Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
longi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.05.2024 23:48 Viestin aihe: |
|
|
Joo ennen oli ennen ja nyt on nyt, on tukkakin päästälähtenyt:D
Pentuna kytättiin vaikka räksiä mummolassa, että mihin menevät ruokkimaan poikasia metän raunaa, sitten käveltiin siihen mistä lensivät sisään metsään, odoteltiin, että näkee mistä puusta lähti. Löyty pesä, taas odotettiin milloin tulee poikueelle ruoka, täräytettiin haulikolla ja vot oli kanta harventunut. Se oli silloin täysin haittalintu ja tommonen touhu sallittua, kai ainakin mulle sanottiin. Pappa tarjos jätskiä aina, kun oli muutama pesä päivän aikana serkun kanssa saatu, mulla ei vielä silloin ollut pyssylupia, mutta serkku oli jo 15 ja sillä oli. Mä nyt toimin lähinnä siinä kyttääjän mihin kohtaan ne lensi. Hauskaa se oli silti ja jätskiä sai |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
M3 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.03.2025 17:43 Viestin aihe: |
|
|
Kun olisi aikaa niin tulipa mieleen variksen metsästys. P-Savossa tuo olisi tämän kuun loppuun asti mahdollista. Ja kuun viimeisellä viikolla olisi tarkoitus olla siellä.
Nyt kaivataan vinkkejä? Miten houkutella alueelle jossa ei suurta liikettä ole ollut..
Käsittääkseni keväällä kuitenkin lentävät "huumassa" siellä täällä.
Siellä olisi se entinen aukko jossa kyyhkysyöttö on ollut ja satunnaisia variksia siellä kesäisin käy, mysteeri on se että koskaan ei sitten kyyhkynmetsästys aikaan niitä ole käynnyt. Pari viikkoa sitten pihassa ollessa muutamia variksia lenteli. Tuosta noin 2km päässä parikin maataloa joiden ohi ajaessa aina olen nähnyt variksia ja muita haittalintuja...
Huuhkajaa ei ole, mutta olisi pari variksen kuvaa sekä kyyhkyn kuvia... joskus lukenut että kyyhkyn kuvan päälle musta sukka niin menee kuin väärä raha....
Viljaa olisi....
Ja sitten olen kuullut että joku tyhjä pitsalaatikko jne ruokaan liittyvää roskaa hangelle ja pari kuvaa siihen niin ohilentävät kiinnostuvat....
Ihan tuuri hakua tämä on mutta voisi ihan vaan huvikseen kokeilla että miten käy... _________________ Kirjoitusteni lukuohje. Eivät sisällä faktaa ja jos pipo kiristää niin älä lue ollenkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.03.2025 11:12 Viestin aihe: |
|
|
Pilli on ehdoton, mulla on erilaisia mutta tämä on tuntunut parhaalta https://viranomainen.fi/en/p35471/haydels-tc-87 Jos ei ole huuhkajaa niin tuollainen "roskapussi"-haaska ja muutama kuva on varmaan seuraavaksi paras. Matkalle kannattaa varata ämpäri ja hanskat, jos sattuu olemaan roadkillejä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
M3 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.03.2025 12:55 Viestin aihe: |
|
|
Jostain syystä tuo TC-87 on toiminut mulla hyvin vaikka on naurettavan halvan näköinen. Mulla on noita monta, vissiin kaikkien jahtitakkien taskuissa. Pillitystä voi treenailla koska vaan, kokeilee millainen pillitys variksia kiinnostaa. Tuntuu keräävän naakkojakin, mun aktiivisimmat varisjahtivuodet oli silloin kun naakka oli vielä rauhoitettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|