Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
deere Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.03.2019 07:53 Viestin aihe: |
|
|
[quote="tee667"] Mulle Hankkijan myyjä myi Poroeloa kauriin ruokintaan, syökö ne sitä? No, ihan itse ostin ja kysyin sitä, mutta sanoi että kauriin ruokintaan käytetään. [/quote]
Mä oon kauran seassa sitä tarjonnu ni on kelvannu. puhtaana en ole tarjoillut |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TuovKar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.04.2019 11:03 Viestin aihe: |
|
|
Komu arvioi, että talviruokinta on ollut yksi edellytys sille, että peurakanta on vahvistunut vauhdilla. Toisaalta nykyisten vähälumisten ja lauhojen talvien aikana kanta pysyisi vahvana ilman ruokintaakin.
Pitääkö niitä ruokkia vielä kesälläkin, voe helevetti sentään.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.04.2019 20:26 Viestin aihe: |
|
|
Hyvin on vielä elukkaa ruokinoilla ja kaura maittaa. Tulevaisuus näyttää valoisalta _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Larsen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.04.2019 22:27 Viestin aihe: |
|
|
Eipä käy enää ruokinnoilla kuin silloin tällöin. Pellot vihreinä lumien alta. On millä mässäillä. Ennen oli pellot mulloksella. Taitaa viljelijät kasvattaa peurakantaa tietämättään Tuleepahan hyvä vasatuotto kun ovat peurojen vatsat pullollaan vihreästä ruoasta jo näin lopputalvesta ja alkukeväästä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.04.2019 07:18 Viestin aihe: |
|
|
Larsen kirjoitti: | Eipä käy enää ruokinnoilla kuin silloin tällöin. Pellot vihreinä lumien alta. On millä mässäillä. Ennen oli pellot mulloksella. Taitaa viljelijät kasvattaa peurakantaa tietämättään Tuleepahan hyvä vasatuotto kun ovat peurojen vatsat pullollaan vihreästä ruoasta jo näin lopputalvesta ja alkukeväästä. |
Mä oon jo hakenu pönttöjä pois sitä mukaa ku sulavat irti maasta. Kun ei jyviä mee enää yhtään. Ruoan kulutus loppu oikestaan melkeen heti siinä helmikuun puoles välis ku sää käänty plussalle...
Nyt on kyl hauska katsella taas, ku noita 3-5 kauriin perheporukoita on käytännössä joka pellolla aamusin syömässä! Eipä se kanta tainnu vieläkään taantua vaikka koitettiin ampua niin paljon ku ehdittiin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Larsen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.04.2019 10:33 Viestin aihe: |
|
|
JokuUkko kirjoitti: | Larsen kirjoitti: | Eipä käy enää ruokinnoilla kuin silloin tällöin. Pellot vihreinä lumien alta. On millä mässäillä. Ennen oli pellot mulloksella. Taitaa viljelijät kasvattaa peurakantaa tietämättään Tuleepahan hyvä vasatuotto kun ovat peurojen vatsat pullollaan vihreästä ruoasta jo näin lopputalvesta ja alkukeväästä. |
Mä oon jo hakenu pönttöjä pois sitä mukaa ku sulavat irti maasta. Kun ei jyviä mee enää yhtään. Ruoan kulutus loppu oikestaan melkeen heti siinä helmikuun puoles välis ku sää käänty plussalle...
Nyt on kyl hauska katsella taas, ku noita 3-5 kauriin perheporukoita on käytännössä joka pellolla aamusin syömässä! Eipä se kanta tainnu vieläkään taantua vaikka koitettiin ampua niin paljon ku ehdittiin... |
Joo, samanlaisia havaintoja. Viikon päästä vois jo mennä torniin pellon laidalle kevätlaskentoja tekemään kun laiduntaminen pelloilla alkaa jo aiempia vuosia huomattavasti aikaisemmin vihreyden takia. On tuossa syysviljelyssä se hyvä puoli, että ruokintarehun kulutus on vähäisempää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niskahikinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.02.2021 15:17 Viestin aihe: |
|
|
Nuolukivi on ollut suositun riistapellon kulmassa. Eka kivi meni lähes maahan, nyt toinen on alkanut jäljistä päätellen menemään Kauriille. Onko kukaan antanut tätä rakeistettua melassileikettä? Sitä olis tarjolla mutta en viitti hakea jos se ei mene. Kaura kyllä menee ja seassa maissi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deere Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.02.2021 17:02 Viestin aihe: |
|
|
itse en vaihtaisi kesken kauden kauriiden ruokaa. saattaa loppua syönti kokonaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niskahikinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.02.2021 17:29 Viestin aihe: |
|
|
Eihän sitä nyt tarvii antaa vaikka sen nyt saisi hakea. Kausi se on ensikausikin. Ja kovin aikahan se edessä on ennen silmuja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Borussia Pool Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.12.2021 15:11 Viestin aihe: |
|
|
Seuramme sai kuutiollisen pellavansiementä, mitenkähän mahtaa kelvata kauriille tai peuroille?
Onko jollain kokemusta? _________________ Long-term travel changes people, almost always for the better |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.02.2023 08:19 Viestin aihe: |
|
|
Hyvin näkyy ruokinnan muutosten vaikutus, kun kausi loppui. Kauden aikana jos kaura loppui, hävisi peurat samantien ja olivat useita päiviä kateissa. Vaihtoehtoista tarjontaa näytti riittävän. Nyt kun tyhjensin kauden päätteeksi loput kaurat maahan keltasirkkujen iloksi, peurat käyvät joka yö viimeisiä jämiä ja heiniä etsimässä. Kauratarjoilun aikana heinä ei kiinnostanut. Lisäksi paikalla viihdytään pitkiä aikoja. Kauratarjoilun aikana pääosa visiiteistä oli 15-30 min mittaisia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2023 13:45 Viestin aihe: |
|
|
Kaurapurkki ja heinäpaali paikoillaan, kun alkoi ilmat kylmentyä ja lumikin saattaa hetken pysyä maassa eli kyttäystä peitteisessä maastossa voi yrittää. Viime vuodesta poiketen peuroja on näkynyt tähän saakka kivasti pelloillakin, saa nähdä vaikeutuuko kyttäys ilman ruokintaa nyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|