Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
luksa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.11.2015 22:50 Viestin aihe: Jousi 6v pojalle? |
|
|
Terve
poika toivoi joululahjaksi jousipyssyä ja kun kyseessä näinkin jalo harrastus, niin pitäähän se jousi hommata. Minkä laista jousta porukka suosittelee? Itsellä ei jousimetsästyksestä mitään kokemusta ja näin ollen kokemukset jää robin hood leikkien tasolle. Hintaluokaksi ajatellut noin 50€. Eli ensin katsotaan kaunako innostus kestää ja jos kestää niin hommataan tuonnempana parempi jousi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuhmon Ahma Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.11.2015 23:21 Viestin aihe: |
|
|
http://www.aa-metsastys.com/lasten-jouset-c-107.html
LASTENJOUSI GOBLIN (AYS6100)
110cm lastenjousi
15-18 paunan vetovastus
22-24" vetopituus
sopii vasen- ja oikeakätiselle
suositusikä 4-7v _________________ Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jonkke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.11.2015 19:17 Viestin aihe: |
|
|
Just tollanen paras kuten yllä.
Perus kepinheittäjä, helppo käyttöinen.
Meillä 2 kappaletta vastaavia käytössä ja yksi taljajunnujousi joka pölyttyy kaapissa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
luksa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.11.2015 22:02 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia! Pitää tilata saman tien. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.06.2024 11:31 Viestin aihe: |
|
|
Tein pojalle tuollaisen niin saa vähän tuntumaa jousihommiin. Kyllä kait se jotenkin nakkaa kun vähän testasin. Nokian paikka tuosta vielä puuttuu.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
longi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.06.2024 18:58 Viestin aihe: |
|
|
Hieno
Itse tein pojalle sen vanhoista pieneksi jääneistä suksista älyttömän ruman vastakaaren jotain melkeen 20v sitten. Ihan hyvin se heitti alumiininuolia. Poika tietysti ylpeänä näytti kavereille Peltonen merkkistä jousta, suksissa luki peltonen.
Tein siis keskirungon johon suksista kärkiosat kiinni pulteilla meidän takapihalla ampui valvotusti tauluun.
Meni varmaan viikko, kun alkoi naapureiden muksuilla olemaan järvistä ja karhua "jousimerkkinä" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.06.2024 19:46 Viestin aihe: |
|
|
longi kirjoitti: | Hieno
Itse tein pojalle sen vanhoista pieneksi jääneistä suksista älyttömän ruman vastakaaren jotain melkeen 20v sitten. Ihan hyvin se heitti alumiininuolia. Poika tietysti ylpeänä näytti kavereille Peltonen merkkistä jousta, suksissa luki peltonen.
Tein siis keskirungon johon suksista kärkiosat kiinni pulteilla meidän takapihalla ampui valvotusti tauluun.
Meni varmaan viikko, kun alkoi naapureiden muksuilla olemaan järvistä ja karhua "jousimerkkinä" |
Mulla oli sama ajatus vaan ei ollut sopivia suksia. Oon minä saarnista ja tammesta tehnyt liimaamalla yhden vaan se on vielä hieman jäykkä.
Sellainen kävi myös mielessä että tulostais 3d tulostimella rungon ja lavat voisi laminoida itse puusta ja lasikuidusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.06.2024 08:32 Viestin aihe: |
|
|
Mä tein kanssa pojalle Järvinen merkkisen varsijousen, mutta siihen tuli tehoja sen verran paljon että piti laittaa piiloon _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
longi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.06.2024 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Patruuna kirjoitti: | longi kirjoitti: | Hieno
Mulla oli sama ajatus vaan ei ollut sopivia suksia. Oon minä saarnista ja tammesta tehnyt liimaamalla yhden vaan se on vielä hieman jäykkä.
Sellainen kävi myös mielessä että tulostais 3d tulostimella rungon ja lavat voisi laminoida itse puusta ja lasikuidusta. |
Toihan olis hieno idea toi keskirunko tulostaa, toteuta ihmeessä jos mahiksia tommoseen. Vielä kun tekis topo-optimoinnin tulisi hienon näköinen, mallintais vaan kahvan käteen sopivaksi ja liittymät lavoille, laittais voimat oikein ja klick optimize. Olis magee keskirunko. Sitten jos vie vähän pidemmälle ja tulostaa camit yms, niin kohtahan sulla on omatekemä talja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.06.2024 21:55 Viestin aihe: |
|
|
longi kirjoitti: | Patruuna kirjoitti: | longi kirjoitti: | Hieno
Toihan olis hieno idea toi keskirunko tulostaa, toteuta ihmeessä jos mahiksia tommoseen. Vielä kun tekis topo-optimoinnin tulisi hienon näköinen, mallintais vaan kahvan käteen sopivaksi ja liittymät lavoille, laittais voimat oikein ja klick optimize. Olis magee keskirunko. Sitten jos vie vähän pidemmälle ja tulostaa camit yms, niin kohtahan sulla on omatekemä talja |
Jotain tulostettuja minitaljoja näkyi olevan, mutta eipä nuo ole kalliita ostaa, noin satasen.Tulostamalla hieman työläs. Mutta sellainen jousen runko mihin lavat jostain muusta, niin senhän tekis helposti ja suht pienellä vaivalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
longi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.06.2024 23:03 Viestin aihe: |
|
|
Moro
No tossa edllisessä aloin jo funtsia oikeata aikusten jousta, johon tulostais sen keskirungon, ostais sitten lavat. Eipä' mitään jarkeä siinäkään, mutta olispahan erikoinen. Jos jostain inconellista tai titaanista tulostais onttona vois olla aika kevytkin, mutta nää on näitä perjantaina muutama pintti alla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
longi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.06.2024 23:29 Viestin aihe: |
|
|
Mikäs siitä tulostamisest tekee työlään, mallinnus? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.06.2024 22:22 Viestin aihe: |
|
|
longi kirjoitti: | Mikäs siitä tulostamisest tekee työlään, mallinnus? |
No jos minitaljan tekee niin se suunnittelu ja miten eri osat saa siististi tulostettua. Ja niin että ne kestää. On siinä kaikenlaista ongelmaa monesti itse tulostamisessakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
longi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.08.2024 00:44 Viestin aihe: |
|
|
Patruuna kirjoitti: | longi kirjoitti: | Mikäs siitä tulostamisest tekee työlään, mallinnus? |
No jos minitaljan tekee niin se suunnittelu ja miten eri osat saa siististi tulostettua. Ja niin että ne kestää. On siinä kaikenlaista ongelmaa monesti itse tulostamisessakin. |
Topologia optimoinnilla sen osat saa kestämään. Se ei edes paljon suunnittelua tarvi, eriasia on sitten missäs tulostat titaania tai inconellia ei ole halpaa hommaa se. Tuskin kellään suomessa on kotona metalli tulostimia
Toki topo-optimoinnissa voi valita matskun jo suunnitteluohjelmaan ja onhan noita melkokestäviä filamentteja jossa hiilikuitua seassa. Joku markforgedin printteri tyrkkää sinne pitkänä kuituna eikä vaan pätkinä sekaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|