Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5429 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 16.08.2024 15:38 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Mikäs siitä teki epäluotettavan? Tuo lienee ollut 150 sarjalainen, niistä ei tietoa onko jotain murheita enemmän kuin tässä vanhemmassa sarjassa |
Parisataatuhatta ajettu.
Jarrut uusimisen tarpeessa, oli jo osin uusittu, mutta koko kierros taas olisi mennyt uusiksi. Vesipumppuremontti. Alusta iskareineen olisi pitänyt alkaa uusaamaan jne. näin äkkimuistista. Tosin aika on jo kullannut muistot ja jos lottovoitto tulee niin uusi tulee pihaan harrastevehkeeksi. Ja uudempi Volvo käyttöautoksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hautaterva Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2012 Viestejä: 617
|
Lähetetty: 16.08.2024 15:46 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä sitä aina Cruiserista haaveilen, mutta kuten mainittu. Kompromissilla mennään. Missi se on kompromissikin...
V90 CC on kyllä melko hyvä kompromissi ollut. 21cm maavaraa haldexilla ja ajoltaan ihan täysin farmari. Kulkupuoli kunnossa, 250 hepoa diiselinä. Iso kontti mihin mahtuu koira ja 70litran kylmälaukku sen enempää sovittelematta. Vähän muutakin jos tarvitsee pakkailla. Lastenistuimet myös mahtuu kivasti. Kulutus ja ajomukavuus hyvällä tasolla. Hyvä peli ollut kaikin puolin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 17.08.2024 07:22 Viestin aihe: |
|
|
Tuli selvitettyä tuo Adblue juttukin sen jäätymisen ehkäisyn osalta.
Lyhykäisyydessään tuota Ammoniumformiaattia voi lisätä suoraan esim 10 L Adblue kanisteriin ja tehdä tarkan 26 % AF / 20 % Urea liuoksen. Tällä päästään jo - 31 asteen pakkasenkestoon. AF liukenee kunnolla veteen ja mitään lämmittelyjä ei edes tarvita. Talvea kohti voi aloittaa lisäämällä esim karkean arvioinnin mukaan väkevämpää pelkkää AF liuosta joskus marraskuun lopulla ja tankkaa sen jälkeen seuraavan kerran tehtyä sekoitusta. Keväällä voi taas tankata Adblueta kaupasta.
Hinta sitten vielä:
AF maksaa Suomessa tilattuna VVR n kautta 222 €/ 2,5 kg tai 75,80 €/ 1 kg.
Ali Baban kautta olisi järkevintä tehdä kimppatilaus 800 $ / 1000 kg, eli minimitilaus. Ehkä 50 kpl 20 kg säkkejä. Tuolla määrällä saa jo 25-50 henkilöauton elinikäiset litkut tehtyä.
Teknisesti tuo liuossekoitus vastaa Adbluelle asetettuja pelkistys vaatimuksia ja se esim laajenee jäätyessään vähemmän, kuin Adblue.
https://www.alibaba.com/product-detail/liquid-industrial-grade-ammonium-formate-price_60798538302.html?spm=a2700.7724857.0.0.60bbdb46drbjej _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7196
|
Lähetetty: 18.08.2024 01:28 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Tuli selvitettyä tuo Adblue juttukin sen jäätymisen ehkäisyn osalta.
Lyhykäisyydessään tuota Ammoniumformiaattia voi lisätä suoraan esim 10 L Adblue kanisteriin ja tehdä tarkan 26 % AF / 20 % Urea liuoksen. Tällä päästään jo - 31 asteen pakkasenkestoon. AF liukenee kunnolla veteen ja mitään lämmittelyjä ei edes tarvita. Talvea kohti voi aloittaa lisäämällä esim karkean arvioinnin mukaan väkevämpää pelkkää AF liuosta joskus marraskuun lopulla ja tankkaa sen jälkeen seuraavan kerran tehtyä sekoitusta. Keväällä voi taas tankata Adblueta kaupasta.
Hinta sitten vielä:
AF maksaa Suomessa tilattuna VVR n kautta 222 €/ 2,5 kg tai 75,80 €/ 1 kg.
Ali Baban kautta olisi järkevintä tehdä kimppatilaus 800 $ / 1000 kg, eli minimitilaus. Ehkä 50 kpl 20 kg säkkejä. Tuolla määrällä saa jo 25-50 henkilöauton elinikäiset litkut tehtyä.
Teknisesti tuo liuossekoitus vastaa Adbluelle asetettuja pelkistys vaatimuksia ja se esim laajenee jäätyessään vähemmän, kuin Adblue.
https://www.alibaba.com/product-detail/liquid-industrial-grade-ammonium-formate-price_60798538302.html?spm=a2700.7724857.0.0.60bbdb46drbjej |
Tälle peukut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 22.08.2024 23:00 Viestin aihe: |
|
|
Land cruiserin kulutus on omasta mielestä ihan siedettävällä tasolla. Viimeinen tankkaus nyt ajettuna 500 km sisältää motaria, 60/80 ajelua ja Tsadin keskustasta sisään ulos kunnon ruuhkaa tietöineen ja 7,5 L/100 km näyttää auto. Tuo heittää kokemuksen mukaan sellaiset 0,2 L ja joskus se näyttää samaa kuin mittaristakin tarkistettu. Itä-Suomen reissulla meni 7,6 L kulutuksella pikkuisen vajaa 1000 km, mutta motaria oli kyllä kohtuu runsaasti. Kyllä tuo 2,8 L kusimoottori on kohtuu hyvä vehje, enkä osaa moittia MY dieselin tankkaamistakaan, kun 180 000 km sillä ajettu. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7196
|
Lähetetty: 22.08.2024 23:10 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Land cruiserin kulutus on omasta mielestä ihan siedettävällä tasolla. Viimeinen tankkaus nyt ajettuna 500 km sisältää motaria, 60/80 ajelua ja Tsadin keskustasta sisään ulos kunnon ruuhkaa tietöineen ja 7,5 L/100 km näyttää auto. Tuo heittää kokemuksen mukaan sellaiset 0,2 L ja joskus se näyttää samaa kuin mittaristakin tarkistettu. Itä-Suomen reissulla meni 7,6 L kulutuksella pikkuisen vajaa 1000 km, mutta motaria oli kyllä kohtuu runsaasti. Kyllä tuo 2,8 L kusimoottori on kohtuu hyvä vehje, enkä osaa moittia MY dieselin tankkaamistakaan, kun 180 000 km sillä ajettu. |
Tästä tulee legenda. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 3107
|
Lähetetty: 23.08.2024 12:42 Viestin aihe: |
|
|
Discon kulutus näyttää tällä hetkellä reilu 17l/100km, kun traileria hinannut. Jossain 12 litran nurkilla pyörii korotettuna, karkeilla renkailla ja katto + keula täynnä valoja. Alta 10 meni vakiona. Jonkun se on kompensoitava tätä sähkövouhotusta ja maksettava veroja köyhälle valtiolle, että piipertäjät saa syytää rahaa jos jonkin sortin turhuuteen. Kyllä on Toyota ollut itsekäs autoa suunnitellessa, kun ei tarvitse koskaan korjata ja tukea paikallisia yrityksiä, eikä näköjäään edes tankata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5429 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 23.08.2024 19:44 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Kyllä on Toyota ollut itsekäs autoa suunnitellessa, kun ei tarvitse koskaan korjata ja tukea paikallisia yrityksiä, eikä näköjäään edes tankata. |
Olisi se mukava joskus kokeilla tuollaista uutta Cruiseria.
3l D4D vei sen 10l normaalisti. Pitkää matkaa ajellessa saattoi päästä 9,5l kulutuksiin. Vähänkään lunta tai sohjoa niin 11-12l sai laskea diisseliä tankkiin sadan kilsan jälkeen.
Toki poika kertoi, että -23 mallin Hilux on mennyt kesän aikana 8,1l kulutuksella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 23.08.2024 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Hiluxia taitaa olla isolla ja pienellä koneella ja käsi-ja automaatti vaihteilla. Tuo 6-vaihteinen automaatti on taloudellisempi, kuin käsivaihteinen. Omalla kohdalla on alkanut epäilyttää, että MY dieselin käyttö on vähentänyt DPF polttoja ja öljyt tuntuisi myös pysyvän puhtaampina. Tuo saattaa hieman vaikuttaa niinku nurkan takaa kulutukseen. Laatikon öljyt vaihdetaan 60 tkm välein ja toiminta on täsmällistä, eikä minkäännäköistä lutkutuksen tuntua ole ollut ajotuntumassa. Renkaat on luokkaa highway, eli yleensä Nokian Blue sarjaa, tai efficientgrip. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5429 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 23.08.2024 22:10 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Hiluxia taitaa olla isolla ja pienellä koneella ja käsi-ja automaatti vaihteilla. |
Iso kone ja automaatti. Viispaikkainen kori, mutta joksikin pakuksi tms. rekattu firman työsuhdeauto. Lavakate ja viimeisen viikon aikana omatekele hundepoksi lavan päällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7196
|
Lähetetty: 23.08.2024 22:13 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Tuo 6-vaihteinen automaatti on taloudellisempi, kuin käsivaihteinen. |
Tuo on mahdollista, tojotan maasturien automaatti on hieno tai erittäin hieno laatikko. Ei ainakaan päästä kierroksia liian alas. Pikkukierroksilla jurraaminenhan juurikin syö polttoainetta nopeakierrosdiisselissä. Hankala kuvitella että kepittäjä pystyis olemaan paremmin ajan tasalla ku tuollainen hyvin tehty autolooda.
Luistoa en pannut merkille reissulla jossa tehtiin sellainen reilu puolentoista tuhannen road trip kärri perässä. Eli ilmeisesti ei luistanut niin että olis kiinnittänyt huomiota. Noh, se meidän reissutojjota vei tuolla tripillä mennessä kolmisentoista litraa ja tullessa yhdeksäntoista litraa satasella. Eli selkeästi yli 8.
Anivai. Jos kaikki toimis niin kuin jammahan perämoottori ja tojjotan automaattilaatikko niin tä maailma olis valmis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7196
|
Lähetetty: 23.08.2024 22:20 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: |
3l D4D vei sen 10l normaalisti. Pitkää matkaa ajellessa saattoi päästä 9,5l kulutuksiin. Vähänkään lunta tai sohjoa niin 11-12l sai laskea diisseliä tankkiin sadan kilsan jälkeen.
|
Aikanaan ajeltiin erään edesmenneen palstalaisen Hiluxilla pitkin poikin Suomea jokunen tuhatta kilometriä. Kova lavakate. Vm 2006 ??
3 litrainen automaatti ja minä useimmin ratissa, eli nopeusrajoituksia noudattaen. Vakkari päällä tarkoitti 10+ kulutusta. Ilman vakkaria saattoi päästä yhdeksään kesäkuivalla asfaltilla. Minusta oli 5-lovinen laatikko.
Omistaja ratissa niin +1-2 litraa. Ei ollut pikkuruokainen tuo millään konstilla.
Niijja aina ajettiin yli 500 km siivuja maantiellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 23.08.2024 22:55 Viestin aihe: |
|
|
JaaA. Mä kun ajelin 4,5 L D4D diesel V8 koneella sellaiset reippaat 500 tkm yhteensä, niin niillä oli kulutus tuossa 10,2-10,8 välissä aina. Muutama kärrynveto hukkui nyansseina sekaan. Jos joku saa menemään samaa luokkaa näillä pienemmillä Land cruisereilla, niin kyllä sieltä pitää vika löytyä jostain kohtaa. Asfaltin ja ratin väliin mahtuu melkoinen potentiaali eri syöppöjä ja ratin ja penkin välissäkin voi olla kohtuu määrä erilaisia vaikuttajia. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsahenkilo Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2024 Viestejä: 569
|
Lähetetty: 23.08.2024 23:10 Viestin aihe: |
|
|
Onko sulla käytössä se 70-luvun energia kriisin aikainen kikka käytössä että pesusieni kaasupolkimen alla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7196
|
Lähetetty: 23.08.2024 23:33 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Asfaltin ja ratin väliin mahtuu melkoinen potentiaali eri syöppöjä ja ratin ja penkin välissäkin voi olla kohtuu määrä erilaisia vaikuttajia. |
Myöskin jonkinlainen erilainen tapa laskea on vaihtoehto ylläreille. Kaikki muistaa sen parhaan mahdollisen tilanteen mutta ei muista sitä pahinta mahdollista.
Ite olen tankannut monta kertaa ja auto ku auto ei pääse lähellekään luvattua. Mulla polttoainepihi diisseli ja ei pääse 65 litran tankilla tuhatta kilsaa matkallakaan. Nurkka-ajossa pääsee 600 km, jonku kymmenen kilsaa ehkä päälle. Nojoo, jos 8-tiellä hinkkaa eestaas myötätuulella niin päästään nätteihin lukemiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|