OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tikka T3 lukonkehyksen kierre
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Rouherukkanen



Liittynyt: 10 Maa 2019
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 07.09.2024 16:29    Viestin aihe: Tikka T3 lukonkehyksen kierre Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä on Tikka T3:n lukkorungossa oleva piipun kierre? Minulla on yksi hyvä Tikka M55:n kierteelle oleva piippu niin onko piipuissa sama lukkorungon kierre? Käykö piiput ristiin?

_____________

Otsikkoa korjattu, lukonkehys on eri asia kuin lukon runko (so. lukkorunko).

Admin
_________________
Entinen Tomy The Hunter
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13219

LähetäLähetetty: 07.09.2024 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama 1" 16 T.P.I. kierre niissä pitäisi olla. Sulkuväli ei välttämättä silti mene oikein edes T3.n välillä, puhumattakaan siitä kun valmistusajankohdissa on väliä 30-40v.

Hyvällä onnella piiput voi käyd ristiin ilman isompaa sepintää. Huonolla tuurilla sepän pitää vähän sorvailla joko piippua tai lukonkehystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17039
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 07.09.2024 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Sama 1" 16 T.P.I. kierre niissä pitäisi olla. Sulkuväli ei välttämättä silti mene oikein edes T3.n välillä, puhumattakaan siitä kun valmistusajankohdissa on väliä 30-40v.

Hyvällä onnella piiput voi käyd ristiin ilman isompaa sepintää. Huonolla tuurilla sepän pitää vähän sorvailla joko piippua tai lukonkehystä.


Ei kai nyt kukaan lukkokehykseen koske piiputushommissa sentäs....
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 3984

LähetäLähetetty: 07.09.2024 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

M55 piipussa kierre on lyhyempi mitä t3:ssa ja ainakin minun m55 piipussa on ulosvetäjän väistö, mitä taas ei ainakaan kaikissa m65 piipussa ole ja ei tosiaankaan t3 piipussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13219

LähetäLähetetty: 08.09.2024 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Solifer kirjoitti:
Sama 1" 16 T.P.I. kierre niissä pitäisi olla. Sulkuväli ei välttämättä silti mene oikein edes T3.n välillä, puhumattakaan siitä kun valmistusajankohdissa on väliä 30-40v.

Hyvällä onnella piiput voi käyd ristiin ilman isompaa sepintää. Huonolla tuurilla sepän pitää vähän sorvailla joko piippua tai lukonkehystä.


Ei kai nyt kukaan lukkokehykseen koske piiputushommissa sentäs....


Kyllä se lukonkehyksen blueprinttaus kannattaa tehdä samalla kun piippu on irti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rum
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2009
Viestejä: 2152

LähetäLähetetty: 08.09.2024 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan kellään omakohtasta kokemusta, että paljon vaikuttaa käyntiin täällä kotimaassa. Luulen että aika heikosti?

Jenkkihopinät pois tietty,
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13219

LähetäLähetetty: 09.09.2024 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Blueprinttaus tarkoittaa sitä että lukonpehyksen pää ja kierteet tarkistetaan ja TARVITTAESSA suoristetaan. Jenkkihöpinöiden mukaan T3x:n kehykset ovat "yleensä" niin suoria että toimenpiteitä ei tarvita. Koska kyseessä on kuitenkin massatuotantoase niin asiaa ei voi tietää ennen kuin tarkistaa juuri kyseisen aktion mikä on työn alla.

Väittäsiin että jos vääntää takaisin tehdaspiipun väljällä CIP-pesällä niin bluenprinttaus ei hyödytä mitään. Jos taas asennellaan jotain Shilen Match Gradea johon on tehty 6mm PPC pesä ahtaalla kaulla niin kaikki konstit kannattaa hyödyntää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
blues
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Elo 2008
Viestejä: 275

LähetäLähetetty: 09.09.2024 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Blueprinttaus tarkoittaa sitä että lukonpehyksen pää ja kierteet tarkistetaan ja TARVITTAESSA suoristetaan. Jenkkihöpinöiden mukaan T3x:n kehykset ovat "yleensä" niin suoria että toimenpiteitä ei tarvita. Koska kyseessä on kuitenkin massatuotantoase niin asiaa ei voi tietää ennen kuin tarkistaa juuri kyseisen aktion mikä on työn alla.

Väittäsiin että jos vääntää takaisin tehdaspiipun väljällä CIP-pesällä niin bluenprinttaus ei hyödytä mitään. Jos taas asennellaan jotain Shilen Match Gradea johon on tehty 6mm PPC pesä ahtaalla kaulla niin kaikki konstit kannattaa hyödyntää.


Kiinostaa tietää miten ko. koneistustyö tehdään ja mitä käytetään referenssinä suoristattaessa lukkorunkoa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13219

LähetäLähetetty: 10.09.2024 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minuakin kiinnostaisi tietää miten tuo käytännössä tehdään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26665

LähetäLähetetty: 10.09.2024 13:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota rataa ku mennään seuraavana tullaan lukonpään suoruuteen suhteessa kierre ja vois sanoo että kaikki pitäs siis linjata lukonpäähän...järkeä tai ei
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17039
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 10.09.2024 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://youtu.be/35c6BqxpYSs?feature=shared
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
blues
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Elo 2008
Viestejä: 275

LähetäLähetetty: 10.09.2024 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No, ainakin aseseppä tosta hyötyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13219

LähetäLähetetty: 10.09.2024 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennen muinoin USAssa Rem700:ia piti blueprintata kun laatukontrolli oli välillä vähän vaihtelevaa. Nykyään kaupasta saa valmiiksi oikeintehtyjä aktioita sen verran edullisesti että Rem700:n blueprinttaaminen ei rahalisesti nykyään ole kovin kustannustehokasta jos siitä pitää maksaa toiselle palkkaa. Oma työhän on toki ilmaista Smile

Viimeinen muokkaaja, Solifer pvm 11.09.2024 11:45, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5560

LähetäLähetetty: 10.09.2024 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutaman T3:en olen tarkastanut erilaisilla tulkeilla/värillä ja mittalaitteilla eikä niissä ollut sitä vertaa sanomista että olisi linjaamisesta ollut mitään hyötyä. Nykyaikaisilla työstökoneilla, kiinnittimillä ja mittalaitteilla tulee hyvinkin tasalaatuisia kappaleita.

Edelleen taitaa 10% mennä sulattoon ja loput 90% on toleranssien sisällä, ja sinne mahtuu myös niitä missä mitat on kohdallaan eikä toleranssien laidalla. Tässä on yksi syy miksi aseiden käynti on yksilöllistä, toinen käy törkeen hyvin ja toinen vastaava perus tarkkuus tasoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rum
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2009
Viestejä: 2152

LähetäLähetetty: 12.09.2024 00:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Solifer"]Ennen muinoin USAssa Rem700:ia piti blueprintata kun laatukontrolli oli välillä vähän vaihtelevaa. Nykyään kaupasta saa valmiiksi oikeintehtyjä aktioita sen verran edullisesti että Rem700:n blueprinttaaminen ei rahalisesti nykyään ole kovin kustannustehokasta jos siitä pitää maksaa toiselle palkk patin verran tarkastella


Ite oon kaks piiputtanu Jalosella, Bartlein 307/ Shilen SM 308. Remarin kehykseen ja sulkunonat vaan tåsmåttiin.

Ja käyntihaliuja oli. molemmissa, Shilenin käyntiä voi tarkastella tarkkuus osiossa. olikohan jossain 290:sin paikkeilla?

Entiiä paljonko Blueprinttaus olis käyntiä parantanu 300m?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com