Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 03.06.2004 10:50 Viestin aihe: Loukkuja "supermarketista" |
|
|
Oheinen osui silmään, jos nyt jotakuta kiinnostaa.
Sanottakoon vielä, että kokemusta ei ole noista loukuista tahi kytköksiä myyviin liikkeisiin, mutta tiedoksi kiinnostuneille.
Olikos tuo nyt Tampereen kupeessa sijaitsevassa Kuljun Kartanossa tyrkyssä.
Loukun mainoksessa annetut mitat viittaisivat kyllä pikemminkin kissaloukkuun, kuin supipyytöön. Tuota ei ole varmaan vaan kärsinyt joka talouteen laitettavaan läystäkkeeseen laittaa .
Täytyy käydä jossain välissä katsastamassa loukut, saattaisivat olla kohtuuratkaisu mökkirannan minkin ja saman vuoden pienikokoisen supipenikan pyyntiin, riippuen vähän loukun plaadusta ja toteutuksesta.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 03.06.2004 11:14 Viestin aihe: |
|
|
Mitkähän olisivat supiloukun ihanneminimimitat, jotta toimisi jotensakin kunnolla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kosse Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 03.06.2004 16:36 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän tuo supikin parhaiten mene riittävän väljään luokkuun, oisko joku 70cm kanttiisa parhaimpia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kossu Vieras
|
Lähetetty: 03.06.2004 21:51 Viestin aihe: |
|
|
Jo 45x45 on aivan riittävä supille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 04.06.2004 08:35 Viestin aihe: |
|
|
Kävin tsekkaamassa tuon loukun. Ainakin omalla kohdalla ostokynnys jäi ylittymättä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sjc ***
|
Lähetetty: 09.06.2004 00:35 Viestin aihe: |
|
|
Heetkinen. Eli metästäjä lehden 365x365 ei riitä!?!?! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petopartio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.06.2004 10:28 Viestin aihe: |
|
|
riittävät mitat ovat.leveyttä 40cm,korkeutta 50cm ja pituus noin metri kakskymmentä,.olen saanut useita kymmeniä supeja tämän kokoisilla loukuilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
santeri ***
|
Lähetetty: 09.06.2004 18:04 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä supinpenikat tunkevat itsensä keinulautaloukkuunkin, isompi vaan pyytänee paremmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Retu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.07.2004 09:02 Viestin aihe: |
|
|
eiköhän vähän kaiken kokoisilla saa kunhan vaan muistaa syöttää ja pitää vireessä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eij Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2004 10:00 Viestin aihe: loukku |
|
|
mulla käytössä 3m x 3m ja 60cm korkee kanu.sen oon todennu parhaaksi pyytäjäksi
on mulla 4,5m pitkä ja 1,5m x 1,5m suuaukolla norjalaismallinen verkosta tehty,mut ei se vedä vertoja kanulle.
Oon mä noilla pienillä räpsillä jotain joskus saanu,mut välillä kanussa on kaksi supii kerralla ja välillä niin että viikon välein joku lopetettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 29.07.2004 12:32 Viestin aihe: |
|
|
Katselin tuollaista "halpisloukkua" Tampereen Lielahden Löytötavaratalossa ja ei se ostokynnys ylittynyt minullakaan..oli jotenkin kummallinen rakenteeltaan ja ahtaan näköinen. Hintakaan ei tuntunut riittävän edulliselta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Erästäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2004 14:03 Viestin aihe: |
|
|
No niin, minulla ostokynnys ylittyi. Oulussa tuota loukkua myi realisointikeskus hintaan 29 euroa. Laitoin loukun pyyntiin mökkirantaan, ihan vain pajupuskan alle. Seuraavana aamuna oli loukku kaadettu ja kalat sisältä syöty. Loukku ei laukea, jos ei ole pystyssä. Se luukku tipahtaa painovoiman vaikutuksesta, kun laukaisu tasolle astutaan.
No vein sen päälle 30*30 cm betonilaatan, uudet kalat sisään ja eikun oottelemaan. Seuraavana päivänä oli loukku lauennut ja puolikas särki syöty. En keksinyt muuta syytä, kuin että supi tai kettu on käynyt ja laukaissut loukun, mutta on ollut niin vähän sisällä, että loukku ei ole mahtunut kiinni. Sitten on peruttanut pois. Suraavana yönä sama toistui. Silloin huomasin märässä rantahiekassa ketun jalan jäljet, eli kettu se oli ollut.
Ilmeisesti siis kettu on pitempi kuin supi ja ei sovi loukkuun (ainakaan häntä suorana) ja pääsee pois. Tai sitten voihan olla niinkin, että supikaan ei tuohon loukkuun sovi, ei ole vielä siitä kokemusta. Mutta se pitää sanoa, että kettu oli mennyt ja mahtunut sisään ottamaan kalan aivan loukun takapäästä. Eli korkeus ja leveys ei ole liian pieni. Syvyys voipi olla.
Mutta eipä hätiä; mulla jatkuu viikon loppuna tämä ketun syöttö. Laitan loukun ihan samalla lailla, mutta lisäksi valvon pyssyn kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mettästäjä89 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.09.2005 20:01 Viestin aihe: |
|
|
Noo, saitkos Erästäjä sitä kettua?Kun siitä rupee olemaan jo aikaa niin ootko saanu vielä mitään sillä loukulla, itsellä on samanlainen ja uusi, niin ois kiva tietää et onkos kukaan muu saanu supeja kettuja yms. ko. loukuilla? _________________ Suuri metsämies...
- Ja !&%¤#!!!! Täys amatööri!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fange Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1325 Paikkakunta: Inarista etelään
|
Lähetetty: 22.09.2005 20:35 Viestin aihe: |
|
|
enpä tiennyt että kuljun kartanossa niitä on