Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15769
|
Lähetetty: 22.01.2022 18:12 Viestin aihe: |
|
|
massimo85 kirjoitti: | Berkele kirjoitti: | late2 kirjoitti: | Maavaraa oppii arvostamaan. Maanantaina jäi lapsilta mauto pihaan. Tuossa ei ole maavara ihan surkein mutta kottikärryrenkaat ei pysynyeet hankeen. Vein sitten lapset Dacialla kouluun. Outbäkillä yksi työkaveri haki mua kotoa, valitti että on piha huonosti aurattu, neliveto ja kolmen sentin maavara. En räynnyt, olis voinut joutua kävelemään töihin kun auto oli huollossa. Viime viikonloppuna käytiin lasten kanssa pilkillä, vähän huono tie, tyttö jännitti päästäänkö pois. "Kyllähän Dacialla pääsee". |
Onko työkaveris madaltanu outbackinsä? |
Näköjään laittanu -17cm madalluksen. Uskottava juttu. | Spoileri, kuvaa ehkä aika hyvin vaikutusta. Ei meillä pihatie ole viitoitettu ja oli kyllä huonosti kolattu. Maalla pitäisi vaan varautua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5996 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 22.01.2022 18:26 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Ei meillä pihatie ole viitoitettu ja oli kyllä huonosti kolattu. Maalla pitäisi vaan varautua. |
Meillä kans naapurit kolaa ja kolaa. Mä vaan tamppaan mahd. paljon. Sit keväällä lainaan naapurilta Avantia ja pusken sohjot kerralla veks. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 22.01.2022 18:26 Viestin aihe: |
|
|
Oli yhdessä vaiheessa kiinnostusta Kodiaqiin. Onhan se äveriäs laite. Sivistyneehkö ja tilava. Kolmas penkkirivi ja kaikki. Koeajo kuitenkin säikäytti pahasti. Ajoin moottoritien ramppiin samalla tavalla urheilullisesti kuin Outbackilla olen tottunut... siis silleen aika suurella tilannenopeudella ja melko huomattavalla ylinopeudella. meinasi kaatua Skoodanpirulainen. Tai siltä se siis tuntui. Autpäkki ei paljoa kallistele rampeissa. Lieneekö alustalla vaikutusta mutta aivan varmasti bokserista johtuva matala painopiste vaikuttaa. En tykkää keikkanoista autoista. Vaan kaipa ajotyylini on liian viihdyt... eh vaativa siinä suhteessa...
Dusterilla mennään aivan varmasti pahempaan paikkaan kuin nelosgenun Outbackillä jollainen itselläni on. Hirviporukassa on yksi Duster ja sillä kyllä kaveri ajaa aivan uskomattomia suorituksia. Kyydissäkin olen joskus ollut. Jos ei tilaa tarvitsisi eikä ajaisi pitkiä matkoja niin Dusteri olisi melko korkealla rankingissa itselläni. Toki kuskikin vaikuttaa. Em. kaveri on aika kurko ratissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15769
|
Lähetetty: 22.01.2022 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Kiikkerä on Duster mun makuun. Kodiaqia ajelin maantielläkin, vaikea ajaa sallituilla nopeuksilla, pitää kytätä nopeusmittaria. Toki voi vaikuttaa Dusterilla ajelu, sillä ei tarvitse juuri katsella nopeusmittaria, ääni kertoo. Jännä että Kodiaqin tavaratilan kumimatto sopii Dusteriin kuin tehty. Tuo jäi ylimääräiseksi kun asentelin laatikoston. Sama autoliike myy Skodaa ja Subarua, mulla oli välillä käytössä uudenkarhea bensa-Subaru, ihan järkky kulutus, mutta ehkä oli tosiaankin uudenkarhea, enkä noita bensoja maksanut.
Sen verran lisää että toi Duster on vaimon vanha työauto. Kun hommasi ajoi koeajoa täällä metsäteillä vissiin koko yön, oli autokin sen näköinen, yltäpäältä ravassa. Tykkäsi, ja tykkää vieläkin, joskus antoi mulle ajonäytteen, mentiin pellolla aika ravakasti. Mutta on pienehkö, isommat laatikostot asensin Kodiaqiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 22.01.2022 22:57 Viestin aihe: |
|
|
Mun Subbe vie pelkällä bensalla ajaessa kaupungissa vajaan kymmenen litraa ja maantiellä seitsemisen. Kevyellä lastilla joku köröttelijä pääsee ehkä alle seiskan. Valmistajahan optimistisesti sellaista lupailee. Toisaalta lastin lisääminen ei hirveästi kulutusta nosta. Moottori vääntää bensavapariksi kohtuullisesti ja cvt osaa soittaa konetta älykkäähkösti. Kun napsautan metaanit päälle niin lukemat on jotakin muuta (halvempaa). En pidä kulutusta mitenkään kammottavana kun ottaa huomioon jatkuvan nelivedon, auton koon ja oman ajotapani. Plus että auto ei vietä pajalla aikaa ja on ketjukone. Jos siis niinkuin elinkaarikustannuksia ajattelee. Hankintahinta uutena toki on aika suolainen. Siihen ei meikäläinen pysty ei kykene.
Mutta japski se vaan on. Nelosgenu on vähän ruma ja työkalumainenkin. Sopii tällaiselle juntille ihan hyvin. Ajakoon parempi väki sitten hienommilla pirsseillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35430
|
Lähetetty: 23.01.2022 08:31 Viestin aihe: |
|
|
Dusteri voisi olla harkinnan arvoinen mutta näkyvät olevan vielä aika kalliita asiallisilla kilometreillä. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 23.01.2022 20:42 Viestin aihe: |
|
|
Miinuksia ja plussia kolmen päivän kokemuksella 2022 Outbackista:
- hengettömät lasinnostimet, pieni jää estää toiminnan
- mukitelineeseen uppoaa ABC:n keskikoon kahvikuppi tavoittamattomiin
+ emännän kommentti: etenee huonolla tiellä kuin juna, eikä tunnu lainkaan ponnistelevan mäkisellä maantiellä
+ ensimmäinen kiinni ajo umpihankeen, ei inahtanutkaan pakilla kun tajusin menon stoppaavan... X-mode valitsin syvälle lumelle ja auto lähti v*ttuilematta liikeelle, säästyttiin lapionnilta _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1732
|
Lähetetty: 23.01.2022 23:53 Viestin aihe: |
|
|
Ei perkl. On hienoja vehkeitä, ei sentään haistele anturalla ollaanko mutelikolla vai savikolla X-mode
Huumorilla tämä. . Kohta vehkeet päättää itse mitä tehdään .. Ei kuski |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35430
|
Lähetetty: 24.01.2022 06:03 Viestin aihe: |
|
|
Onhan niissä nykyautoissa jo ihan liikaa turhia ja kalliita kilkkeitä. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 24.01.2022 10:03 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Ei perkl. On hienoja vehkeitä, ei sentään haistele anturalla ollaanko mutelikolla vai savikolla X-mode
Huumorilla tämä. . Kohta vehkeet päättää itse mitä tehdään .. Ei kuski |
On niissä suurimmassa osassa kehittämisen varaa. Ketuttaa se sillon jos alla on neliveto,
mutta se ei osaa kun suttuuttaa niitä kahta pyörää jolla ei ole pitoa tai vaihtoehtoisesti luistonesto hyydyttää vedon kokonaan. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 24.01.2022 10:14 Viestin aihe: |
|
|
Useimmissa pistäisin nelivedonkin lainausmerkkeihin. Käytännössähän se tarkoittaa useimmissa että tietokone kytkee peräpäähän antureiden kertoessa tarpeesta. Joista löytyy sentään edelleen tasauspyörästö keskeltä, ja joissain vetoa kytketään tarvittaessa etupäähän. Erilaiset maasto- tai lukitusohjelmat vain yrittävät pitää tuota kytkintä enemmän kiinni mutta lämpeneminen estää kuitenkin jatkuvamman käytön. ABS:lla saatetaan sitten jarrutella sutivia pyöriä erikseen ja ohjelma voi vaikuttaa siihen hillitäänkö sutimista katkomalla tehoja vai jarruttamalla.
Olihan tuokin systeemi golf alltrackissa paljon parempi ilman, mutta B9 A4:n torsen oli selvästi parempi (Silloin kun niitä vielä alkuun sai) ja mersun perinteisen tekniikan 4matic on jotain näiden väliltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 24.01.2022 10:17 Viestin aihe: |
|
|
Silläpähän tuo oli positiivinen kokemus, kun auto jo kahdesta nurkasta sutaisi ja istahti eli esim. Tucsonin kanssa olisi ollut kaivaminen, työntäminen tai vetäminen seuraavana vuorossa.
Outpäkissä riitti kun painoi nappia ja ajoi pois. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15769
|
Lähetetty: 27.01.2022 01:28 Viestin aihe: |
|
|
Alkaa olla perheessä tunkua autoista. Pojalle ollaan katsomassa autoa, tai ainakin junioreille, ostetaan jos onnistuu. Olis sitten viides auto perheessä, ja se mauto päälle. Vaimon kanssa puhuttiin että megatrendejä on hankkiutua eroon dieselautoista, erityisesti vähän ajelluista. Mun Dacia Duster on tuossa luokassa, myös vaimon V70. Dusterista saisi vielä jotain mutta ihmetyttää mihin sen vaihtaisi, johonkin bensavehkeeseen. Ja muutenkin, tänään (eilen) pojan soittotunnilla ainoa aurattu paikka oli koulun pihatie, n. 15 km sinne aika sohjoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 27.01.2022 09:12 Viestin aihe: |
|
|
Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemuksia näistä järkihintaisista nelivetoisista lataushybrideistä? Eli lähinnä Mitsun eclipse cross ja Jeepin renegade ja compass. Ja Baijerin uusi 225xe olisi toki tulossa mutta siitä ei varmaan ole kokemuksia vielä kellään.
Mitsussa ylivoimaisesti lupaavin tekniikka, mutta kommentit erityisesti ajovaloista ja mukavuudesta kiinnostaisivat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 27.01.2022 09:41 Viestin aihe: |
|
|
massimo85 kirjoitti: |
Okei, jännä nähdä mitä tuo uusin versio moottorista kuluttaa. 10-13l /100km on parilla tutulla imeneet. Siihen päälle liki 400€ vero vuoteen ja kansipahvit katkee tuosta 2.5l järestään ykköskakkos pytyn välistä.. mutta varmasti tässä uusimmassa ei ole enää noita vikoja,nämä olleet 08-13 malleissa mitä tiiän. |
Yhden kerran vasta tankannut, sillä kulutus 7,9 l/100 km. Kai se vähän tasaantuu kun saa sisäänajettua.
Velipojalla oli 2018 malli, jolla ajeli järkejään 7 l/100 km kulutuksella, mitä en pahana pidä,
jos otetaan huomioon auton koko ja jatkuva neliveto.
Tässä huomannut lisää miinuksia ja plussia Outpäkistä:
- Äänentoisto iso pettymys Tucsonin jälkeen, vaikkei siinäkään ollut kun vakio kajarit
+ Valot on hyvät, tuplaledit oli edellisessäkin, mutta tässä kääntyvät ja automatiikkakin toimii. Ei tarvi lisävaloja viritellä. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|