Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
-AK- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2006 19:23 Viestin aihe: Franz Zodia Drillinki? |
|
|
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa Franz Zodia drillingeistä tai osaisiko kukaan neuvoa sivustoa mistä löytyisi tietoa kyseisestä merkistä/aseesta?
Itse en löytänyt googlettamallakaan oikeastaan mitään tietoa kyseisestä aseesta, ainakaan englanniksi tai suomeksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2006 19:43 Viestin aihe: |
|
|
Franz Sodia:n (Z?) tekemät drillingit ovat kotoisin Ferlachista, paikka on tunnettu hienosta käsityöstään ja sieltä tulevat drillingit ovat yleensä ykkösluokan aseita..
Saanko udella millainen ase on kiikarissa ja mihin hintaan?
http://www.waffen-sodia.at/index.asp?cat=jungjaeger
Tuolta jotakin historiikkia auf deutsch.. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
-AK- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2006 20:02 Viestin aihe: |
|
|
Merilinnustajalle kiitokset pikaisesta vastauksesta.Ei ihme, että ei oikein löytynyt tietoa kun aseen nimikin oli kirjoitettu väärin(luin aseen nimen eräästä aseliikkeen ilmoituksesta).
Ase on Franz Sodia Drillinki 12/70-7*57 R vasurin tukilla + Zeiss koukkujalka ja vasurin tukki hintaan 3580 euroa.Tarkempaa tietoa kyseisestä aseesta ei vielä ole, mutta ei tässä vielä mitään kauppojakaan olla edes suunniteltu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2006 21:12 Viestin aihe: |
|
|
Jahas -AK-, missä tommonen drillinki on myytävänä, uskallatko kertoa? Olis mulle oikea luotipiipun kaliiperi ja vielä vasuri! Uutta oon kaavaillu, mutta käytettykin kiinnostaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-AK- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2006 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Jahtireppu kirjoitti:
Jahas -AK-, missä tommonen drillinki on myytävänä, uskallatko kertoa? Olis mulle oikea luotipiipun kaliiperi ja vielä vasuri! Uutta oon kaavaillu, mutta käytettykin kiinnostaa.
No voin kai mä sen kertoakkin, ei mulla taida siihen kuitenkaan vielä varaa ollakkaan, elikkäs Ase-Amilla on(jos vielä on) sellainen myynnissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Morningstar Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Tam 2006 Viestejä: 49 Paikkakunta: Häme/Uusimaa/E-K
|
Lähetetty: 12.02.2006 22:27 Viestin aihe: |
|
|
Sodiaa on liikkeellä yleensä kahden etunimen alla: Anton Sodia on se kunnon vanhan ajan aseseppämestari, jonka töillä Sodian hyvä nimi on rakennettu. Nuorempaa polvea edustaa sitten Franz Sodia, joka on lähinnä markkinointitoimintaa pyörittänyt tyyppi. Franz Sodia on teettänyt aseita useammalla Ferlachin asesepällä ja niitä on sitten kaupiteltu Sodian nimellä. Yleensä niistä löytyy kyllä aseen tehneen sepänkin nimi piipuista tai muualta. Hyviä aseita löytyy molempien nimikkeellä.
Näistä uusimmista Sodioista en sitten tiedäkään, mitä tekevät itse ja mitä teettävät missäkin tai ketä ovat ylipäätään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Torhammer Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2006 22:49 Viestin aihe: |
|
|
http://www.fenno-arms.fi/index2.html Tuolla näkyy olevan pari Sodiaa, tosin luodikoita. Hintaa sen verran että metsään ei uskalla viedä... _________________ Tavi eli sinisorsa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|