Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
t3tactical Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Elo 2004 Viestejä: 3963
|
Lähetetty: 03.12.2023 22:30 Viestin aihe: |
|
|
pyörän laakeri ja/tai hirttävä jarru. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 03.12.2023 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Lisäksi ainakin väljä nivel listaan. Laakeri ujeltaa ylös 80-100km/h nopeudesssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 04.12.2023 07:23 Viestin aihe: |
|
|
äRPee kirjoitti: | Tämä nyt on enempi miettimättä heitetty, mutta tiirailepa se takapyörä, ettei vallan karmeasti hiihdä jarru siellä, onko navassa ajon jälkeen enemmän lämpöjä kuin vastapuolella jne. |
Olen koittanut tota tarkkailla, mutta en ole huomannut.
Se toki Suitsalla on merkillepantavaa, että lumisissa oloissa lähes poikkeuksetta kun auton on hetken paikallaan, niin takapäässä "jarrut tuntuu olevan jäässä" ja naksahtaa auki kun auto liikahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 04.12.2023 07:27 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Lisäksi ainakin väljä nivel listaan. Laakeri ujeltaa ylös 80-100km/h nopeudesssa. |
Tuossa äänessä on vähän jotain samaa, mitä etuvetoisellakin tietyissä oloissa, kun tasauspyörästö vaihtaa vetoa renkaalta toiselle. Ääni ei vaan ole yhtä hakkaava.
Esiintyy toisiaan vain matalalla nopeudella, ykkös ja kakkosvaihteella, kun etupyörät nippanappa menettävät pitoaan.
Eli jotankin tuntuu liittyvän siihen, kun voimaa siirretään takapyörille.
Käsittääkseni vitura toimii noin, eli normisti etuvetoinen ja kun etupyörissä alkaa olla vetoluistoa, voimaa siirretään taakse automaagisesti.
No, ens viikolla marmoritiskille. Yleensä on vaan vähän hyvä olla kärryillä vähän, mistä voisi olla kyse. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
komahuttaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Tam 2021 Viestejä: 1180
|
Lähetetty: 04.12.2023 12:20 Viestin aihe: |
|
|
Suzuki Vitara köyhien maasturi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ouboy Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 312
|
Lähetetty: 04.12.2023 15:22 Viestin aihe: |
|
|
komahuttaja kirjoitti: | Suzuki Vitara köyhien maasturi |
Mistä moinen tieto on peräisin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2680
|
Lähetetty: 04.12.2023 17:39 Viestin aihe: |
|
|
komahuttaja kirjoitti: | Suzuki Vitara köyhien maasturi |
Alkaen hinnat reilu 30 k€, joten ei oo köyhien auto. _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 04.12.2023 17:47 Viestin aihe: |
|
|
Spede kirjoitti: | komahuttaja kirjoitti: | Suzuki Vitara köyhien maasturi |
Alkaen hinnat reilu 30 k€, joten ei oo köyhien auto. |
Kilometriä päälle halvinta ajoa mitä olen kokenut, joten sopii mielestäni erinomaisesti tarkan markan miehelle. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2680
|
Lähetetty: 04.12.2023 22:18 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: |
Kilometriä päälle halvinta ajoa mitä olen kokenut, joten sopii mielestäni erinomaisesti tarkan markan miehelle. |
En väitä vastaan. Hyvä ja luotettava auto, säilyttää arvon hyvin. Mutta siinä mielessä ei köyhän auto, että maksaa paljon. Uuden hinta noussut muutamassa vuodessa tonneja. _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 24.12.2023 07:48 Viestin aihe: |
|
|
Jaahas. Vitara pajoitettu marmoritiskillä.
Itse asiassa peili osoittautui mahtavaksi taikakaluksi tässäkin. Aloin muistelemaan, että korjautin huollossa ilmineeratun sisemmän takavetarin suojakumin aikoinaan. Itse asiassa huomasin tuon renkaita vaihtaessa, mutta ”homma unohtui silloin”.
Kuulemma ajoi samaan hintaan vaihdattaa koko vetoakseli, kuin alkaa siihen vaihtamaan uutta niveltä.
”Mukava” +600e lisämeno tähän joulun finanssikriisiin.
Tais olla eka isompi vika Vitarassa ja sekin "vähän" omaa tyhmyyttä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 24.12.2023 09:13 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Spede kirjoitti: | komahuttaja kirjoitti: | Suzuki Vitara köyhien maasturi |
Alkaen hinnat reilu 30 k€, joten ei oo köyhien auto. |
Kilometriä päälle halvinta ajoa mitä olen kokenut, joten sopii mielestäni erinomaisesti tarkan markan miehelle. |
Mitäs olet laskenut tulokseksi ja paljon tulee ajoa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 24.12.2023 12:09 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Peto kirjoitti: | Spede kirjoitti: | komahuttaja kirjoitti: | Suzuki Vitara köyhien maasturi |
Alkaen hinnat reilu 30 k€, joten ei oo köyhien auto. |
Kilometriä päälle halvinta ajoa mitä olen kokenut, joten sopii mielestäni erinomaisesti tarkan markan miehelle. |
Mitäs olet laskenut tulokseksi ja paljon tulee ajoa? |
Ajoin tuolla siis 2016-2019 muistaakseni 175 tkm. Kyseessä 1.6 automaatti.
Arvonalenema 7,4 snt / km. Bensakulut koko matkalta 10,2 snt / km (jos muistellaan bensan maksaneen keskimäärin 1,5 €/l).
Huoltokulut 1,5 snt/km. Rengaskulut n. 1 snt/km. Vakuutusten hintaa en muista, mutta ei ollut aivan järjettömät nekään.
Kuitenkin se oli tasoa 20 snt/km ja suurin osa matkasta tuli laskuteltua firmalta 43 snt/km.
Suzuki tienasi siis mulle aivan mukavasti harrasterahaa. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 24.12.2023 12:17 Viestin aihe: |
|
|
Tuon jälkeen oli Hyundai Tucson vm.2019 1.6 crdi dct, jossa huoltoväli oli tuplat (40 tkm), mutta huolto silti melkein puolta kalliinpaa Suzukiin verrattuna.
Polttoaineessakaan ei säästänyt yhtään, vaikka Tucsoni oli dieseli. Lisäksi huoltohommat perkelöityi siihen, ettei takuuseen ollut luottamista,
eikä lumihangessa kaalisopalta haisevaa kaksoiskytkintä uskaltanut pitää, joten se lähti kahden vuoden jälkeen 136 tkm ajettuna.
Nyt on alle kaksi vuotta ajettu Subaru Outback 2,5 (2022) bensa automaatilla ja mittarissa karvan vajaa 120 tkm.
Tästä en ole huoltokuluja laskenut, kun laskut on menneet suoraan firmalle. Ei kyllä mitään vikaa, pyyhkijän sulat on vaihdettu öljyhommien lisäksi.
Vie litran enemmän bensaa kun Suzuki, kun molemmilla ajettu nilkkaa ja autoa säästelemättä. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyrpäJooseppi Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Syy 2022 Viestejä: 352
|
Lähetetty: 24.12.2023 13:06 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: |
...Käsittääkseni vitura toimii noin, eli normisti etuvetoinen ja kun etupyörissä alkaa olla vetoluistoa, voimaa siirretään taakse automaagisesti... |
Ai?
Luulin että Vitarassa olisi perinteinen systeemi, eli valitaan joko etu, neli tai hidas? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 24.12.2023 13:12 Viestin aihe: |
|
|
JyrpäJooseppi kirjoitti: | Lahtinen kirjoitti: |
...Käsittääkseni vitura toimii noin, eli normisti etuvetoinen ja kun etupyörissä alkaa olla vetoluistoa, voimaa siirretään taakse automaagisesti... |
Ai?
Luulin että Vitarassa olisi perinteinen systeemi, eli valitaan joko etu, neli tai hidas? |
Ei liene ollut perus Vitarassa 25 vuoteen. Grand Vitarassa oli, mutta niitäkään ei liene tuotu Suomeen viimeiseen kymmeneen vuoteen. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|