Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
viisasverneri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Syy 2008 Viestejä: 1354
|
Lähetetty: 30.08.2024 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä ei ole ollut ongelmia sepelin ja renkaiden kanssa. Nyt on Volvossa Nokian Hakka SUV alla eikä mitään ongelmaa. Tuntuu, että renkaat eivät juuri kulu edes normiajossa.
Toki täällä ei ole juurikaan nyrkinkokoista mursketta tiellä. Ja ainahan voi omalla ajokäytöksellä vaikuttaa. Pohja toki kolisee tien kiviin aina toisinaan. Eipä onneksi ole sähköauto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5426 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 30.08.2024 20:18 Viestin aihe: |
|
|
viisasverneri kirjoitti: | Itsellä ei ole ollut ongelmia sepelin ja renkaiden kanssa. Nyt on Volvossa Nokian Hakka SUV alla eikä mitään ongelmaa. Tuntuu, että renkaat eivät juuri kulu edes normiajossa.
Toki täällä ei ole juurikaan nyrkinkokoista mursketta tiellä. Ja ainahan voi omalla ajokäytöksellä vaikuttaa. Pohja toki kolisee tien kiviin aina toisinaan. Eipä onneksi ole sähköauto. |
Ei se nyrkinkokoinen mitään haittaa. Vaan se kalliomurske, mikä menee kulutuspintaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
viisasverneri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Syy 2008 Viestejä: 1354
|
Lähetetty: 30.08.2024 20:38 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | viisasverneri kirjoitti: | Itsellä ei ole ollut ongelmia sepelin ja renkaiden kanssa. Nyt on Volvossa Nokian Hakka SUV alla eikä mitään ongelmaa. Tuntuu, että renkaat eivät juuri kulu edes normiajossa.
Toki täällä ei ole juurikaan nyrkinkokoista mursketta tiellä. Ja ainahan voi omalla ajokäytöksellä vaikuttaa. Pohja toki kolisee tien kiviin aina toisinaan. Eipä onneksi ole sähköauto. |
Ei se nyrkinkokoinen mitään haittaa. Vaan se kalliomurske, mikä menee kulutuspintaan. |
Meillä taitaa olla erilaiset tiet. Ymmärrän toki, mitä tarkoitat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6374 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 30.08.2024 20:52 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Sämpy kirjoitti: | Mulla piti vielä kulutuspintaa omaavat renkaat (oiskohan Bridgestonet olleet) vaihtaa pois kun myötäänsä puhkes renkaat. Nyt on Hakka SUV:t. Vielä ei oo yhtään kumia puhennut ja näissä oli muistaakseni vuoden takuu että saa uudet tilalle jos puhkeaa korvauskelvottomaksi. Se lieventää jo melkoisesti riskiä |
Kyllä rahallista.
Mutta *ituttaa jos koira on menossa johonkin ja kesken kaiken regas puhkeaa. Tai olet karhun pyynnissä ja kesken kiivaimman tilanteen alat kaivamaan tuttipaikkaa koiran häkkien alta kera kompuran.
Rahalla ei niin ole arvoa tuossa tilanteessa vaan sillä, että renkaat kestää kalliomurskeella. |
No mikäpä se sellaista korvaisi. Mutta voihan sen lukea toisinpäin että valmistaja uskonee ettei takuuasioita tule niin paljon että bisneskeissi menisi. Ja kuluttaja voi ajatella ostavansa lujemmat kumit kuin mitkä tahansa ensiasennusrenkaat. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5426 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 30.08.2024 21:06 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | No mikäpä se sellaista korvaisi. Mutta voihan sen lukea toisinpäin että valmistaja uskonee ettei takuuasioita tule niin paljon että bisneskeissi menisi. Ja kuluttaja voi ajatella ostavansa lujemmat kumit kuin mitkä tahansa ensiasennusrenkaat. |
Joo, olen minäkin joskus saanut Nokian renkailta kumin takuuseen. Silloin oli töihin "kiire". Mutta se ei ole silleen kiire kuin mitä näissä palstan hommissa sestoessa. Eikä näissäkään yleensä ole kiire, mutta kun ne koirat herättää yleensä pahennusta kun ne on jossakin kanafarmarin pihassa tai karjapihatossa. Tai minne ne ylipäänsä joskus eksyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsahenkilo Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2024 Viestejä: 569
|
Lähetetty: 30.08.2024 21:18 Viestin aihe: |
|
|
Ajonopeudella pystyy pelamaan karkeallakin murskeella aika paljon. Ajonopeuksia laskemalla rengasrikkojen määrä vähenee. Tietenkin jos koira painelee metsässä viittäkymppiä suorinta tietä ja itse pitää autolla pysyä perässä mutkan kautta niin voi tulla mieleen että oisko selvinnyt ees Vatanen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5426 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 30.08.2024 21:57 Viestin aihe: |
|
|
Metsahenkilo kirjoitti: | Ajonopeudella pystyy pelamaan karkeallakin murskeella aika paljon. Ajonopeuksia laskemalla rengasrikkojen määrä vähenee. Tietenkin jos koira painelee metsässä viittäkymppiä suorinta tietä ja itse pitää autolla pysyä perässä mutkan kautta niin voi tulla mieleen että oisko selvinnyt ees Vatanen. |
Minulle riittää yleensä "kävelyvauhti". Päämäärään pääseminen on se tärkein siinä kiireessä. Tai liikkeen jatkuminen.
Kiitos Trackerin, asioita voi ennakoida. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2230 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 30.08.2024 22:09 Viestin aihe: |
|
|
En kyllä "normi" kesärenkaita osta. Autoa vaihtaessa mukana tullu ja ekoilla kerroilla kivi läpi vaikka lähes uuet. Edellisessä oli 4 tai 5 kesää michelinin latitude crossit ja ei mitään huonoa sanottavaa. No nuitten hinnat on nykyään sitä luokkaa, että nykyseen viime kesänä tuli laitettua Toyo Open Country A/T plussat. yks rengas piti syksyllä paikata, mutta muuten tyytyväinen. Niin ja mursketiellä ajoa tulee paljon renkaita säälimättä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyrpäJooseppi Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Syy 2022 Viestejä: 352
|
Lähetetty: 30.08.2024 22:55 Viestin aihe: |
|
|
viisasverneri kirjoitti: | ... Nyt on Volvossa Nokian.... |
Mites muuten noi citymaasturi Volvot, oisko sellainen vanha hyvä? Ja se polttoaineenkulutus? Aiemmin oli CR-V ja ku oli bensakoneella niin totesin ettei käyttö ja harrasteauto samassa paketissa saa olla sellainen joka vie paljon polttoainetta, muutenhan se CR-V oli huippu mettäteillä, alennusvaihde uupuu joten se rajoittaa käyttöä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17059 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 31.08.2024 07:43 Viestin aihe: |
|
|
Työkaveri pisti -14 cx70, kuului 7l olevan työmatka-ajon kulutus dieselinä..... Edellinen auris vei 5 alkavaa...... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VomiT Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Elo 2018 Viestejä: 354 Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: 31.08.2024 07:43 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on Pirelli Scorpion A/T+:ssat alla Range Sportissa. Ne alkaa olla lopussa ja uudet tarvitsisi. On kestäneet ja olen ajanut talvellakin, vaikka nastarenkaatkin löytyisi. Edellisessä maasturissa meni normirengas kalliomurskeeseen. Bridgestonen AT:t oli alla joskus Range Classickissa. Omassa käytössä nuo A/T renkaat on kyllä paikallaan.
BF-Goodrichit himottaisi, mutta niistä olen kuullut, että ovat talvella kovat ja liukkaahkot - tiijä sitten.
M/T: sitten on kyllä itselle jo vähän overkilliä, niinku 9.3:n rusakolle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsahenkilo Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2024 Viestejä: 569
|
Lähetetty: 31.08.2024 08:41 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Metsahenkilo kirjoitti: | Ajonopeudella pystyy pelamaan karkeallakin murskeella aika paljon. Ajonopeuksia laskemalla rengasrikkojen määrä vähenee. Tietenkin jos koira painelee metsässä viittäkymppiä suorinta tietä ja itse pitää autolla pysyä perässä mutkan kautta niin voi tulla mieleen että oisko selvinnyt ees Vatanen. |
Minulle riittää yleensä "kävelyvauhti". Päämäärään pääseminen on se tärkein siinä kiireessä. Tai liikkeen jatkuminen.
Kiitos Trackerin, asioita voi ennakoida. |
Tämä on hyvä. Sitten pääsee normirenkaallakin pitkälle. Tietenkin vähän statusjuttu monilla nuo karkeammat renkaat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6024 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 31.08.2024 09:32 Viestin aihe: |
|
|
viisasverneri kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | viisasverneri kirjoitti: | Itsellä ei ole ollut ongelmia sepelin ja renkaiden kanssa. Nyt on Volvossa Nokian Hakka SUV alla eikä mitään ongelmaa. Tuntuu, että renkaat eivät juuri kulu edes normiajossa.
Toki täällä ei ole juurikaan nyrkinkokoista mursketta tiellä. Ja ainahan voi omalla ajokäytöksellä vaikuttaa. Pohja toki kolisee tien kiviin aina toisinaan. Eipä onneksi ole sähköauto. |
Ei se nyrkinkokoinen mitään haittaa. Vaan se kalliomurske, mikä menee kulutuspintaan. |
Meillä taitaa olla erilaiset tiet. Ymmärrän toki, mitä tarkoitat. |
Kaverilla meni Inarin teillä taannoin pakusta kaksi rengasta kerralla murskeella. Hommaa ei hoitanut enää siinä kohtaa kuin hinauspalvelu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 31.08.2024 19:46 Viestin aihe: |
|
|
Michelin, Continental ja Bridgestone. Siinä kova kolmikko joitten takia paikallinen hinuri eniten kävi hinailemassa autoja tietyömaan alaiselta tieltä. Keskiarvo oli 3 autoa / vrk reilu kuukauden ajan. Eihän nuo hinurit saa noista huudella mutta sillä meni jo hermot tuohon jatkuvaan eestaashinkkaamiseen. Mulla on ollut vaikeuksia bridgen ja contin kanssa ku oli 2 tonninen auto. Siirryin kiinalaisiin ja ongelmat loppui. Nytkin kiinalaiset, vaikka auto painaa jonku verran vähemmän.
Sitäkään ei saa kertoa että mitä autoja viedään lavetilla "ammattikorjaamoihin" eniten. Eli tästä kauas, 300 - 520 km päähän. Alkaa äFFällä, 4 kirjainta ja viimeinen kirjain ei ole D. Henkilöautoissa merkki yllätti. Ei ollu folkkari. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
Lähetetty: 02.09.2024 09:25 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | JaaA taas. Ajelin tavallisella RAV4 hybridillä 27 000 km, eli reilun vuoden ympäri kulutuksella 5,3 L/100 km auton näyttössä ja tuo testattuna piti jopa paikkansa, kun sen useamman kerran tarkistin. Land cruiserin näyttö taas ei ole niin tarkka ja näyttää hieman vähemmän, kuin todellinen.Saa sitten nähdä, mitä Land cruiser väittää syövänsä ja ehkä jaksan mitakin mitä syö 800 km matkalla jarrullinen teli kuomukärry mukana. Täytyyhän se nyt jo tässä kohtaa kattoa. Rohjake se kyllä on vaikka vasta reilut 20 vuotta ajeltu. |
No tuli heitettyä Hki-Vaasa-Hki keikka 2000 kg kuomukärryn kanssa. Ensimmäinen tankkaus oli 793 km ja tankkiin meni 73,02 L, eli kulutus 9,2 L/100 km ja auto näytti 9,0 L/100 km lukemaa. Tuossa oli jo mukana erilaisia kaupunkiajoja kärry kiinni koko reissun ajan. Ennen Nääswilleä paluumatkalla tankattuna ajoa vielä motaria Hki 267 km, josta auton näyttämä lopuille 8,5 L/100 km. Kyllä kärrynveto kulutusta nostaa näköjään kunnolla. Mennessä oli alhaisimmillaan näyttämä vielä 8,4 L/100 km Vaasaan tullessa, mutta kaupunkisahailu sitten nosti lukemaa reilummin. Ei tuo nyt kuitenkaan mitenkään törkeästi pysty sanomaan vievän. 1060 km sekaista ajoa maantie painotteisesti.
Vaihteisto öljyt ja iso huolto, eli kaikkien laatikkojen öljyt nyt vaihtoon, eli tuo edellinen oli vanhoilla öljyillä ja kattotaan vielä, mitä tuo syö, kun kunnollinen huolto tehty tänään. Ilman kärryä siis. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|