Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.07.2021 17:10 Viestin aihe: |
|
|
Pistelin kanootilla eilen muutaman kilsan jokea, nelisenkymmentä heinäriä, isoja rötkyjä jo pojatkin, ja kaksi haapanaa. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tee667 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.07.2021 17:18 Viestin aihe: |
|
|
Ne pari heinuripoikuetta mitä olen tavannut, ovat olleet isoja sekä kooltaan että lukumäärältään. Mutta runsaasti on näkynyt myöskin yksinäisiä naaraita, siis aiemmin keväällä/alkukesästä, kun ne vielä erotti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tee667 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.07.2021 08:52 Viestin aihe: |
|
|
Ja heti kun menin tuon edellisen toteamaan niin eilen illalla eteen sattui heinäsorsapoikue (7-, jotka olivat tosi pieniä. Tuskin lentävät 20.8. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lyrurus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.07.2021 09:41 Viestin aihe: |
|
|
Täällä päin on paljon isoja heinäsorsapesueita. Osa on myöhässä, mutta ei kovin dramaattisesti. - Tavinpojat on lentäneet jo viikon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tukelius Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.07.2021 09:46 Viestin aihe: |
|
|
käytiin pienellä mettäjärvellä/lammella kalassa ja siellä havainnot puolikkaan järven kiertämisellä heinäri+6, telkkä +9 , joidenn lisäksi kolme yksittäistä tavia joista yks vaikutti niinku olis mahdollisesti poikaset mutta ei näkynyt, ja kolme sulkivaa aikuista heinäriä. Poikueetkin lensi jo hyvin. _________________ pillinaru@gmail.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lyrurus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.08.2021 11:50 Viestin aihe: |
|
|
Mä käyn aamuisin muikkuverkoilla ja mulla on tapan puhkoa muikut eräässä poukamassa, joka on hyvin usein tyvenessä. Nyt sinne on siunaantunut kesyyntynyt sorsanpesue. Oikein odottavat minua ja ryntäävät sitten jalkoihin tappelemaan muikunpäistä. Syövät ne kokonaisina ja olen laskenut, että yhteen sorsaan uppoaa kevyesti 30 päätä. Lisää pitäisi vaan saada. Kokonainen muikkukin uppoaa, mutta sitä pitää ensin leipoa pari minuuttia nokassa.
No niin. Onks tämä nyt sitä syntistä sorsanruokintaa? Vissiin se on. - Mutta mitä minun sitten pitäisi sorsanpojille sanoa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.08.2021 15:35 Viestin aihe: |
|
|
Lyrurus kirjoitti: | Mä käyn aamuisin muikkuverkoilla ja mulla on tapan puhkoa muikut eräässä poukamassa, joka on hyvin usein tyvenessä. Nyt sinne on siunaantunut kesyyntynyt sorsanpesue. Oikein odottavat minua ja ryntäävät sitten jalkoihin tappelemaan muikunpäistä. Syövät ne kokonaisina ja olen laskenut, että yhteen sorsaan uppoaa kevyesti 30 päätä. Lisää pitäisi vaan saada. Kokonainen muikkukin uppoaa, mutta sitä pitää ensin leipoa pari minuuttia nokassa.
No niin. Onks tämä nyt sitä syntistä sorsanruokintaa? Vissiin se on. - Mutta mitä minun sitten pitäisi sorsanpojille sanoa? |
Vai löysitkö jo porsaanreijän mahdollsesti tulevaan lakiin. Hyshys. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.08.2021 10:37 Viestin aihe: |
|
|
Kätevähän tuo noin on. Ei tartte myöskään haulikkoa sitten pyynnissä, voi pyydystää sorsat kalahaavilla. Ja ruokapöydässä monipuolisempi tuollainen sorsa, kun voi saman viinin kanssa nauttia niitten muikkujen kanssa kun maistuvat kalalle ne sorsatkin.
https://www.alko.fi/juoma-ruoka/yhdista-ja-onnistu/kalat-rasvaiset/muikku |
|
Takaisin alkuun |
|
|
timoson Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Kes 2012 Viestejä: 1163 Paikkakunta: Eteläinen p-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 15.08.2021 10:41 Viestin aihe: |
|
|
Sorsaa on niin maan pirusti. N. 250 ankkaa näkyi järvellä ja heinärin poikaset todella tuhdissa kondiksessa. _________________ Ei italialaisen voittanutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jalluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.08.2021 10:50 Viestin aihe: |
|
|
Ittellä käynyt mielessä jos jättäisi ensimmäistä kertaa aloituksen välistä kokonaan rapalintujen osalta ja menisi vaikka jigittelemään kaloja. Vaan kaippa se on koirien takia joku porkkausreissu käytävä jossain välissä. Haisee ne sorsat niin pahalle, ettei oikein ole maistunut viimeaikoina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pyyntisimo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.08.2021 12:43 Viestin aihe: |
|
|
Poltteleehan tuo jo sorsajahdin avaus. Ajelen tuonne Lapin maakuntaan pomppusorsalle niin saa ainakin rauhassa metsästellä ensimmäiset päivät. Vene täytyy viritellä tässä valmiiksi liminganlahtea varten ja suunnata sinne kunhan aloitusruuhka helpottaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tukelius Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.08.2021 21:14 Viestin aihe: |
|
|
Tuplamäärä on sorsaa normaaliin verrattuna, ja se on melko paljon. Jos tän hetkinen käytös pysyy linnuilla ni tulee kaikkien aikojen alkukausi. _________________ pillinaru@gmail.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 15.08.2021 21:50 Viestin aihe: |
|
|
Onko jokin hyvä teoria miksi paljon tavaraa _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.08.2021 22:00 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Onko jokin hyvä teoria miksi paljon tavaraa |
Muut lopettaneet ruokinnan kun luulivat että tulee kielto.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tukelius Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.08.2021 22:03 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Onko jokin hyvä teoria miksi paljon tavaraa |
En tiedä, poikueet onnistui ainakin paikallisesti melko hyvin, merihanhea on myös melko reilusti maisemissa. Hiukan maajusseja ihmetyttää ku niille kertoo kiintiöstä.. _________________ pillinaru@gmail.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|