Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mäntyjoki Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 04.01.2006 17:45 Viestin aihe: kuinka kylymällä naaras ja uroskoira mukana mettällä |
|
|
ajattelin tuommosta kysyä ku oon varmaan saksanseisojaa hommaamas |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Citynalle Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.01.2006 10:30 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on itellä pitkäkarvainen saksanseisoja. Ei sen kanssa ole tullut mitään pakkasrajaa vastaan. Sen voi olla kuin itekki.
Kanakoirakokeissa olen katsellut, että lyhytkarvaiset alkaa kyllä jo tärisemään alle kymmenessä asteessa ja omistajat sovittelemaan takkeja päälle. Mutta pitkäkarvaisen kanssa ei noita juttuja ole tullut vastaan.
Jos ollaan koko päivä oltu 15-20 asteen pakkasessa on kyllä tarvinnut rikkoa ojasta tms jäätä että koira saa juodakseen. Vielä tollasella 10 asteen pakkasella olen nähnyt sen menevän mahaansa myöten avoimeen koskipaikkaan juomaan, eikä senkään jälkeen ole alkanut tärisemään. Juoksu vaan maittaa paremmin kun ei ole kuumissaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 05.01.2006 16:32 Viestin aihe: |
|
|
onko sulla naaras vai uroskoira ´kun jokku kehuu ettei sopis naarasta kauhian kylymällä pitää ettei tissit vaurioittus |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jussio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.01.2006 18:05 Viestin aihe: |
|
|
Liikkeessä olevalle koiralle varmaan tuollainen -15 - -20 astetta alkaa olla riittävä, sillä kylmä rasittaa esim. hengityselimistöä vaikka koira ei palelisi. Itse en kanakoiratouhua harrasta kovilla pakkasilla kun kausi on lokakuuhun ja jatkuu maaliskuussa, mutta ajuri pysyy tuvassa jos pakkaneen menee viidentoista alle (passissakin alkaa nopsaan palella). Paikallaan/kävellen olessa lyhytkarvaiselle koiralle takki päälle jo pienemmälläkin pakkasella. Karkeakarvaisella tai pitkäkarvaisella elikolla pakkasensieto lienee korkeampi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 06.01.2006 21:36 Viestin aihe: |
|
|
sopiiko sitä naarasta pitää yhtäkylymällä kun urosta??? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jahtimimmi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 06.01.2006 22:32 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on vähän pikkusempi metsästyskoira, saku, toimii luolilla ja kulkee mukana, mutta jos ottaa kauriin tai muun sorkkaeläimen, niin tuommoiset -10 pakkasta riittää nartulle, kas kun tissit on pikkusen lähempänä maata tällä kelillä (lunta paikoitellen 10-50 cm) pikkukoiralle
Kun toimii HYVIN, ei tarvii välttämättä heti päästää takasin metsään. Viime talvena nartulle kax kaurista nuriin, kolmas passimiestä liian likelle. Sitten huilitauko, rasvaa vattan alle. Oli pyynnin viimenen päivä, huomenna yritetään uudelleen ans kattoo kuinka meitin käy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Citynalle Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.01.2006 13:53 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on narttu.
Kai tuo on rodustakin vähän kiinni. Joillakin roduilla on mahanalusta lähes kokonaan karvaton, eikä nännit tai pallit saa minkäänmoista suojaa. En ole mitään ongelmia huomannut omalla koirallani. _________________ En minä mutta poijaat... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Johanna
|
Lähetetty: 10.02.2006 17:57 Viestin aihe: |
|
|
Vinkki:
Koirasta: Narttu, ei naaras _________________ Minulla on hyvin yksinkertainen maku, tyydyn aina parhaaseen. -Oscar Wilde- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lynx 360s Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.02.2006 19:13 Viestin aihe: |
|
|
Liivit |
|
Takaisin alkuun |