OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Blaser D99 vastaan Merkel K96
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tumppi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 06.04.2006 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on paperilla kaksi tarjousta Blaser D99 luxuksesta. Hinta toisessa 3950 e ja toisessa 4100 e. Sen verran voin paljastaa, että toinen on forssasta ja toinen häijäältä. Tarjoukset pyydetty viime vuoden puolella. Muistaakseni standardia on saanut 3500 eurolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jahtireppu
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 06.04.2006 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pikajalasta tuli mieleen, että onko Blaseriin varsinaisen jalustan päälle tulevia renkaita olemassa eri korkuisina vai onko olemassa vain vakiokorkeus, johon sitten mahtuu tarvittaessa 56 millin objektiivilla oleva kiikari (kyseessä 30mm runkoputki)?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumppi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 06.04.2006 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Blaserin pikajalkaan saa erikorkuisia renkaita. ja sit tietysti kaikki eri kiskotyypit esim zeissiin, swarovskiin ym.
Takaisin alkuun
Jahtireppu
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 06.04.2006 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitti "Tumppi" tiedosta. Mihin kaliiperiin sinä olet päätynyt ja perustelut valinnalle?
Takaisin alkuun
wiliam
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 11.04.2006 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samaa asiaa miettivät toisetkin. Itse tappelen 6,5*57R:n ja 7*57R kanssa. Kumpaaseekin löytyy harvakseltaan tehdasladattuja patruunoita mutta löytyy kummiskin. 6,5:een löytyy luoteja enmmän itselaataajaa ajatellen mutta ei 7milliseekään itse niitä tarvitse tehdä. Holkit löytyy tod.näk. hakemalla (Suomesta) kumpaiseenkin vaikka en itse löytänytkään 7*57R holkkeja äkkiseltään. Itse varmaankin olen kääntymässä tuon 6,5 mm kannalle johtuen siitä että tulen käyttämään asetta pääasiallisesti pienriistalle, no miks ei toi 7mm:kin kävis tuohon. Ei tämä pähkäily vaadi kuin päätöksen. Onneksi Blaser ei tee 6,5*55 patruunalle pesityksiä drillingeissä, koska ei ole laippakantainen (ennakkoluuloa, en usko että urakantaisenkaan kanssa olis ongelmia mutta....) ja muutenhan tämä olisi liian helppoa. Eiköhän se tästä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
ricochet
Vakituinen kirjoittaja

LähetäLähetetty: 11.04.2006 21:22    Viestin aihe: BLASER D99 Vastaa lainaamalla viestiä

...on saatavissa myös kaliiperissa 6,5 x 55 SE kuten myös .308 win -ei muuta kuin hankkimaan jos kiinnostaa...
Takaisin alkuun
wiliam
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 12.04.2006 07:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia tiedosta, Blaser itse ei ilmoita sivuillaan tuota 6,5*55 SE:tä mahdolliseksi mutta eihän nuo "faktat" netissä ole aina ajantasalla.
Takaisin alkuun
Hector
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 12.04.2006 08:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

wiliam kirjoitti:
Samaa asiaa miettivät toisetkin. Itse tappelen 6,5*57R:n ja 7*57R kanssa. Kumpaaseekin löytyy harvakseltaan tehdasladattuja patruunoita mutta löytyy kummiskin. 6,5:een löytyy luoteja enmmän itselaataajaa ajatellen mutta ei 7milliseekään itse niitä tarvitse tehdä. Holkit löytyy tod.näk. hakemalla (Suomesta) kumpaiseenkin vaikka en itse löytänytkään 7*57R holkkeja äkkiseltään. Itse varmaankin olen kääntymässä tuon 6,5 mm kannalle johtuen siitä että tulen käyttämään asetta pääasiallisesti pienriistalle, no miks ei toi 7mm:kin kävis tuohon. Ei tämä pähkäily vaadi kuin päätöksen. Onneksi Blaser ei tee 6,5*55 patruunalle pesityksiä drillingeissä, koska ei ole laippakantainen (ennakkoluuloa, en usko että urakantaisenkaan kanssa olis ongelmia mutta....) ja muutenhan tämä olisi liian helppoa. Eiköhän se tästä.

Kyllä mun mielestä 7x57R:n löytyy panoksia. Itsellä taitaa olla 3 erilaista tehdaslataus patruunaa kotona Smile Normalla on muutama, RWS:ltä löytyy useita; Hirtenberg, Sellier&Bellotilla on muutama.
Tuon 6,5x57R kohdalla voi olla huonommin, mutta en ole varma.
Seiskamillin luotien valikoima itselatausta ajatellen on varmasti suurempi kuin 6,5.
Takaisin alkuun
Tumppi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 12.04.2006 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itelläni on drillinkihommassa vähän speciaali tilanne. Ase tulee enemmän suurriistan metsästykseen(peura/kauris/villisika) kuin pienriistahommiin. Ase olis pitänyt ostaa jo aikapäiviä sitten, mutta homma vaan venuu ja venuu. Jollain tavalla drillingin hankinta on olevinaan niin ainutlaatunen juttu, että sen kanssa jahkailee helposti turhan pitkään. Ite oon paininu kaliiperihommassa kolmen kaliiperin kanssa: 7x57R, jota pidän hivenen tehottomana isoille possuille; 9,3x74R, joka olis hyvä, mutta ei sovi käytännössä ollenkaan sit lintuhommiin ja 30R Blaser, joka olis ihan paras mun käyttööni, mut patruunatarjonta on Suomessa tähän aivan olematon. Myös 30-06 on kummitellut jossain vaiheessa mielessä.

Homman sotkee lopullisesti se, että Merkkeli tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, mutta Blaserin kivääreistä/pikajalasta mulla on erittäin hyviä kokemuksia jo monelta vuodelta. Kai pitäis päätös tehdä piakkoin.
Takaisin alkuun
Jahtireppu
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 12.04.2006 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Hector" on oikeassa, että 7mm luotivalikoima on kokonaisuudessaan suurempi, mutta painottuu raskaampiin luoteihin. Välillä n.6g - 10,1g on kuuspuoloseen enemmän vaihtoehtoja. 10,4g ja sitä painavampia luoteja löytyy taas seiskamilliseen hyvin, kun taas kuuspuoloseen ei juuri lainkaan. Minua henk.koht. ei juuri hyödytä painavien luotien suuri valikoima, kun kuitenkin käytännössä tulen lataamaan hirvipaukut 10,1g oryxilla oli valintani sitten 6,5mm tai 7mm.

"Tumppina" valitsisin yhtään epäröimättä 30R Blaserin. Jos ei vielä ole niin hommaisin latausvehkeet ja tilaisin Saksasta jonkinmoisen läjän ko.kaliiperin hylsyjä. Latausvehkeiden ja hylsyjen hinta ei ole kovin suuri drillinkihankintaan verrattuna. Luoteja löytyy sitten kotimaasta joka lähtöön. 30-06 olis sun käyttöön muuten hyvä, muttei laippakantainen.

Tuntuu täällä muutkin kuin minä pähkäilevän sitä oikeaa valintaa.
Takaisin alkuun
mettämiäs
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 12.04.2006 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näköjään juu tätä samaa pähkäillään...Mukava huomata, etten minäkään ole ihan yksin "ongelmieni" kanssa. Ei vaan, odottelen tässä vaan sopivaa tilannetta lähteä 96 k:n tilauskäynnille.Kyllä se luotipuoli on se 6,5 millinen reunakanta.Ei siitä mihinkään pähkäilemällä pääse Cool
Takaisin alkuun
Hector
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 12.04.2006 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumppi kirjoitti:
Itelläni on drillinkihommassa vähän speciaali tilanne. Ase tulee enemmän suurriistan metsästykseen(peura/kauris/villisika) kuin pienriistahommiin. Ase olis pitänyt ostaa jo aikapäiviä sitten, mutta homma vaan venuu ja venuu. Jollain tavalla drillingin hankinta on olevinaan niin ainutlaatunen juttu, että sen kanssa jahkailee helposti turhan pitkään. Ite oon paininu kaliiperihommassa kolmen kaliiperin kanssa: 7x57R, jota pidän hivenen tehottomana isoille possuille; 9,3x74R, joka olis hyvä, mutta ei sovi käytännössä ollenkaan sit lintuhommiin ja 30R Blaser, joka olis ihan paras mun käyttööni, mut patruunatarjonta on Suomessa tähän aivan olematon. Myös 30-06 on kummitellut jossain vaiheessa mielessä.

Homman sotkee lopullisesti se, että Merkkeli tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, mutta Blaserin kivääreistä/pikajalasta mulla on erittäin hyviä kokemuksia jo monelta vuodelta. Kai pitäis päätös tehdä piakkoin.

Jos nyt olisin Tumpin tilanteessa niin hankkisin sellaisen drillingin missä on luotipiippu mahdollisimman köykänen kaliiperi esim. 7x57R millä saa hirveäkin ampua. Mutta pitäisin huolen että aseen rakenne kestäisi esim. 9,3x74R sisäpiipun, jolloin olisi krouvimpi paukku hirvelle, karhulle ja sialle. Nykyisen drillinkini Merkel32:ssa ei voi laittaa 1. luokan patruunan sisäpiippua. Tämän asian huomasin vasta liian myöhään. Eli olisi pitänyt hankkia Merkel96 mihin esim. voi laittaa 9,3x74R sisäpiipun Sad
Takaisin alkuun
wiliam
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 14.04.2006 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko tietoa miten Blaseriin voi laittaa noita sisäpiippuja? Esim. 93*74R:t haulipiippujen tilalla olisi melko kätevää hirvestyksessä ja sika jahdissa. Epäillys heräsi kun tutkiskelin Blaserin sivuja, joilla oli merkattuna että alempaan oikeaan piippuun ei saa kuin 6.5x65 R RWS maksimissaan tehtaalta. Mitekäs Merkelillä (90, 95, 96), voiko kumpaankin haulipiippuun (12/70) laittaa 9,3:n sisäpiipun?
Takaisin alkuun
Jahtireppu
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.04.2006 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt loppu pähkäilyt. Blaserin tilasin 6,5x57R luotipiipulla. Käyttökokemuksia laitan sitten, kun saan sen käsiini.
Takaisin alkuun
Merilinnustaja
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.04.2006 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahtireppu kirjoitti:
Nyt loppu pähkäilyt. Blaserin tilasin 6,5x57R luotipiipulla. Käyttökokemuksia laitan sitten, kun saan sen käsiini.

Onneksi olkoon.. Tulet varmasti onnelliseksi valinnastasi.. Drillinki kuin drillinki..
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Seuraava
Sivu 5 Yht. 17

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa