OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 248, 249, 250, 251  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.10.2024 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En kyllä nyt osta tuota väitettä kovin kevyesti. Nopea googlaus toi diesel Dusterin manuaalin esiin vuodelta 2015, ja siinä on ohje Adbluen käytöstä.

Pakollisuus määrätään EU6 standardissa ja se on astunut kovimmillaan voimaan syyskuussa 2015, ja sen ajankohdan jälkeen on kaikki uudet dieselautot pitänyt tullla tehtaalta ulos kusivehkein. Jos niin ei ole, ne lienevät jotain vanhempaa varastoa ennen 9/2015 aikaa, tai sitten joku anottu poikkeus ko. teknologian omaksumisen suhteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.10.2024 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuollainen tuli vastaa Daciasta:
**
The Euro 6 engine (K9K 872/873/874) didn't appear in the Duster until MY2018. On a 2017 you should have the Euro 5 spec K9K 896/656 engine which doesn't require AdBlue.
**
Eli on äköjään kuten Horst kertoi. Millähän ihmeellä ovat saaneet moisia koneita pitää reilun 2v kauemmin tuotannossa 🤔

Ja syy oli tämä:

The Euro 5 version had a 5th diesel injector in the DPF behind the engine. The Continental piezo injectors were programmed to deliver a post & late injection into the cylinder. So some unburnt fuel goes into the exhaust. This would automatically work. A well maintained engine will meet the Euro 6 standard.


Viimeinen muokkaaja, Tumpeelo pvm 31.10.2024 00:01, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 335

LähetäLähetetty: 30.10.2024 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
En kyllä nyt osta tuota väitettä kovin kevyesti. Nopea googlaus toi diesel Dusterin manuaalin esiin vuodelta 2015, ja siinä on ohje Adbluen käytöstä.

Pakollisuus määrätään EU6 standardissa ja se on astunut kovimmillaan voimaan syyskuussa 2015, ja sen ajankohdan jälkeen on kaikki uudet dieselautot pitänyt tullla tehtaalta ulos kusivehkein. Jos niin ei ole, ne lienevät jotain vanhempaa varastoa ennen 9/2015 aikaa, tai sitten joku anottu poikkeus ko. teknologian omaksumisen suhteen.


No kyllä sinä sen sillä pikaisella googlauksella saat myös selville, että asia on noin kuten tuossa kirjoitan kyseisten automallien kohdalla. Daciassakaan ei ole tuota adblueta vasta kuin II generaation Dusterissa, joka tuli myyntiin 2018. Ja tuota on vieläpä ilman adblueta sekä sillä blue tdi tms. koneella, josta adblue systeemit löytyy. 2015 Dusterissa ei ole ollut yhdessäkään Suomi mallissa adblueta.

Tässä on kyse siitä täyttääkö moottori eur 6 vaatimukset jo silloisen NEDC testisyklin mukaan, jos täyttää niin ureaa ei tarvittu. Mutta vähän myöhemmin kun testisykli muuttui WLTP perusteiseksi, niin siitä alkan urea oli ns. pakollinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 31.10.2024 00:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, oikeassa olet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7183

LähetäLähetetty: 31.10.2024 00:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pittää kai alkaa tutkimaan bensavehkeitä. 5-6 tuhatta kilsaa/vuosi ei ole paljoa. 500-800 litraa/vuosi. Vaan mistä rungollinen the kestävä ??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7183

LähetäLähetetty: 31.10.2024 00:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Horst kirjoitti:


90-luvun Hiluxeista ja Cruisereista kaikki tai suurin osa on jo siinä iässä ja kunnossa, että ilman uudelleen rakentamista niillä ei aja montaakaan vuotta. Ostaisin 2000-luvun Hiluxin, ja sitäkin voi joutua jo hitsaamaan heti tai lähivuosina, jos ei löydä mitään poikkeusyksilöä. Miksei Isuzukin olisi hyvä. Kokemusta ei tietenkään ole, mutta Pathfinderiä en ole kuullut juuri kenenkään kehuneen ja eikö se ole enemmänkin citymaasturi noihin muihin verrattuna.[/quote]

Pathfinder ei ole citymaasturi. Se on kone.

Nuo 90-luvun tojotat kiinnostaa siksi ku se rungon korjaaminen on jopa helppoa. Siihen ruostesuojaus ja ne kestää. Uudempien korjaus on kysymysmerkki.

Paljon ajanu 2008 (2006 ?) Hiluxilla jossa 3 l ja automaatti. Tykkään.


Viimeinen muokkaaja, Peltsu pvm 31.10.2024 00:54, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 335

LähetäLähetetty: 31.10.2024 00:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Pittää kai alkaa tutkimaan bensavehkeitä. 5-6 tuhatta kilsaa/vuosi ei ole paljoa. 500-800 litraa/vuosi. Vaan mistä rungollinen the kestävä ??


Bensana ei taida noista saada kuin Cruiseria. Toki Pajeroa olisi myös, mutta se ei ollut listalla eikä rungollisia ole enää kuin 80-90 luvun mallit. Luulisi, että dieseli hiluxit ja se Isuzu noista vaihtoehdoista olisi huolettomimmat. Ja miksipä ei 90- luvun Hiluxia sepittäisi, jos intoa siihen hommaan on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7183

LähetäLähetetty: 31.10.2024 01:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Horst kirjoitti:
Peltsu kirjoitti:
Pittää kai alkaa tutkimaan bensavehkeitä. 5-6 tuhatta kilsaa/vuosi ei ole paljoa. 500-800 litraa/vuosi. Vaan mistä rungollinen the kestävä ??


Bensana ei taida noista saada kuin Cruiseria. Toki Pajeroa olisi myös, mutta se ei ollut listalla eikä rungollisia ole enää kuin 80-90 luvun mallit. Luulisi, että dieseli hiluxit ja se Isuzu noista vaihtoehdoista olisi huolettomimmat. Ja miksipä ei 90- luvun Hiluxia sepittäisi, jos intoa siihen hommaan on.


Ei ole ongelma sepittää 90-luvun Hiluxia mukaanlukien J80/J90 . Isuzu vaikuttaa hyvältä myös kukkarolle. Bensaversio pitää olla iso.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17040
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 31.10.2024 09:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minäpä ostin isuzun d-maxin sitten lopuseltaan ja toistaiseksi tyytyväinen olen ollut.

-2.5l ketjukone
-tuplaturbo 163hv
-142tkm mittarissa
-2013vm
-6-vaihteinen manuaali.
-kova kate
-täys merkkihuoltokirja
-4 ovinen kaappari.

Maantiekulutus mitä tuossa ehtinyt niin 8.5l/100km, mukava ajaa tielläkin. Hinta jos olisi ruosteettoman hiluxin löytänyt niin 10000e halvempi mutta kun ei löytynyt niin tämä oli helppo valinta.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 31.10.2024 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Minäpä ostin isuzun d-maxin sitten lopuseltaan ja toistaiseksi tyytyväinen olen ollut.

-2.5l ketjukone
-tuplaturbo 163hv
-142tkm mittarissa
.



Jos tuo olisi klonkswagen, niin kyllä pelottaisi turbojen kohdalla jo noilla kilometreillä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2633

LähetäLähetetty: 31.10.2024 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pienillä kilsoillahan tuo on, niin no joo jos olis klonks... mutta mikä on neliovinen kaappari? Eikö tuplakoppi näissä ole ihan neljällä normiovella? Siinä lyhyessä space cabissä on ne aukon isontimet nurinperin, tai no ehkä nekin on ovia jos niin aattelee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 17040
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 31.10.2024 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

äRPee kirjoitti:
Pienillä kilsoillahan tuo on, niin no joo jos olis klonks... mutta mikä on neliovinen kaappari? Eikö tuplakoppi näissä ole ihan neljällä normiovella? Siinä lyhyessä space cabissä on ne aukon isontimet nurinperin, tai no ehkä nekin on ovia jos niin aattelee.


Niinno on niissä saranat ja mahdollistavat takahytin käytön.

Joo jos volkkari olisi niin en varmaan olisi arvannut, nyttemmin uudet hiluxit käyttävät myös tuplaa.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10297
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 31.10.2024 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:

Pathfinder ei ole citymaasturi. Se on kone.


Löytyykö yhtään Patikkaa, josta ei ois kone jo kilahtanut? Nehän alko laueta jo uutena.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 335

LähetäLähetetty: 31.10.2024 12:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Peltsu kirjoitti:

Pathfinder ei ole citymaasturi. Se on kone.


Löytyykö yhtään Patikkaa, josta ei ois kone jo kilahtanut? Nehän alko laueta jo uutena.


Tuskin löytyy, mutta kyllä niillä vaihtokoneilla ajavat vielä tänäkin päivänä. Eikö noistakin ensimmäiset ole pian 20 vuotiaita autoja. Näyttäisi, että ovat halpoja ostaa mutta kalliita pitää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5996
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 01.11.2024 23:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/03184be6-74f1-4565-ab85-db5291a9cf89

Heh, tuuppasin just uudeltamaalta 360km aamuksi hirvijahtiin landelle. Lunta tuli lähes koko matkan ja ulosajoja näkyi, ja sinisiä valoja vilkkui vähän väliä. Parkanon korvilla 10cm lunta maassa ja kitkarengasmiehet matelee 60kmh ohituskaistatietä ja minä poika pyyhin 100kmh ohituskaistalla ohi, kuin kesäkelillä.

Kyllä onni on uusi auto, uudet nastarenkaat ja neliveto 🥰
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 248, 249, 250, 251  Seuraava
Sivu 249 Yht. 251

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com