Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2230 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 29.03.2022 22:55 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | poikamehto kirjoitti: | Spede kirjoitti: | Tingi kokovaatimuksesta. Mieti oikeasti, että miten paljon tarvit jatkuvasti tilaa. Esimerkiksi Suzuki sx4, siinä ois sulle kohtuu edullinen käyttökuluilta, vähä ajettuja saa 10 k€ hinnalla. On neliveto, korotettu maavara.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/2010013111029839 |
onko spedellä tai jollain kokemusta tuosta suzukin mallista? mahtuuko 186 pitkä ajamaan? todellinen kulutus luulis matka-ajossa jäävän kumminkin sinne 7 nurkille. vaikeata on köyhällä auton kahtelu kun dieseli ei nappaa ja bensa nelikot on rosvoja ei oo vanhemmissa paljon tarjontaa nuissa pienikokoisissa bensa nelikoissa. |
Mulla on sen verran, että kyllä sillä sopii ajamaan. En nyt kehu erityisesti, riippuu vaatimustasosta ja mihin vertaa.
Äiti ajeli reilun puolenkymmentä vuotta SX4sella ja oisko yksi laakeri sinä aikana tarvinnut vaihtaa öljyjen lisäksi. |
hyvä. ei oo paljo vaatimuksia kun kohtuu kulutus, maavarraa ees vähänkään ja neliveto lumikeleille. ei vaan anna luonne oikein periksi kokonaan nelivedosta luopua kun kerkesi subaruun tottua.
https://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/12676878 tuommonenki ois kyllä pirun näpsäkkä. vaan liekkö todellinen kulutus jo lähempänä bensasubaruja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
muu uan Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Mar 2013 Viestejä: 934
|
Lähetetty: 01.04.2022 22:51 Viestin aihe: |
|
|
Tänään sain uuden kulkupelin alle.
Uuden työpaikan takia päivittäin tulee ajettua 160km joten konttorin viihtyisyyteen ja pieneen kulutukseen tuli panostettua.
Autoksi valikoitui Opelin Granland X Hybrid 4 vedolla ja 300hv moottoreilla.
Aika näyttää millain tulee kestämään mutta toistaiseksi vaikutta hyvältä, sen verran kallis oli että ihan umpimetsään ei tuolla raaski.
Maavaraakin on vähän nuikasti, mutta pohja on aika hyvin suojattu.
_________________ 🇺🇦Slava Ukraini.🇺🇦 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 02.04.2022 07:40 Viestin aihe: |
|
|
Päivitä väliaikatietoa miten on toiminut, nuo ovat kuitenkin aika uusi ilmiö jahtiajoissakin.
Ittellä on sen verran autonhankinta edistynyt että entiselle on tarvitsija ja nelivedosta joutunee luopumaan (asialliset ylittävät budjetin aika reilusti), jokin korkeakorinen tila-auto taitaa tulla ja nelivetoon palataan jos sattuu eteen löytö, tilaa ja istumakorkeutta plussana hiukan normikotteroa parempi maavara.
Polttoaineen hinta on tasolla jolla on aivan sama ajaako bensiinillä vaiko dieselillä joten bensakone on vaihtoehto sekin. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sawaho Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Hel 2021 Viestejä: 607 Paikkakunta: Pori
|
Lähetetty: 02.04.2022 10:15 Viestin aihe: |
|
|
Varsinaisena metsäautona on VW:n neliveto paku kaikilla lukoilla, hyvä on menemään, paitsi moottori on nuhapumppu. Pitkillä reissuilla olen ruuvannut yli 250 tuhatta Suzuki SX4 4WD 1,9 DDis:n mittariin. 187 cm mittainen satakiloinen ruhoni mahtuu hyvin ratin taakse. Alkuperäinen 88 kw:n teho on nostettu 125 kilowattiin ja vääntö 400:aan. Kun pitää pedaalin lattiassa, 220 km/h tulee mittariin ( Saksan baanalla kokeiltu). Tulee perässä asuntovaunukin hilpeästi. Raskas diesel tekee nelivedon lähes tarpeettomaksi, mutta on sitäkin tarvittu. Saisi olla maastoon pienempiä vaihteita. Iso plussa on, että ruostetta ei löydy edelleenkään mistään (suojattu kerran uutena). Hiukkassuodatin on tukkeutunut alkuaikoina, kunnes ymmärsin poistaa karstat polkemalla silloin tällöin tallan pohjaan noin minuutiksi mustaharmaa savupilvi perässä. Takapyörän laakerit ja akku on vaihdettu, jotka ovat ilmeisesti huoltopuolen hommia ja helppoja. Menovettä on vehje tahtonut 5,1- 7,6 l/100 km riippuen onko perässä vedettävää. En vaihda ennekuin huollot muuttuvat remontiksi, sitä ei sielu kestä... _________________ Etsi raittiin ilman rajaa, se on mennyt metsään.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1732
|
Lähetetty: 03.04.2022 09:58 Viestin aihe: |
|
|
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn kun olen unohtanut. Minkä valmistajan diesel konetta suzuki käyttää? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 03.04.2022 10:04 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn kun olen unohtanut. Minkä valmistajan diesel konetta suzuki käyttää? |
Fiatin koneita olisivat Wikin mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 03.04.2022 10:25 Viestin aihe: |
|
|
Rva innostui tuosta SX:stä, pitää vissiin niitä katsella, pienihän se on eräautoksi mutta katsellaan, minkähänlainen niiden bensakone on... _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10302 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 03.04.2022 10:38 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Rva innostui tuosta SX:stä, pitää vissiin niitä katsella, pienihän se on eräautoksi mutta katsellaan, minkähänlainen niiden bensakone on... |
1.6 on semmonen peruspata, jota on tehty samalla perusrakenteella jostain 80-luvulta. Mitään lastentauteja ei ole ollut 30 vuoteen.
Ei maailman pieniruokaisin tai tehokkain, mutta toimii ja tuo m16a on ketjulla, joten ei tarvi jakohihnanvaihdosta huolehtia.
Kokeen puolesta tuskin tarvii muuhun varautua kun öljynvaihtohuoltoihin. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1732
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 03.04.2022 10:59 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Rva innostui tuosta SX:stä, pitää vissiin niitä katsella, pienihän se on eräautoksi mutta katsellaan, minkähänlainen niiden bensakone on... |
1.6 on semmonen peruspata, jota on tehty samalla perusrakenteella jostain 80-luvulta. Mitään lastentauteja ei ole ollut 30 vuoteen.
Ei maailman pieniruokaisin tai tehokkain, mutta toimii ja tuo m16a on ketjulla, joten ei tarvi jakohihnanvaihdosta huolehtia.
Kokeen puolesta tuskin tarvii muuhun varautua kun öljynvaihtohuoltoihin. |
Lueskelin tuossa hiukan vikalistoja eikä vaikuta pahalle, hiukan tehoa puuttuu mutta eivätpä ole entisetkään mitään ohitusohjuksia. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1732
|
Lähetetty: 03.04.2022 11:22 Viestin aihe: |
|
|
Joskus vilkaisin tuollaista suzukia. Takakontti siinä on kyllä pirun pieni. En tutkinut tarkemmin miten penkkien kääntö lisää tilaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
muu uan Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Mar 2013 Viestejä: 934
|
Lähetetty: 03.04.2022 15:02 Viestin aihe: |
|
|
Heilurin spekseillä voisi myös Fiat Doblo/Opel kombo olla toimivia.
Menee pienellä kulutksella, hyvät ja toimivat tilat, hyvin maavaraa sekä pakettiauton pienempi vero.
Miinuksena pelkkä etuveto ja omassa oli ainakin paljon pieniä vikoja.
Oli toki halpoja korjata ja melkein kaiken voi tehdä itse. _________________ 🇺🇦Slava Ukraini.🇺🇦 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 03.04.2022 15:31 Viestin aihe: |
|
|
Ensikokemukset nyt uudesta imperiumin tähtilaivaston lataushybridistä takana ja varsin tyytyväinen olen. ~200km tultiin lähtiessä n. 2/3 akussa ja tietokoneen mukaan 6,3l/100km kulutus. Tänään ajeltiin ~45km vastaavasti n. 2/3 akussa lähtiessä ja 3,6l/100km.
Ja tuossa se nyt latautuu aurinkosähköllä. Nähtäväksi jää mihin asettuu kulutus pidemmän päälle, mutta arvioiden mukainen 5l pitäisi alittua. Takakontti on pieni, mutta sähkömoottoreilla neliveto ja maavaraa hitusen enemmän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 03.04.2022 15:53 Viestin aihe: |
|
|
muu uan kirjoitti: | Heilurin spekseillä voisi myös Fiat Doblo/Opel kombo olla toimivia.
Menee pienellä kulutksella, hyvät ja toimivat tilat, hyvin maavaraa sekä pakettiauton pienempi vero.
Miinuksena pelkkä etuveto ja omassa oli ainakin paljon pieniä vikoja.
Oli toki halpoja korjata ja melkein kaiken voi tehdä itse. |
Ei kun pitää olla ne takapenkit rvan tarpeisiin, muuten olisin vain ostanut joko uudemman Expertin tai muuttanut jonkun sopivan maasturin pakuksi, mikä olikin alkuperäinen aikeeni. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sawaho Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Hel 2021 Viestejä: 607 Paikkakunta: Pori
|
Lähetetty: 03.04.2022 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Suzukin diesel 1,9 Dis on FIatin tekoja. Samaa autoa kun myytiin Italiassa Fiat Sedicin nimellä. Moottori on ollut myös Ducatossa rääkättävänä, joten lastentaudit lienevät vähissä. Uusimmissa Suzukeissa on 1,6 diesel, en tiedä, kenen tekoja ja Vitarassa oli samoihin aikoihin myös 1,9 diesel, mutta ei Fiatin tekemä. Tavaratilaa ei SX4:ssa ole liikaa, mutta parin hengen metsäreissun tarpeisiin riittävästi, kun taittaa molemmat takapenkit. _________________ Etsi raittiin ilman rajaa, se on mennyt metsään.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|