Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5996 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 30.10.2024 23:46 Viestin aihe: |
|
|
En kyllä nyt osta tuota väitettä kovin kevyesti. Nopea googlaus toi diesel Dusterin manuaalin esiin vuodelta 2015, ja siinä on ohje Adbluen käytöstä.
Pakollisuus määrätään EU6 standardissa ja se on astunut kovimmillaan voimaan syyskuussa 2015, ja sen ajankohdan jälkeen on kaikki uudet dieselautot pitänyt tullla tehtaalta ulos kusivehkein. Jos niin ei ole, ne lienevät jotain vanhempaa varastoa ennen 9/2015 aikaa, tai sitten joku anottu poikkeus ko. teknologian omaksumisen suhteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5996 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 30.10.2024 23:56 Viestin aihe: |
|
|
Tuollainen tuli vastaa Daciasta:
**
The Euro 6 engine (K9K 872/873/874) didn't appear in the Duster until MY2018. On a 2017 you should have the Euro 5 spec K9K 896/656 engine which doesn't require AdBlue.
**
Eli on äköjään kuten Horst kertoi. Millähän ihmeellä ovat saaneet moisia koneita pitää reilun 2v kauemmin tuotannossa 🤔
Ja syy oli tämä:
The Euro 5 version had a 5th diesel injector in the DPF behind the engine. The Continental piezo injectors were programmed to deliver a post & late injection into the cylinder. So some unburnt fuel goes into the exhaust. This would automatically work. A well maintained engine will meet the Euro 6 standard.
Viimeinen muokkaaja, Tumpeelo pvm 31.10.2024 00:01, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 335
|
Lähetetty: 30.10.2024 23:58 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | En kyllä nyt osta tuota väitettä kovin kevyesti. Nopea googlaus toi diesel Dusterin manuaalin esiin vuodelta 2015, ja siinä on ohje Adbluen käytöstä.
Pakollisuus määrätään EU6 standardissa ja se on astunut kovimmillaan voimaan syyskuussa 2015, ja sen ajankohdan jälkeen on kaikki uudet dieselautot pitänyt tullla tehtaalta ulos kusivehkein. Jos niin ei ole, ne lienevät jotain vanhempaa varastoa ennen 9/2015 aikaa, tai sitten joku anottu poikkeus ko. teknologian omaksumisen suhteen. |
No kyllä sinä sen sillä pikaisella googlauksella saat myös selville, että asia on noin kuten tuossa kirjoitan kyseisten automallien kohdalla. Daciassakaan ei ole tuota adblueta vasta kuin II generaation Dusterissa, joka tuli myyntiin 2018. Ja tuota on vieläpä ilman adblueta sekä sillä blue tdi tms. koneella, josta adblue systeemit löytyy. 2015 Dusterissa ei ole ollut yhdessäkään Suomi mallissa adblueta.
Tässä on kyse siitä täyttääkö moottori eur 6 vaatimukset jo silloisen NEDC testisyklin mukaan, jos täyttää niin ureaa ei tarvittu. Mutta vähän myöhemmin kun testisykli muuttui WLTP perusteiseksi, niin siitä alkan urea oli ns. pakollinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5996 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 31.10.2024 00:02 Viestin aihe: |
|
|
Joo, oikeassa olet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7183
|
Lähetetty: 31.10.2024 00:11 Viestin aihe: |
|
|
Pittää kai alkaa tutkimaan bensavehkeitä. 5-6 tuhatta kilsaa/vuosi ei ole paljoa. 500-800 litraa/vuosi. Vaan mistä rungollinen the kestävä ?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7183
|
Lähetetty: 31.10.2024 00:20 Viestin aihe: |
|
|
90-luvun Hiluxeista ja Cruisereista kaikki tai suurin osa on jo siinä iässä ja kunnossa, että ilman uudelleen rakentamista niillä ei aja montaakaan vuotta. Ostaisin 2000-luvun Hiluxin, ja sitäkin voi joutua jo hitsaamaan heti tai lähivuosina, jos ei löydä mitään poikkeusyksilöä. Miksei Isuzukin olisi hyvä. Kokemusta ei tietenkään ole, mutta Pathfinderiä en ole kuullut juuri kenenkään kehuneen ja eikö se ole enemmänkin citymaasturi noihin muihin verrattuna.[/quote]
Pathfinder ei ole citymaasturi. Se on kone.
Nuo 90-luvun tojotat kiinnostaa siksi ku se rungon korjaaminen on jopa helppoa. Siihen ruostesuojaus ja ne kestää. Uudempien korjaus on kysymysmerkki.
Paljon ajanu 2008 (2006 ?) Hiluxilla jossa 3 l ja automaatti. Tykkään.
Viimeinen muokkaaja, Peltsu pvm 31.10.2024 00:54, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 335
|
Lähetetty: 31.10.2024 00:37 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Pittää kai alkaa tutkimaan bensavehkeitä. 5-6 tuhatta kilsaa/vuosi ei ole paljoa. 500-800 litraa/vuosi. Vaan mistä rungollinen the kestävä ?? |
Bensana ei taida noista saada kuin Cruiseria. Toki Pajeroa olisi myös, mutta se ei ollut listalla eikä rungollisia ole enää kuin 80-90 luvun mallit. Luulisi, että dieseli hiluxit ja se Isuzu noista vaihtoehdoista olisi huolettomimmat. Ja miksipä ei 90- luvun Hiluxia sepittäisi, jos intoa siihen hommaan on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7183
|
Lähetetty: 31.10.2024 01:23 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | Peltsu kirjoitti: | Pittää kai alkaa tutkimaan bensavehkeitä. 5-6 tuhatta kilsaa/vuosi ei ole paljoa. 500-800 litraa/vuosi. Vaan mistä rungollinen the kestävä ?? |
Bensana ei taida noista saada kuin Cruiseria. Toki Pajeroa olisi myös, mutta se ei ollut listalla eikä rungollisia ole enää kuin 80-90 luvun mallit. Luulisi, että dieseli hiluxit ja se Isuzu noista vaihtoehdoista olisi huolettomimmat. Ja miksipä ei 90- luvun Hiluxia sepittäisi, jos intoa siihen hommaan on. |
Ei ole ongelma sepittää 90-luvun Hiluxia mukaanlukien J80/J90 . Isuzu vaikuttaa hyvältä myös kukkarolle. Bensaversio pitää olla iso. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17040 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 31.10.2024 09:58 Viestin aihe: |
|
|
Minäpä ostin isuzun d-maxin sitten lopuseltaan ja toistaiseksi tyytyväinen olen ollut.
-2.5l ketjukone
-tuplaturbo 163hv
-142tkm mittarissa
-2013vm
-6-vaihteinen manuaali.
-kova kate
-täys merkkihuoltokirja
-4 ovinen kaappari.
Maantiekulutus mitä tuossa ehtinyt niin 8.5l/100km, mukava ajaa tielläkin. Hinta jos olisi ruosteettoman hiluxin löytänyt niin 10000e halvempi mutta kun ei löytynyt niin tämä oli helppo valinta. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5996 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 31.10.2024 10:16 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Minäpä ostin isuzun d-maxin sitten lopuseltaan ja toistaiseksi tyytyväinen olen ollut.
-2.5l ketjukone
-tuplaturbo 163hv
-142tkm mittarissa
. |
Jos tuo olisi klonkswagen, niin kyllä pelottaisi turbojen kohdalla jo noilla kilometreillä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2633
|
Lähetetty: 31.10.2024 10:26 Viestin aihe: |
|
|
Pienillä kilsoillahan tuo on, niin no joo jos olis klonks... mutta mikä on neliovinen kaappari? Eikö tuplakoppi näissä ole ihan neljällä normiovella? Siinä lyhyessä space cabissä on ne aukon isontimet nurinperin, tai no ehkä nekin on ovia jos niin aattelee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17040 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 31.10.2024 11:24 Viestin aihe: |
|
|
äRPee kirjoitti: | Pienillä kilsoillahan tuo on, niin no joo jos olis klonks... mutta mikä on neliovinen kaappari? Eikö tuplakoppi näissä ole ihan neljällä normiovella? Siinä lyhyessä space cabissä on ne aukon isontimet nurinperin, tai no ehkä nekin on ovia jos niin aattelee. |
Niinno on niissä saranat ja mahdollistavat takahytin käytön.
Joo jos volkkari olisi niin en varmaan olisi arvannut, nyttemmin uudet hiluxit käyttävät myös tuplaa. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10297 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 31.10.2024 11:54 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: |
Pathfinder ei ole citymaasturi. Se on kone. |
Löytyykö yhtään Patikkaa, josta ei ois kone jo kilahtanut? Nehän alko laueta jo uutena. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 335
|
Lähetetty: 31.10.2024 12:42 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Peltsu kirjoitti: |
Pathfinder ei ole citymaasturi. Se on kone. |
Löytyykö yhtään Patikkaa, josta ei ois kone jo kilahtanut? Nehän alko laueta jo uutena. |
Tuskin löytyy, mutta kyllä niillä vaihtokoneilla ajavat vielä tänäkin päivänä. Eikö noistakin ensimmäiset ole pian 20 vuotiaita autoja. Näyttäisi, että ovat halpoja ostaa mutta kalliita pitää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5996 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 01.11.2024 23:48 Viestin aihe: |
|
|
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/03184be6-74f1-4565-ab85-db5291a9cf89
Heh, tuuppasin just uudeltamaalta 360km aamuksi hirvijahtiin landelle. Lunta tuli lähes koko matkan ja ulosajoja näkyi, ja sinisiä valoja vilkkui vähän väliä. Parkanon korvilla 10cm lunta maassa ja kitkarengasmiehet matelee 60kmh ohituskaistatietä ja minä poika pyyhin 100kmh ohituskaistalla ohi, kuin kesäkelillä.
Kyllä onni on uusi auto, uudet nastarenkaat ja neliveto 🥰 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|