OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Dacia Duster
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 704

LähetäLähetetty: 13.02.2025 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin se on vaan eri ihmisillä erilaiset mieltymykset.
En ihan äkkiä ostaisi uutta dusteria esim 35k€.
Ennemmin sitten käytettynä joku ns laadukkaampi auto.
Vaikka 80tkm ajettuna saa jos aivan eri luokan autoja ja käytännössä ovat kuin uusia.
Mutta onhan se jonkun jo käyttämä ja lisäksi on siinä se pieni riski että jotain hajoaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 6473
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 13.02.2025 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Niin se on vaan eri ihmisillä erilaiset mieltymykset.
En ihan äkkiä ostaisi uutta dusteria esim 35k€.
.



Enkä minä.

**

Naapuri osti uuden Kia Ceedin ja siinä on jo EU reguloinut, että mittaristo pimputtaa kun ajaa alueellisen nopeusrajoituksen yli. Ja arvatkaa saako tuota ominaisuutta pysyvästi pois?

Oma seuraava auto on sellainen jossa ole kusilaitteita, eikä EU-pimputtimia.

Sen verran meinaan kyrsii jo tuo omakin Kia pimputuksineen että ei kiitos. Eilen laitoin peräkärryä perään, niin auto ei liikkunut 5 cm taaksepäin, kun ei ollut kuskin ovi kiinni ja turvavyö paikoillaan. Eu reguloi itsensä suorin jaloin hautaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20894
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 13.02.2025 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Niin se on vaan eri ihmisillä erilaiset mieltymykset.
En ihan äkkiä ostaisi uutta dusteria esim 35k€.
Ennemmin sitten käytettynä joku ns laadukkaampi auto.
Vaikka 80tkm ajettuna saa jos aivan eri luokan autoja ja käytännössä ovat kuin uusia.
Mutta onhan se jonkun jo käyttämä ja lisäksi on siinä se pieni riski että jotain hajoaa.


En itsekään välttämättä ostaisi Bigsteriä ”omaksi”. Sen sijaan liisarina tuossa voi saada kohtuu järkevään kuukausikuluun nelivetoisen kohtuu isokoppaisen auton. Ja tuolloin autossa on koko ajan takuu päällä ja periaatteessa ei haittaa, vaikka auton arvo putoaisi kolmessa vuodessa nollaan jonkun ”tyyppivian takia”.

Itellä kyllä itsetunto kestäisi ajaa Daciallakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10504
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 13.02.2025 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Niin se on vaan eri ihmisillä erilaiset mieltymykset.
En ihan äkkiä ostaisi uutta dusteria esim 35k€.
Ennemmin sitten käytettynä joku ns laadukkaampi auto.
Vaikka 80tkm ajettuna saa jos aivan eri luokan autoja ja käytännössä ovat kuin uusia.
Mutta onhan se jonkun jo käyttämä ja lisäksi on siinä se pieni riski että jotain hajoaa.


Voishan noita ehken ominaisuuksien puolesta ostaa, vaan kun esim. vaggilaiset alkaa noilla kilometreillä kaipailla lähinnä paalauskonetta.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 704

LähetäLähetetty: 13.02.2025 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Voishan noita ehken ominaisuuksien puolesta ostaa, vaan kun esim. vaggilaiset alkaa noilla kilometreillä kaipailla lähinnä paalauskonetta.

Tuolla 35k saa esim XC60 Volvon kohtuu kilsoilla, joka on aivan erinomainen kulkine enemmänkin ajettuna. Mutta enpä jatka tätä enempää kun on Dusterin oma aihe. Pahoittelut tähänastisesta häiriöstä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4543

LähetäLähetetty: 13.02.2025 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Hautaterva kirjoitti:
Niin se on vaan eri ihmisillä erilaiset mieltymykset.
En ihan äkkiä ostaisi uutta dusteria esim 35k€.
Ennemmin sitten käytettynä joku ns laadukkaampi auto.
Vaikka 80tkm ajettuna saa jos aivan eri luokan autoja ja käytännössä ovat kuin uusia.
Mutta onhan se jonkun jo käyttämä ja lisäksi on siinä se pieni riski että jotain hajoaa.


Voishan noita ehken ominaisuuksien puolesta ostaa, vaan kun esim. vaggilaiset alkaa noilla kilometreillä kaipailla lähinnä paalauskonetta.


Ompas sulla käynyt huono hiihtokenkä, oma vaggilainen vaihtui isomnan auton tarpeen takia vajaa 400 tkm ajettuna, vävyn vaggilaisen mittarissa 600tkm ja yhden työnjohtajan pikkuisen vajaa 800tkm
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9614

LähetäLähetetty: 15.02.2025 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Niin se on vaan eri ihmisillä erilaiset mieltymykset.
En ihan äkkiä ostaisi uutta dusteria esim 35k€.
Ennemmin sitten käytettynä joku ns laadukkaampi auto.
Vaikka 80tkm ajettuna saa jos aivan eri luokan autoja ja käytännössä ovat kuin uusia.


Kuvitteellinen tilanne. Olen katsellut että tuo uusi Duster olisi parasta vastinetta rahoilleni, (ja tarjoaisi eniten vastauksia tarpeisiini) koska: https://autobest.org/the-new-dacia-duster-is-becoming-autobest-best-buy-car-of-europe-in-2025/ & https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/24f559cd-1313-4049-bc33-3939ca392a83 Ja ajattelisin että tuo Extreme olisi se mitä ehkäpä sopivasti ruksailtuna (eturenkaiden- ja keulakameraa ei saa enään edes maksamalla, mitkä vakiona II:sen Extremessä! 🤔 Tai edes moottorin, lootan, tankin ja takaperän panssareita, jotka kummasti "maastossa" moisessa lelumaasturissakin kummasti ihan kivoja, olkoonkin että toisien kirjoittajien mielestä ajokin alustaa ei tarvitse mitenkään sääliä/varoa... Very Happy ).

Mikä mahtaisi olla vastaava/vastaavilla ominaisuuksilla 80.000 km ajetuna ja 35K hinnalla sitten se tarjoamasi laadukkaampi vaihtoehto? Ja perustelu sille.

Ajatellaan etta kilsoja tulisi vaikka sen 10-15K vuodessa

Mainitsit tuossa jäljempänä Volvon XC60:n. Kurkataanpa Nettiautoon. Sieltä näyttäisi löytyvän kaikkiaan 6 Pcs. joista yksi tuohon 35K linjalle: https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/bensiini Kinneri on 7 vuotias, ja ajettu 160.000km. Mahdolliseti kengitetty ja pidetty miten lie. Onko tämä mielestäsi kaikilta kanteilta (huollot yms.) parempi vaihtoehto samalla rahalla kuin Tuo uusi Duster?


Hautaterva kirjoitti:
onhan se jonkun jo käyttämä ja lisäksi on siinä se pieni riski että jotain hajoaa.


Niinpä. Kirjoitin tässä samaisessa ketjussa muutama sivu/vuosi sitten: "Sillä saa varmasti käytettynä paljon enemmänkin autoa, mutta onpahan historia taatusti tiedossa, ja 5 vuotta takuuta tuo jonkin sorttista mielenrauhaa".
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5625
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 15.02.2025 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Onko tämä mielestäsi kaikilta kanteilta (huollot yms.) parempi vaihtoehto samalla rahalla kuin Tuo uusi Duster?

Tuohon saat vastauksen kokeilemalla molempia peräjälkeen. Jos Bigster on etuosastaan sama auto lyhyemmän Dusterin kanssa, on kuskin paikan ergonomia oletettavasti silloin samanlainen. Minulla olisi jo ehkä Duster ollut pidempään, jos sen penkki ei olisi minulle päin perzettä.

Jonkun kilsan Dusterin kyydissä olleena ja isäukon hiukan toisen mallisella Dacialla ajaneena on melkoinen ero autoissa kun lähdetään maantielle. Mutta sen eron kokee parhaiten kun käy noita ajamassa.

Mutta sinänsä varmaan soiva peli. Jos nuo pikkuiset koneet vain kestää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9614

LähetäLähetetty: 15.02.2025 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Onko tämä mielestäsi kaikilta kanteilta (huollot yms.) parempi vaihtoehto samalla rahalla kuin Tuo uusi Duster?

Tuohon saat vastauksen kokeilemalla molempia peräjälkeen. Jos Bigster on etuosastaan sama auto lyhyemmän Dusterin kanssa


Tämä selvä. Kirjoittaja ehkä ei... Mr. Green


jkvi kirjoitti:
Minulla olisi jo ehkä Duster ollut pidempään, jos sen penkki ei olisi minulle päin perzettä.


Lie siis niistä I:stä kyse?
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5625
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 15.02.2025 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lie siis niistä I:stä kyse?

Molemmista, I ja II:sta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 704

LähetäLähetetty: 15.02.2025 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:

Mainitsit tuossa jäljempänä Volvon XC60:n. Kurkataanpa Nettiautoon. Sieltä näyttäisi löytyvän kaikkiaan 6 Pcs. joista yksi tuohon 35K linjalle: https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/bensiini Kinneri on 7 vuotias, ja ajettu 160.000km. Mahdolliseti kengitetty ja pidetty miten lie. Onko tämä mielestäsi kaikilta kanteilta (huollot yms.) parempi vaihtoehto samalla rahalla kuin Tuo uusi Duster?

Jos pelkkä bensiini on ehdoton niin sitten kannatta unohtaa. Diesel tai bensahybridin kun valitset niin on vähän enemmän valikoimaa.
Ja itse en pelkäisi 160tkm lukemia ainakaan noissa dieselkoneissa ielä yhtään. Tuplat saat tauluun luultavasti ilman mitään huolia voimapuolella. Niveliä ym saattaa toki mennä ajosta riippuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9614

LähetäLähetetty: 16.02.2025 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Wikke kirjoitti:

Mainitsit tuossa jäljempänä Volvon XC60:n. Kurkataanpa Nettiautoon. Sieltä näyttäisi löytyvän kaikkiaan 6 Pcs. joista yksi tuohon 35K linjalle: https://www.nettiauto.com/volvo/xc60/bensiini Kinneri on 7 vuotias, ja ajettu 160.000km. Mahdolliseti kengitetty ja pidetty miten lie. Onko tämä mielestäsi kaikilta kanteilta (huollot yms.) parempi vaihtoehto samalla rahalla kuin Tuo uusi Duster?

Jos pelkkä bensiini on ehdoton niin sitten kannatta unohtaa. Diesel tai bensahybridin kun valitset niin on vähän enemmän valikoimaa.
Ja itse en pelkäisi 160tkm lukemia ainakaan noissa dieselkoneissa ielä yhtään. Tuplat saat tauluun luultavasti ilman mitään huolia voimapuolella. Niveliä ym saattaa toki mennä ajosta riippuen.


Mitenkäs se alkuperäinen kysymys?
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1790

LähetäLähetetty: 16.02.2025 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Hautaterva kirjoitti:
Niin se on vaan eri ihmisillä erilaiset mieltymykset.
En ihan äkkiä ostaisi uutta dusteria esim 35k€.
.



Enkä minä.

**

Naapuri osti uuden Kia Ceedin ja siinä on jo EU reguloinut, että mittaristo pimputtaa kun ajaa alueellisen nopeusrajoituksen yli. Ja arvatkaa saako tuota ominaisuutta pysyvästi pois?

Oma seuraava auto on sellainen jossa ole kusilaitteita, eikä EU-pimputtimia.

Sen verran meinaan kyrsii jo tuo omakin Kia pimputuksineen että ei kiitos. Eilen laitoin peräkärryä perään, niin auto ei liikkunut 5 cm taaksepäin, kun ei ollut kuskin ovi kiinni ja turvavyö paikoillaan. Eu reguloi itsensä suorin jaloin hautaan..


Ja meidän kiia ei pimputellut mitään kun lämmöt pomppasi tappiin 1,5km kotoa eilen. Hinurilla merkkihuoltoon. Nestettä on taas hävinnyt, vesipumppu vaihdettiin takuuseen ja oletettiin että nesteen hukkaaminen loppui. Mut ei näköjään. Lisättiin kyllä vesipumpun vaihdon jälkeen ja pari viikkoa siten viimeksi tarkastin että on alarajoilla.

Mikään merkkivalo ei syttynyt tai mitään pimputusta kuulunut. Sain Kian piikkiin vuokra stonicin. 1v vanha karvalakkimalli ja aamulla -20 kun lähdin kaverin luo. Auto oli laiska kun lapamato kylmänä, eli tehoja rajoitettiin.
Omassa en ole huomannut , eli ilm tuo rajoitus on 120hepan mallissa muttei omassa 100 heppaisessa.

Mut dusteriin , oma 2012 diesel oli hieman karu mut aina toimi ja luotettavuus täys 10. Remontit oli pieniä ja niitä ei liikaa ollut. Myin kaverille 260tkm ajettuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20894
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 16.02.2025 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkä jonkimoista tilatollista näkemystä Dusterin luotettavuuteen saa noista 10v vanhojen autojen katsastusdatoista. Eihän tuo Dusteri mikään kedon kestävin kukkanen ole, muttei kyllä ihan pskinkaan. Taitaa tuo ohjausnivelten ja tankojen kuluminen olla sitä Renu-legacya?


10-vuotiaat henkilöautot, käyttöönottovuosi 2013, automallien FLOP 15
15 hylätyintä ja runsasvikaisinta: malli, ajokilometrit, hylkäyskeskiarvo %, yleisin hylkäyssyy

Nissan Qashqai+2 (197 000) (44,5) (Etuakselisto)
Kia Optima (195 000) (40,1) (Ohjausnivelet ja -tangot)
Kia Sportage (165 000) (36,2) (Seisontajarrun dynamometritesti)
Nissan Juke (126 000) (35,9) (Etuakselisto)
Citroën C4 Picasso (169 000) (35,4) (Etuakselisto)
Mercedes-Benz Sprinter (503 000) (35,3) (Seisontajarrun dynamometritesti)
Kia Sorento (216 000) (34,9) (Ohjausnivelet ja -tangot)
Hyundai i40 (185 000) (34,6) (Taka-akselisto)
Mercedes-Benz Vito (331 000) (34,6) (Seisontajarrun dynamometritesti)
Dacia Duster (169 000) (34,4) (Ohjausnivelet ja -tangot)
Fiat Punto (108 000) (34,1) (Jousitus ja iskunvaimennus)
Renault Mégane (158 000) (32,Cool (Jousitus ja iskunvaimennus)
Hyundai i30 (157 000) (32,3) (Ohjausnivelet ja -tangot)
Fiat 500 (94 000) (31,9) (Etuakselisto)
Mitsubishi Outlander (210 000) (31,4) (Ohjausnivelet ja -tangot)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1790

LähetäLähetetty: 16.02.2025 16:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun dusterin korjaus ja huoltohistoria oli tarkkaan tiedossa. 260tkm oli vaihdettu yks alustan osista 1kpl raidetangon pää, taka-akseliin puslat ja vakaaja tanko.
Minun omistuksess puslat A 4,9eurx2 ja vakaaja tanko taka-akseliin oli luokkaa 10-15eur.

Olettaisin että dusterilla ajetaan myös hieman huonommillakin teillä kun jollain
citymaastureilla. Paremmin siinä kestää alusta kun Tesloissa Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Seuraava
Sivu 19 Yht. 22

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com