Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Käyttämäni tehdasladattu hirvipatruuna |
LAPUA Naturalis |
|
15% |
[ 36 ] |
LAPUA Mega |
|
14% |
[ 35 ] |
NORMA SP Swift A-Frame |
|
2% |
[ 7 ] |
NORMA Oryx |
|
25% |
[ 60 ] |
NORMA Alaska |
|
0% |
[ 2 ] |
SAKO Superhammerhead |
|
10% |
[ 26 ] |
Sako Hammerhead |
|
14% |
[ 35 ] |
SAKO Powerhead |
|
6% |
[ 16 ] |
SAKO Arrowhead |
|
1% |
[ 4 ] |
Joku muu, mikä? |
|
7% |
[ 18 ] |
|
Ääniä yhteensä : 239 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kettu ***
|
Lähetetty: 14.05.2006 20:12 Viestin aihe: KATSO TÄÄLTÄ MITÄ PATRUUNAA HIRVESTÄJÄ KÄYTTÄÄ |
|
|
Kaluttu aihe ja tyhmähkö äänestys. Nopealla otannalla laitoin netistä ja nimivirheellisyyksiäkin lienee + ei ole kovin looginenkaan mahdollisesti tuo lista. Lisäksi äänestysvaihtoehdot ovat rajatut, joten jouduin pudottamaan monta pois (federal, rws, remington, winchester, sellier bellot jne.). Uskoisin kuitenkin, että tietyt merkit nousevat listalla nopeasti eroon Näistähän on väännetty, mutta sarjassamme "kiva tietää, koska on kesä-äänestysten paikka" Eri luodin painojakaan en voinut laittaa, olisi tullut liian pitkä listaus.
Viimeinen muokkaaja, Kettu pvm 26.06.2006 10:45, muokattu 5 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 14.05.2006 23:46 Viestin aihe: |
|
|
Tasaista näkyy olevan. Tiukka kisa taitaa tulla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.05.2006 08:24 Viestin aihe: |
|
|
Lapua mega, käyttäisin kyllä ehkä mieluummin sakon powerheadia, mutta paikallinen kauppias ei niitä myy, ja tilaamaankaan ei heepo rupea. Toinen olisi lapuan naturalis, mutta hinta vähän rajoittaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaipainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.05.2006 09:25 Viestin aihe: |
|
|
mikä tossa lapuan megassa oikeen viehättää??
Mitä itse olen kokeillut ja kuullut niin ei se ainakaan aivan huippu ole ominaisuuksiltaan... _________________ Simply Perfect |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.05.2006 11:48 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen ampunut megalla 2 hirveä, sako superhamerilla yhden ja 2 sellier&bellotin sierran kamekingilla ladatuilla kuulilla. Noista parhaimman näköisen sienen on tehnyt lapuna mega, sierra meni ihan muussiksi vaikka osumassa ei ollut edes isoja luita. Superhammerhead taasen ei vakuuta,mitä olen niitä lahtivajassa nähnyt...
Lapua Megan suurin suosio lienee siinää että on halppiskuuila ja jokaisella myyjällä on noita satavarmasti hyllyllä, sekä onhan valmistaja KOTIMAINEN,muista maistahan tulee pelkkää pashaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaipainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.05.2006 14:00 Viestin aihe: |
|
|
.308 superhammerhead on mielestäni kaikkein pahin lihojenpilaaja kaikista patruuna/kaliberityypeistä... on joskus niin PRKL:en pahaa jälkeä ja vanhat körmyt vaan jauhaa kakkia 9.3:sta ja muista vastaavista _________________ Simply Perfect |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 15.05.2006 17:17 Viestin aihe: |
|
|
Normalla näkyy olevan kannatusta. Yllätti ainakin minut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.05.2006 17:25 Viestin aihe: |
|
|
Kettu kirjoitti: | Normalla näkyy olevan kannatusta. Yllätti ainakin minut. |
Norma on sellainen perusvarma. Kolmenkymmenen vuoden aikana olen käyttänyt alkuperäistä Hammerheadia, sitten Superia yhden laatikollisen ja nykyisin Oryxia. Oryxiin siirryin lähinnä tutun (luotetun) pyssykauppiaan suosituksesta. Myöhemmin, kun olen seurannut lehtien tekemiä testejä, en ole nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa merkkiä. Todettakoon, että nuo kaikki ovat pelanneet ihan hyvin normaalissa hirvenmehtuussa l. raanakoita ei ole (vielä) tullut. Kop, kop. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.05.2006 18:00 Viestin aihe: |
|
|
Oryx on melkein tylsä vaihtoehto.. Vaikka sitä äänestin..
Oryx where traxx begin, Barnes-x/tsx where traxx stop...
Tuollaisen toteamuksen olen joskus lukenut... Päädyin kokeilemaan noita TSX:iä, joita tilasin jenkeistä.. Reseptit vielä puuttuu, kunhan ne setvitään niin ensi syksynä kaadetaan jotakin sitten... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 15.05.2006 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Naturaliksen huono sijoitus yllättää. Onko niin, että sen toimivuus ei sittenkään vakuuta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 16.05.2006 10:09 Viestin aihe: |
|
|
Tilanne jämähti! Vain 38 metsästysnettiläistä siis yleensä käyttää tehdaspatruunaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Powerhead Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.05.2006 10:40 Viestin aihe: |
|
|
Oryx on nuista toimintavarmin heti A-Framen jälkeen ja suosion toinen tekijä on alhainen hinta. Miten ne ruotsalaiset pystyykin tekemään nuin hyvää kuulaa nuin halvalla? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 16.05.2006 11:14 Viestin aihe: |
|
|
Powerhead kirjoitti: | Oryx on nuista toimintavarmin heti A-Framen jälkeen ja suosion toinen tekijä on alhainen hinta. Miten ne ruotsalaiset pystyykin tekemään nuin hyvää kuulaa nuin halvalla? |
Mihin perustuu tuo oletus Oryxin toimintavarmuudesta? Testeihin? Vai omiin kokemuksiin? Missä olisi testejä oryxistä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.05.2006 11:35 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen ampunut noin 20 kpl 18.5 g:n Oryxia märkiin sanomalehtiin 9,3x62:lla. Jokainen on auennut erittäin nätiksi sieneksi. Jäämäpainoa en ole mitannut mutta silmämääräisesti erittäin korkea. Lyijy pysyy vaipassa kiinni erittäin hyvin! Luuosumaa en ole vielä ehtinyt simuloimaan mutta tänään illalla olisi tarkoitus se tehdä Santahaminan maastossa, jos ei vettä tule.
Hirvistä en ole yhdestäkään saanut luotia talteen, koska jokainen on mennyt läpi. Itse olen ampunut kaksi hirveä Oryxillä, 9,3:lla ja muutama muu on ammuttu 30-06:lla. Tällä otoksella pakomatka osuman jälkeen on ollut noin. 10 metriä. Molemmat minun ampumani kaatui niille sijoilleen. Tosin eipä tuo juuri mitään kerro... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.05.2006 11:38 Viestin aihe: |
|
|
Kettu kirjoitti: |
Mihin perustuu tuo oletus Oryxin toimintavarmuudesta? Testeihin? Vai omiin kokemuksiin? Missä olisi testejä oryxistä? |
Minulla ainakin omakohtaisiin kokemuksiin.. .308:issa ja 7x57R:ssä toiminut moitteettomasti. Testejä on ollut ainakin ruotsalaisissa alan lehdissä runsaasti.. Ja jopa meidän omalla foorumilla on käteviä linkkejä..
Click
Ainoat huonot kokemukset ovat Sakon Super Hammerheadista. Kerran meni peurassa luoti ihan sirpaleiksi, se kerta riitti minulle.. Osui yhteen kylkiluuhun, lavan takana. Mahat rikki, sirpaleita ympäri ruhoa jne..
Eikö "Kettu" ole koskaan itse oryxiä piipussa pitänyt? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|