OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Minkä jousen omistat?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Bearking 2.0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Elo 2011
Viestejä: 369
Paikkakunta: Mualiman napa

LähetäLähetetty: 29.08.2024 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän tuli hommattua uutta sälää jouseen....
Tuo S-coil vaikuttaa ihan pätevältä verrattuna jousen mukana tulleeseen mustaan perus patukkaan.
Mutta nuoliteline on itseasiassa hieman ahdas kiinteiden leikkureiden kanssa. Mutta kyllä ne mahtuu kun asettelee.

Ja tilaus tuli tosiaan täältä: https://www.jousivaruste.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2821
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 29.08.2024 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on tuo sama nuoliteline. On siihen mahtunut kaikki mitä tarvii.

Tässä miettinyt että raskisiko ostaa uuden jousen. Tuo vaikuttaisi kaikin puolin sopivalle. https://www.asejaera.fi/jousiammunta/pse-mach-30-ds-ec2-taljajousi-metsastysjousi-2024/p/42958666884/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bearking 2.0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Elo 2011
Viestejä: 369
Paikkakunta: Mualiman napa

LähetäLähetetty: 30.08.2024 06:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
Mulla on tuo sama nuoliteline. On siihen mahtunut kaikki mitä tarvii.

Tässä miettinyt että raskisiko ostaa uuden jousen. Tuo vaikuttaisi kaikin puolin sopivalle. https://www.asejaera.fi/jousiammunta/pse-mach-30-ds-ec2-taljajousi-metsastysjousi-2024/p/42958666884/


Jousikuume polttelee vähän itselläkin. Paha tauti.

Mulla polttelee tämä:
https://www.uittokalusto.fi/bowtech-carbon-icon-jousi.html?utm_source=adtraction&utm_medium=partner&utm_campaign=adtraction&at_gd=69F5A2BD6460A48D9DBB28D4230AD8D7FF735314

En tiedä nataako ne vaihdossa mitään vanhasta jousesta vai pitääkö se saada itse myytyä eteenpäin. Ainakin diamondin razor edget on kuulemma kysyttyjä junnuille pienen kokonsa vuoksi. Ja niitä ei enää tehdä.
Tosin itselläni vaihtoon olisi jäämässä diamond infinity edge.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2821
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 30.08.2024 07:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bearking 2.0 kirjoitti:
Patruuna kirjoitti:
Mulla on tuo sama nuoliteline. On siihen mahtunut kaikki mitä tarvii.

Tässä miettinyt että raskisiko ostaa uuden jousen. Tuo vaikuttaisi kaikin puolin sopivalle. https://www.asejaera.fi/jousiammunta/pse-mach-30-ds-ec2-taljajousi-metsastysjousi-2024/p/42958666884/


Jousikuume polttelee vähän itselläkin. Paha tauti.

Mulla polttelee tämä:
https://www.uittokalusto.fi/bowtech-carbon-icon-jousi.html?utm_source=adtraction&utm_medium=partner&utm_campaign=adtraction&at_gd=69F5A2BD6460A48D9DBB28D4230AD8D7FF735314

En tiedä nataako ne vaihdossa mitään vanhasta jousesta vai pitääkö se saada itse myytyä eteenpäin. Ainakin diamondin razor edget on kuulemma kysyttyjä junnuille pienen kokonsa vuoksi. Ja niitä ei enää tehdä.
Tosin itselläni vaihtoon olisi jäämässä diamond infinity edge.


Mulla on Carbon Zion. Siinä on hyvää keveys ja vakaus tähdättäessä. Sen kun virittää niin se ei vipata sivusuunnassa niin kuin Mathews jouset. Se tuossa vähän epäilyttää kun lavat ovat niin kapeat. Näyttäisi vähän, että jos jousta säilyttää vaikka pystyssä laukussa tai roikottaa vaikka toisesta lavasta puun oksalla niin se ampuu sen jälkeen hieman eri kohtaan. Pyrinkin pitämään aina vaakassa kun säilytän. Ja sitte jos pidempiä pätkiä ettei ammu niin tuntuu että joutuu pientä sivusäätöä tekee aika usein. Mutta kun saa kohdistettua niin on osunut. Zionissa se pyöreä tärähdyksen vaimennin on vähän huonosti kiinni. Eka reissulla tippui metsään kun Ilmesesti hipaisi johonkin risuun. Ostin uuden ja tein pienen muutoksen ettei pääse enää tipahtamaan.

Kahva nuissa on myös hyvä. Sopivan kapea ja fiksun mallinen. Ei tarvi muokata niin kuin Mathewseissa. On tuo minun jousi ollut myös aika helppo saada säätöihin. Taulukärjet ja leikkurit ampuu samaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bearking 2.0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Elo 2011
Viestejä: 369
Paikkakunta: Mualiman napa

LähetäLähetetty: 30.08.2024 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
Bearking 2.0 kirjoitti:
Patruuna kirjoitti:
Mulla on tuo sama nuoliteline. On siihen mahtunut kaikki mitä tarvii.

Tässä miettinyt että raskisiko ostaa uuden jousen. Tuo vaikuttaisi kaikin puolin sopivalle. https://www.asejaera.fi/jousiammunta/pse-mach-30-ds-ec2-taljajousi-metsastysjousi-2024/p/42958666884/


Jousikuume polttelee vähän itselläkin. Paha tauti.

Mulla polttelee tämä:
https://www.uittokalusto.fi/bowtech-carbon-icon-jousi.html?utm_source=adtraction&utm_medium=partner&utm_campaign=adtraction&at_gd=69F5A2BD6460A48D9DBB28D4230AD8D7FF735314

En tiedä nataako ne vaihdossa mitään vanhasta jousesta vai pitääkö se saada itse myytyä eteenpäin. Ainakin diamondin razor edget on kuulemma kysyttyjä junnuille pienen kokonsa vuoksi. Ja niitä ei enää tehdä.
Tosin itselläni vaihtoon olisi jäämässä diamond infinity edge.


Mulla on Carbon Zion. Siinä on hyvää keveys ja vakaus tähdättäessä. Sen kun virittää niin se ei vipata sivusuunnassa niin kuin Mathews jouset. Se tuossa vähän epäilyttää kun lavat ovat niin kapeat. Näyttäisi vähän, että jos jousta säilyttää vaikka pystyssä laukussa tai roikottaa vaikka toisesta lavasta puun oksalla niin se ampuu sen jälkeen hieman eri kohtaan. Pyrinkin pitämään aina vaakassa kun säilytän. Ja sitte jos pidempiä pätkiä ettei ammu niin tuntuu että joutuu pientä sivusäätöä tekee aika usein. Mutta kun saa kohdistettua niin on osunut. Zionissa se pyöreä tärähdyksen vaimennin on vähän huonosti kiinni. Eka reissulla tippui metsään kun Ilmesesti hipaisi johonkin risuun. Ostin uuden ja tein pienen muutoksen ettei pääse enää tipahtamaan.

Kahva nuissa on myös hyvä. Sopivan kapea ja fiksun mallinen. Ei tarvi muokata niin kuin Mathewseissa. On tuo minun jousi ollut myös aika helppo saada säätöihin. Taulukärjet ja leikkurit ampuu samaan.


Laitoin kauppiaalle viestiä ja sain tänään vastauksen, että Diamond ja Bowtech kumpikin on lopettanut toiminnan eli niiden jousia ei enä saa (No Diamond oli käytännössä sama jousi. Tehtiin samalla tehtaalla samoista osista, mutta jotenkin halvemmalla tai jotain)

Muutama Bowtech vielä löytyy niillä hyllystä, mutta siinä kaikki.

Toisaalla nykyinen jousi on ollut ihan hyvä näihin metästelyihin mitä oon sillä tehnyt. Ehkä pidän sen nyt toistaiseksi jos tilanne on mikä on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2821
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 30.08.2024 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En nyt ihan usko tuota. Bowtech kuitenkin menestyvä ja tunnettu merkki. Tuo Icon mitä olet katsellut niin sehän on jo melko vanha malli. Yllätyin että sitäkin vielä löytyy. Zion on uudempi versio siitä ja sekin alkaa jo oleen vanha.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2615

LähetäLähetetty: 31.08.2024 12:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millaisia jousiprässejä harrastajilla on käytössä? Noilla kompakteillakin tehnee jotain, vaikka tuollainen jokapaikasta nyt loppu Bowmaster G2, tai Avalon Speedy kaltaisineen, tosin se näyttää melko ittumaiselta narusotkulta. Useamman satasen penkkimallit nyt ei vähiin tarpeisiin ole vaihtoehto, ja omaviritys mallia kuormaliina saattaa osoittautua riskialttiiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2821
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 31.08.2024 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Me ollaan tämän tapaiseen tehty sopivat leuat ja sillä puristettu.. Onhan nuo puristuneet..

https://www.clasohlson.com/fi/Liimapuristin-1560-mm/p/30-7556
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Sivu 19 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com