Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4421
|
Lähetetty: 15.09.2024 13:06 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Tästä legenda. Mettähallitus menee milloin mihinkin...autoilla. Oli uusi hakkuualue mihin tehtiin syksyllä tie. Keväällä hullutuksen suunnittelijat ja muut sinne palstoja suunnittelemaan, ja ettei ollut hyvinvointipäivätkin suunnitelmissa. Alussa oli ylämäki jota pitkin mentiin. Ekaksi Hiace tarttu siihen, seuraavaksi tarttuivat Land Cruiserit, Hiluxit meni melkein mäen päälle ja sukulaismies ajoi sinne ylös keskimoottori-transportterilla hinaamaan Hiluxit pois rinteestä. Jotka, Hiluxit, sitten hinasivat Cruiserit ylös. Hiacet jäi alas. No se ei yllättänyt koska olen menny etuvetogolfilla paikasta mistä 4-veto hiace ei mennyt.
Maaperä/paino/renkaat/kaivamisominaisuudet/kaasupoljin. Kukaan ei arkiajossa aja off-road renkailla eli käytännössä maasto-ominaisuus on kiinni erilaisista asioista kuin hoksataankaan.
Täällä vieläkin työkäytössä useita noita keskimoottori-transporttereita joihin vaihdettu 1,9 tdi, koska ne vain on hyviä. Eivät tarvi vinssiä, toki noissa ei ole vinssin paikkaakaan. |
Noissa "tölkeissä" on tehtaalla jo laitettu lukot ja kaikki 4-pyörää vetää, siitä se ero tulee. Noi ns 4-vedothan on pääsääntöisesti niin että 1 pyörä vetää takana ja 1 edessä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 15.09.2024 13:38 Viestin aihe: |
|
|
Mettäkoululla oli noita, ihmeen hyviä menemään. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6025 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 15.09.2024 15:49 Viestin aihe: |
|
|
Takamoottori niis on eikä keskimoottori. Ittelläkin yks T3 ollu jja armeijassa niillä tuli ajettua paljon. Kepitti land cruiserit, uatzit jne mäkinousuissa 6-0 heittämällä. Vuosangassa joskus ajolerillä tehtiin moista testiä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TA Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Huh 2014 Viestejä: 2365
|
Lähetetty: 15.09.2024 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Eikö nämäkin ole tuuppareita? _________________ Eksyvä ei tietä kysy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rausku Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hel 2018 Viestejä: 455
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 15.09.2024 16:18 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Takamoottori niis on eikä keskimoottori. |
no niimpäs onkin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6025 Paikkakunta: 06/09
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
rausku Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hel 2018 Viestejä: 455
|
Lähetetty: 15.09.2024 17:16 Viestin aihe: |
|
|
Asiaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 15.09.2024 23:48 Viestin aihe: |
|
|
Jaa ne on koplanneet vinssinki tuohon.
T3:n ongelma oli moottori. TD paikassa mihin ei saanu kunnon jäähdytystä. Ne kuumeni. Josta johtui että öljyt ja vedet meni sekaisin. Siksi noita koneita putkitettiin ulkopuolisella putkituksella. Pelastuksena tuli 1,9 TD. Kone on sama ku 1,6, vain sylinterit pidempiä eli "heittämällä" paikalle. Varmastikin kovempi vääntö ja parempi kytkin, koska lämpöongelmat loppui. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6025 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 16.09.2024 18:20 Viestin aihe: |
|
|
Ja 1.6 td koneista lähti kampiaksilan päästä jakohihnapyörän lukitus irti. Mullakin lähti, ja seurauksena venttiilit mäntiin.
Mutta oli mukava auto ajella. Italiassa kävin Gardajärven kiertämässä ympäri. Vaan olihan se vähän nuhainen masiina vuoristossa ajella, vaikka olikin syötöt ruuvattu tappiin ja turboversio 😂
Se wasserbokseri olkin jo tehokkaampi, mutta koneena vielä huonompi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jansir Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Hel 2016 Viestejä: 720 Paikkakunta: Napapiirin antisankari
|
Lähetetty: 28.09.2024 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Tuli käytyä länsinaapurissa auto-ostoksilla. 2017 Hilux tarttui mukaan. Kaikilla herkuilla mitä silloin on ollut saatavilla lukuunottamatta webastoa tai edes defaa. Ja on pidempihyttinen lavakatteella. Saa katsoa kuinka toimii.
Oli suhteellisen edullinen Suomen hintoihin verrattuna, ajettu 182000km. Saa katsoa kuinka verottaja rankaisee tästä ostoksesta.
Ja hyvä koeajo oli kun Tukholmasta Rovaniemelle 13 tuntiin. Ja eilen tuli seuraava testiajo 700km. Hyvin tuntuu pelaavan ja kulutus kohtuullinen 8l/100km nopeusrajoitusten mukaisesti ajettuna. _________________ En tiedä mistään vielä mitään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 28.09.2024 21:27 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Ja 1.6 td koneista lähti kampiaksilan päästä jakohihnapyörän lukitus irti. Mullakin lähti, ja seurauksena venttiilit mäntiin.
Mutta oli mukava auto ajella. Italiassa kävin Gardajärven kiertämässä ympäri. Vaan olihan se vähän nuhainen masiina vuoristossa ajella, vaikka olikin syötöt ruuvattu tappiin ja turboversio 😂
Se wasserbokseri olkin jo tehokkaampi, mutta koneena vielä huonompi. |
Eka diisselivolsu, henkilömalli, oli sillä surullisen kuuluisalla 1,5D:lla. Kesti sekin mutta kori ruostui. Seuraava oli jo isolohko eli 1,6. Kolmaskin oli isolohko. 470 tkm, 560 tkm ja 370 tkm oli noitten kilometrit ku vein ne vaihtokauppaan. Miksi viimeinen noin vähän ? Oli vain niin kylmä auto että ei sillä vastasyntynyttä viittiny kuskata lapin reissuille. Moottoreihin ei mitään remonttia, paitti hehkut, ja lisäksi tuo 1,5D leikkas kiinni 250 tkm kohdalla ja se korjattiin ja meno jatkui reilu parisataa.
Miksi leikkas ? Laturin laakeri hirtti kiinni ja katkaisi remmin. Edellinen auto, Fiat , oli erillisellä vesipumppuremmillä ja en älynnyt olla asiasta huolissaan. Oli 10-15 sec ku kone sammui remmin katkeamisen jälkeen. Lämpömittari ei kerinnyt reagoida.
Hienoja laiskoja moottoreita mutta ei kestäneet pakussa niinkuin olisi pitänyt. Seuraajilla, 1,9 TD /TDi/PWD, ajoinkin sitten paljon ja TD/TDi toimii myös pakussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17059 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 08.10.2024 16:24 Viestin aihe: |
|
|
Voi hyvää päivää taas kun myytäviä autoja soittelin läpitte, useamman hiluxin ja isuzun...
Sain siis kuvia alustasta ja rungosta, kyllä hankkii olla ruosteessa läpitte kaikki....
No yksi pisti nyt silmään joukosta ja vaikka olikin vähän vanhempi niin kunto vaikutti paremmalle kuin 5-6v uudemmissa....
Oli kaukana joten otin riskin ja tilailin sen lähimpään toimipisteeseen sitten parinsadan kuluilla.....
Osui aikalailla speksit nappiin ja kilometrit samoin.
Jännityksellä katsomaan sitten loppuviikosta. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17059 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 09.10.2024 19:33 Viestin aihe: |
|
|
No sehän jäi näppiin.
-4-ovinen(kaappari)
-alle 150t ajettu
-2.5l ketjukone tuplaturbo?
-163hv
-kova lavakate
-hinta reiluu alle 20k
-pellit priimat ja runko kunnossa.
-vakkari
-ilmastointi toki
-vetokoukku
Puutteina toiset kummit, valorauta ja valo sekä astinlaudat. No äkkiä katsottuna renkaat nissanin käy tuohon päikseen.... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 336
|
Lähetetty: 09.10.2024 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Hihnalla siinä on jakopää, jossa vaihtoväli 120tkm. Kannattaa vaihtaa ajoissa. Turboja on yksi. Asiallisen pelin olet löytänyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|