Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 14.04.2022 17:57 Viestin aihe: |
|
|
Onko noista uusista kellekkään kertynyt kokemuksia? _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 14.04.2022 19:22 Viestin aihe: |
|
|
Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 14.04.2022 19:57 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo. |
Mistä moottorista kyse?
Itseäni lähinnä kiinnostaa TCe koneiset. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 14.04.2022 20:22 Viestin aihe: |
|
|
Latvajärvi kirjoitti: | Jaa, nyt taitaa olla liki 190tkm ja 7 vuotta takana 4wd dieseli dusterilla. Ihan ylivoimaisesti huolettomampia autoja mitä mulla on ollut, tosin tämä on ollut ensimmäinen uutena ostettu.
Koiranluita, raidetankoa ja alapalloja yms normaalia kuluvaa on kertaalleen vaihdettu, ei mitään isompaa ainakaan vielä, normaalit huollot tehty liikkeessä.
|
Tuo kai on sitä nykymeininkiä, eli alapallot ja raidetangot huoltovaihetaan 150 tkm välein. Mistä lie johtuu ?
Mulla oli hetken aikaa -98 carina jossa mittarissa 510 000. Ei ollu vaihettu alapalloja eikä raidetankoja. Iskunvaimentimet ja jarrupalat on tojotissa kuluvia osia, loput on vikoja.
Jos sanoo tuollaista autoa huolettomimmaksi niin minkälainen rellu onkaan ollut aiemmin. Eiku niin , ooppeli tietenkin.
Ei, ei ole mulla tojotaa eikä tule. Jos en nyt Camryyn innostu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5426 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 14.04.2022 21:05 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Mulla oli hetken aikaa -98 carina jossa mittarissa 510 000. Ei ollu vaihettu alapalloja eikä raidetankoja. Iskunvaimentimet ja jarrupalat on tojotissa kuluvia osia, loput on vikoja. |
Niin, kumpi se on parempi? Vaihdellaan iskunvaimentajia vai alapalloja? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 14.04.2022 21:21 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Lainaus: | Mulla oli hetken aikaa -98 carina jossa mittarissa 510 000. Ei ollu vaihettu alapalloja eikä raidetankoja. Iskunvaimentimet ja jarrupalat on tojotissa kuluvia osia, loput on vikoja. |
Niin, kumpi se on parempi? Vaihdellaan iskunvaimentajia vai alapalloja? |
Ei ne kyllä ole toisiansa poissulkevia vaihtoehtoja. Vaimentimet kuluu sen mukaan millainen tie ja kuinka raskas auto.
Mulla on nyt auto jossa raidetangonpäät ja etuvaimentimet 180 tkm. Alapallot 200 tkm. Takatukivarsien ulommat puslat 240 tkm. Koiranluitten alemmat nivelet 280 tkm. Nivelet maksaa 12-90 €/kpl. Vaimentimet parisataa/pari. Vikoja nuo on, ei kuluvia osia, jos tojotalasien läpi kattelee. Muutenhan ne on kuluvia osia. Jarrupaloja ei ole vaihettu vaikka raskas auto ja 340 tkm mittarissa. Jotain positiivista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 14.04.2022 21:27 Viestin aihe: |
|
|
Vähä sama ku oli noita diisseligolffeja/jettoja vm 1979-1985. Kuskinpuoleinen vetonivel särkyi aina. Sitä en lukenu viaksi ku nivelen pysty vaihtaan parkkipaikalla ilman että oli edes tunkkia tai että ois tarvinnu ottaa rengasta irti. Parikytä minuuttia siihen meni. Eli vähemmän ku öljynvaihtoon. Ja sehän oli suunnittelumoka folkkarilta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17057 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 14.04.2022 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo. |
Mistä moottorista kyse?
Itseäni lähinnä kiinnostaa TCe koneiset. |
1.5 bensa _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5426 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 14.04.2022 21:54 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Ei ne kyllä ole toisiansa poissulkevia vaihtoehtoja. Vaimentimet kuluu sen mukaan millainen tie ja kuinka raskas auto. |
Ei se nyt ihan noinkaan ole. PersCorollissa meni aikanaan 10 tkm ajolla iskarit. TaksiVolvossa ajeltiin 350tkm ennen akuuttia vaihtotarvetta. Monessa muussa merkissä mennään sen 150-200tkm ihan kohtuu vaimennuksella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1732
|
Lähetetty: 14.04.2022 23:05 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo. |
Mistä moottorista kyse?
Itseäni lähinnä kiinnostaa TCe koneiset. |
Eikös näistä bensa koneisista pikkuturboista ole jakoketjuja venynyt?
Liekö palkanneet volkkarilta rellulle suunnittelijan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1732
|
Lähetetty: 14.04.2022 23:09 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | Isäukolla on, suutin räjähti 1500km ja uusittiin kaikki, muuten ei mitään kuulunu huonoo. |
Mistä moottorista kyse?
Itseäni lähinnä kiinnostaa TCe koneiset. |
Eikös näistä bensa koneisista pikkuturboista ole jakoketjuja venynyt?
Liekö palkanneet volkkarilta rellulle suunnittelijan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26666
|
Lähetetty: 18.06.2022 12:20 Viestin aihe: |
|
|
Mitä uutta 1.3bensa turposta. Ja kokemuksia yleensäki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15792
|
Lähetetty: 06.09.2022 12:38 Viestin aihe: |
|
|
Kävin näyttämässä Dusteria konttorilla, 150 tkm nyt takana. Yllättäen tuli hylky, toisen takapyörän jarru laahaa. Dynamometrissa kuitenkin aika asiallisesti 2,0/2,2, käsijarru 1,7/1,8. Oli muutakin sanottavaa, toisen etusumuvalon lasissa halkeama (taitaa olla muovia). Miten näistä korjauskustannuksista voi selvitä näin enenrgiakriisin keskellä.
Renkaissa on jotain 3 mm pintaa, katselin läpi ennen katsastusta, ilolla voi todeta että ihan tasaisesti oli kaikki kuluneet, koko pinnalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TA Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Huh 2014 Viestejä: 2365
|
Lähetetty: 06.09.2022 14:28 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Kävin näyttämässä Dusteria konttorilla, 150 tkm nyt takana. Yllättäen tuli hylky, toisen takapyörän jarru laahaa. Dynamometrissa kuitenkin aika asiallisesti 2,0/2,2, käsijarru 1,7/1,8. Oli muutakin sanottavaa, toisen etusumuvalon lasissa halkeama (taitaa olla muovia). Miten näistä korjauskustannuksista voi selvitä näin enenrgiakriisin keskellä.
Renkaissa on jotain 3 mm pintaa, katselin läpi ennen katsastusta, ilolla voi todeta että ihan tasaisesti oli kaikki kuluneet, koko pinnalta. |
Takajarrut laahaa yleisimmin siksi että kevyissä jarrutuksissa ei takajarrujen osat liiku yhtään ja siksi alkavat jumittaa. Nyt kun jumivat niin ei auta kuin ottaa auki ja laittaa osat liikkuvaan kuntoon. Sitten käytännöksi nykäistä käsijarru päälle aina kun auto jää parkkiin. Vaikkei muuten tarvitsisikaan. _________________ Eksyvä ei tietä kysy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
webram Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Tou 2005 Viestejä: 702
|
Lähetetty: 06.09.2022 15:08 Viestin aihe: |
|
|
Vielä kun runttaat jalkajarrun pohjaan samalla kun vedät kässärin, niin silloin myös jarrusyliterit liikkuvat.
Toinen hyvä tapa on ennen jokaista liikkelle lähtöä painaa jarru pohjaan, niin liikkeet säilyy.
Molempi parempi!🤗 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|