OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 249, 250, 251  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enemmänkin odottelen, että mikä tulee olemaan seuraavan version range sähköllä ja muut tekniset tiedot. Väliraha uuteen varmaan pidetään samassa ikkunassa, kuten ennenkin. Siihen ei hintamullistukset paljon omalla kohdalla siinä kohtaa enää tunnu. Edellisen kohdalla joutui sen 20 K€ laittamaan lisää, että sai 3 v ja vajaa 70 tkm ajetun auton vaihdettua uuteen ja maksoin suoraan tilille sen. Eli raha arvoa 556 €/kk joutui maksamaan auton käytöstä ja uudet renkaat ja Webasto kaupanpäälle ym muu laadun parannus. Ei se nyt niin mahdottomia tullut omasta mielestä kustantamaan. Nykyinen pirssi on toisaalta niin mieluinen, että en taitaisi ehkä tuolla rahalla vielä vaihtaa. Jos nyt ei sitten ihan tolkuttoman hunajaisia uudistuksia lyödä tiskiin. Ja vanhasta oppineena, en mene kyllä ensimmäistä versiota uudistuksesta heti rynnistämään ohi jonotusten.
valmet 412s
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Tulipa mieleen kuvaparista että tässä on kaksi valkoista kulkupeliä ja 2 eritavalla asioista ajattelevaa metsästäjää, molemmat käy töissä ja perhettäkin, saattaa ikäkin olla noin samaa luokkaa...

Molemmilla autoilla pääsee paikasta A paikkaan B, veikkaan että tuhola ajaa vielä samalla kun peto jo vaihtaa toiseen.

Autosta en kyllä hanki osata olla kateellinen oikein kellekään tai en tunne niin, toki jokin auto voi olla minusta hieno mutta että joku toinen sen omistaa niin en.

Molemmat ajaa uudemmilla autoilla kuin minä...... Rolling Eyes

Minulle auto on pakollinen paha, minulla pitää olla tarkoitukseen sopiva luotettava tietyt ehdot täyttävä peli.

16v samalla ajellut, nyt koitan päivittää 15v uudemmaksi ja 250tkm suunnilleen, muuten samanlainen kuin vanhakin eli picup.

Jos työt karkaa tai muuta niin ilman muuta henkilöauton ostan sitten
jkvi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Molemmilla autoilla pääsee paikasta A paikkaan B, veikkaan että tuhola ajaa vielä samalla kun peto jo vaihtaa toiseen.

On heillä se ero, että Peto ajaa autollaan töissä melkoiset kilometrimäärät/ vuosi. Onnistuisi ehkä jonkin aikaa Hiacella, mutta vaikeuksia tulisi viimeistään sitä seuraavan vaihdon aikoihin.

Kokeilin noita ikiliikkujia yhden vuoden. Liian kalliita ylläpitää ainakin LC:n muodossa. Paljon huolta pidettävää vs. tavan auto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minä kadehdin toisia kun pystyvät laittamaan uutta autoa. Minun kassavirran rakenne on sellainen että hyvin vaikea pystyä hommaamaan toimivaa rahoitusta. Ja uuden nelivetoauton kokoluokan pääomien sitominen ei kerrassaan kävisi edes mielessä vaikka olisin monimiljonääri. On mielestäni realistista todeta että omassa tilanteessa ei ole kestävää hankkia kovin kummoosta kulkuneuvoa. Kadehdin kyllä niitä joilla on mahdollisuutta ja pyrin toki samaan niillä resursseilla mitä minulle on suotu ja mitä olen valmis käyttämään. Eli siis siihen että kassani ja kassavirtani kestäisi kuukausittaiset rahoituskulut.

Hiace on ollut äärimmäisen halpa pitää nelivetoautoksi. Vaikka syö polttoainetta. Olen tehnyt tarkkoja laskelmia aiheesta kyllä. Periaatteessa ihan uusi sähköauto menisi aika samaan näillä sähkön hinnoilla.. Eli sellaisen pystyisi ostaa. Mutta sen käyttö omassa elämässä olisi suht hankalaa niissä kohdin missä minä autoa käytän.
jkvi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Kyllä minä kadehdin toisia kun pystyvät laittamaan uutta autoa.

Pitää muistaa, että toisille auto on työkalu ja apuväline töitä tehdessä. Osalle se tulee työnantajan tukemana.

Vanhin poika sai viime kesänä uuden Hiluxin. Saa sillä ajella omiakin ajoja. Niin kauan kun työt sujuu ja asiat luistaa. Mutta töissä ajellaan kaiken maailman maansiirtourakkakohteita.
Takaisin alkuun
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosiaan minun ja pedon tilannetta ei voi sillälailla verrata. Eikä se ollut tarkoitustaan. Jos joutuisin ajaa esim töiden takia paljon niin varmasti olisi erilaista kalustoa itsellänikin. Nykyajossa tulee 30 000km vuoteen. Hiace on nyt ollut minulla reilun 3 vuotta ja reilun 90 000 olen sillä ajanut. 400 000km siinä oli mittarissa kun ostin sen 4000eurolla. Huoltoihin on tähän mennessä palanut sisältäen öljyjen vaihtoa ja perä ja vaihteistoöljyjä jne 1200euroa. Mutta nyt tulee se vetarihomma n600euroa lisää. Eli neljän vuoden sisälle menis 2000eur huoltoon. Polttoainetta on kulunut n 8400 litraa 90 000kilsalla. Arvon alenemaa ei varmaan paljoa mitä olen katsellut. Edelleen siitä sen 4000e vois saada.
Peto
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:

Minulle auto on pakollinen paha, minulla pitää olla tarkoitukseen sopiva luotettava tietyt ehdot täyttävä peli.

Tämähän se mullakin. Jos ois mahdollista, niin ajaisin varmaan Corollalla, eikä tarvis olla tältä vuosikymmeneltä.
Pahimpia kokemuksia on kun Mersu jättää välille jossakin Kristiinan kaupungin tai lähiseudun takamailla,
missä teillä ei ollut nimiäkään. Ukko hiihdetty hikeen ja -20° pakkasta, enkä meinannut osata neuvoa hinausautoa perille.
Siinä sitä mietti, että tännekkö nyt paleltuu hengiltä. Tämän jälkeen on ollutkin aina kirves ja tulivehkeet peräkontissa.

Tai sitte kun auto lahoaa johonkin Kuhmon Iivantiiraan. On kyllä keskeytys vakuutusta ym. Hinurillla Kajaaniin.
Vakuutusyhtiön mielestä julkisilla kotia. Koiraa pyssyä ja varustelaukkua matkassa, joten kysele yötä vasten vuokra-autoa.
Päivän ajo Pirkanmaalle. Kuuntele selityksiä kun paja arpomalla vaihtaa osia, että tuleekohan tuosta vielä kalua ja millä hintaa.
Sitte päivän ajo takasi hakemaan autoa. Kaikkineen koko työviikko pilalla ja hermot lopussa. Ei enää jaksa.
Kyllä pitää olla paria viikkoa etukäteen tiedossa huoltopäivä ja niiden väli pitää auton olla ajokunnossa joka päivä.

Toisaalta tuossa kotterossa tulee istuttua enemmän kun toimistolla. Jotenki siinä pitäs viihtyä, tai on melko tuskanen elämä.
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Kyllä minä kadehdin toisia kun pystyvät laittamaan uutta autoa.

Pitää muistaa, että toisille auto on työkalu ja apuväline töitä tehdessä. Osalle se tulee työnantajan tukemana.

Vanhin poika sai viime kesänä uuden Hiluxin. Saa sillä ajella omiakin ajoja. Niin kauan kun työt sujuu ja asiat luistaa. Mutta töissä ajellaan kaiken maailman maansiirtourakkakohteita.

Tottakai. En minä näe kateutta pahana asiana kun sen ottaa oikein. Ei se kivistä sydäntäni ja saa negatiivisia ajatuksia. Kateus on positiivinen tunne kun se on hyvää kateutta. Ja sellaista tunnen jos näen vaikka jollain hienon auton. Jos taas joku nappais mun vaimon niin sitten saattais herätä negatiivista kateutta ja se on tuhoon johtava tunne. Siitä pitää päästä eroon aina jos se herää. Parempi olis antaa vaimon mennä uuden kans ja kattella itelle uusi ja unohtaa negatiivisuus.
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on omissa autoissa myös osakasko millä hinaus luonnaa. Jos esim karhujahdissa auto leviää pahasti niin etsin lähimmän myynnissä olevan kulkupelin siihen tilanteeseen sopivaksi ja käyn hakemassa ja jatkan jahtia. Tämä on suunnitelmani
Peto
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohan on tosiaan firman auto, joten ei tarvi pääomia tai arvonlaskuja kauheasti miettiä.

Viimeinen kalliimpi oma auto oli uutena ostettu Hyundai Tucson 2019, jonka hinta 36k€ oli ehdottomasti kipurajalla,
mutta kun sai 0-korolla ja kuluilla, niin pidin järkevänä ostoksena verrattuna vaihtoehtoihin.
Nythän mulla on ajokelvoton Opeli ja ainoa oma kilvellinen kulkupeli mönkijä.

Eikä ees yhtään Bitcoinia Crying or Very sad

Subaru alko tuntua olevan akuutisti imurointia vailla, niin laiskana miehenä kysyin pomolta että saanko vaihtaa uudempaan.
Se sano että joo, budjetti 55k€. Sitte vaan nettiauton hausta katoin mitä sillä saa ja sillä sai Suzuki Acrossin.
Tänään vähä jännitti kun tuolla yhessä tapahtumassa oli melko kaltto pelto parkkipaikkana ja tuli rankka sadekuuro.
Pelto alko kengänkin alla painumaan ja sieltä jo osa peltilehmistä vedettiin traktorilla.
Vähä hirvitti miten parin tonnin patteriauto liikkuu katurenkailla.
Trail modea päälle ja niin sieltä vain tultiin, vaikka vähän upottikin. Ei mikään HC testi, mutta oli siinä selvästi vetoa taka-akselillakin.
valmet 412s
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, ei toki sillai voi verrata autoasiota kuten todettua eri miesten välillä.....

Juuri tuossa tuttu paristunta lähti tästä lappiin poimimaan lakkoja, ajoivat vielä lenkin haaparannassa ja menivätkö nyt inariin vai ivaloon, kuulemma aika tasan 50e meni polttoaineeseen eli sähköön.

Tästä jo voin olla vähän kateellinen, kuitenkin omallani pääsisin 50e dieselillä ehkä kokkolaan asti.....

On siinä joku ero, tosin ostohinnan 40k autosta lie vuodessa 10k jo menetetty ja toisen vuoden täyttyessä pakko jo pirssi vaihtaa.
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 31.07.2024 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko se luokkaa 15-20% mitä auton arvo alenee. Muistaakseni. Ainakin sähkärin. Muistaisin tällaisia lukemia saaneeni, kun laskin jonku vajaa 50 000e sähköauton hankinnan kannattavuutta. 5 vuodessa kokonaiskustannus olisi suurinpiirtein sama mitä mun 4000e hiacella. Huomioiden siis jopa 6% korot.
Spede

LähetäLähetetty: 31.07.2024 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Olisko se luokkaa 15-20% mitä auton arvo alenee. Muistaakseni. Ainakin sähkärin. Muistaisin tällaisia lukemia saaneeni, kun laskin jonku vajaa 50 000e sähköauton hankinnan kannattavuutta. 5 vuodessa kokonaiskustannus olisi suurinpiirtein sama mitä mun 4000e hiacella. Huomioiden siis jopa 6% korot.

Viidessä vuodessa sulla menee 25k€ pelkkiin polttoaineisiin hiacella. Rempat,katsastukset yms päälle. Jos tykkää ajaa kaikki ajot hiacella niin mikäpä se siinä.
longi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 01.08.2024 00:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itte ajellut koko ikäni vanhoilla ropposilla, ostanut auton jossa leima, ajanut seuraavaan leimaan, jos meni läpi jatkanut. Jos ei romu jätä tielle töihin ajettaessa on hyvä peli, työmatka ollut max 80km. Kerra alkoi yks primera tökkii talven kostealla kelillä, sammui muutaman kerran motarilla rekan vesisumuun, hetken pientareella kuivuttua lähti tulille ja pääs jatkaan matkaa kotiin. Pääsi kosteus jotenkin virranjakajaan ja se aiheutti sen. Oli leimaa jäljellä ja panin myyntiin, kerroin ostajalle ongelmasta eikä mitää kaupat tehtiin sain siitä parisataa enemmän mitä olin maksanut. Ostin Golffin hintaan 640€ hyvin toimi monta vuotta meni aina leimasta läpi. Sitten kerran siitä katkes vetari ja jätti tien päälle, veetutti panin paalaamoon sain romutus tonnin Very Happy taas voitolla. Nykyinen autokin on rippikouluiässä, mutta olkoot 200000 mittarissa, kun ostin sen oli 100000 maksoi kyllä enempi mihin olin tottunu. Ajan sen paalaamoon asti.
Takaisin alkuun
Gerberos
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 01.08.2024 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä se on kallista ja mikä halpaa. Olen ajanut hiasella yli 12v. Polttoaineisiin mennyt tuona aikana n. 30ke. Ns. Ylimääräisiin remontteihin varmaan alle tonni, kun mukaan luetaan mm. iskarit, vetarin kumi, ja yksi peltikorjaus. Öljynvaihdot tai ilmansuodattimet ei ole laskuissa, koska niille on määräajat kun ne on vaihdettava. Arvosta on sulanut tuona aikana ehkä 7ke. Mikä sitten olisi ollut halvempi.

Ainakin vaikea keksiä auto jonka sisään voi heittää minkä vaan raadon tai tavaraa mikä suinkin mahtuu ja millä edes tuonkin verran etenemiskykyä. Pakkastakaan ei paljon hätkähdä. Viimetalvena -37°C ja 400m pidemmälle piti ajaa että lämmöt nousi normaaliin kuin mitä -5°C pakkasella. 10km jälkeen piti jo laskea kabiinista lämpöjä. Eikä ole pahveja keulalla. -32 pakkasilla laitettu useasti tulille ilman lämmitystä. Kyllä tämä huolettomuus viehättää tässä. Kulutus vois olla toki vaikka pari litraa pienempi, kunhan se ei tule minkään kustannuksella.

Viimeinen muokkaaja, Gerberos pvm 01.08.2024 12:36, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 249, 250, 251  Seuraava
Sivu 239 Yht. 251

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa