OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 249, 250, 251  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 3107

LähetäLähetetty: 05.02.2021 07:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
veetee kirjoitti:
Joko sulla on mitsu -ja jos ei, niin miksei ?

Ei ole mitsua. Työkuviot oli avoinna, eikä ollut järkevä vaihtaa autoa ennen kuin tietää onko työmatka 10 vai 110km suuntaansa. Nyt nuo kuviot selvisi ja niiden puolesta voisi maasturin laittaa. Nyt pohdin että mistä hintaluokasta katsellaan, mutta kyllä nuo mitsut aivan päteviltä vaihtoehdoilta vaikuttaa. Cruiseriin saisi kaivaa kuvetta 35 000€, että alkaa löytyä mieleisiä ja se alkaa mennä yli budjetin. Joku 20 000€ autosta + hankinta vaiheessa 5000€ huoltoihin ja varusteluun alkaa olla siellä budjetin ylärajalla. Toki toisaalta kutkuttaisi pelata varman päälle ja ostaa 10 000€ xc90 volvo. Tuttu ja turvallinen tekniikka, riittävän iso ja kohtuu hintainen. Siinä olisi järkimiehen valinta, mutta mieliteot on mielitekoja ja oikea maasturi houkuttelisi.

Minulta lähtisi tuo Cruiseri tuolla hintaa pois. Lähes kaikki muut varusteet löytyy, mutta ilma-alustaa ei ole.

XC90 Volvo on taas joo...S90:llä tälläkin viikolla olen ajellut pitkästi toistatuhatta kilsaa. Ei ne oikein talviautoja ole.....

Ja miksikö Cruiserista luopuisin? Ihan siksi, että eläkeläiselle kuitenkin liian kallis ajella. Tilalle tulisi saman hintainen viimeisiä vuosikertoja ja mahdollisimman vähän ajettu Volvo. XC70.

Paljonko on Cruiserilla ajettu? Sinulla taisi olla 150 Cruiseri jos oikein muistan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pykälä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Syy 2019
Viestejä: 878
Paikkakunta: länsi-wenäjä

LähetäLähetetty: 05.02.2021 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Tässä kai pitäisi kaikki jauhaa jossain asennossa...


Jos akseleilla ei ole tasauspyörästön lukkoja (pl. "jarruttimet), nelikko jauhaa jumissa ollessa vain toinen edessä ja toinen takana. Siinä missä etu- tai takavetoisessa vain yksi pyörä siellä vetävässä päässä. Mainitussa ajokissa ei ole kyseisiä lukkoja akseleilla, jollei niitä sinne jälkikäteen asennettu.


Eikös mitsussa ole takaperässä kitkalukkoo olekkaa.Yleensähän näissä missä
ei ole tasauspyörästön lukkoja asennettu,on kitkalukko.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 488
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 05.02.2021 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pykälä kirjoitti:
Wikke kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Tässä kai pitäisi kaikki jauhaa jossain asennossa...


Jos akseleilla ei ole tasauspyörästön lukkoja (pl. "jarruttimet), nelikko jauhaa jumissa ollessa vain toinen edessä ja toinen takana. Siinä missä etu- tai takavetoisessa vain yksi pyörä siellä vetävässä päässä. Mainitussa ajokissa ei ole kyseisiä lukkoja akseleilla, jollei niitä sinne jälkikäteen asennettu.


Eikös mitsussa ole takaperässä kitkalukkoo olekkaa.Yleensähän näissä missä
ei ole tasauspyörästön lukkoja asennettu,on kitkalukko.


Kitkalukko auttaa kun pyörien välillä on pitoeroa mutta jos toinen rengas on ilmassa niin ei se kitkalukko sitä pysty kiinni pitämään. Aikansa ku suttaa niin saa pinnat lopullisesti pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5429
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 05.02.2021 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
veetee kirjoitti:
Joko sulla on mitsu -ja jos ei, niin miksei ?

Ei ole mitsua. Työkuviot oli avoinna, eikä ollut järkevä vaihtaa autoa ennen kuin tietää onko työmatka 10 vai 110km suuntaansa. Nyt nuo kuviot selvisi ja niiden puolesta voisi maasturin laittaa. Nyt pohdin että mistä hintaluokasta katsellaan, mutta kyllä nuo mitsut aivan päteviltä vaihtoehdoilta vaikuttaa. Cruiseriin saisi kaivaa kuvetta 35 000€, että alkaa löytyä mieleisiä ja se alkaa mennä yli budjetin. Joku 20 000€ autosta + hankinta vaiheessa 5000€ huoltoihin ja varusteluun alkaa olla siellä budjetin ylärajalla. Toki toisaalta kutkuttaisi pelata varman päälle ja ostaa 10 000€ xc90 volvo. Tuttu ja turvallinen tekniikka, riittävän iso ja kohtuu hintainen. Siinä olisi järkimiehen valinta, mutta mieliteot on mielitekoja ja oikea maasturi houkuttelisi.

Minulta lähtisi tuo Cruiseri tuolla hintaa pois. Lähes kaikki muut varusteet löytyy, mutta ilma-alustaa ei ole.

XC90 Volvo on taas joo...S90:llä tälläkin viikolla olen ajellut pitkästi toistatuhatta kilsaa. Ei ne oikein talviautoja ole.....

Ja miksikö Cruiserista luopuisin? Ihan siksi, että eläkeläiselle kuitenkin liian kallis ajella. Tilalle tulisi saman hintainen viimeisiä vuosikertoja ja mahdollisimman vähän ajettu Volvo. XC70.

Paljonko on Cruiserilla ajettu? Sinulla taisi olla 150 Cruiseri jos oikein muistan.

-13 rekisteröity luxury LI+FM, 226 tkm ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
overkill
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2009
Viestejä: 1489

LähetäLähetetty: 05.02.2021 09:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin eilen kokeilemassa Subarun forresteria mikä tuli jahti autoksi ostettua niin ihan yllätyin sen etenemisestä lumessa. Täällä länsirannikolla lunta nyt ei mahdottomia ole mutta pellon reunassa oli yli polven syvyinen lumi penkka mikä oli aika kovaa kun on kerännyt tuiskuttamalla ja vielä lämmin jakso kasteli ja pakastui uudestaan. Niin tuossa lumessa meni vielä hieman rypemällä eteen päin. Vähän reunemmalla missä ei ollut niin tuiskuttanut meni ihan kuin tyhjää vain. Mutta vähänhän tuo tyypillisesti haisi Subarun "neliveto" kun oikein hyökkäytti tuiskuttaneeseen kinokseen. Very Happy

Viimeinen muokkaaja, overkill pvm 05.02.2021 10:40, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.02.2021 10:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuli foresteria ikävä ihan maantiellä taas toissapäivänä kun oli vähän vaikeampi keli vitostielläkin ja porukka ajeli 70kmh ulommalla kaistalla ja sisemmällä sen verran pöperöä ettei avensiksella viitsinyt lähteä ohi.
Ei ole ihmisen ajokki vajaavetoinen kun on nelikkoon ehtinyt tottumaan.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 847

LähetäLähetetty: 05.02.2021 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
veetee kirjoitti:
Joko sulla on mitsu -ja jos ei, niin miksei ?

Ei ole mitsua. Työkuviot oli avoinna, eikä ollut järkevä vaihtaa autoa ennen kuin tietää onko työmatka 10 vai 110km suuntaansa. Nyt nuo kuviot selvisi ja niiden puolesta voisi maasturin laittaa. Nyt pohdin että mistä hintaluokasta katsellaan, mutta kyllä nuo mitsut aivan päteviltä vaihtoehdoilta vaikuttaa. Cruiseriin saisi kaivaa kuvetta 35 000€, että alkaa löytyä mieleisiä ja se alkaa mennä yli budjetin. Joku 20 000€ autosta + hankinta vaiheessa 5000€ huoltoihin ja varusteluun alkaa olla siellä budjetin ylärajalla. Toki toisaalta kutkuttaisi pelata varman päälle ja ostaa 10 000€ xc90 volvo. Tuttu ja turvallinen tekniikka, riittävän iso ja kohtuu hintainen. Siinä olisi järkimiehen valinta, mutta mieliteot on mielitekoja ja oikea maasturi houkuttelisi.

Minulta lähtisi tuo Cruiseri tuolla hintaa pois. Lähes kaikki muut varusteet löytyy, mutta ilma-alustaa ei ole.

XC90 Volvo on taas joo...S90:llä tälläkin viikolla olen ajellut pitkästi toistatuhatta kilsaa. Ei ne oikein talviautoja ole.....

Ja miksikö Cruiserista luopuisin? Ihan siksi, että eläkeläiselle kuitenkin liian kallis ajella. Tilalle tulisi saman hintainen viimeisiä vuosikertoja ja mahdollisimman vähän ajettu Volvo. XC70.


Mikä siitä niin kalliin tekee ajella?
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5429
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 05.02.2021 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Polttoainetta menee paljon reilummin kun isoa massaa siirrellään, varsinkin talvella. Huollot on kalliimpia kun huoltokohteita on paljon enemmän. Renkaat on puolet kalliimmat jne. Ajoneuvovero ei ole mikään merkittävä tekijä.

Mutta ruostua sen ei pitäisi ihan heti alta päin;

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 847

LähetäLähetetty: 05.02.2021 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Polttoainetta menee paljon reilummin kun isoa massaa siirrellään, varsinkin talvella. Huollot on kalliimpia kun huoltokohteita on paljon enemmän. Renkaat on puolet kalliimmat jne. Ajoneuvovero ei ole mikään merkittävä tekijä.

Mutta ruostua sen ei pitäisi ihan heti alta päin;



No joo kyllä. XC70 menee kesäkelit pienemmällä ja muutenkin. Onhan ne ihan eri kokoisia autoja.
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pykälä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Syy 2019
Viestejä: 878
Paikkakunta: länsi-wenäjä

LähetäLähetetty: 05.02.2021 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ttimonen kirjoitti:


Eikös mitsussa ole takaperässä kitkalukkoo olekkaa.Yleensähän näissä missä
ei ole tasauspyörästön lukkoja asennettu,on kitkalukko.


Kitkalukko auttaa kun pyörien välillä on pitoeroa mutta jos toinen rengas on ilmassa niin ei se kitkalukko sitä pysty kiinni pitämään. Aikansa ku suttaa niin saa pinnat lopullisesti pois.[/quote]

Noinhan se menee,mutta monestikko yks rengas on ilmassa,ite ainakin yritin ennakoida että siihen tilanteeseen ei jouduta.Öljyt kannattaa vaihtaa vaikka joka vuosi sinne perään,konkka ei tule pienen öljytilan vuoksi.Ja oikeat öljyt,mut sen kyllä kuulee jos on väärät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5989

LähetäLähetetty: 05.02.2021 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
veetee kirjoitti:
Joko sulla on mitsu -ja jos ei, niin miksei ?

Ei ole mitsua. Työkuviot oli avoinna, eikä ollut järkevä vaihtaa autoa ennen kuin tietää onko työmatka 10 vai 110km suuntaansa. Nyt nuo kuviot selvisi ja niiden puolesta voisi maasturin laittaa. Nyt pohdin että mistä hintaluokasta katsellaan, mutta kyllä nuo mitsut aivan päteviltä vaihtoehdoilta vaikuttaa. Cruiseriin saisi kaivaa kuvetta 35 000€, että alkaa löytyä mieleisiä ja se alkaa mennä yli budjetin. Joku 20 000€ autosta + hankinta vaiheessa 5000€ huoltoihin ja varusteluun alkaa olla siellä budjetin ylärajalla. Toki toisaalta kutkuttaisi pelata varman päälle ja ostaa 10 000€ xc90 volvo. Tuttu ja turvallinen tekniikka, riittävän iso ja kohtuu hintainen. Siinä olisi järkimiehen valinta, mutta mieliteot on mielitekoja ja oikea maasturi houkuttelisi.


Totta. Se Mitsun 2,5 litranenkin kestää, kun kohtelee hyvin. Velimiehen sport-pajerolla (L200 runko) rullannut isosti kilometrejä ja ruoste meinaa yhdestä suojauksesta huolimati olevan se suurin ongelma.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 05.02.2021 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Ei tuo nyt mennytkään alle 0,9 L/100 km. 1900 km on kuukaudessa ajeltu ja kulutus on 1,0 L/100 km tuolta matkalta. R3 talvirenkaat vaihdettu ja nyt näyttää rangelle ennätystä sähkölle 88,8 km, jonka jälkeen on bensalla viimeksi mennyt 5,2 L/100 km lukemalla. Jos siis tuon pidemmäksi menee päivän etappi, eikä pääse välissä laittamaan töpseliä seinään. Useimmiten kyllä saa laittaa ja pääsee pelkällä sähköllä ajelemaan tavalliset ajot.


Ei tämä RAV4 plugari nyt ihan täydellisestä talviautosta kyllä käy mihinkään pohjoisiin keleihin.
Takana 1/2- vuotta kohta ja 11 500 km. Bensankulutus on tuolle matkalle nyt 2,4 L /100 km ja ajettaessa sähköllä on kuluttanut sähköllä ajetuilla kilometreillä 21,2 kWh /100 km. Auto pysyy hyvin lämpimänä lämpötilan ollessa -9 astetta, kun tallista lähtee ja sähköllä pääsee n 65 km yleensä. -11 asteessa jo moottori käynnistyy ja sähköllä ajo jää pienempään osaan. Kaukana on haaveet 0,9 L/100 km kulutuksesta, kun talvi tuli oikeasti. Loka marraskuu meni 1,0 L/100 km kulutuksella, mutta nyt lähentelee jo 3,0 L/100 km lukemia ja sähköäkin pitää ladata lähellä 25 kWh/100 km ajossa. Auton lämmöt täytyy pitää 19 asteessa sisällä, tai ILP ei riitä pitämään yksistään lämpöä yllä. Tallissa on 16 astetta lämpöä kun lähdetään ajoon ja ulkoa lähtevät on kyllä huonossa asemassa tämän RAV4 plugarin kanssa pohjoisempana. Muutoin on auto kyllä aivan loistava peli meidän ajoihin, mutta talvikulutus pettymys. Pisin matka pelkällä sähköllä on 91,8 km tähän mennessä ja nyt pakkasilla normaalia n +60 km pääsee, kun pysyy alle -10 asteen ulkolämpötila.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5429
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 05.02.2021 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Ei ole vielä ollut releongelmia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 05.02.2021 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaisin että ainakin vanhakoppasessa pajerossa oli 30% kitkalukko takana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 05.02.2021 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pikkuhornet kirjoitti:
Muistaisin että ainakin vanhakoppasessa pajerossa oli 30% kitkalukko takana.


Tahdotko muistella enemmänkin? Smile
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 249, 250, 251  Seuraava
Sivu 188 Yht. 251

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com