OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 239, 240, 241 ... 248, 249, 250  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 01.08.2024 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä autojen vertailuhan on aivan sama kuin vertailisi budjettisyömistä ja laatusyömistä. Toinen on halvempaa kuin toinen ja toinen tarjoaa enemmän laatua. Silti kumpikin tekee sen mitä siltä syömiseltä odottaakin.

Itse aina kans mietin budjettiauton laittoa ja pari kertaa sellaisen olen laittanutkin. Mutta sitten kyllästyn parissa kuukaudessa joko sen vikoihin, tehoihin tai muihin ominaisuuksiin, joten päädyn autokaupoille ostamaan laadukkaampaa peliä alle.

Nyt alla 15tkm ajettu Sportagen paras malli ja maksan itse siitä muistaakseni 605€ kuukaudessa liisaria. Firma taasen maksaa siihen päälle 45% liisarin arvosta. Sähköllä ajaa 68km ja polttoaineen keskikulutus on nyt noin 4,5L/100km.
Minusta tuo on niin halpaa autoilua uudella autolla ilman minkäänlaisia riskejä, että olisi käytännössä tyhmää jättää tilaisuus käyttämättä.

No, ajatuksissa on että kun 3,5 vuoden päästä liisari loppuu, hankin sitten oman auton, mutta katsotaan sitten millaisen ei-ureavehkeen sitä paketti, tai kuorma-autona löytää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 21322
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.08.2024 13:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täyssähköautoja on tullut laskettua aina välillä. Jos hyppy hiacesta parempaan tasoon tapahtuisi, olisi täyssähkö aika vahvoilla. Ajatuksena että taloudessa olisi silti edelleen polttomoottorihiace tms ja sitten tuo täyssähkö. Subarun solterra lähtis n 40 000eurolla.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10297
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 01.08.2024 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solterra olis kovasti kiinnostellut tuohon hintaan, mutta ~200 km range talvella ja akunlämmityksen puute teki siitä mahdottoman rastin.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7177

LähetäLähetetty: 01.08.2024 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt ostaisin Isuzun. Jos ei rahaa niin Mitsun.

Tai mikä on kokemus uudesta nissanin 2,3 litraisesta ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3881

LähetäLähetetty: 03.08.2024 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Täyssähköautoja on tullut laskettua aina välillä. Jos hyppy hiacesta parempaan tasoon tapahtuisi, olisi täyssähkö aika vahvoilla. Ajatuksena että taloudessa olisi silti edelleen polttomoottorihiace tms ja sitten tuo täyssähkö. Subarun solterra lähtis n 40 000eurolla.


Tuollahan noita on näppärä vertailla ja tekee sitten laskutoimituksia kokonaistaloudesta. Mulla kun laittaa tuonne että bensaa palanut oikeasti 1,0 L/100 km, niin tuo Tesla enää ole erotuksena oikeestaan yhtään edellä. Nuo hintaerot siis perustuu 8,4 L/100 km kuluttavaan perus bensaversioon. Customoida voi lukuja sitten omaan käyttöön ja polttoaineen ja sähkön hintoihin. Erinomainen työkalu, kun se perustuu EPA testattuihin kulutuslukemiin ja vastaa paremmin todellisuutta, kuin meidän monet WLTP lukemat. Vaihtelee autoja noihin oman maun mukaan ja ihmettelee, että mitä suosineen kustannukset saa aikaan 5 v ajoilla, tai vaikka vuosikustannukset. Kulutukset sähköllä ja kulutus lataamatta on myös tutkittu ja ajatuksia nekin herättää esim plugareita vertaillessa

https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=42793&id=47913&id=46911&id=47845
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7177

LähetäLähetetty: 04.08.2024 02:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole kaukana ku mulla on tuommonen mettäauto.

https://www.nettiauto.com/bmw/635/14462828
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3881

LähetäLähetetty: 08.08.2024 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Kuulin huhua että norjassa myydään ihan eri ureaa, joka olis jotenkin lisäaineistettua että toimii myös pakkasessa. Täällä taas joku maahantuoja tms kartelli työntää ureaa asiakkaiden silmään.... Tietääkö kukaan onko mitään perää?


Takuut autoista loppuu, jos käytetään muuta, kuin Adblue valmistetta. Sama jääräpäinen asenne, kuin juuttuminen MY dieselin kanssa sanaan EN590. Autonvalmistajat kyllä tietävät ja osa myöntääkin, että MY ainakin olisi parempaa kuin vain EN590 luokiteltu, mutta kun on se EN590.
Olen nyt ajanut rapiat 180 000 km tankkaamalla Toyotan Land cruiserilla pelkästään MY dieseliä ja auto toimii moottorin osalta paremmin, kuin tankkaamalla EN590 mittareista saatavalla tavaralla.
Tämä juttuhan oli koneviestissä ja moni asiantuntijaksi esittäytyvä on kyllä omasta mielestä lähinnä puku päälle vedettyjä idiootteja ymmärtämättä edes mistä puhuvat, kun todellinen tekninen tietämys ja kehitys jätetään hyödyntämättä.
Lainattu Moottoriviestistä Se, että insinöörit pukee Mersun, tai muun rintalogolla puvun päälle ja rupeaa valehtelemaan, kuin ryssä konsanaan, luulis jo hävettävän.
Mutta ei. Jankuttavat vain: Adblue, EN590, Adblue, EN590……
Ehdotan oikeaa kapinaa!

Euroopan suuret moottori- ja autonvalmistajat määrittelivät aikoinaan laimean urealiuoksen pakokaasujen jälkikäsittelyn lisäaineeksi uusiin dieselmoottoreihin, jotta voitiin vähentää typenoksideita.

Jo tuolloin oli tiedossa, ettei kyseinen AdBLue-liuos kestä arktisia olosuhteita, vaan alkaa jäätyä ja kiteytyä -11 C°:n lämpötilassa. Ratkaisuksi linjattiin, että urealaitteisto voidaan pitää toimintakykyisenä erilaisten lämmitysjärjestelmien avulla, kun olosuhteet muuttuvat pohjolan talveksi.

Vastauksena Kemira kehitti jo 2000-luvun alussa Denoxium-urealiuoksen, joka kestää vähintään -25 C°:n pakkasen. Se pohjautuu orgaanisen ammoniumsuolan ja urean seokseen. Aine testattiin muun muassa VTT:llä eikä käyttöä estäviä teknisiä esteitä havaittu. Pelkistysteknisesti typenoksidien (NOₓ) poistotehokkuudessa päästiin standardin mukaisen urealiuoksen kanssa vastaaviin tuloksiin. Koostumus oli myös jossain määrin muunneltavissa erityistarpeisiin.

ISO-standardi oli kuitenkin jo rakennettu laimean urealiuoksen pohjalle, eivätkä AdBluen sekä moottorivalmistuksen taustalla olleet tahot halunneet lähteä rakentamaan standardia uudelle aineelle.


Niinpä takuukäytännötkin koskevat pelkästään standardin mukaisen liuoksen käyttöä, tosin takuutkaan eivät yleensä korvaa urealiuoksen jäätymisen ja kiteytymisen aiheuttamia vahinkoja. Käyttäjillä ei ole ollut uskallusta lähteä sooloilemaan toisella aineella takuun menettämisen pelossa.

Nykystandardi estää tekniikan kehittymisen ja pohjautuu 20 vuotta vanhan teknologian käyttöön, mikä aiheuttaa arktisten olojen käyttäjille ja koko logistiikkaketjulle turhaa rahanmenoa muutaman erittäin harvan yrityksen hyväksi. Kovilla pakkasilla laitteet eivät toimi, eivätkä näin edes päästönormien vaatimukset täyty.

Nyt on nähtävissä, mitä tästä on seurannut: Teimme Koneviestiin katsauksen, millaisia ongelmia kovat pakkaset aiheuttavat urealaitteistolle. Kokonaisuus ei kestä päivänvaloa.

Ehdotan, että palataan päiväjärjestykseen ja nostetaan oikeasti kunnon myrsky kusipäitä vastaan tässä asiassa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.08.2024 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:

Ehdotan, että palataan päiväjärjestykseen ja nostetaan oikeasti kunnon myrsky kusipäitä vastaan tässä asiassa.



Autoliitolta vois odottaa jonkinlaista haloota asiasta, mutta se porukka ei taida tehdä kuin koeajoraportteja ja syödä kampaviinereitä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3881

LähetäLähetetty: 08.08.2024 13:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ne uskalla mitään sanoa, kun seurauksena on, että ne suututtavat kaikki yhteistyökumppanit. Autoilijoista viis veisataan, kun ei niiltä kerry muuta kuin vaivaiset jäsenmaksut, jotka riittää lehden tekemisen ylläpitämiseen juuri ja juuri. Pahinta tässä kusisotkussa on se, että ne joilla olisi oikeasti kompetenssia sanoa asian olevan mahdollista oikeasti muuttaa toimivaksi, ovat hiljaa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.08.2024 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Ei ne uskalla mitään sanoa, kun seurauksena on, että ne suututtavat kaikki yhteistyökumppanit. Autoilijoista viis veisataan, kun ei niiltä kerry muuta kuin vaivaiset jäsenmaksut, jotka riittää lehden tekemisen ylläpitämiseen juuri ja juuri. Pahinta tässä kusisotkussa on se, että ne joilla olisi oikeasti kompetenssia sanoa asian olevan mahdollista oikeasti muuttaa toimivaksi, ovat hiljaa.


Joo näin varmaan on. Autoilijoiden olisi syytä äänestää tuossakin jaloillaan ja jättää moiset jäsenyydet omistamatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5560

LähetäLähetetty: 15.08.2024 16:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se Hiluxin osto on nyt kuopattu kokonaan ja katsotaan paremmin arkiajoon soveltuvia bensa/hybridi/plugari nelikoita. Kiire ei ole vaihdon kanssa ja on aikaa katsella vaihtoehtoja.

Hyvin lyhyen ajon pääsin tekemään uudella Tucsonilla ja olihan se aika kivan tuntuinen, pitäisi käydä ajamassa sillä pidempi kun 4 kilsan lenkki.

Mites Tucson vertautuu vastaavaan Rav4:een? Kumpikin on autona aika erilaisia.

Lompakkoa kun katsoo niin voi joutua tyytymään Yaris Crossiin... kiva peli sekin meidän tarpeisiin mutta siinä nelivedon lisäarvo on korkeampi hinta ja merkki takaluukussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 15.08.2024 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä Tucson? Siis vm ja kone.

Sehän on teknisesti sama auto kuin Sportage jos nykymalleja meinaat.


Sanoisin että Korealaisessa on paremmat varusteet ja parempi ajaa kuin Tojo, mutta Tojon kone on taloudellsempi. Kokemusta siis Hybrid Rav 2019 mallista ja Sportage plugari 2022 mallista. Tojossa myös sähköllä toisen akselin veto kun Korealaisissa mekaaninen. Selittyneekö taloudellisuusasiat sitten sillä..

Jos nyt ostaisin itselle käytettynä, ottaisin ehkä Tojon. On isompi ja sen kanssa ei noussut tatti otsaan kun laittoi kärryn perään. Kuomukärryllä kulutus nousi alle litran, Korealaisella kolme litraa.

Vaan on nuo Korealaisen lisävarusteetkin mukavat. Ilmastoidut penkit ovat yhtä herkkua, kuin penkkien lämmitys talvella. Ja sitten se piiitkä takuu...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5560

LähetäLähetetty: 15.08.2024 17:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuoden-pari vanhaa hybridiä tai plugaria katsonut.

Toyota on aina vaihtoehtona, korealaiset taas lupaa pidemmän takuun. Omalla rahalla kun ostaa niin näitä joutuu puntaroimaan. Korealaisista ei juuri ole kokemuksia mutta kovasti niitäkin kehutaan.

Eikös Sportage/Tucson ole kardaaninelikko haldexilla? Mites niissä automaattivaihteistot (kaksoiskytkin?) pelanneet ja yleisesti kilsojen kestävyys?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 15.08.2024 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kardaaninelikko joo, ja Dynamaxilla: https://youtu.be/14V2G99xU6Y?si=gl9hrshTMkqXpUEM (ja ilmeisesti sitten Heldexiakin siellä seassa.)

Ei valitettavasti kokemusta eikä tietoa tuosta laatikoiden kestämisestä. Mulla on ajeltuna niin pienet kilsat ettei niistä voi vetää mitään johtopäätöksiä. Lisäksi kun ovat liisareita, ei ole ollut siten kiinnostusta tutkiakaan.

Naapuri kiroaa uudehkon ATM Ceedin vaihdelaatikkoa jossa on kuulemma joku nypyttävä tyyppivika, eikä korjata ennen kuin hajoaa. Takuu vielä voimassa pari vuotta.

Tojon laatikkohan on sellainen cvt-kuminauha. Toiset tykkää ja kai se hyvä oli. Musta vaan outo kun tuntuu että että luistaa luistaa, kiihtyy kiihtyy, eikä kierrokset muutu mihinkään..

Edit, ei näytä noilla myynnissä olevillakaan kovin suuria määriä rullatun:


https://www.nettiauto.com/hakutulokset?haku=P3834462448&sortCol=mileage&ord=desc
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10297
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 15.08.2024 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:

Eikös Sportage/Tucson ole kardaaninelikko haldexilla? Mites niissä automaattivaihteistot (kaksoiskytkin?) pelanneet ja yleisesti kilsojen kestävyys?


Mulla oli 2019 vuoden Tucsoni 1.6 crdi koneella... Maavara siinä oli pieni, muistaakseni 16 cm,
mutta kuitenkin vähemmän kolisi kuin 18 cm maavaran Vitara, koska Hyundaissa oli keskellä enemmän.
Jos Tucsonilla erehtyi kahlauttamaan mettätielle "umpihankeen" eli semmosessa lumessa, missä se vielä kohtuudella kulki,
niin automaattia käyttäessa alkoi kyllä kaksoiskytkin haista kaalisopalle. Eli ei herättänyt luottamusta.
Tätä pystyi välttämään, kun laittoi manuaalivaihdolle ja ajoi pienellä välityksellä ja kohtuu kovilla kierroksilla.

Nyt tuli ensimmäinen 5000 km ajettua Acrossilla... On se vaan minun makuun mukavampi ajettava kuin Outbacki.
Outpäkki on kylllä sinällään mukava, eikä mikään juuri häiritse, mutta enempi semmonen papan köröttelyauto.
Kiekkaahan tuo Acrossinki 2,5 litranen ottaa, jos nilkkaa oikasee, mutta siinä on se ero,
että myös nopeus viisari värähtää samantien. Kävin pohjois-karjalan reissun ajamassa ilman latauksia.
Tuli ajettua vähän kiireen polte persien alla koko tankillinen eli aina ohitus, kun paikkaa vaan oli ja
muutenkin niin raskaalla jalalla kun käytännössä on mahdollista. Eli nyt tuli varmaan testattua maksimikulutus
ilman kärryä ja latausta. 6,4 l/100 km meni. Pidän pienenä tuollaiselle parin tonnin lullalle.

Tässä on kyllä myös parempi ohjaustuntuma verrattuna Subaruun, eikä vauhti tunnu juuri lainkaan,
mikä voi äkkiä käydä kortin päälle. Parempi katella joku, joka ymmärtää miten matkaa taivalletaan maantiellä,
ja asettua tutkaohjaukselle perään. Matka taittuu mukavasti ja täydelle väännölle asetettuna tuo kaistavahtikin näymmä osaa hoitaa ohjailun.
Subaru oli paljon herkempi kyseleen kättä ohjauspyörälle, tuo Suzukin/Toyotan avustus menee varsinkin mutkatiellä kilometri tolkulla ihan omillaan.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 239, 240, 241 ... 248, 249, 250  Seuraava
Sivu 240 Yht. 250

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com