisiko tähän perusteluja?
Lausuma on toki totta mutta implikoitu kritiikki kaipaa kyllä perustelua. |
Esim. nyky subaruissahan on monilevykytkin jo ollut pitkään. Eikä tuon toiminta ja etenemiskyky ole sitä mihin vanhemmissa subaruissa on totuttu. |
Onko siis parempaa vai huonompaa nykyään? Ja missä olosuhteissa? |
Huonompaa. Tässä nimenomaisessa viitekehyksessä huonompaa kaikissa olosuhteissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 336
|
Lähetetty: 19.12.2020 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Kyllä tuolla monilevykytkimellä mentiin melkoisen synkkään paikkaan, meno loppui siinä vaiheessa, kun pohja alkoi kantamaan. En oikein usko, että jollain toisella rakenteella olisin päässyt yhtään pidemmälle.
On tullut ajettua ihan tönkkölukkovehkeilläkin, joten niistäkin on kokemusta. |
Kyllähän sillä mennään ja mennäänhän esim haldexillakin. Mutta kyllä se ero on selvä, jos verrataan vaikkapa tuollaiseen 2000-luvun alkupuolen malliin, varsinkin jos mennään ihan ääriolosuhteisiin mihin nyt tuollaisella vehkeellä ylipäänsä voi mennä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|