OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästys VHF-puhelimia

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Puupyssy



Liittynyt: 14 Maa 2006
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 29.03.2006 20:34    Viestin aihe: Metsästys VHF-puhelimia Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä seikkoja tulisi huomioida hirvihommiin tarkoitetun ko. viestivälineen hankinnassa?
Olisi mukava kuulla käyttökokemuksia hyväksi koetuista merkeistä ja malleista sekä hyödyllisistä lisävarusteista jne.
Olihan ko. laitteet luvanvaraisia? Jos näin on minkä instanssin kanssa lupa-asioista neuvotellaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Parooni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 422
Paikkakunta: Mäntsälä

LähetäLähetetty: 30.03.2006 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puupyssy, hmmm hanki rautainen pyssy ennen jahtia Laughing

Haluatko sijottaa 200 vaiko 500 euroa puhelimeesi??? Mikä on tarve, oletko pelkkä passimies???

Edullista suht koht hyvää VHF-puhelinta saa tänäpäivänä noin 200 euroa kipale, mutta ei ole roiskevesitiivis eikä kovia kolhuja kestävä.

Roiskevesisuojattua saa noin 350 euroa kipale ja on huolettomampi pitää ei sadevesi haittaa eikä ole herkkä kolhuille.

On todennäköista että tulee vesitiiviskin malli syksyyn mennessä joka on sit vieläkin kalliimpi (IP67 olikohan niin että voi olla metrin syvyydessä puolituntia ja vielä on toimintakuntoinen)

No merkeistä: Sehän hyvä merkki jonka on ostanut, että hieman varauksella noita juttuja olen lukenut. En sitä sano, susiakin ollut ja joissain merkeissä on eriä, jotka olisi voinut olla suomeen tulematta. Jokaisella merkillä on kannattajansa. Tämän hetken myydyimmät merkit ovat Star Hunter PA6099, Nordic Hunter MK68, Nordland Avanger, Zodiac Team 68.

Syksy tuonee uusia malleja olettaisin ainakin 3 mahdollisesti enemmänkin, joten jos ei kauhia kiire ehdottaisin hieman odottelua ja kesän kuulumisia, mitä tuo tullessaan markkinoille, ihan mielenkiintoista on odotettavissa.

No sanotaan se oma suosikkini tällä hetkellä kyllä on Hunter MK68 uusin malli joka on herkistetty, ja sitä on täällä paljon kehuttu ja tietysti pikkuisen parjattukin.

Lisä varusteista: Monofoni on hyvä lisälaite ja ehkä toinen antenni, mahdollisesti autoon mang.antenni kenties autolaturi on tarpeen, muuten paketti on aika täydellinen.

Viestintävirasto kyllä muistaa kun puhelimen ilmotat ostaneesi, joka vuosi taajuusmaksulla, se lankeaa kuin manulle illallinen. Neuvotella ei tarvi lupahakemuksen kun täyttää ja lähettää on asia sillä selvä, hinta oli jotain 17 euron pintaan / vuosi, en musta ihan tarkkaan kun muuttui taajuusmaksuksi, ennen oli 18,50 vuosi.

Tuossahan sitä on pohtimista alkuunsa Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Puupyssy



Liittynyt: 14 Maa 2006
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 30.03.2006 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia Paroonille asiantuntevasta vastauksesta. Very Happy
Passihommiinhan minä sitä olen hankkimassa. Kuten annoit ymmärtää olen aikaisin liikkeellä ja ennen syksyä uusia malleja on varmaankin tulossa, joten täytyy seurata alan julkaisuja ja löytää hinta/laatusuhteeltaan hyvä kokonaisuus mainitsimillasi ominaisuuksilla varustettuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Special
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Hei 2004
Viestejä: 79

LähetäLähetetty: 31.03.2006 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä on kokemusta jostain vanhasta Starista, Zodiac Team 68:sta sekä Nordic Hunter MK68:sta. Zodiacissa vastaanotto oli huonompi kuin Hunterissa, puhe kuului kyllä hyvin muille. Hunterin automaattinen kohinasalpa toimii mainiosti kun taas Zodiacin manuaalista salpaa en saanut sitä mitenkään niin herkäksi että puhe olisi kuulunut kauempaa. Zodiac on pienempi ja kevyempi, tosin minulle pienuudesta oli jopa haittaa kun se putosi aina taskun pohjalle asti.

Varusteista olen pärjännyt pelkällä korvanapilla, mutta kokeilin myös monofonia, jolla on omat hyvät puolensa kun ei tarvitse kaivella kapulaa mistään. Monofonin piuha + korvanapin piuha + pitkä antenni saattaa kyllä aiheuttaa puskaryynäyksessä kirosanoja elektroniikan takertuessa oksistoon...

Hommattuani 12v -> 230v invertterin (ei juuri kuvassa olevaa mallia) en ole ostellut yhtään ylimääräistä elektroniikkavempeleen autolaturia. Ei maksa paljon ja siihen voi kytkeä kaikki pienitehoiset laitteet suoraan.

P.S Jos joku tarvitsee Zodiac Team 68:n laturia niin minulla on yksi ylimääräinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com