Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 06.07.2004 00:31 Viestin aihe: Kaasumäntähaulikon huolto ? |
|
|
Eli miten te muut putsaatte torrakoitannne ja kuinka useasti? Onko ollut puhdistuksesta johtuvia toimintahäiriöitä ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JVR Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 06.07.2004 08:58 Viestin aihe: |
|
|
Remarin rutiinihuolto: 150-200 laukausta ja sitten lyijyt poikkeen teräsvillalla. Elikkä yhden illan poukutuksen jälkeinen huolto. Karstat poikkeen ja hieno öljy. Etenkin slugit lyijyttäävät kiitettävästi putken.
Siinä 300-500:n paukun jälkeen arkastetaan kaasumäntäsysteemi, onko kovin paljon ruutijäämiä. Jousiston ja lukkokoneiston huolto pari-kolme kertaa kaudessa (noin 10000-2000:n laakin jälkeen). Pesu kiehuvalla vedellä ja sitten kuivauksen jälkeen hieno öljyäminen anticorrolilla.
Märissä oloissa kuivaus ja tarvittaessa hieno anticorrolsumu pintaan ja piippuun. Kaasumäntäsysteemi rupeaa kenkkuilemaan siinä max. 500:n paukun jälkeen, jollei sitä putsata säännöllisesti.
Huom! Pitää myös tarvittaessa putsata putken kaasureijät, joidebn kautta ruutikaasun paine puretaan kaasumannälle. Ne tukkiutuvat ajan myötä ruuti- ja lyijyjäämistä ja purkautuvan ruutikaasun paine laskee. Siitä seuraa aivan varmasti syöttöhäiriöitä. Kaasureikien putsaukseen on oma kalvaimensa ( asesepällä) tai siihen on tehtävä sellainen. Kaasunpurkureikien porailusta voi tulla osaamattomalle tollo-pelottomalle kaalis lasku. Ostattaa vielä uuden putken. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|