Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
wingmaster Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Tam 2005 Viestejä: 811 Paikkakunta: perämeren rannikko
|
Lähetetty: 19.01.2023 18:14 Viestin aihe: |
|
|
Mitä se Jalluri hyvejää merta edemmäs. neljä at:ta tänään kympin lenkillä K.. Suon maastoihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2023 22:26 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Sellaisiahan kelit nykyään ovat.
Kaiken mahdollisen olen pyynnin eteen tehnyt, kääntänyt välillä kaiken oppimani päälaelleen, aivan älyttömistäkin paikoista olen välillä kokeillut, mikään ei ole auttanut, vain pellot olen jättänyt rauhaan.
Kauempana maassa en ole pyörinyt kuin joskus satunnaisesti, yhtä tyhjää.
Etukäteen suunnitellut reissut eivät ole toistaiseksi onnistuneet mutta eletään toivossa. |
Nojoo, kävikkönää siellä Pyhännällä? _________________ Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jalluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2023 22:31 Viestin aihe: |
|
|
wingmaster kirjoitti: | Mitä se Jalluri hyvejää merta edemmäs. neljä at:ta tänään kympin lenkillä K.. Suon maastoihin. |
No !&%¤#"!. Pitänee mullakin sinne ensiviikolla painua. Oli jo viimeksi tarkoitus, mutta tuli Ol.kankaan reissu heitettyä. Ei ollut huono sekään reissu.
Vaan liekkö siellä mestarin jäljiltä ole enää nähtävää kuin punaseksi värjäytyneet hanget. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 03:35 Viestin aihe: |
|
|
juse kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Sellaisiahan kelit nykyään ovat.
Kaiken mahdollisen olen pyynnin eteen tehnyt, kääntänyt välillä kaiken oppimani päälaelleen, aivan älyttömistäkin paikoista olen välillä kokeillut, mikään ei ole auttanut, vain pellot olen jättänyt rauhaan.
Etukäteen suunnitellut reissut eivät ole toistaiseksi onnistuneet mutta eletään toivossa. |
Nojoo, kävikkönää siellä Pyhännällä? |
Tuli siellä syksyllä poikettua, kuinka niin? _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ttimonen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 10:10 Viestin aihe: |
|
|
Eilen pääsin ukkometson ampumaan, olihan tuo mahtava fiilis ku edellisestä metosta lähes 24 vuotta
Suolla olin hiihtelemässä niin vaimo sattui soittamaan. Siinä puhelimessa ollessa pälyilin reunametsiä ja silmään pisti pienen pieni musta piste. Puhelun jälkeen kiikareilla tarkistus ja metsohan siellä kankaalla melko keskellä. Oisimpa hiihdellyt varmasti sivuttain ohi jos puhelu ei olis pysäyttänyt. Lintu syvällä ja itse suolla, matkaa 314m ja päätin kokeilla. Siinä kerkes jo aika tuntua pitkälle ku odotin että osuiko, kunnes tippui kuin omena puusta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 13:02 Viestin aihe: |
|
|
ttimonen kirjoitti: | Eilen pääsin ukkometson ampumaan, olihan tuo mahtava fiilis ku edellisestä metosta lähes 24 vuotta
Suolla olin hiihtelemässä niin vaimo sattui soittamaan. Siinä puhelimessa ollessa pälyilin reunametsiä ja silmään pisti pienen pieni musta piste. Puhelun jälkeen kiikareilla tarkistus ja metsohan siellä kankaalla melko keskellä. Oisimpa hiihdellyt varmasti sivuttain ohi jos puhelu ei olis pysäyttänyt. Lintu syvällä ja itse suolla, matkaa 314m ja päätin kokeilla. Siinä kerkes jo aika tuntua pitkälle ku odotin että osuiko, kunnes tippui kuin omena puusta |
Se on kyllä metsästyksessä jännä kun tilanteet tulee monesti juuri jotenkin tuolla tavalla sattumusten johdosta. Aivan henkimaailman hommia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
M3 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 13:20 Viestin aihe: |
|
|
Onnitelut ttimoselle !
Joo tuo Patruunan mainitsema sattumus ja tuuri on mysteeri kanalintujahdissa. Enemmän tulee niitä että on huonoa tuuria kuten olen kävellyt useamman km ja ei mitään havaintoja ja kun pysähtyy juomaan/katsomaan kännykkää tai vaikka pyyhkimään hikeäa otsalta niin silloin lähtee lintu jostakin käsittämättömän läheltä. Toinen varma tapa on että rupeaa kuselle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 13:30 Viestin aihe: |
|
|
Lähtee ilman asetta pyyntiaikana maastoon, kaikkein varmin tapa nähdä edes joku lintu, samassa maassa ase matkassa ja ei näy kuukkelia suurempia. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
massimo85 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 16:22 Viestin aihe: |
|
|
Sais tulla talvijahti tänne etelä-savoonkin. Teeriä suot ja puut mustanaan. Karppakeliä, ei voi ajuria käyttää niin olis jotain mettästettävää. Ja olis hyvä keli hiihtää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jullimus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 16:30 Viestin aihe: |
|
|
ttimonen kirjoitti: | Eilen pääsin ukkometson ampumaan, olihan tuo mahtava fiilis ku edellisestä metosta lähes 24 vuotta
Suolla olin hiihtelemässä niin vaimo sattui soittamaan. Siinä puhelimessa ollessa pälyilin reunametsiä ja silmään pisti pienen pieni musta piste. Puhelun jälkeen kiikareilla tarkistus ja metsohan siellä kankaalla melko keskellä. Oisimpa hiihdellyt varmasti sivuttain ohi jos puhelu ei olis pysäyttänyt. Lintu syvällä ja itse suolla, matkaa 314m ja päätin kokeilla. Siinä kerkes jo aika tuntua pitkälle ku odotin että osuiko, kunnes tippui kuin omena puusta | Onnittelut metsosta! On siinä varmasti tuuletuksen paikka ollut kun on pitkän ajan jälkeen onnistanut.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 16:33 Viestin aihe: |
|
|
Onnittelut, onhan tuossa väliä ollut. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 19:04 Viestin aihe: |
|
|
Onnex olokoon t.timoselle. _________________ Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 19:04 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | juse kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Sellaisiahan kelit nykyään ovat.
Nojoo, kävikkönää siellä Pyhännällä? |
Tuli siellä syksyllä poikettua, kuinka niin? |
Latvalinnulla. _________________ Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5428 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 20.01.2023 20:31 Viestin aihe: |
|
|
Oli hieno päivä hiihdellä.
Aamupäivällä Kuhmon tietä ajellessa näkyi teeriä lähes joka talon koivikoissa. Varmaan sen satakunta lintua.
Sitten suksille ja 4½h/ vajaa 20km eikä linnun lintua. Tai oli yksi pyy korkealla koivussa ja muutama kana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jalluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2023 20:40 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Oli hieno päivä hiihdellä.
Aamupäivällä Kuhmon tietä ajellessa näkyi teeriä lähes joka talon koivikoissa. Varmaan sen satakunta lintua.
Sitten suksille ja 4½h/ vajaa 20km eikä linnun lintua. Tai oli yksi pyy korkealla koivussa ja muutama kana. |
Aamulla pitäisi lähteä jonnekkin päin Sumia koittamaan, että mihin täällä edes pääsee. Vaan hukkaan menee hyvät jahtipäivät Suomussalmella hiihtäessä. Oikein tympäsee lähteäkkään. Surkia koko selkonen kertakaikkiaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|