Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 06.09.2022 19:43 Viestin aihe: |
|
|
Jos on Ns. perinteinen känkkä, niin takaiset pysyvät myös parempina jos vaikka valoihin pysähtyessä sen aivan vimeisen liikkeen (edellyttäen että tämä turvallista toki) stoppaa känkällä. Oli sitten rummut taikka levyt.
Todella ennakoiva ajo on varsinainen myrkky takasille, jolloin ne eivät joudu ikinä töihin. Niitä jarruja kannattaa toisinaan ihan kunnolla polkeakkin. Jos tien pinta vaikka sopivan liukas ja paikka sovelias, niin silloin tällöin kunnon "lukkojarrutus" ei todellakaan hallaa tee.
Paras tapa känkän jumittamiseen taas on olla käyttämättä sitä. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15792
|
Lähetetty: 06.09.2022 20:21 Viestin aihe: |
|
|
Myönnän syyllisyyteni, kevyesti tulee jarruteltua, ennakoivasti, enkä käytä käkkäriä kuin tarvittaessa. Yhdeksäs vuosi tullut jo Daciassa täyteen, tää oli eka kerta kun tuosta oli sanomista. Täytyy käydä kuitenkin korjaamolla näyttämässä josko siellä olisi jotain ropaamisen tarvetta. Rumpujarrut takana, varmaan aika vähällä työllä pääsevät. Sikäli vähän koomista että vaimon volvossa on samaa vikaa, samoista syistä ja muistan tarvittaessa opastaa vaimoa oikeaan toimintaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15792
|
Lähetetty: 20.09.2022 12:31 Viestin aihe: |
|
|
Oli ilmeisesti pidempään jatkunutta jarrujen väärinkäyttöä, toinen jarrusylinteri oli kokonaan jumissa. Kallein remppa mitä tuolle on mun 70 tkm käyttöaikana tehty, oli yli 200 euroa. Päästömittaus tehtiin, tavallaan jännittää vanhoissa dieseleissä mutta Dusterin kanssa ei näemmä ole tarpeen, mitattu arvo oli 0,05 kun raja on ilmeisesti 3. Vaimolla on se jeesuksen vanha V70 josta voima tulee savun kanssa, siinä on vähän jännittämistä. Joskus ajeltu peräkkäin, aika normikaasullakin tulee mustaa.
Jossain nettilehdessä oli käytetyn Dusterin "osto-opas", käytiin läpi kohdat joihin on syytä kiinnittää huomiota. Ei ole tuossa omassa ollut noita ongelmia. Hinta-arvioitakin oli, yllättävän korkeita, kun silloin 70 tkm sitten kyselin muutamasta liikkeestä ostotarjouksia niin jotain 7000 € oli paras tarjous. Sinällään tuossa jutussa kehuttiin Dusteria estottomasti, mielestäni osin turhaa, esim. takaboxia kehuttiin tilavaksi, mun mielestä se ei ole, vaikka se Kodiaqin matto sopii kuin tehty. Esim. yhtään pidempien pyssyjen kanssa on aika asettelua.
Näinpä tässä joku päivä sellaisen ihmeen kuin Renault Dusterin. Katsoin että Duster, ajattelin että on uutta mallia, hiljattainhan tuollainen tuli. Ajelin hetken perässä, katsoin että ovat uusineet logonkin, rellun timantti kiilsi ettei ensi erottunut kunnolla. Ajoin lähemmäs niin näkyi paremmin, ja takaluukussa luki Renault. En tiedä missä noita myydään relluina, ei ainakaan Suomen nettisivuilla tuollaista ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dxman ***
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7525
|
Lähetetty: 20.09.2022 16:36 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin takavuosina ne oli venäjällä Renautteja. Oisko muuttoauto? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 20.09.2022 19:00 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Jossain nettilehdessä oli käytetyn Dusterin "osto-opas", käytiin läpi kohdat joihin on syytä kiinnittää huomiota. Ei ole tuossa omassa ollut noita ongelmia. Hinta-arvioitakin oli, yllättävän korkeita, kun silloin 70 tkm sitten kyselin muutamasta liikkeestä ostotarjouksia niin jotain 7000 € oli paras tarjous. Sinällään tuossa jutussa kehuttiin Dusteria estottomasti, mielestäni osin turhaa, esim. takaboxia kehuttiin tilavaksi, mun mielestä se ei ole, vaikka se Kodiaqin matto sopii kuin tehty. Esim. yhtään pidempien pyssyjen kanssa on aika asettelua. |
https://www.is.fi/autot/art-2000009019328.html
late2 kirjoitti: | Näinpä tässä joku päivä sellaisen ihmeen kuin Renault Dusterin. |
Ryssissä (kin) on myyty (juuh, mennyt aikamuoto koska "erikoisoperaatio") Dustereita niin Renault Dusterina kuin Nissan Terrano III:sena.
Hassua kyllä että Nissaneina markkinoidut ovat vanhempaa 1 sarjaa, kun Rellut taasen uudempaa (2018 ->) 2 sarjan settiä. Tuossa aiheesta liki tasan vuoden takaa: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...n-heittopussi/ _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 17.12.2022 23:07 Viestin aihe: |
|
|
Kyselin aiemmin noista 2 sarjaisista. Nyt on ollut koeajossa tuollainen TCe 150 4x4 Extreme kesäkuusta lähtien ja mittariin kertynyt reilu 6000km. Noh, mitäpä siitä nyt sitten kertoisi? Mikään maasturi se ei todellakaan ole, vaan kaukana siitä, vaikka moisilla mielikuvilla markkinoidaankin ja toiset käyttäjätkin tätä ajatusta hellii. Mukavasti kyllä lähempänä jonkin sortin nyky "maasturia" kuin perus citylärpytintä. "Hyvän etenemiskyvyn omaava pikku farkku" olisi lie kuvaavin.
Kuskin asennon saa mukavaksi niin pitkät kuin pätkät, läskiset ja luisevat. Kieltämättä itsellä hassun hankalaa löytää säädöt mitkä olisivat optimaalit matka-ajon ja tarkemman väliltä. Milloin on penkki liaan alhaalla, milloin ratti liian sylissä tai kaukana ja väärällä korkeudella. Jälkimmäisille ei kannata paljoa antaa arvoa, koska lähinnä vanhan "offarin" päänsisäisiä kaikuja, ja haaveita hallinnoida kaikkia kulmia visualisesti sentin tarkkuudella. Jakkaroita on kuullut toisinaan Dustereissa haukuttavan, mutta ainakaan noissa nykyisissä ei kellään ollut valittamista liiasta pehmydestä, pärseen puutumisesta, ryhdittömyydestä, Tms. Itse toki pulkannaruna kaipaisin kapeampaa penkkiä ja tämän kautta parempaa sivutukea, mutta se taas ei ole auton vika. Takana kaksi pidempääkin matkustaa oikein mukavasti ilman että tarvii itseään mitenkään viikkailla. Takapenkin reuna ja etusen selkänojan väli ei nyt mitenkään eritysen suuri, mutta kulmat siten että jaloille jää mukavasti tilaa. Rontti on kohtuullisen kokoinen, ja mukavan fiksun mallinen (ei ole haettu kaiken maailman kolosilla muutamia lisä litroja paperille), mutta pitkät jutut varsinkin salkuissa tuo haasteita. Kaksiosaisen kiinteän, nousevan toki, hattuhyllyn sijaan rullaverho tavaratilaan olisi huomattavasti näppärämpi. Vaan eiköhän noitakin jo saatavilla.
Interriöriä haukutaan muoviseksi. Ihan syystäkin, mutta en kyllä keksi mitään kojetaulussa mihin verhoilua lisäisi. Apparin bägin paikka? Muualla kun suutinta, namisguukelia ja näyttöä. Ovissa ja keskikonsolissa nojissa mihin nyt kosketuksissa iho voi olla on verhoiltu. Moni varmasti haluasi että enemmänkin päällystettä, mutta semieräjorma arvostaa sitä että sisustan putsaus on minuutti kostealla rätillä. Nappuloista ja säätimistä sen verran että kaikki mukavasti siten että totuttuaan kaikkien käyttö käy katsomatta. Kaikki oleellinen tiiviissä paketissa eikä sielä-sun täällä ripoteltuna, vaan keskellä ja ruorissa. Eikä pahimmassa tapauksessa näytön näpyttelyn takana! Aiheesta ajattelemista: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/389a2c95-bf5b-4418-b69d-6ad4d5b2c776 Vaan samapa tuo itselle, kunhan ei narise tai kitise ja kaikki toimii niin kuin pitääkin. Lämpiää ja viilenee nopsaan. Nuo lämpiämis, tai siis lämpiämättömyys ongelmat lie vanhempien dieseleiden ongelmia ollut. Mittaristo aikalaiseksemme ihailtava! Selkeät samankokoiset analogiset kiekka- ja nopeusmittarit, alhaalla PA määrän osoitus palkki, väliin sitten itse saat virpoa mitä tietoa nyt milloinkin tarpeellisena sillä hetkellä satut pitämään.
Pata on oiken mukavan oloinen ja vääntää kivasti alhaaltakin. Välillä vaikea uskoa että 1.3l pensselinpesulitkukone keulilla. Jos tuolla jalkoihin jää, niin syytä kääntää aurinkolippa alas, ja meikkipeilin suoja ylös. Rampeissa ei tarvise anoa tilaa, vaan katsoa sopiva kolo. Jos vaikka valoissa kiiru liikkelle lähteä sohjossa, niin jäykkä nelikko päälle ja luistonesto pois. Ei tarvitse takaa kuunnella tööttäilyjä. Kulutus pyörinyt siinä (kinnerin oman mittarin mukaan) reilun kutosen korvilla. 6.2 - 6.8 sulan aikaan, eikä nopeuden nosto 80 --> 120 tunnu lisäävän kulutusta kuin vain vajaan puoli litraa. Nyt viimeisen viikon aikana kulutus lumisoseessa pelkästään keskusta-ajoa onkin sitten ollut 8.4L/100km.
Loota on särmä ja selkeä. Kevyesti ja tunnollisesti keppi menee sinne minne sen tahtoo menevän selkeän kynnyksen saattelemana. Kieltämättä alkuun oli itsellä hankaluuksia tuon kaavion kanssa. Ei sillä että se nyt mitenkään poikkeuksellinen olisi, mutta ykkönen kun on "maastoajoa" (tämän ominaisuuden voisi kyllä muuten moni muukin valmistaja/tuottaja jakolaatikottomiin lelumaastureihinsa plakioda, helpottaa vaikkapa kärrynkin kanssa puljailu esim. venettä nostaessa) ajatellen oikeasti todella lyhyt! Eli kakkosella liikkeelle. Kytkin mukavan tunnokas ja tasainen kivalla liikeradalla. Ei on/off tai "puolimetrinen" pykälillä. Mikäli nelikko valikossa "automaatti", niin se tulee todella lyhyellä viiveellä mukaan. Pitämättömällä alustalla etuset kerkiää vain juuri ruopaista.
Alusta alkuun tuntui ärsyttävältä lullalta. Negatiivisessa mielessä ranskikselta, pituussuunnassa kovinkin nii´aavalta esimerkiksi hidastetöyssyhin. No tämä pintapehmeys kyllä mukava soralla ja varsinkin nimismiehen kiharoilla. Sivuttaisesti mutkissa alusta lienee niin tanakka ja tukeva kuin moisessa töttörössä voi, siitä ei valittamista. Kesällä kun sovitin tilattuja, pienempiä vanteita eteen, niin pikku perushallitunkin noston loppuessa puolisko totesi: "Juma, tossa lärpyttimessähän ainakin näennäisesti jopa ulosjoustoja!" Sangen vakaa tuntuinen menijä. Ei vetele tai hae urissakaan 120+ vauhdeissa edes noilla pili-pali https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/goodyear/vector-4seasons/215-60-r17-96v-1283553 ensiasennus kumeillakaan. Ei ne vähät ajokokemukset niistä 1 sarjalaisistakaan nyt mitenkään huonot todellakaan olleet, mutta kyllä tuo kaikin puolin aika eri auto tuntuu nykyisellään olevan. Rengasmelu on tuossa uudessakin millä tahansa asteikolla suht´kova, sitä ei sovi kiistämän. Ei todellakaan jää motarilla asfaltin laadun muutos huomaamatta. Mutta ei kuitenkaan silti mitään "tarvitsee Peltorit" luokkaa. Tuohon mölymaailman, niin jos tuulilasin sulatuksen laittaa päälle niin se ei kyllä unohdu päälle. Ilmeisesti tuulilasin suulakkeet jotenkin muotoiltu siten että sen kyllä huomaa, sillä vaikka puhallin täysillä muissa asennoissa niin metakkaa ei ole. Rengasmölylle ei paljoa tarvitse syitä etsiä. Riittää että nostaa tavaratilan pohjan etummaista luukkua (on muuten suht´krouvia työtä tuo vanerinen pohja, joskin siististi verhoiltu päällepäin, ja vararenkaan ympärillä lokerikkot sen alla ihan "styroksia"😝. ovat toki tyhjää parempia pitämässä lapparia, kirvestä, sahaa Etc. kurissa) ja ihmettelee eristystä. Tai siis sen olemattomuutta. Paljasta peltiä vailla mitään eristystä, ja sama linja jatkuu kun kurkkaa tavaratilan sivulokeroiden kannen alta sisään pyöräkoteloiden päälle. Noh, eipähän ainakaan helposti mätäne sen tähden, ja jollainhan se hintakin pitää alhaalla pyrkiä säilyttämään. Kääntösäde on ihan hyvä.
Valot ovat mielestäni varsin hyvät. Niin lyhyet kuin pitkätkin.
Ai mitä raivostuttavaa ja miinuksia? No paljonkin mutta suhteellisen pikku juttuja:
-Rontin luukku on huomattavasti isompi kuin sen varsinainen läpi jonka reunassa tiiviste sijaitsee. Tästä seurauksena että siellä välissä on urakalla veemäisesti pois pestävissä olevaa tomua jos kuivilla sorateillä ajaa. Kyllä sinne puuterilumikin näyttäisi tiensä löytävän, mutta jäätymis ongelmaa tämä ei onneksi aiheuta.
-Mikäli on käyttänyt hiljattain pyyhkijöitä, niin takalasin pyyhkijä svaippaa automaattisesti pakin laittaessa päälle. Oli se sitten pölyssä, paksassa tai vaikka jäätynyt kiinni...
-Ohjaus on raivostuttavan kevyt hitaissa vauhdeissa ja liki tunnoton. Mallia katseella käännettävä, mutta n. 15km/h jälkeen oikeinkin säntillisen oloinen.
-Tuulilasin ja konepellin väli aivan stanan raivostuttava lehtien Yms. ryönän kerääjä ja todella hankala putsata kunnolla lumesta.
-Käsijarrun kahva jostain ihmeen syystä (haluttu pitää alhaalla ja kardaanitunneli matalana?) sijoitettu liki kiinni hantin penkkiin. No mielummin mekaaninen näin, kuin sähköinen.
-Jos lukitulta nelikolta haluaa takaisin "automaatille" niin jostain ihmeen syystä pitää vauhtia käydä hakemassa etuvedon kautta. Eihän tuo nyt mitään oikeasti haittaa, ja aikaakin vie sen puoli sekuntia mutta jotenkin hölmön oloinen.
-Ns."maastoajoa" tai oikeasti ahtaassa veivailua ajatellen näppärää että kamerat saa fyysisen nappulan näpäytyksellä päälle ilman mitään valikkojen penkomista, mutta kameroiden suunnan sitten joutuu kuitenkin valitsemaan kosketusnäytöltä. Miksi sitä ei ole voitu laittaa vaikka rattiin mittaristonpläräys nuolien alle?
Mikäli rehellistä, vain ja ainoastaan polttista missä nelikko lukittavissa, millä nyt vähääkään asiaa huonommille urille/kinttupoluille tai huonosti auratuille teille, niin nykyään rupeaa olemaan vaihtoehdot aika vähissä... Kannattiko moisesta maksaa 30K? No ehkä ei, mutta aika näyttää. Sillä saa varmasti käytettynä paljon enemmänkin autoa, mutta onpahan historia taatusti tiedossa, ja 5 vuotta takuuta tuo jonkin sorttista mielenrauhaa. Jos moinen mielessä käynyt, niin kannattaa toki tutustua. Ihan mukava kinneri kaikenlaiseen ajoon. Ei oikein loista millään osa-alueella, mutta eipähän tuota mihinkään ole yritetty spesifiodakkaan. Tylsä suorittaja jota olisi hölmöä yrittääkkään verrata Ns. premium autoihin.
Lisäillään jos jotain tulee mieleen. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Weis Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 11 Mar 2022 Viestejä: 101
|
Lähetetty: 18.12.2022 10:42 Viestin aihe: |
|
|
M…
Viimeinen muokkaaja, Weis pvm 28.12.2022 16:39, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Shawn Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Lok 2013 Viestejä: 420 Paikkakunta: PKS/Häme
|
Lähetetty: 19.12.2022 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on nyt takana reilut 10 tkm ja reilut puoli vuotta 2018-malliden diesel-Dusterin ratissa.
Kulutus sekalaisessa ajossa jossain 5,5-6 litran nurkilla, motarilla menee jopa seitsemää jos kesärajoituksilla painaa reippaasti. Sitten taas jos ajelee 80 km/h maantietä rauhassa niin menee reilusti alle vitosellakin.
Maasto-ominaisuudet ovat olleet itselleni enemmän iloinen yllätys kuin pettymys. Mikään Defender tämä nyt ei tietenkään ole, mutta vielä en ole jumiin saanut. Pyyhkii kyllä yksivetoisilla peruskieseillä pöytää ihan miten vaan, vaikka tietysti oikeat maasturit pyyhkii sitten tällä pöytää. Menee kuitenkin ongelmitta paikoista mihin ei perusperheautolla tulisi mieleen yrittääkään.
Tilaa saisi olla enemmänkin, mutta on tuolla pärjännyt. Kiväärin joutuu pistämään konttiin jotenkin viistoon, ei mene poikittain kuten edelliseen isompaan farkkuun. Lastenrattaat mahtuu kyllä pitkittäin tai poikittain kun vähän taittelee työntökahvaa. On tolla neljän hengen kesälomareissuakin tehty. Melua on mielestäni siinä missä muissakin autoissa. On hiljaisempia mutta ei tuo minusta niin häiritsevä ole. On paljon pahempiakin tullut ajettua. Normaali tai vähän keskivertoa meluisampi, ehkä?
Raidetangon päät oli loppu 110 tkm kohdalla. Vaihto nyt ei montaa kymppiä maksanut, siihen sitten pyöränsuuntaus päälle.
Wikke; jos haluat nelivedon lukkoasennolta takaisin automaattiasennolle, niin käytä se uudestaan siellä lock-asennossa. Se on vähän epäintuitiivinen, mutta sen saa kyllä lock -> auto ilman että tarvitsee vajaavedon puolella käydä. _________________ "When you have to shoot, shoot! Don't talk!" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
finlander Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2004 Viestejä: 1842
|
Lähetetty: 19.12.2022 22:44 Viestin aihe: |
|
|
Itse mitä olen kokeillut niin jos keskitasauspyörästön saa lukittua niin tekee jo paljon. "Oikeiden" maasturien lisäksi olen ajellut neliveto-camryllä, ja se että keskitasauspyörästön saa lukittua niin tekee kyllä paljon verrattuna perus vajaavetoon. Maavara lienee näitten nyky citymaasturien luokkaa. Käytännössä taas tuommoinen kytkettävä keskitasauspyörästö ei ehkä ole kovin käytännöllinen normiajossa, piti tuohonkin camryyn joskus celican viskoversio (ja muukin tekniikka) laittaa mutta laittamatta on jäänyt ja jäänee. Kun vähänkin huomioi rajotteita niin perus etuvedolla pärjää pois tiehensä. Ja takavedolla myös. Tosi harvoin on monivedosta iloa jos edes vähänkään hoidetuilla teillä ajelee, mutta on se silti mahtava |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26666
|
Lähetetty: 19.12.2022 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän nelikko on erittäinpaljo parempi ku kummankaan pään kaksikko oli lukkoa tai ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 20.12.2022 06:52 Viestin aihe: |
|
|
Shawn kirjoitti: |
Wikke; jos haluat nelivedon lukkoasennolta takaisin automaattiasennolle, niin käytä se uudestaan siellä lock-asennossa. Se on vähän epäintuitiivinen, mutta sen saa kyllä lock -> auto ilman että tarvitsee vajaavedon puolella käydä. |
No niinpä näytti saavan. Joskin vähän hassua käydä jomman kumman kautta. Joskin syynä lie se että kun lukko tippuu +80km/h pois päältä, niin valitsin ei jää "väärään asentoon". _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Shawn Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Lok 2013 Viestejä: 420 Paikkakunta: PKS/Häme
|
Lähetetty: 20.12.2022 14:48 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: |
Joskin syynä lie se että kun lukko tippuu +80km/h pois päältä, niin valitsin ei jää "väärään asentoon". |
Juurikin tämän takia varmasti ei ole erillinen asento, kun muuten nappi jäisi valehtelemaan kun sähköaivot kytkee lukon pois päältä.
Lainaus: | Maavara lienee näitten nyky citymaasturien luokkaa. |
On tuossa maavaraa kuitenkin 205 mm mikä on enemmän kuin monessa citymaasturissa ja "vain" 15mm vähemmän kuin Land Cruiserissa, paitsi tietysti korotetut ja monsterirenkailla varustetut sitten erikseen. Tietysti siellä Dusterissa on tukivarret yms aika ottavalla paikalla verrattuna oikeisiin offivehkeisiin, eli ei sillä huvikseen paljon viitsi pohjaa kolhia...[/quote] _________________ "When you have to shoot, shoot! Don't talk!"
Viimeinen muokkaaja, Shawn pvm 20.12.2022 16:33, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
finlander Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2004 Viestejä: 1842
|
Lähetetty: 20.12.2022 15:29 Viestin aihe: |
|
|
Joo, tuossa viestissäni tarkoitin tuota museonelivetocamryä missä ulkomuistista jotain 17-18cm maavaraa ja pähkäilin mielessäni että jos se kulkee hyvin lukittavalla keskitasauspyörästöllä niin varmasti kulkee Daciakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 20.12.2022 15:47 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: |
No niinpä näytti saavan. Joskin vähän hassua käydä jomman kumman kautta. Joskin syynä lie se että kun lukko tippuu +80km/h pois päältä, niin valitsin ei jää "väärään asentoon". |
Aikas kovaan nopeuteen pysyy Dusterissa lukko päällä.
Omassa -17 Xtrailissa lukko tippuu, olisko 30 vaiko 40km/h vauhissa pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 20.12.2022 19:14 Viestin aihe: |
|
|
veetee kirjoitti: | Wikke kirjoitti: |
No niinpä näytti saavan. Joskin vähän hassua käydä jomman kumman kautta. Joskin syynä lie se että kun lukko tippuu +80km/h pois päältä, niin valitsin ei jää "väärään asentoon". |
Aikas kovaan nopeuteen pysyy Dusterissa lukko päällä.
Omassa -17 Xtrailissa lukko tippuu, olisko 30 vaiko 40km/h vauhissa pois. |
Lainaus ohjekirjasta:
"Huom.: jos autolla ajetaan yli 80 km/h nopeudella tai jos se on auton nopeus on välillä
60 ja 80 km/h yli minuutin ajan ”4WD Lock"
-tilassa, järjestelmä siirtyy automaattisesti
takaisin "AUTO"-tilaan. Merkkivalo ’ sammuu."
https://www.dacia.fi/wp-content/uploads/2018/03/duster_2_60547_2018-02_lr.pdf
Ja Suikeroissa 60 km/h:
"Suomessa S-Cross on, ainakin toistaiseksi, aina nelivetoinen. Sen Allgrip Select tarjoaa neljä ajotilaa (auto, sport, snow ja lock), joista viimeksi mainittu jakaa voimaa tasaisesti kaikille pyörille (60 km/h nopeuteen asti)."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-suzuki-s-cross-uudella-suv-tyylilla-alle-30-000-euroa-nelivedolla/
Ja Vitara:
"Lock-asennossa voima jakautuu tasaisesti etu- ja taka-akseleiden välillä, jonka vuoksi se sopii vaikeakulkuisessa ja vaativassa maastossa ajamiseen. Asetus vaihtuu Snow-tilaan nopeuden
noustessa yli 60 km/h. https://www.suzuki.fi/mallisto/vitara/allgrip-neliveto/ _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|