Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mk2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2006 12:16 Viestin aihe: |
|
|
Rastinsahi kirjoitti: | Lainaus: |
Teinpä hyvän muuton!!! Very Happy parin kolmen kuukauden päästä muutto takas sinne Euroopan suurinpaan kaupunkiin!!! |
Oletko muuttanut Kiirunaan? |
Joo kattelin lukuja googlella.. näköjään mua on kusetettu mut ei se haittaa.. siltikki on 4000km2 mettää tallottavana ens syksynä!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 09.02.2006 15:02 Viestin aihe: |
|
|
mk2 kirjoitti: | Rastinsahi kirjoitti: | Lainaus: |
Teinpä hyvän muuton!!! Very Happy parin kolmen kuukauden päästä muutto takas sinne Euroopan suurinpaan kaupunkiin!!! |
Oletko muuttanut Kiirunaan? |
Joo kattelin lukuja googlella.. näköjään mua on kusetettu mut ei se haittaa.. siltikki on 4000km2 mettää tallottavana ens syksynä!! |
Tervetuloa! _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jääkäri Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Hei 2005 Viestejä: 611 Paikkakunta: nurmo/seinäjoki
|
Lähetetty: 09.02.2006 18:14 Viestin aihe: |
|
|
Saavatko kaupunkilaiset metsästää nykyään valtion mailla?
Minkä nimisiä sorsastuspaikkoja eli järviä tai jokia on rovaniemen läheisyydessä?
max. 10 km päässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 09.02.2006 18:36 Viestin aihe: |
|
|
jääkäri kirjoitti: | Saavatko kaupunkilaiset metsästää nykyään valtion mailla?
Minkä nimisiä sorsastuspaikkoja eli järviä tai jokia on rovaniemen läheisyydessä?
max. 10 km päässä. |
Saavat, kaikkihan ovat nykyisin kaupuntilaisia.
Onhan siinä jokunen sata lampea ja järveä ympäristössä ja muutama kymmenen jokeakin, mm. semmoset pikkulirut kuin Ounasjoki ja Kemijoki. Eipä nuo sorsavedet kummoisia ole... _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VOSTOZNOSIBIRSKAJA LAIKA Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Huh 2005 Viestejä: 987 Paikkakunta: Ala-Ounasjoki
|
Lähetetty: 10.02.2006 11:06 Viestin aihe: |
|
|
Parhaita sorsapaikkoja taitaa olla rimpisuot, joita kyllä löytää kesällä kattelemalla ja kävelemällä Roi:n ympäristössä. Samalla saattaa sitten löytyä se hyvä hanhipaikka. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rigby 416 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.02.2006 11:11 Viestin aihe: |
|
|
Keväällä kun tekee kierroksen niin näkee pesivät yksilöt jos on tuuria.
Syksyllähän niitä ei sitten taas ole missään tai eivät lennä,kuten viime syksynä.Kävelivät pitkin mettiä ja söivät mustikoita kun oli pesintä aloitukseen mennessä niin myöhäsä.
Pari viikkoa aloituksesta niin jo oli lentäviäkin yksilöitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannes Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.02.2006 16:46 Viestin aihe: |
|
|
VOSTOZNOSIBIRSKAJA LAIKA kirjoitti: | Parhaita sorsapaikkoja taitaa olla rimpisuot, joita kyllä löytää kesällä kattelemalla ja kävelemällä Roi:n ympäristössä. Samalla saattaa sitten löytyä se hyvä hanhipaikka. |
Ite en ole raaskinut enää Roin ympäristössä pesiviä hanhia hätyytellä. Sen verran on vähän lintuja ja paljon pyytäjiä, ei juuri rauhallista istumapaikkaa. Viime syksynäkin olisi ollut poikue tietopaikassa, mutta jätin rauhaan. Olipa siellä sitten muuta väkeä rampannu aika huolella...
Mieluummin menen väljemmille kairoille.
Viime yönäkin olin taas hanhenpyynnissä, eikä ole ku reilu puoli vuotta aloitukseen! Jotain lääkkeitä kai pitäis ottaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VOSTOZNOSIBIRSKAJA LAIKA Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Huh 2005 Viestejä: 987 Paikkakunta: Ala-Ounasjoki
|
Lähetetty: 11.02.2006 00:53 Viestin aihe: |
|
|
Niin Roin ympäristö on laaja käsite minulla on matkaa omille pelipaikoille noin 50 km keskustasta.
Viime syksynä alueella oli yksi poikue ja jonkun aikaa n. 40 hanhen muuttoparvi ja mikä parasta koko syksynä en tavannut ko suolla yhtään ukkoa hahijahissa.
Samalla suolla kuljin teeren soitimella ja yhtenä aamuna oli joku muu, joka meinasi ampua minun teeren kuvia. Eli se siitä väenpaljoudesta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hannutii Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 06 Hel 2006 Viestejä: 81 Paikkakunta: koillismaalla
|
Lähetetty: 11.02.2006 03:34 Viestin aihe: |
|
|
rigby 416 kirjoitti: | Lainaus: | Onko Rovaniemen kunnassa muita valtionmaita ku nuo villipohjolan alueet? |
Eikös ne kaikki valtionmaat mitä lupia myydään mene villinpohjolankautta? |
Kyllä ne menee, mutta niiden lisäksi kuntalaiset saavat metsästää luonnosuojelualueilla, joihin ei välttämättä aina myydä lupia. En tunne tarkkaan rovaniemen valtionmaita, mutta esimerkiksi pudasjärvellä on paljonkin soidensuojelualueita, joihin ei myydä lupia ollenkaan taikka sitten vaan tiettyinä ajankohtina. Kuitenkin näillä alueilla saa metsästää jos on paikkakuntalainen. Suosittelen, että kyselet metsähallituksesta kuinka on asianlaita sielläpäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannes Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2006 09:55 Viestin aihe: |
|
|
VOSTOZNOSIBIRSKAJA LAIKA kirjoitti: | Niin Roin ympäristö on laaja käsite minulla on matkaa omille pelipaikoille noin 50 km keskustasta.
Viime syksynä alueella oli yksi poikue ja jonkun aikaa n. 40 hanhen muuttoparvi ja mikä parasta koko syksynä en tavannut ko suolla yhtään ukkoa hahijahissa.
Samalla suolla kuljin teeren soitimella ja yhtenä aamuna oli joku muu, joka meinasi ampua minun teeren kuvia. Eli se siitä väenpaljoudesta |
Kuulostaapa hyvältä. "Kellä onni on, se onnen kätkeköön" on hyvä motto jos on tuollainen tietopaikka! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hakkarainen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.02.2006 19:34 Viestin aihe: |
|
|
Mikähän jänkä se Laikamiehellä noin lähella kaupunkia. Ite oon pyytäny tuolla säteellä muutamia vuosia, mutta onhan se väkimäärä hirveä mikä kaupungista purkautuu. Tosin hyvillä hanhipaikoilla on aina väkeä alussa, oli ne missä vain. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannes Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.02.2006 10:25 Viestin aihe: |
|
|
hakkarainen kirjoitti: | Mikähän jänkä se Laikamiehellä noin lähella kaupunkia. Ite oon pyytäny tuolla säteellä muutamia vuosia, mutta onhan se väkimäärä hirveä mikä kaupungista purkautuu. Tosin hyvillä hanhipaikoilla on aina väkeä alussa, oli ne missä vain. |
Onneksi ei ihan joka paikassa ole muita tullu vastaan. Vaikka on h-vetin hyviä paikkoja! Toivottavasti tilanne säilyy, ainaki olen pimittäny tietoa ku suurempaaki valtiosalaisuutta! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannes Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.02.2006 10:27 Viestin aihe: |
|
|
Nuo hyvät paikat on kyllä sitten kauempana ku Roin seudulla... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RovaniemiHunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2006 01:46 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Hannes"]Nuo hyvät paikat on kyllä sitten kauempana ku Roin seudulla...[/quote]
Kyllä minä vaan olen Rovaniemen kunnan alueella helvetin hyvällä alueella kulkenut metsällä pari vuotta... Lintuja piisaa. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hannes Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.06.2006 10:45 Viestin aihe: |
|
|
RovaniemiHunter kirjoitti: | Hannes kirjoitti: | Nuo hyvät paikat on kyllä sitten kauempana ku Roin seudulla... |
Kyllä minä vaan olen Rovaniemen kunnan alueella helvetin hyvällä alueella kulkenut metsällä pari vuotta... Lintuja piisaa. |
Metsähanhista oli puhe. Monia muita lintujahan on paikoin mukavastikin. Pesiihän siellä täällä yksittäisiä metsähanhipesueita siellä sun täällä, mutta minun puolestani saavat olla rauhassa. Sen verran niillä on hätyyttäjiä jo muutenki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|