Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Metsästäjä.. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.06.2006 13:56 Viestin aihe: |
|
|
Ootte hienoi puukkoi väsertäny. Emiksen ja K-ukon puukot on iha hienoja omasta mielestäni. _________________ MetSäStäjä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
K-Ukko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.06.2006 00:38 Viestin aihe: |
|
|
Möisin jos eivät häviäisi käsistä ennen myyntiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ukkeli Pohjois-suomesta Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
eikka-92. Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ukkeli Pohjois-suomesta Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.06.2006 18:40 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä tuosta sinun käsityönopettajasi ainakin kasin pyöräytäisi, ellei parempaakin. Jos se sopii sinun omaan käteen ja on hyvä vuoleskella, niin silloin se on hyvä _________________ Kilpailemme huomenna niillä koirilla, joita tänään kasvatamme... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pystikki Vieras
|
Lähetetty: 08.07.2006 12:32 Viestin aihe: |
|
|
Itellä on avauspuukkona tuommonen, eikä voi muuta sanoa kuin että ompa kätevä peli! Avaus, suolistus ja jalkojen piirtäminen onnistuu käden käänteessä!
http://www.tommipuukko.com/avaustommi.htm |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2006 18:39 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa meinasin hirvensarvesta tehä haulikkoon perälevyn,mutta eipä sarven mitat siihen puuhaan piisannut,joten kaapista esiin jo aloitettu puukkoaihio(terä liimattuna kalikkaan,ostoterä siis), loppumuotoilu kalikalle,päähän sarvenpala kiinni,nauhakone pyörimään,ja sarvelle karkeat mitat,sitten dremeli kouraan ja lopuksi vesihiomapaperilla jynssäystä,nyt on vaihe tämä,liotan kahvaa vernissassa ja välillä tsekkaan miltä näyttää,tässä kuvia:
Terä ja sarvi on liimattu kaksikomponentti liimalla,terä menee silti koko kahvan läpi,ilman niittausta. Hyvin pysyy,ainakin koristeena.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Emis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.08.2006 21:30 Viestin aihe: |
|
|
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
yki Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.10.2006 16:33 Viestin aihe: |
|
|
kyllä on komioita pelejä.
Jos k-ukko joskus saat myyntiinasti tehtyä niin laita s-postia.
Ja mitä tulee terän materiaaliin niin ite olen harakka,koska hiiliteräs tuppaa yleensä tylsyyn nopeemmin,vaikkakin sen saa helposti teräväksi.
Ja onhan niissä ruostumis ongelmiakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hopeasusi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2006 14:19 Viestin aihe: |
|
|
Onpas täällä komeita puukkoja väsätty..kysyisin sellaista, että kuinka moni on itse teränsä takonut? Vai ovatko kaikki ostelleet valmiit terät ja väsänneet sitten kahvan ja helat, ponnet itse?
Itse olen tehnyt teriä, mutta vain kahteen kahvat ja helat jaksanut vääntää. Vielä olisi ainakin 5 teräaihiota odottamassa loppusilauksia jne.
Tuppea en ole koskaan itse tehnyt, enkä tiedä onnistuuko tuo ompeleminen minulta, mutta joskus kun vain tarpeeksi parkkinahkaa saan jostakin, niin kokeilen kyllä. _________________ Ihmiset vihaavat niitä, jotka saavat heidät tuntemaan oman huonommuutensa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3R0 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2006 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Minä ainakin oon tehny tuon koko pa5kan ite. Tupet ja kaikki.
Puukko esitelty aiemmin kuvan kanssa tässä samaisessa topikissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hopeasusi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2006 15:23 Viestin aihe: |
|
|
Jeps...se onkin aika hyvännäköinen..terä näyttää onnistuneen myös hyvin.
Karkaisitko ja päästitkö sen itse myös? _________________ Ihmiset vihaavat niitä, jotka saavat heidät tuntemaan oman huonommuutensa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3R0 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2006 16:09 Viestin aihe: |
|
|
Jeeskhyyl, Taisto Kuortin metodeilla. Pitää terän hyvin, mutta vaatii hieman viitseliäisyyttä ja pitkää pinnaa teroittaessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hopeasusi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2006 18:56 Viestin aihe: |
|
|
Jep jep..niin sen tuleekin olla, hyvin tehdyn puukonterän..pysyy terävänä ja vaatii kärsivällisyyttä teroittaa... _________________ Ihmiset vihaavat niitä, jotka saavat heidät tuntemaan oman huonommuutensa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Emis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.11.2006 21:15 Viestin aihe: |
|
|
Hopeasusi kirjoitti: | Onpas täällä komeita puukkoja väsätty..kysyisin sellaista, että kuinka moni on itse teränsä takonut? Vai ovatko kaikki ostelleet valmiit terät ja väsänneet sitten kahvan ja helat, ponnet itse?
Itse olen tehnyt teriä, mutta vain kahteen kahvat ja helat jaksanut vääntää. Vielä olisi ainakin 5 teräaihiota odottamassa loppusilauksia jne.
Tuppea en ole koskaan itse tehnyt, enkä tiedä onnistuuko tuo ompeleminen minulta, mutta joskus kun vain tarpeeksi parkkinahkaa saan jostakin, niin kokeilen kyllä. |
Kyllä omat puukot on alusta loppuun omaa työtä. Niitit tuppeihin joutuu valmiina ostamaan. Nyt on suunnitelmat valmiina konevasaran tekoon, pääsee damaski teriä paremmin tekemään, helpottaa ja vähentää hikeä huomattavasti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|