Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
yuomu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.01.2006 22:22 Viestin aihe: |
|
|
osaako joku sanoa tippuuko fasaani pienoiskiväärillä alta 50m matkalta laakista? aliäänellä _________________ ei mopolla mahdottomuuksiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 24.01.2006 22:31 Viestin aihe: |
|
|
yuomu kirjoitti: | osaako joku sanoa tippuuko fasaani pienoiskiväärillä alta 50m matkalta laakista? aliäänellä |
Todennäköisesti tippuu. Tai jos sattuu olemaan maassa, niin ei tipu minnekään.
_________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
yuomu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.01.2006 19:19 Viestin aihe: |
|
|
heh niinpä! _________________ ei mopolla mahdottomuuksiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rautoni
|
Lähetetty: 28.01.2006 16:24 Viestin aihe: fasaanin metsästysaika? |
|
|
Näin naisihmisenä en tiedä milloin on fasaaninmetsästysaika? Onko se nyt? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eräweikko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2006 17:20 Viestin aihe: |
|
|
On se nyt. Alkaa 1. syyskuuta ja kestää helmikuun loppuun. Sama pyyntiaika kuin jäniksillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hjk Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2006 06:54 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä keskustelu loppu ku fasaaninlento _________________ Älkää nyt itteänne teloko!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 31.01.2006 10:09 Viestin aihe: |
|
|
Kas, täällähän olikin kiintoisa keskustelu. Vaikka se näyttääkin olevan hiipumaan päin, totean että olen itsekin ollut pari kertaa kutsuttuna ko. tyyliseen fasaanijahtiin. Ja mikäs siinä, olivathan nuo jahtikokemuksia siinä missä moni muukin, ei kuitenkaan varsinaisesti mikään minun ykkösjuttuni. Kuten joku tuolla aiemmin mainitsikin niin parasta tapahtumissa oli nimenomaan hyvien koirien toiminnan seuraaminen. Fasaanien ampuminen ko. tyylisessä jahdissa oli mielestäni yhtä helppoa kuin teerien ampuminen kuvilta.
MUISTAKAAS ETTEI SUOMALAISTEN JAHTIMIESTEN TULISI AINA HETI OLLA TUOMITSEMASSA TOISTENSA ERILAISIA LAILLISIA JAHTIMUOTOJA (joita itse ei harrasta/joista ei tykkää)- METSÄSTYSTÄ VASTUSTAVILLA TAHOILLA ON KYLLÄ VAIKUTUSMAHDOLLISUUKSIA JO MUUTENKIN RIITTÄVÄSTI!
PS: Niin ja ko jahdeissa oli pukeuduttu erittäin juhlavast. ts. turkishaalareista ja Erätukun vermeistä aina Chevalierin jahtiasuihin _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kylmi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 31.01.2006 10:37 Viestin aihe: |
|
|
Niin...
Enhän mä nyt tuominnut ketään. Itselläni ei ole siihen varaa eikä oikein halujakaan, siis tuomitsemiseen... Mutta, saa sitä nyt hieman ihmetellä, hymynkare kasvoilla, moista juttua.Koiralle saa varmasti hyvää koulutusta, ei siinä mitään.
Ja jos joku tällaista kyltin takana seisomista pitää jahtina ja siitä haluaa erikseen oikein maksaakin, hyvä, siitä vain. Jääpähän nekin eurot maakuntiin, mikä on aina hyvä asia.
ps. Erätukun vermeitä nyt niin 'herraskaisina' pidä. Normaalit työvaatteet mettäoloihin. Mutta ei mulla sentään saksalaista tirolilaishattua ole päässäni |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Retonkimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1407 Paikkakunta: Riekkomailla
|
Lähetetty: 31.01.2006 10:53 Viestin aihe: |
|
|
Satuinpa tässä vilkaisemaan ruotsalaisen linnunmetsästysvideon, jossa seurattiin mm. aitoa englantilaista fasaanijahtia. Ja kyllä siellä todellakin oli ihan oikeat KYLTIT minkä takana ampuja seisoi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 31.01.2006 12:29 Viestin aihe: |
|
|
kylmi kirjoitti: | Niin...
Enhän mä nyt tuominnut ketään. Itselläni ei ole siihen varaa eikä oikein halujakaan, siis tuomitsemiseen... Mutta, saa sitä nyt hieman ihmetellä, hymynkare kasvoilla, moista juttua.Koiralle saa varmasti hyvää koulutusta, ei siinä mitään.
Ja jos joku tällaista kyltin takana seisomista pitää jahtina ja siitä haluaa erikseen oikein maksaakin, hyvä, siitä vain. Jääpähän nekin eurot maakuntiin, mikä on aina hyvä asia.
ps. Erätukun vermeitä nyt niin 'herraskaisina' pidä. Normaalit työvaatteet mettäoloihin. Mutta ei mulla sentään saksalaista tirolilaishattua ole päässäni |
Joo, en tarkoittanutkaan sinua tuolla "tuomitsemisella" vaan ihan yleisenä muistutuksena meille kaikille metsästäjille.
Ja tuo viittaus ko. jahtien asusteisiin pyrkikin viittaamaan juuri siihen että ainakin noissa jahdeissa joihin olen kutsusta osallistunut, on varusteet olleet ihan laidasta laitaan eikä mitään "herrakerhon vaatenäyttelyitä".
ps. noissa jahdeissa oli muuten kylttien sijalla hylsypussit _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 31.01.2006 13:05 Viestin aihe: |
|
|
Retonkimies kirjoitti: | Satuinpa tässä vilkaisemaan ruotsalaisen linnunmetsästysvideon, jossa seurattiin mm. aitoa englantilaista fasaanijahtia. Ja kyllä siellä todellakin oli ihan oikeat KYLTIT minkä takana ampuja seisoi |
Kiitoksia vahvistuksesta, Retonkimies ! Tätä se minun uneni siis tiesi..että olisikos tämä "Jahti" siirtynyt länsinaapuristamme Suomen neitseellisille saloille. Että olisi se KYLTTI sitenkin totta ;-]
Ja pakkoko esim. lintujahtien on aina oltava "kairoissa kulkemista, tervastulien katselua, makkaran syömistä jne". Tämän sijaan "Kyltin takana seisomista, teetä ja tweedvaatteita"..ei ehkä huono ollenkaan.
Voihan tuo olla vaihtoehto urbanisoituneille ja kiireisille metsämiehille...ja naisille.
Nooh, kunhan nyt taas tuumiskelen isseksein |
|
Takaisin alkuun |
|
|
GWP Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tam 2006 Viestejä: 1442 Paikkakunta: tosi lähellä ruåttia
|
Lähetetty: 31.01.2006 13:54 Viestin aihe: |
|
|
Eikös kyltin taakse menemisessä ole jonkinsortin turvallisuus syyt? Ettei ampujat olisi ihan mitensattuu sijoittuneet. Ihan kuten hirvijahdissa passipaikat osoitetaan ja osiin niistä on rakennettu oikein ampumapaikka.
Edelleen olen sitä mieltä etten mie moiseen rupiaisi, muttei se minulta ole mitenkään poiskaan jos joku siinä kytin takana viihtyy. Tuohon vaatetukseen vain, että jotainhan sitä on päällensä laitettava. Ei kait tuo tveedpuku ole senkummempi kuin nuo meikäläisen sarkapuku ja kalvopuku mallia sasta.
Mutta jos täällä syrjässä olisi kyllin iso peltoalue istutusfasuineen ja törmäisisin tveedpukupäällä kyltin takana fasaanin ammuntaa harrastaviin sentlemanneihin, niin todennäköisesti kävisin tilaisuuden tullen kovin läheltä ihailemassa niitä pössyköitä millä ammuskelevat. Olen ymmärtänyt etteivät ne näihin karvalakki mallin merkkeleihin käsiänsä sotke. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 31.01.2006 15:18 Viestin aihe: |
|
|
GWP kirjoitti: | niin todennäköisesti kävisin tilaisuuden tullen kovin läheltä ihailemassa niitä pössyköitä millä ammuskelevat. Olen ymmärtänyt etteivät ne näihin karvalakki mallin merkkeleihin käsiänsä sotke. |
Niin. Kaipa niitä pyssyjä voisi käydä katsomassakin. Kyllä kyllä.
Ja turvallisuusasiasta olen kyllä samaa mieltä. Parempi pitää kyltin takana kuin haakoilemassa pitkin ja poikin peltoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hjk Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2006 18:19 Viestin aihe: |
|
|
Heräsitte jälleen.
Tosiaan "kyltit" joita ei kylläkään meillä käytetä ovat turvallisuuden takia, koska ajo/koiramiehet/naiset ovat välillä hyvinkin lähellä ampujia, onhan esim. hirvijahdissakin ampumasektorit jopa jossakin merkattu nauhoin.
Asustuksesta sen verran, että kuuluisa airtex alkaa olla hyvinkin monella asusteena ko. jahdeissa (maassa maan tavalla).
ps. lisempää kommenttia. _________________ Älkää nyt itteänne teloko!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hjk Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2006 18:37 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Retonkimies"]jossa seurattiin mm. aitoa englantilaista fasaanijahtia.
Tarkkuutta pojat
No se siitä ja sen pituudesta.
Ps. Kylmi, ei onnistu enää tälle kaudella, mutta pidän korvantakana jos vielä ensikaudella kiinnostaa, niin ja et vastannut onko sinulla, anteeksi eikun teillä, seisoja vaiko noutaja???
yst.terv. hjk |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|