OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7186

LähetäLähetetty: 09.09.2024 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Mullakin oli Sonatassa linglongit. Ja ihan uudet ostin.. ei oo koskaan ennen eauto puskenu ja sutinu sateella niin pal kun linglongit teki. Sadekelin renkaina aivan jäätävän huonot. En osta toista kertaa moisia passkoja.


Takaveto tai auto joka on rakennettu, ei puske. Sutimisen estokin on olemassa.

Jäin hetkeksi miettimään että mikä etuveto oli hyvä. Ne oli Bora tai Galaxy. Tosi tasapainoisia etuvedoiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 6023
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 09.09.2024 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi olla joo, mä en vaan ite enää osta takavetoja..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7186

LähetäLähetetty: 09.09.2024 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Voi olla joo, mä en vaan ite enää osta takavetoja..


Minä en osta enää muita ku takavetoja. Jos siinä kylkiäisenä on etuakseliin liitetty etuveto niin ok. Tönkkö kardaani taakse ja loput on mitä on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 09.09.2024 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
JaaA taas. Ajelin tavallisella RAV4 hybridillä 27 000 km, eli reilun vuoden ympäri kulutuksella 5,3 L/100 km auton näyttössä ja tuo testattuna piti jopa paikkansa, kun sen useamman kerran tarkistin. Land cruiserin näyttö taas ei ole niin tarkka ja näyttää hieman vähemmän, kuin todellinen.Saa sitten nähdä, mitä Land cruiser väittää syövänsä ja ehkä jaksan mitakin mitä syö 800 km matkalla jarrullinen teli kuomukärry mukana. Täytyyhän se nyt jo tässä kohtaa kattoa. Rohjake se kyllä on vaikka vasta reilut 20 vuotta ajeltu.


No tuli heitettyä Hki-Vaasa-Hki keikka 2000 kg kuomukärryn kanssa. Ensimmäinen tankkaus oli 793 km ja tankkiin meni 73,02 L, eli kulutus 9,2 L/100 km ja auto näytti 9,0 L/100 km lukemaa. Tuossa oli jo mukana erilaisia kaupunkiajoja kärry kiinni koko reissun ajan. Ennen Nääswilleä paluumatkalla tankattuna ajoa vielä motaria Hki 267 km, josta auton näyttämä lopuille 8,5 L/100 km. Kyllä kärrynveto kulutusta nostaa näköjään kunnolla. Mennessä oli alhaisimmillaan näyttämä vielä 8,4 L/100 km Vaasaan tullessa, mutta kaupunkisahailu sitten nosti lukemaa reilummin. Ei tuo nyt kuitenkaan mitenkään törkeästi pysty sanomaan vievän. 1060 km sekaista ajoa maantie painotteisesti.
Vaihteisto öljyt ja iso huolto, eli kaikkien laatikkojen öljyt nyt vaihtoon, eli tuo edellinen oli vanhoilla öljyillä ja kattotaan vielä, mitä tuo syö, kun kunnollinen huolto tehty tänään. Ilman kärryä siis.


Tuli heitettyä pohjoisen keikka ääriään täydellä autolla. Laskettu kulutus 8,14 L/100 km ja matkaa kertyi 2760 km. Mennessä ensimmäinen tankkaus autolla näytti 8,4 L/100 km lukemaa ja palatessa viimeinen näytti 7,5 L/100 km. Tänään kävin Tsadissa viimeisen tankkauksen jälkeen ja 76 km pätkän jälkeen näyttö 6,9 L/100 km 60-80-100 ajoa ja seka ajoa motari ja liikennevaloja mukana.. Auton mittari valehtelee tarkastetusti 0,2 L/100 km. Kyllä kunnossa olevalla Land cruiserilla pääsee suhteellisen vähällä omasta mielestä, jos haluaa. Nuo luvut sisältää kaikki mettäteitä ym ajot Hki-Kaamanen väliltä. Kohtuu rehvakasta kyytiä pohjoiseen ja lepsummin takas.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5564

LähetäLähetetty: 10.09.2024 05:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Jäin hetkeksi miettimään että mikä etuveto oli hyvä. Ne oli Bora tai Galaxy. Tosi tasapainoisia etuvedoiksi.


Ei ole olemassa hyviä etuvetoja, mutta pakko niillä on ajaa kun juurikaan muuta ei ole tarjolla. Vika takaveto oli bemari ja paras talviauto ikinä, kertaakaan ollut jumissa tai vaikeuksissa ja kääntyy aina kun rattia kääntää. Ikinä saanut sitä puskemaan joka on arkipäivää etuvetojen kanssa, toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 6023
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 10.09.2024 07:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Voi olla joo, mä en vaan ite enää osta takavetoja..


Minä en osta enää muita ku takavetoja. Jos siinä kylkiäisenä on etuakseliin liitetty etuveto niin ok. Tönkkö kardaani taakse ja loput on mitä on.



Laitetaan tähän sellainen varaus, että jos löydän takavetopakettiauton jolla nostaa veneen syksyllä rampista kuin rampista ja joka lähtee saviselta pellolta syksyllä jahtipäivän päätteeksi liikkeelle, niin voin ostaa.

Viiimeinen takavetoni oli w211 ja menihän se hyvin lumessa Avangardena vielä, mutta ne typerät viat joita siinä oli koko ajan, sai karsastamaan koko merkkiä. Ehkä turhaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 21.09.2024 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Land cruiseriin vaihdettiin kaikki öljyt vaihdelaatikkoa myöden ja rikkoontunut kusipumppu tuli korjattua. Laitoin Kent Adblue lisäainetta, jotta anturit vähän puhdistuisi ja hyvältä vaikuttaa.
Viimeisin tankillinen ajettu rapiat 500 km normaalia omaa profiilia ilman peräkärryä ja auto näyttää 6,8 L/100 km. Motaria ei ole tuohon tullut ja pääsääntöisesti 80 aluetta. Vaihdelaatikon öljynvaihdon huomasi todella selvästi ajomukavuuden paranemisena, joten kannatti tehdä täyshuuhtelu ja lisäaineet vielä päälle. On meinaan ihan eri asia, kuin laskea se 3 L ulos ja laittaa sama takaisin. Nyt tuli 12 L, pesuaineet ja täysvaihto + jälkihuoltoaine. Ylivaihteita on 5 ja 6:n, jotka haluaa nyt lukittua kuin uudessa, eikä mitään turbiini luistatus fiilistä ole. Öljynvaihto automaatteja ei ole läheskään kaikilla Toyotahuolloilla, eikä muulla tavoin kannata vaihtoa yrittää tehdä, jos laatu edes vähän kiinnostaa, kun maksaa kuitenkin.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman


Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 21.09.2024 14:14, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hulukkonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Hei 2012
Viestejä: 88
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 21.09.2024 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin tutustumassa uuteen Dacia Dusteriin. Aika hyvän näköinen omaan silmään. Koeajo jäi suorittamatta sillä muutama muukin oli jonossa ennen mua. Nelivetomallin lähtöhinta n. 28900€. Siihen kun lisää välttämättömät vetokoukun, moottorilämmittimen ja talvirenkaat onkin hinta jo 33000€.
Alkuperäinen halvan maasturin idea on siis mennyttä.
_________________
joopa se joo ja niinpä se kyllä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15792

LähetäLähetetty: 21.09.2024 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö tuo ole sittenkin aika halpa. Vaimo osti joskus (sen jeesuksen vanhan) volvo V70:n TDS:stä, siellähän kaikki maksoi erikseen. Kaveri osti juuri uuden Dusterin, joskin kuulemma edellistä mallia, sai vissiin "halvalla". Kuulosti tyytyväiseltä.

Mulla on reilu 10 v vanha malli, olen ollut tyytyväinen, tuskin osaan tai uskallan hyödyntää kaikkia ominaisuuksia. Vaimolla oli joku viikko sitten viikonloppupäivystys ja pojalla gines niin mentiin tytön kanssa vaimon riemuksi pöndelle. Kun vaimolla on se uusi residenssi niin ajeltiin siinä vähän ympäriinsä, vaimo kuskina, minua kyllä hirvitti kun veti laakerisoralla. Taisin kommentoidakin "ei meillä taida olla kiire", "ihan normaalia tämä on". Kun listasi "tuttuja" paikkoja niin tyyli oli "tuossa oli", hetki sitten. Kodiaqista on joskus ollut vetosilmukka hukassa, Dusteri pysyi kuitenkin tiellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
impe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2004
Viestejä: 607
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.09.2024 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Land cruiseriin vaihdettiin kaikki öljyt vaihdelaatikkoa myöden ja rikkoontunut kusipumppu tuli korjattua. Laitoin Kent Adblue lisäainetta, jotta anturit vähän puhdistuisi ja hyvältä vaikuttaa.
Viimeisin tankillinen ajettu rapiat 500 km normaalia omaa profiilia ilman peräkärryä ja auto näyttää 6,8 L/100 km. Motaria ei ole tuohon tullut ja pääsääntöisesti 80 aluetta. Vaihdelaatikon öljynvaihdon huomasi todella selvästi ajomukavuuden paranemisena, joten kannatti tehdä täyshuuhtelu ja lisäaineet vielä päälle. On meinaan ihan eri asia, kuin laskea se 3 L ulos ja laittaa sama takaisin. Nyt tuli 12 L, pesuaineet ja täysvaihto + jälkihuoltoaine. Ylivaihteita on 5 ja 6:n, jotka haluaa nyt lukittua kuin uudessa, eikä mitään turbiini luistatus fiilistä ole. Öljynvaihto automaatteja ei ole läheskään kaikilla Toyotahuolloilla, eikä muulla tavoin kannata vaihtoa yrittää tehdä, jos laatu edes vähän kiinnostaa, kun maksaa kuitenkin.


Minkä vuosimallin LC kyseessä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 23.09.2024 01:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2016 kusimoottorilla.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
overkill
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2009
Viestejä: 1489

LähetäLähetetty: 23.09.2024 07:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotkut vain osaa tuon taloudellisen ajon ja toiset eivät. Itseni on pakko lukea tuohon en osaa kun siitä oikein todistekin löytyy.

Eli paras jahti auto itsellä on ollut 500 G mersu. Ehdin silllä jotain vajaa 100tkm noin ajamaan kunnes möin pois ja oikeastaan vain ja ainoastaan juuri tuon kuluksen vuoksi. Siinä vaiheessa elämää räjähti ajokilometrit todella suuriksi niin eipä oikein muuta vaihtoehtoa ollut kuin auton vaihto.

Mutta siitä kulutuksesta niin omalla ajolla auto vei keskiarvolta 20l/100km ja siinä oli oikieastaan minun sen aikaiset kaikki ajot sekaisin. Matka ajossa meni noin keskimäärin 18l/100km ja siihen sai ohitella jonkin verran rajummin. Joskus tuli oikein ajatuksen kanssa ajeltua niin taloudellisesti kuin ikinä osasin niin käytännössä alle 16l/100km en sillä kyllä päässyt mitenkään. Ja sitten toisessa ääripäässä noin 100km matkalla isoa tietä ja siinä paloi noin 70l polttoainetta. Cool

Mutta sitten se todistus omasta taloudellisen ajon puutteesta niin törmasin sattumalta muutama vuosi auton myymisen jälkeen sen nykyiseen omistajaan niin siis juuri sama auto oli kaverin vaimolla kauppa autona eli autolla ajettiin vain kaupunki ajoa ja tuli kulutuksesta puhetta niin kuulemma auto menee kaikki ajot sekaisin alle 13l/100km kulutuksella. Shocked Pakko kyllä myöntää että jotkut vain osaa joko valehdella jopa itselleen niin että uskovat höpinät tai toinen on että osaavat vain niin paljon paremmin tuon taloudellisen ajon kuin mitä itse osaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NV
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Lok 2014
Viestejä: 175

LähetäLähetetty: 23.09.2024 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

overkill kirjoitti:
Jotkut vain osaa tuon taloudellisen ajon ja toiset eivät. Itseni on pakko lukea tuohon en osaa kun siitä oikein todistekin löytyy.

Eli paras jahti auto itsellä on ollut 500 G mersu. Ehdin silllä jotain vajaa 100tkm noin ajamaan kunnes möin pois ja oikeastaan vain ja ainoastaan juuri tuon kuluksen vuoksi. Siinä vaiheessa elämää räjähti ajokilometrit todella suuriksi niin eipä oikein muuta vaihtoehtoa ollut kuin auton vaihto.

Mutta siitä kulutuksesta niin omalla ajolla auto vei keskiarvolta 20l/100km ja siinä oli oikieastaan minun sen aikaiset kaikki ajot sekaisin. Matka ajossa meni noin keskimäärin 18l/100km ja siihen sai ohitella jonkin verran rajummin. Joskus tuli oikein ajatuksen kanssa ajeltua niin taloudellisesti kuin ikinä osasin niin käytännössä alle 16l/100km en sillä kyllä päässyt mitenkään. Ja sitten toisessa ääripäässä noin 100km matkalla isoa tietä ja siinä paloi noin 70l polttoainetta. Cool

Mutta sitten se todistus omasta taloudellisen ajon puutteesta niin törmasin sattumalta muutama vuosi auton myymisen jälkeen sen nykyiseen omistajaan niin siis juuri sama auto oli kaverin vaimolla kauppa autona eli autolla ajettiin vain kaupunki ajoa ja tuli kulutuksesta puhetta niin kuulemma auto menee kaikki ajot sekaisin alle 13l/100km kulutuksella. Shocked Pakko kyllä myöntää että jotkut vain osaa joko valehdella jopa itselleen niin että uskovat höpinät tai toinen on että osaavat vain niin paljon paremmin tuon taloudellisen ajon kuin mitä itse osaan.


G mersu on takuulla isoruokasempi kun ML, ja ei tolla MLn kasikoneella pääse matka-ajossa alle 13 satasella. Sekalainen kulutus pyörii siinä 16-18 välillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7186

LähetäLähetetty: 23.09.2024 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

overkill kirjoitti:
Jotkut vain osaa tuon taloudellisen ajon ja toiset eivät. Itseni on pakko lukea tuohon en osaa kun siitä oikein todistekin löytyy.

Eli paras jahti auto itsellä on ollut 500 G mersu. Ehdin silllä jotain vajaa 100tkm noin ajamaan kunnes möin pois ja oikeastaan vain ja ainoastaan juuri tuon kuluksen vuoksi. Siinä vaiheessa elämää räjähti ajokilometrit todella suuriksi niin eipä oikein muuta vaihtoehtoa ollut kuin auton vaihto.

Mutta siitä kulutuksesta niin omalla ajolla auto vei keskiarvolta 20l/100km ja siinä oli oikieastaan minun sen aikaiset kaikki ajot sekaisin. Matka ajossa meni noin keskimäärin 18l/100km ja siihen sai ohitella jonkin verran rajummin. Joskus tuli oikein ajatuksen kanssa ajeltua niin taloudellisesti kuin ikinä osasin niin käytännössä alle 16l/100km en sillä kyllä päässyt mitenkään. Ja sitten toisessa ääripäässä noin 100km matkalla isoa tietä ja siinä paloi noin 70l polttoainetta. Cool

Mutta sitten se todistus omasta taloudellisen ajon puutteesta niin törmasin sattumalta muutama vuosi auton myymisen jälkeen sen nykyiseen omistajaan niin siis juuri sama auto oli kaverin vaimolla kauppa autona eli autolla ajettiin vain kaupunki ajoa ja tuli kulutuksesta puhetta niin kuulemma auto menee kaikki ajot sekaisin alle 13l/100km kulutuksella. Shocked Pakko kyllä myöntää että jotkut vain osaa joko valehdella jopa itselleen niin että uskovat höpinät tai toinen on että osaavat vain niin paljon paremmin tuon taloudellisen ajon kuin mitä itse osaan.


Todistetusti ajoin 3,3l patrollilla alle kympin 700 km siirtymän. Kauhea myötätuuli. Takas tullessa koukussa venetraileri veneineen ja vei 19 l/100 km.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3887

LähetäLähetetty: 26.09.2024 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuo kulutus on pysynyt varsin kohtuullisena vieläkin. Tuohon sisältyy siis peräkärry ( 2000 kg,telikuomu) 130 km ja Hki-Mikkeli motari ajoa ym seka ajamista. Näyttämä vaihtui just 7,0 L/100 km lukemaan ennen tankkausta, mutta voisi pitää, että näytti 7,1 lukemaa. 1076,5 km ja tankkiin meni 79 L, josta laskettu 7,3 L/100 km. Peräkärryn veto nosti ensin kulutuksen 6,8:sta 7,3:een ja motarin pätkä laski sen lopulta mittarille jarruttaessa 7,0 lukemaan. Hyvin rullaa Land cruiser. Ei kannata ainakaan verrata noihin perusromuihin, mitä täälläkin näyttää monilla olevan otettuna verrokiksi. Mulla on autot ollu aina kohtuu viimeisen päälle kunnossa, jos niillä ajelen. Laakerit ei jurise, jarrut ei laahaa koskaan. Aikanaan noilla HJ 200:lla 4,5 L V8 koneella ajellessa oli kulutus 10,2 L/100 km, eli valmistajan ilmoittama ja silloin ei ollut vielä MY dieseliä saatavilla. 3,0 L versio 5-vaihteisella automaatilla on todellakin ihan eri auto 2,8 L versioon verrattuna.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman


Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 26.09.2024 22:15, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251  Seuraava
Sivu 247 Yht. 251

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com