Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 14.12.2022 07:08 Viestin aihe: |
|
|
Mielestäni tämä keskustelu sopii varsin hyvin "oletko varautunut" topikin alle.
Ainakin itselle alkoi näitä "Itsenäisyyspäivän suuri sähköhaaste" manifesteja pukata muutamastakin kanavasta. Ja taisi olla täällä foorumillakin.
Jollakin tapaa alkoi hälyytyskellot soida. Ihmisillä on toki erilaiset arvomaailmat ja aina ei välttämättä tule niiden mukaisesti toimittua.
Ei omalla kohdalla tarvinnut kumminkaan miettiä, että lähdenkö "iskemään" Presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolle "jääkärimarssin soidessa".
Se että olen "aavistuksen tyytymätön" nykyjohtoon, ei kyllä ainakaan itseani hevin saa halveeraamaan itsenäisyyteen liittyvää instituutiota. Vaalit on keväällä. Mieluummin siirtää katseen tuonne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21353 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 14.12.2022 07:23 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Mielestäni tämä keskustelu sopii varsin hyvin "oletko varautunut" topikin alle.
Ainakin itselle alkoi näitä "Itsenäisyyspäivän suuri sähköhaaste" manifesteja pukata muutamastakin kanavasta. Ja taisi olla täällä foorumillakin.
Jollakin tapaa alkoi hälyytyskellot soida. Ihmisillä on toki erilaiset arvomaailmat ja aina ei välttämättä tule niiden mukaisesti toimittua.
Ei omalla kohdalla tarvinnut kumminkaan miettiä, että lähdenkö "iskemään" Presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolle "jääkärimarssin soidessa".
Se että olen "aavistuksen tyytymätön" nykyjohtoon, ei kyllä ainakaan itseani hevin saa halveeraamaan itsenäisyyteen liittyvää instituutiota. Vaalit on keväällä. Mieluummin siirtää katseen tuonne. |
Eli minä en saa käydä saunassa itsenäisyyspäivänä kun herrat juhlii. Oolrait😅 _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 14.12.2022 07:28 Viestin aihe: |
|
|
Älä nyt venkoile, jos oot menny 6-0 Putinin trollitehtaan miinaan 😁 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2022 07:29 Viestin aihe: |
|
|
Olen mukana kunnallispolitiikassa ja siellä etenkin tällainen ajatusmaailma on valloillaan. Eli alle 2000 hengen kylässä pitää tehdä kaikki päätökset niin että ilmasto pelastuu, helsingin herrat rikastuu ja me sitten kärsitään vaikka, kunhan kaksi ekaa asiaa vaan täyttyisi. Kuntastrategia täyttyy ilmastotoimista ja maahanmuuttohöpinästä eikä niinkään siitä miten me saatais ylläpidettyä sellaista kuntaa jossa olemme viihtyneet tai miten kehitettäisiin sitä viihtyvyyttä meidän omaksi eduksi. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 14.12.2022 08:19 Viestin aihe: |
|
|
Toivottavasti kanssakeskustelijat eivät pahastu, mutta seuraavanlaista pohdintaa.
Esimerkiksi itselleni on tämä hybridivaikuttaminen tjsp kohtuullisen uusi homma. Enkä ole pystynyt ihan selkeää tilannekuvaa muodostamaan, kuinka laajaa se oikeasti on.
Sellainen käsitys itselleni on tullut, että erityyppinen hybridivaikuttaminen toimii erityyppisten tai tietyntyyppisessä tilanteessa olevien ihmisten kanssa.
Esimerkiksi tässä Itsenäisyyspäivän linnanjuhlien sähköhaasteessa ”aika moni näki otsallaankin”, ettei tästä toteutuessaan seuraa kyllä mitään hyvää.
Jos ajatellaan vaikka tätä keskusteluketjua. Tuon iskun ”puolestapuhujina” ovat näköjään vaikkapa nimimerkit jkivi, Pohjola ja Tuhola.
Omaan silmään tämä on mielenkiintoista ja saa meikäläisen tällä hybridivaikuttamisen rintamalla pohtimaan, onkohan näillä nimimerkeillä ihan noin niin kuin oikeana ihmisenä jotain yhteisiä piirteitä. Tai onko kyse siitä, että he ovat jollain tavalla samassa elämäntilanteessa. Vai pitääkö molempien noiden reunaehtojen täyttyä, vai pelkästään toisen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5426 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 14.12.2022 08:54 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Omaan silmään tämä on mielenkiintoista ja saa meikäläisen tällä hybridivaikuttamisen rintamalla pohtimaan, onkohan näillä nimimerkeillä ihan noin niin kuin oikeana ihmisenä jotain yhteisiä piirteitä. Tai onko kyse siitä, että he ovat jollain tavalla samassa elämäntilanteessa. Vai pitääkö molempien noiden reunaehtojen täyttyä, vai pelkästään toisen. |
Taitaa ainakin se olla yhteistä, että mm. nimenomaan sähkölaskun tiimoilta ollaan jo/kohta hätää kärsimässä.
Jos ajatellaan, että edes teoriassa tuollainen "isku" olisi toiminut niin ehkä se olisi vielä enemmän tämän hetken päättäjiä ja ihmisiä saanut asiaa ajattelemaan. Ihmiset jotka edes jotenkin voi tällä hetkellä tilanteeseen vaikuttaa.
Miten Suomi saataisiin edes tämän seikan suhteen omavaraiseksi niin, että Lahtinenkin voisi saunoa milloin lystää ja hankkia sen sähköauton. Kuluttaa sitä sähköä, millä sähköfirmat tällä hetkellä rikastuu samanaikaisesti kun muilla aloilla firmat tekee konkkia kalliin energian vuoksi. Mitä meillä Suomessa kohta on? Ei yhtään mitään muuta kuin velkaa ja työttömiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5426 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 14.12.2022 09:00 Viestin aihe: |
|
|
^Niin tai joo, on meillä susia ja ahmoja. Kait kohta ilveksiä ja karhujakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 14.12.2022 09:11 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: |
Jos ajatellaan, että edes teoriassa tuollainen "isku" olisi toiminut niin ehkä se olisi vielä enemmän tämän hetken päättäjiä ja ihmisiä saanut asiaa ajattelemaan. Ihmiset jotka edes jotenkin voi tällä hetkellä tilanteeseen vaikuttaa.
Miten Suomi saataisiin edes tämän seikan suhteen omavaraiseksi niin, että Lahtinenkin voisi saunoa milloin lystää ja hankkia sen sähköauton. Kuluttaa sitä sähköä, millä sähköfirmat tällä hetkellä rikastuu samanaikaisesti kun muilla aloilla firmat tekee konkkia kalliin energian vuoksi. Mitä meillä Suomessa kohta on? Ei yhtään mitään muuta kuin velkaa ja työttömiä. |
Itse taas ajattelen niin, että jos tässä ”iskussa” kantaverkko olisi kaatunut, niin tuskin sähkölasku olisi halpuuntunut. Itsenäisyyspäivän linnanjuhlia seurasi Ylen mukaan noin 3 miljoonaa Suomalaista. Enemmänkin tuo ”isku” olisi todennäköisesti poikinut epävarmuutta ja sekoittanut yhteiskuntarauhaa ”syyllisten etsimisineen”. Arvelen, että tämä on jonkun tahon päätavoitekin.
Energiakriisihän on yksi (ja ehkä kovin) vipuvarsi, millä venäjä koittaa pakottaa hyväksymään sen toimet Ukrainassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2022 09:21 Viestin aihe: |
|
|
Voi lahtinen...
Oletko ymmärtäny vieläkään, ainaki minä olen tajunnu melko paljon aikasemmin että nyt on moni "pieni" ihminen oikeasti kusessa ja moni heistä tai heidän vanhemmista on tehny kaikkensa tämän yhteiskunnan eteen....
Edelleenki vaikuttaa että sanonta ... lammasta ei kannatte tappaa kun sen voi "kyniä" joka vuosi, on unohtunu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Personanon-Grata Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2022 09:22 Viestin aihe: |
|
|
En nyt tähän itsenäisyyspäivän juttuun ota kantaa, mutta yleisellä tasolla pidän erittäin huolestuttavana sitä, että kaikki valtionjohtoon ja politiikkaan kohdistuva kritiikki leimataan nykyään todella helposti hybridivaikuttamiseksi. Eikö todella asioista voi keskustella ilman leimakirveitä? Tämä näkyy muuallakin kuin tässä langassa, itse asiassa se näkyy koko yhteiskunnassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2022 09:23 Viestin aihe: |
|
|
Ja kun alat tehä jotain nimittely listaa sanon sulle::: kato peiliin ja haista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2022 09:25 Viestin aihe: |
|
|
Nyt PG + |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2022 09:36 Viestin aihe: |
|
|
Suomessa ei siksi asiat oikein muutu kun olemme kansaa joka ei juuri osoita mieltään. En minäkään lähde aivan heti kadulle riehumaan, vaikka varmaan välillä olisi tarve. Me nielemme pskaa ja uskomme sinisilmäisesti päättäjiin.
Oli se sitten venäjän tai itse prkeleen keksimä juttu että sähköpula itsenäisyyspäivän juhlien aikaan olis kiva, niin olen silti sitä mieltä että joo. Se olisi hieno näpäytys, toki selvää oli että se ei voinut toimia.
Lahtinen on päässyt yhteislupapäällikkönä siihen asemaan että herroja ei saa arvostella. Jos ylempää tulee käsky, sen on oltava oikea.
Minua saa kyllä nimitellä putinin kätyriksi. Se nyt ei kerro minusta yhtään mitään, että joku mua nimittelee sellaiseksi. Se kertoo siitä nimittelijästä. 😉 _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JukkaI Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.12.2022 09:38 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Olen mukana kunnallispolitiikassa ja siellä etenkin tällainen ajatusmaailma on valloillaan. Eli alle 2000 hengen kylässä pitää tehdä kaikki päätökset niin että ilmasto pelastuu, helsingin herrat rikastuu ja me sitten kärsitään vaikka, kunhan kaksi ekaa asiaa vaan täyttyisi. Kuntastrategia täyttyy ilmastotoimista ja maahanmuuttohöpinästä eikä niinkään siitä miten me saatais ylläpidettyä sellaista kuntaa jossa olemme viihtyneet tai miten kehitettäisiin sitä viihtyvyyttä meidän omaksi eduksi. |
Tuo mitä kirjoitit on niin TOTTA!
Kyllä kai 2000 asukkaan kunta voi pelastaa ilmaston ja auttaa Afrikkaa. _________________ Jos väittelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin!
Viimeinen muokkaaja, JukkaI pvm 14.12.2022 09:40, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
|
Lähetetty: 14.12.2022 09:40 Viestin aihe: |
|
|
Personanon-Grata kirjoitti: | En nyt tähän itsenäisyyspäivän juttuun ota kantaa, mutta yleisellä tasolla pidän erittäin huolestuttavana sitä, että kaikki valtionjohtoon ja politiikkaan kohdistuva kritiikki leimataan nykyään todella helposti hybridivaikuttamiseksi. Eikö todella asioista voi keskustella ilman leimakirveitä? Tämä näkyy muuallakin kuin tässä langassa, itse asiassa se näkyy koko yhteiskunnassa. |
Minä taas olen puhunut nimenomaan tästä itsenäisyyspäivän juhlien ”iskusta”.
Väitän, että se ottaa koville osalla, jos on siihen oikeasti osallistunut ja jälkikäteen miettinyt, oliko tämä homma sittenkään omien arvojen mukaista.
Eli naamioitiinko joku sellainen homma ”valtionjohtoon ja politikkaan kohdistuvaksi kritiikiksi”, vaikka "iskun" perimmäinen tarkoitus olikin joku ihan muu.
Mielenkiintoisempaahan olisi se, että paljonko on sellaista hybridivaikuttamista, joka ei oikeasti edes tule julki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|